زمین بازی شیطان در آمریکا
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دره فانتزی که با نام زمین بازی شیطان  هم شناخته می‌شود، در آمریکا واقع شده است. این دره از شکل‌های سنگی بسیار  عجیب و زیبای منحصربه‌فردی تشکیل شده است.

دره فانتزی

امروز در بخش گردشگری مجله دلتا قصد سفر به یکی از زیباترین و عجیب‌ترین دره‌های دنیا را داریم. دره فانتزی (Fantasy Canyon) در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب ورنال (Vernal) در شمال غرب ایالت یوتا در ایالات متحده واقع شده است.
دره فانتزی کجاست؟

دره فانتزی چیست؟

این منطقه کوچک که واقعا یک دره نیست، از شکل‌های سنگی بسیار  منحصربه‌فردی پر شده است که اسم‌های توصیفی رنگارنگی مثل «جادوگر پرنده»،  «مردی در حال فریاد زدن» و «سر موجود فضایی» به خود گرفته‌اند. نام محلی  این منطقه «زمین بازی شیطان» و «گودال هادس» است. هادس، خدای دنیای مردگان در افسانه‌های یونانی است.
دره فانتزی چیست؟

ساختار دره فانتزی، زمین بازی شیطان

در خصوص ساختار دره فانتزی باید گفت که حدود ۳۸ تا ۵۰ میلیون سال پیش این ایالت با دریاچه‌ای بزرگ به نام یونیتا پوشیده شده بود. دره فانتزی حدوداً در جایی در شرق این دریاچه قرار می‌گیرد. دریاچه کم‌کم با رسوبات  پر شد؛ در نتیجه، شن و گل‌ولایی که زمانی در منطقه رها بودند، تبدیل به  سنگ‌ شن و سنگ‌ رس شدند.
این سنگ‌ها روی هم جمع شد و مواد سازنده آن‌ها دچار فرسایش شد. به خاطر  میزان مختلف هوازدگی، سنگ شن‌های بادوام‌تر باقی ماندند؛ در حالی که  سنگ‌هایی که راحت‌تر هوا زده شده بودند را آب برد و این صحنه خارق‌العاده  را بوجود آورد.
ساختار دره فانتزی ، زمین بازی شیطان

آینده این مکان عجیب چیست؟

به گفته زمین‌شناسان فرم دره فانتزی نهایتاً توسط هوازدگی از بین خواهد  رفت و آثار باقی مانده آن دوباره تبدیل به شن خواهند شد؛ اما فرم‌های جدیدی  با هر بار از بین رفتن لایه‌ها بوجود خواهند آمد. به این دلیل که فرم‌ها  بسیار شکننده هستند. به دره فانتزی، مغازه چینی طبیعت نیز می‌گویند.
فرم های دره فانتزی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های جهانگردی، موزه شکست عشقی را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

موزه شکست عشقی 

شورترین دریاچه جهان در پست‌ترین نقطه کره زمین! 

در این ۵ مکان توریستی، خودکشی ممنوع! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: