نوشته شده توسط : مجله دلتا
چشمه آبگرم گنو و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج‌های خانوادگی است.
چشمه آبگرم گنو

با وجود اینکه سواحل دریای خلیج فارس و عمان در این منطقه شهرت زیادی دارد و بسیاری از مردم آن را با سواحل زیبا و جزایر دوست داشتنی‌اش می‌شناسند، اما این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز هست که در این مقاله از مجله دلتا سعی داریم تا با چشمه آبگرم گنو از جاهای دیدنی بندرعباس بیشتر آشنا شویم.

معرفی چشمه آبگرم گنو

چشمه آبگرم گنو در کوه گنو واقع شده که در فاصله ۳۴ کیلومتری از شمال شرقی بندرعباس قرار دارد. این چشمه و بخش‌های اطراف آن مکانی مناسب برای استراحت و تفرج‌های خانوادگی است.

معرفی چشمه آبگرم گنو چشمه آبگرم گنو

 

با وجود اینکه آب و هوای استان هرمزگان در اغلب مواقع سال گرم و شرجی است، اما محیط اطراف کوه گنو به‌دلیل ارتفاع زیادش آب و هوای معتدلی دارد و البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که دلیل شرجی بودن هوای این استان همین کوه گنو است.

ویژگی‌های خاص

هیدروژن سلفوره و کلر از جمله ترکیبات آب‌های گرم هستند که این مواد به‌همراه دمای بالای آب محیطی را ایجاد می‌کنند که تنها گیاهان و حیوانات اندکی می‌توانند در آن زندگی کنند. اما نکته جالب اینجا است که در شرایط این‌چنینی چشمه گنو نوعی ماهی به نام آوینیوس گینویس دارد که این نوع ماهی در کل دنیا فقط در چمشه مذکور یافت می‌شود.

امکانات و خدمات رفاهی

برای بهره بردن از آبگرم چشمه گنو دو استخر مردانه و زنانه در این منطقه ایجاد کرده‌اند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. چندین مجتمع نیز برای استراحت و اقامت مسافران در این محل تعبیه شده است و فروشگاه‌هایی نیز برای خرید وسایل مورد نظر در این منطقه یافت می‌شود.

آلاچیق‌هایی در محیط اطراف این بخش وجود دارند که گردشگران می‌توانند در آن‌ها بنشینند و از مناظر و هوای خوب منطقه استفاده کنند. آب استخر‌های مذکور از طریق چشمه گنو تامین می‌شود و پساب استخر‌ها نیز مثل رودخانه از استخر خارج شده و سپس به‌شکل آبشاری کوچک به پایین می‌ریزد. لازم به ذکر است که از این پساب جهت آبیاری نخلستان‌های موجود در اطراف این منطقه استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هرمزگان “ساحل زیبای بندر مقام هرمزگان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اولین بار است که قصد دارید به برلین بروید؟ پس مطمئن باشید سفر فراموش نشدنی در انتظار شماست.
برج تلویزیون برلین

برلین پایتخت آلمان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. به علاوه مرکز سیاسی، فرهنگی و هنری آلمان هم هست. یکی از جالب‌ترین نکات در مورد برلین تاریخچه‌ی ققنوس‌وار آن است. اما این جاهای دیدنی ممکن است کمی شلوغ باشند و مجبور شوید ساعت‌ها در صف ورود بمانید. یکی از جاذبه‌ های این شهر برج تلویزیون برلین است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا این برج را بشناسیم.

معرفی برج تلویزیون برلین

این برج را تقریبا از همه‌ جای برلین می‌توانید ببینید. برج تلویزیون برلین در سال ۱۹۷۰ افتتاح شد و سومین برج بلند در اروپاست. سالیانه ۶۰ میلیون گردشگر از این برج بازدید می‌کنند. برج تلویزیون را در ابتدا به عنوان نماد اقتدار آلمان شرقی ساختند، ولی امروزه به عنوان نماد کل آلمان شناخته شده‌است.

معرفی برج تلویزیون برلین برج تلویزیون برلین

بهترین کار برای شروع یک سفر رویایی این است که منظره‌ کل شهر را از بالاترین نقطه ممکن ببینید. تراس این سازه در ارتفاع حدودا ۲۰۰ متری قرار دارد و از آن بالا می‌توانید تمام شهر را تماشا کنید.

برای اینکه برای مدت طولانی در صف آسانسور و ورود به این مکان منتظر نمانید، بهتر است بلیط‌های خود را به صورت اینترنتی رزرو کنید. کنار پنجره‌های رستوران بنشینید و در حالی که کنار خانواده صبحانه‌ی خود را میل می‌کنید منظره‌ صبحگاهی شهر را هم به نظاره بنشینید. جالب اینجاست که حتما هم مجبور نیستید صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید، ورودی‌های برج از ساعت ۱۱ باز می‌شوند!

معرفی برج تلویزیون برلین برج تلویزیون برلین

رستوران گردان برلین

هم‌چنین یکی از لوکس‌ترین رستوران های شهر برلین، رستوران گردان برج تلویزیون این شهر می باشد که در محله الکساندر پلاتز پایتخت آلمان واقع شده است. رستوران گردان برلین در ارتفاع ۲۰۷ متری از سطح زمین واقع شده است که دارای بهترین چشم انداز از این شهر زیبا و سرسبز اروپایی‌ست.

رستوران گردان برلین

این رستوران مدرن در یک محیط بسیار زیبا قرار دارد که فرصت خوبی را برای لذت بردن از غذاهای آلمانی و همچنین بین المللی فراهم می کند و همان طور که گفتیم، یکی از معروفترین رستوران های شهر برلین می باشد که خاطرات بیاد ماندنی را خصوصا برای توریست ها باقی می گذارد.

این رستوران یک چشم انداز فوق العاده زیبا دارد و در حالی که از بهترین غذاها لذت می برید از بالاترین نقطه می‌توانید به تمامی نقاط برلین نگاه کنید و خاطرات خوبی را ثبت کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آلمان “آلمان؛ غول اقتصاد اروپا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
معروفترین جاذبه طبیعی استان کردستان دریاچه زریوار است.
دریاچه زریوار مریوان

امروز می‌خواهیم سری به یکی از مشهورترین جاذبه‌‌‌های طبیعی استان کردستان بزنیم. مقصد سفرمان دریاچه زریوار مریوان است؛ یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران که سفر به کردستان بدون تجربه گشت و گذار در اطراف آن معنایی ندارد. همراه مجله دلتا باشید تا تفریحاتی که می‌توان در این منطقه انجام داد آشنا شویم.

قایقرانی

یکی از تفریح‌های محبوب در دریاچه زریوار قایقرانی است؛ هم قایق‌های موتوری و هم قایق‌های پدالی این امکان را فراهم کرده‌اند که بتوانید داخل دریاچه بروید و از فضای فرح‌بخش و سکوت و آرامش آن لذت ببرید.

دریاچه زریوار مریوان قایقرانی

فضای مناسب محیط آبی تالاب زریوار باعث شده است تا تیم‌های ملی قایقرانی در رشته های مختلف برای آماده‌سازی به اینجا بیایند و تمرینات شان برای حضور در مسابقه های بین المللی را در این دریاچه دنبال کنند.

ماهیگیری

بستر مناسب دریاچه زریوار و وجود گونه‌های مختلف ماهی در این پهنه آبی، باعث شده تا ماهیگیری در اینجا به یکی از تفریح‌های جذاب تبدیل شود. بسیاری از صبح زود برای صید ماهی راهی تالاب می‌شوند تا بتوانند شانس‌شان را امتحان کنند و دست پر به خانه بازگردند.

ماهیگیری دریاچه زریوار مریوان

عکاسی

فضای سرسبز اطراف دریاچه، قرارگیری آن در میان کوه‌ها و دشت‌ها، محصور بودنش در میان نیزارها و گستره آبی آن منظره‌ای تماشایی را خلق کرده است. اگر ذره‌ای خلاقیت به خرج دهید و صبور باشید می‌توانید عکس‌ها و تصاویر زیبایی از سفر به زریوار ثبت کنید.

دریاچه زریوار مریوان عکاسی

پرنده نگری

تالاب زریبار محل زندگی تعداد زیادی از پرنده‌های بومی و مهاجر است. همین موضوع باعث شده تا این جاذبه‌‌‌های طبیعی به عنوان یکی از محل‌های مناسب پرنده نگری در غرب ایران شناخته شود. اردک سرحنایی و سرسبز، بوتیمار بزرگ و کوچک، انواع چنگر، پرستو‌های دریایی، کاکایی ها، حواصیل خاکستری، خوتکا، لک لک‌های مهاجر و پرندگان شکاری همچون سنقر تالابی و دلیچه از جمله پرنده‌هایی هستند که می‌توانید با کمک ابزار مناسب پرنده نگری و کمی صبر و حوصله به تماشای آنها بنشینید.

پرنده نگری دریاچه زریوار مریوان

پاراگلایدر سواری

اگر اهل خطر کردن و هیجان هستید دریاچه زریوار مکان مناسبی برای شماست. اینجا می‌توانید در سایت پروازی کنار دریاچه سوار بر گلایدر بر فراز منطقه به پرواز دربیایید و از چشم انداز زیر پای‌تان لذت ببرید.

دریاچه زریوار مریوان پاراگلایدر سواری

البته هر چند سال یک بار هم جشنواره‌های پرواز با پاراگلایدر در دریاچه زریوار برگزار می‌شود که اگر مهارت و جسارت کافی داشته باشید می توانید در آن شرکت کنید و از رقابت با دیگر حرفه‌ای‌ها لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “جاهای دیدنی کردستان” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سریلانکا اخیرا توانسته است نام خود را در لیست مقاصد معروف توریستی جهان به ثبت برساند.
سفر به سریلانکا

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای سفر به یک کشور فقط مطالعه در مورد جاذبه‌های گردشگری آن مقصد کافیست، در صورتی که اگر نکاتی را راجع به مقصد بدانیم، قطعا سفر بهتری خواهیم داشت. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم نکته‌های ساده اما ضروری برای سفر به سریلانکا را در اختیارتان قرار دهیم.

برای آهسته حرکت کردن آماده شوید

اگر چه حمل و نقل در کشور سریلانکا به نسبت گذشته بسیار بهتر شده است اما هنوز هم ممکن است گاهی با مشکلاتی روبر شوید. یکی از مرسوم‌ترین وسایل حمل و نقل در این کشور توک توک است که برای مسیرهای کوهستانی و یا گذر از مرزعه‌های چای گزینه‌ی خوبی است، با این حال منتظر این باشید که به سرعت به مقصدتان نرسید.

سفر به سریلانکا برای آهسته حرکت کردن آماده شوید

برای آرامش بروید نه دیوانگی!

اگر دوست دارید تا هم با طبیعت زیبا و دست نخورده روبرو شوید هم از شلوغی‌های اذیت‌کننده‌ی توریست‌ها به دور باشید، سریلانکا را انتخاب کنید. اگر دوست دارید تا با مردم سریلانکا بیشتر گرم بگیرید و آشنا شوید، به جای اقامت در هتل سعی کنید در یکی از مهمان‌خانه‌هایی که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و تعدادشان هم اصلا کم نیست، اقامت کنید.

سفر به سریلانکا سفر به سریلانکا برای آرامش بروید نه دیوانگی!

به شمال کشور بروید و از جمعیت فرار کنید

به طور کلی کشور سریلانکا به اندازه‌ی جایی مانند تایلند شلوغ نیست اما اگر دوست دارید تا حتی از آن جمعیت هم فرار کنید و به معنای واقعی سکوت را تجربه کنید، به استان شمالی این کشور بروید، جایی که در آن نه خبری از امکانات مدرن و گردشگران است و نه هتل‌های خارجی، فقط و فقط سواحل دیدنی است.

سفر به سریلانکا به شمال کشور بروید و از جمعیت فرار کنید

غذاهای محلی را فراموش نکنید

یکی از خوبی‌های سفر به سریلانکا تجربه‌ی غذاهای خوشمزه‌ی این کشور است. بیشترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی این غذاها را آرد و برنج تشکیل می‌دهد.

سفر به سریلانکا غذاهای محلی را فراموش نکنید

برنج و کاری و کوتو روتی، ۲ نمونه از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سریلانکاست. شاید مثل دیگر کشورهای شرقی آسیا، در سفر به سریلانکا هم منتظر غذاهای خیابانی و دکه‌های غذایی باشید اما غذاهای خیابانی در سریلانکا به چشم نمی‌خورد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر “برج قدیمی و زیبادر کشور سریلانکا” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بیاید با مجله دلتا مهمان این معمار فرانسوی در تهران شویم و ساعات خوشی به همراه قهوه فرانسوی در این خانه داشته باشیم.

تهران و خیابان انقلاب همیشه برای شگفتی آدم‌ها تاریخی برای رو کردن دارد. در میان کوچه‌های خیابان انقلاب تهران ساختمان سفید رنگ و مدرنی دیده می‌شود که روزگاری محل اقامت آندره گدار معمار معاصر فرانسوی بوده است. آندره گدار که یکی از مهم‌ترین معماران خارجی دوره پهلوی بوده، در ساخت خانه خود از معماری ایرانی الهام گرفته است.آندره گدار معمار فرانسوی است که در حدود سی سال در ایران زندگی و کار کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا باهم به این خانه فرانسوی در میدان انقلاب سفر کنیم. آندره گدار

آندره گدار کیست؟

آندره گدار در سال ۱۸۸۱ در شهر در شهر چومونت (Chaumont) فرانسه به دنیا آمد. او بعد از اتمام تحصیلات خود در دانشکده هنرهای زیبای پاریس با دعوت دولت وقت ایران در سال ۱۳۰۷ برای راه‌اندازی اداره کل باستان شناسی وارد تهران شد. او ۳۲ سال در ایران اقامت داشت و در این سال‌ها به طراحی و اجرا آثار مهمی پرداخت.آندره گدار کیست؟

آثار برجای مانده از گدار

آندره گدار در مدت زمان حضورش در ایران بناهای بسیاری را طراحی و اجرا کرد. از جمله موزه ملی،حافظیه،مرمت مسجد جامع، مسجد امام (مسجد شاه قدیم)، مسجد شیخ‌لطف‌الله خان و همچنین کاروانسرای ملکه مادر شاه (هتل عباسی کنونی) بود.آندره گدار

خانه آندره گدار

محل اقامت آندره گدار در زمان حضوش در ایران، خانه‌ای مدرن بود که توسط وی طراحی و در کنار دانشگاه تهران قرار داشت. ساختمان خانه گدار نمای مدرن و سفید رنگ دارد و گدار در ساخت آن از سبک معماری پهلوی اول پیروی کرده است. در ورودی ساختمان ستون‌هایی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد تحت تاثیر ساختمان‌های ایران باستان در مجموعه اضافه شده است. آندره گدار در ساخت این خانه تلاش کرده تا تلفیقی از معماری مدرن ایران و اروپا استفاده کند اما در بخش عمده ساختمان معماری ایرانی به چشم می‌خورد که نشان از علاقه آندره گدار به این سبک معماری بوده است.خانه آندره گداردر طبقه اول ساختمان طاق‌های گردی استفاده شده که به مانند معماری دوران ساسانیان در ایوان کسری می‌باشد. طبقه دوم خانه در زمان پهلوی دوم به مجموعه اضافه شده و در آن زمان به عنوان زایشگاه بیژن شناخته می‌شد. خانه گدار بعد از انقلاب اسلامی به دانشگاه تهرن سپرده شد و تا مدتی کلاس‌های رشته مامایی در آن تشکیل می‌شد. خانه گدار برای مدتی متروکه و بلااستفاده بود و همین زمان باعث گردید که ساختمان تا حدود زیادی تخریب گردد. خانه گدار امروزه تبدیل به کافه-رستورانی به سبک قدیم شده است. بعد از اینکه خانه گدار به کافه-رستوران تغییر کاربری داد، با مدیریت کافه و زیر نظر رها اشرافی یکی از معماران معاصر ایران مرمت و بازسازی شد. با توجه به اینکه بخش‌های از خانه به علت خالی و متروکه بودن، آسیب شدید دیده بودن، بازسازی کار بسیار سختی بود.

آدرس: خیابان انقلاب، خیابان قدس خیابان پورسینا، نبش کوچه‌ی جلالیه، پلاک۲

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری تاریخی در ایران مسجد شیخ‎لطف‎الله، شاهکار کم‌نظیر معماری و کاشیکاری را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کلیسای وانک مانند نگینی درخشان در مرکز شهر اصفهان است.
کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تاریخی و مذهبی در محله جلفا و از جا های دیدنی وانک است. امروزه این کلیسا جایگاه قدرتمندی میان ارامنه اصفهان دارد و در کل جهان نیز شناخته شده است. در بازدید از این جاذبه تاریخی در شهر اصفهان می‌توانید ساعت‌هایی طولانی از تماشای زیبایی‌های بخش‌های مختلف کلیسای وانک لذت ببرید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

درباره کلیسای وانک

کلیسای وانک را ارامنه مهاجر در دوره شاه عباس صفوی ساخته‌اند؛ البته شکل اولیه آن با بنای امروزی متفاوت بوده است. در ابتدا این کلیسا تنها کاربردی مذهبی برای مسیحیان داشت؛ اما امروزه بیشترین توجه به بعد تاریخی و جاذبه فرهنگی کلیسا جذب می‌شود.

کلیسای وانک اصفهان درباره کلیسای وانک

کلیسای وانک بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کلیسای ایران به شمار می‌رود و هم‌چنان کلیسای جامع ارامنه اصفهان است.

معماری کلیسای وانک

کلیسای وانک در مساحتی در حدود ۸۷۰۰ متر مربع قرار گرفته است که نزدیک به ۴۰۰۰ متر مربع از این مساحت را ساختمان‌ها و بقیه را باغ وانک و فضای سبز مجموعه تشکیل می‌دهند. نمای بیرونی کلیسا با آجر پوشیده شده است.

کلیسای وانک اصفهان معماری کلیسای وانک

در میان بافت آجری دیوارها کاشی‌هایی با تصویر فرشته‌های بالدار دیده می‌شوند. خیابان ورودی کلیسای وانک و محوطه داخلی آن سنگ‌فرش هستند.

نقاشی‌های کلیسای وانک

از زیباترین بخش‌های معماری در کلیسای وانک، نقاشی‌های کلیسای وانک در قسمت داخلی ساختمان اصلی است. دیوارهای داخل سالن کلیسا با گچ‌کاری پوشیده شده‌اند و در تمام دیوارها نقاشی‌های باشکوه به چشم می‌خورند.

کلیسای وانک اصفهان نقاشی‌های کلیسای وانک

 

 

معماری داخلی کلیسای وانک از نظر طلا کاری و تذهیب و نقاشی‌های دیواری منحصربه‌فرد است و نه‌تنها در ایران، بلکه در جهان کلیسایی شناخته شده با معماری برجسته است.

بخش های کلیسای وانک

کلیسای وانک به مرور زمان بسیار کامل شده است و قسمت‌های زیادی به آن اضافه شده‌اند. روند تکامل بخش‌های مختلف کلیسای وانک با گذشت زمان به‌خوبی مشهود است.

کلیسای وانک اصفهان بخش های کلیسای وانک

گرچه بخش‌هایی نیز به مرور زمان از بین رفته‌اند، اما قسمت‌های زیادی در طول سال‌ها اضافه، بازسازی و تجهیز شده‌اند. در این کلیسا بخش‌هایی مانند موزه، کتابخانه، دیر، ناقوس خانه، برج ساعت، چاپخانه و اماکن اداری وجود دارند.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری اصفهان از “مهمانسرای عباسی اصفهان ؛ تاریخ کهن در خدمت توریسم مدرن” دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دریاچه زیبا و بی نظیری در نزدیکی ساری که در منطقه جنگلی پله الندان واقع است آب آن تنها از راه نزولات آسمانی تامین می شود و هیچ رودخانه ای به طرف آن جریان ندارد.

طبیعت، بهترین دارویی است که می‌توانید برای خوب شدن حالتان استفاده کنید. در میان انواع و اقسام سفرهایی که امروزه رواج دارد، طبیعت‌گردی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین سفرهایی است که گردشگران آن را انتخاب می‌کنند. بستن یک کوله کوچک جمع و جور، برداشتن مقداری خوراکی، پوشیدن یک جفت کفش خوب که بهترین همراه برای شماست و تصمیم برای شروع یک سفر هیجان‌انگیز، تمام چیزی است که برای سفر طبیعت‌ گردی نیاز دارید دریاچه الندان یکی از زیبا‍ترین مقاصدی است که می توانید انتخاب کنید ، در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه الندان کجاست؟

دریاچه الندان

دریاچۀ الندان در حوالی روستای ازنی که از توابع بخش چهاردانگه ساری به شمار می‌رود و در منطقه جنگلی پله الندان واقع شده است. اتفاقاً نام الندان نیز از همین روستا برداشته شده است. اما اگر بخواهید دقیق‌تر و با کمک اعداد و ارقام محل دقیق قرارگرفتن دریاچۀ الندان را بدانید باید اضافه کنم که روستای ازنی با شهر ساری در حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. همچنین لازم است بگویم که روستای ازنی در قسمت جنوب شهر ساری واقع شده است.

ویژگی‌های منحصر به فرد دریاچۀ الندانویژگی‌های منحصر به فرد دریاچۀ الندان

  • شاید جالب باشد اگر بدانید که دریاچۀ الندان در فصل‌های گرم که بارندگی وجود ندارد چیزی در حدود۱۷ هکتار وسعت دارد و در فصل‌هایی که بارندگی وجود دارد یا حتی افزایش پیدا می‌کند وسعت این دریاچه تقریباً دو برابر می‌شود و به ۳۰ هکتار افزایش می‌یابد. منبع تأمین‌کنندۀ آب این دریاچۀ جذاب و تماشایی فقط و فقط بارش باران‌های فصلی است و از هیچ راه دیگری به منبع تأمین آبی متصل نمی‌باشد.
  • در فصل سرد زمستان که بارندگی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجۀ این افزایش حجم آب موجود در دریاچه نیز تقریباً دو برابر می‌شود، اردک‌های وحشی و مهاجر به این دریاچه با شکوه مهاجرت می‌کنند و در آن ساکن می‌شوند. البته در سال‌های اخیر در دل دریاچه الندان چند نوع ماهی رها شده‌اند و حالا این دریاچۀ چشم‌نواز به زیستگاهی امن برای چند نوع موجود زنده بدل شده است.
  • در حوالی دریاچۀ زیبا و منحصر به فرد الندان و همچنین رودخانه‌ای که از آن جاری می‌گردد به هیچ وجه خانه و سکونت‌گاهی به چشم دیده نمی‌شود. همین امر سبب شده است رودخانه‌ای که از دریاچۀ الندان سرچشمه می‌گیرد صاحب آبی شیرین و گوارا و پاک و زلال باشد.

         لازم است اضافه کنم که حوالی آببندان پله سرشار است از درختچه‌های ازگیل و ولیک.

دریاچۀ الندان موجب رویش روییدنی‌های معطردریاچه الندان

زمانی که خاکی منحصر به فرد با آبی متمایز و ویژه همراه شود بدون شک گیاهانی متفاوت، متمایز و منحصر به فرد از دل خاک رویش خواهند کرد. گیاهانی معطر و شفابخش که در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان منبع تأمین بسیاری از داروهای گیاهی شناخته می‌شوند. خاک در حوالی دریاچۀ الندان متفاوت و متمایز است و آبی که در آن گرد آمده است آب شیرین باران است. به همین دلیل در اوایل فصل بهار در حوالی دریاچه الندان یا آببندان انواع و اقسام سبزی‌ها و گیاهان دارویی و عطرآگین، به همراه گل بنفشه و الزی که نوعی پیازچۀ وحشی است می‌روید.

فهرست جاهای دیدنی دریاچه الندان به قرار زیر است:فهرست جاهای دیدنی دریاچه الندان

  1. اندون
  2. رودخانه لاکبار
  3. قله ازنی
  4. آببندان پله
  5. مرقله (مارقله)
  6. افروشونه
  7. دب چاه‌های موجود در جنگل‌های ازنی
  8. قله زیبای ازنی کوه
  9. جنگل‌های انبوه پلهتا به حال شنیده‌اید که کافی است همه چیز را به طبیعت بسپارید تا با توجه به شرایط و ویژگی‌ها منحصر به فرد خود درست مثل تکه‌های یک پازل همه چیز را طوری کنار هم قرار دهد تا یک تصویر خیره‌کننده و دل‌نواز بیافریند! دریاچۀ الندان یکی از همین پازل‌ها به شمار می‌رود که قطعات خاص و ویژه‌ای به دست طبیعت در کنار هم قرار گرفته‌اند و بدون هیچ گونه دخالت انسانی پدیده‌ای شگرف تصویر شده است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر مازندران  مرز حیرت‌انگیز جنگل و بیابان در ایران را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
فرانسه مهد کافه است در این مطلب اولین و قدیمی ترین کافه جهان را که در پاریس است را به شما معرفی میکنیم

بخش غربی شهر پاریس پر از کافه های تاریخی و جالبی است که یکی از هیجان انگیزترین آن ها کافه پروکوپ (Café Procope) است. این ادعا وجود دارد که کافه پروکوپ در پاریس، قدیمی ترین کافه جهان است. کافه پروکوپ در خیابانی به نام Saint-Germain قرار گرفته است و در سال ۱۶۸۶ توسط شخصی به نام  Francesco Procopio dei Coltelli تاسیس شد. فرانچسکو یک سیسیلیایی اهل پالرمو بود.در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا با قدیمی ترین کافه جهان ، کافه پروکوپ بیشتر آشنا شوید.کافه پروکوپ

از آنجا که خوراکی های این کافه از کیفیت بسیار بالایی داشت، خیلی زود توانست آن را به شهرت برساند و پروکوپ را به یکی از کافه های دوستداران شعر و ادب و هنر تبدیل کند. این قدیمی ترین کافه جهان توانست به سرعت به محلی برای ملاقات سیاستمداران، هنرمندان و افراد زبده در شعر و ادب پاریس تبدیل شود و طبق گفته ی فرانچسکو بنیان گذار پروکوپ، اولین کافی شاپ ادبی جهان متولد شد.فرانچسکو بنیان گذار پروکوپتا بیشتر از ۲ قرن، کافه پروکوپ در سطح پاریس به عنوان کافه ای شناخته می شد که در آن رفت و آمد اهل هنر و ادب و سیاست به طور مکرر انجام می شد. برای مثال بزرگانی مثل ولتر، بالزاک و هوگو از طرفداران این کافه بودند. گفته می شود که قهوه های پروکوپ به اندازه ای خوش طعم بودند و به گونه ای درست می شده اند که ولتر روزی ۴۰ فنجان از آن ها را می خورده است! البته هنوز هم اگر شانس این را داشته باشید که به این کافه سر بزنید می توانید طعم قهوه های ناب آن را با تمام سلول های بدنتان حس کنید.این کافه در سال ۱۹۸۹ آزادسازی شد اما همان استایل قدیمی قرن هجدهمی اش را حفظ کرد. این کافه ۲ طبقه دارد و پله و راهرو های باریک آن با رنگ های قرمز و طلایی دکور شده اند و در سقف آن هم لوستر شیشه ای زیبایی به چشم می خورد.استایل قدیمی قرن هجدهمی

این روزها کافه پروکوپ باز هم خیل نویسندگان، روزنامه نگاران، استادان دانشگاه و تاجران و مخصوصا گردشگران را به خود جذب می کند، این کافه به عنوان قدیمی ترین کافه جهان و جایی که روزگاری جایگاه بزرگان بوده است از جذابیت زیادی برای مردم برخوردار است، نکته ی جالب اینکه با گذشت زمان هنوز هم منوی این کافه عالی است و خوردنی های لذیذ دارد و البته که قیمت خوردنی ها داخل منو هم حساب بانکی تان را خالی نمی کند.کافه پروکوپ پاریس” Le Café Procope ” گر چه یکی از صدها رستوران شیک ، مرغوب و تاحدی گران قیمت پاریس بشمار می رود که ادعای عرضه غذاهای سنتی فرانسوی را بدوش می کشند، ولی بطور قطع از نظر ارزش تاریخی اش ، در میان کافه های معروف فرانسوی یکتا و بی همتاست. به شما پیشنهاد میکنیم دیدن این کافه تاریخی که پاتوق بسیاری از هنرمندان و روشنفکران بوده است را از دست ندهید .کافه پروکوپ



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
استان گلستان یکی از استان‌های جذاب و دیدنی شمال ایران است که پتانسیل گردشگری بالایی دارد.
دیدنی‌ های بندر ترکمن

سفر به بندر ترکمن که در گذشته بندر شاه نام داشت، یکی از تجربه‌های لذت‌بخش در ایرانگردی است. اکثریت جمعیت بندرترکمن را اقوام ترکمن تشکیل می‌دهند که بافت فرهنگی این شهر را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. لباس، غذا، فرهنگ و رسوم متفاوت مردم ترکمن، از دیدنی‌ های بندر ترکمن است. اگر قصد سفر به استان گلستان را دارید، نباید دیدنی‌ های بندر ترکمن را از دست بدهید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

دیدنی‌ های بندر ترکمن

جزیره آشوراده

اگر تابحال فکر می‌کردید که دریای خزر جزیره ندارد، باید سورپرایزتان کنیم. این دریاچه شمالی، جزیره‌ای زیبا و کوچک دارد. آشوراده، تنها جزیره دریای خزر است که در نزدیکی بندر ترکمن واقع شده است.

جزیره آشوراده تا چنددهه گذشته مثل یک شهرکوچک، پر از سکنه بود اما با بالا آمدن سطح آب خزر، همه ساکنین، این جزیره را ترک کردند و دیگر کمتر کسی به فکر زندگی در این جزیره می‌افتد.

دیدنی های بندر ترکمن جزیره آشوراده

مهم‌ترین دلیل اهمیت آشوراده، پرورش خاویار است. حدود ۴۰ درصد خاویار خزری در آشوراده به‌دست می‌آید. از طرف دیگر، آشوراده یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش جهان است. این جزیره کوچک خزری، سالانه از هزاران پرنده و گونه‌های مهاجر پذیرایی می‌کند.

روستای قره قاشلی

اسب ترکمن معروف‌ترین نژاد اسب ایرانی و یکی از معروف‌ترین نژادهای اسب در جهان است. یکی از روستاهای جذاب بندر ترکمن، مهد پرورش اسب‌های اصیل ترکمنی است. احتمالا علاقه‌مندان به اسب و اسب‌دوانی، روستای قره قاشلی را به خوبی بشناسند.

دیدنی های بندر ترکمن روستای قره قاشلی

این روستا همه ساله میزبان مسابقات اسب‌دوانی است و علاقه‌مندان زیادی از سرتاسر کشور برای تماشای این مسابقات به روستای قره‌قاشلی می‌روند. اگر عاشق اسب و ورزش‌های مربوط به اسب‌دوانی باشید، حتما عاشق این روستا خواهید شد.

منطقه شکار ممنوع صوفیکم

یکی دیگر از سکونت‌گاه‌های معروف پرندگان مهاجر در استان گلستان، منطقه شکارممنوع صوفیکم است. این منطقه زیستگاه بیش از ۱۳۰ گونه پرنده است که حداقل ۹ گونه آن، مهاجر هستند.

دیدنی های بندر ترکمن منطقه شکار ممنوع صوفیکم

البته در صوفیکم، می‌توانید حیوانات دیگری را هم ببینید. روباه ترکمن یکی از حیوانات معروف این منطقه است. جالب است بدانید که صوفیکم، محل زندگی کوچکترین پستاندارن ایرانی به نام حشره‌خوار کوتوله هم است.

اسکله بندر ترکمن

اسکله بندر ترکمن، یکی از زیباترین اسکله‌های واقع شده در اطراف دریای خزر است. این اسکله حدود ۱۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید به سمت غرب بندر ترکمن بروید.

دیدنی های بندر ترکمن اسکله بندر ترکمن

اهمیت و جذابیت اسکله بندرترکمن، بازارچه مرزی آن است. لباس‌های ترکمنی، صنایع دستی و کالای وارداتی از آن طرف مرزها اسکله بندر ترکمن را تبدیل به بازارچه‌ای شلوغ و پررفت‌وآمد کرده‌است که مسافران عاشق خرید را به سمت خود می‌کشاند.

ترکمن صحرا

اگر به بندر ترکمن رفتید، تماشای منطقه وسیع و زیبای ترکمن صحرا را از دست ندهید. یکی از زیبایی‌ها و عجایب ترکمن‌صحرا، منطقه هزاردره است که جاذبه طبیعی بسیار زیبایی به‌حساب می‌آید.

دیدنی های بندر ترکمن ترکمن صحرا

تلاب گمیشان

تالاب گمیشان منطقه‌ای منحصربه‌فرد در مرز ایران و ترکمنستان است که به علت میزبانی از گونه‌های مختلف جانوری مورد توجه قرار گرفته‌ است. بیش از ۸۰ گونه مختلف جانوری در این تالاب بین‌المللی زندگی می‌کنند که فلامینگوها و قوهای فریادکش، یکی از مهمترین انواع آنهاست.

دیدنی های بندر ترکمن تالاب گمیشان

دوشنبه‌بازار بندر ترکمن

فرهنگ متفاوت ساکنین این منطقه، غذاهای بومی و محلی و نوع پوشش زیبای آنها، توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند. این بازارهای محلی، فستیوالی از رنگ و بو و مزه‌اند که می‌توانید همه جلوه‌های فرهنگی ساکنین این خطه سرسبز را در آن تماشا کنید.

دیدنی های بندر ترکمن دوشنبه بازار بندر ترکمن

پیشنهاد ویژه ما برای شما، سر زدن به دوشنبه‌بازار بندر ترکمن است. در این بازار جذاب محلی، می‌توانید علاوه بر آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم منطقه و چشیدن طعم غذاهای محلی آنها، صنایع دستی و لباس‌های زیبای ترکمنی را هم بخرید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
باکو، پایتخت مدرن و ساحلی کشور آذربایجان است که در کنار دریای کاسپین قرار دارد.
جاذبه ی گردشگری باکو

برای آن که مرکز حیدر علی اف را پیدا کنید، لازم نیست دقت چندانی به خرج دهید، چرا که از فواصل خیلی دور، سازه‌ای متفاوت، جذاب و سپید رنگ در محوطه‌ای وسیع خودنمایی می‌کند. برای تفریح و وقت‌گذرانی در کنار این مجموعه، گزینه‌های متفاوتی پیش روی شماست. می‌توانید تنها به تماشای این ساختمان از بیرون اکتفا کنید و یا در کنجکاوی پا را فراتر گذاشته و وارد مجموعه شوید تا ببینید درون این سازه عجیب و غریب و چشم‌نواز چه خبر است. اگر شما هم به اندازه ما کنجکاوید تا درباره این جاذبه ی گردشگری باکو بیش‌تر بدانید، همراه مجله دلتا بمانید.

آشنایی با مرکز حیدر علی اف

مرکز حیدر علی اف یا حیدر علیف، سازه‌ای زیبا و شکوهمند است که با طراحی خارق‌العاده و منحصر به فردی بنا شده و در قلب شهر باکو دلبری می‌کند. امروزه در کنار جاذبه‌های تاریخی پایتخت آذربایجان، این مرکز فرهنگی یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین دیدنی‌‎های گردشگری باکو محسوب می‌شود و به عنوان نمادی از شهر باکوی مدرن و کشور پیشرفته آذربایجان شناخته می‌شود. در حال حاضر گردشگران بسیاری، در طی سفر چند روزه خود به سراغ سازه حیدر علی اف می‌روند تا حداقل با آن، عکسی به یادگار بگیرند.

جاذبه ی گردشگری باکو آشنایی با مرکز حیدر علی اف

موزه حیدر علی اف

جذاب‌ترین بخش مرکز حیدر علی اف، موزه آن است که در سه طبقه به شما امکان می‌دهد تا با حیدر علی اف، رهبر ملی آذربایجان و سومین رییس جمهور این کشور آشنا شوید. کافی است به درون این بخش پا بگذارید، به زودی مجذوب طراحی داخلی و نحوه به نمایش گذاشتن اطلاعات آن خواهید شد و متوجه نمی‌شوید چطور زمانی از روزتان را صرف گشت و گذار در موزه حیدر علی اف کرده‌اید.

جاذبه ی گردشگری باکو موزه حیدر علی اف

در این بخش صفحه نمایش‌هایی بزرگ، لمسی و جالب توجه قرار داده شده و در محیطی تعاملی عکس‌ها و زندگی‌نامه حیدر علی اف را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. با گشت و گذار در این موزه با بخش‌های مختلف زندگی کاری و شخصی حیدر علی اف آشنا می‌شوید و از اهمیت این مرد در تاریخ سیاسی جمهوری آذربایجان آگاه خواهید شد.

جاذبه ی گردشگری باکو موزه حیدر علی اف

لباس‌های رسمی، مدال‌های مختلف، ماشین‌های تشریفاتی و لوازم منزل حیدر علی اف، از جمله چیزهایی است که می‌توانید در این موزه شکیل و منحصر به فرد در گردشگری باکو، از نزدیک ببینید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری باکو “راهنمای سفر زمینی به باکو” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دشت لار یکی از جاهای دیدنی مازندران است که فاصله چندانی تا تهران ندارد.
دیدنی های دشت لار

طبیعت‌گردی آن‌قدرها هم ساده و راحت نیست. دیدنی‌های مقصد سفر است که باعث می‌شود دوری راه و پیاده‌روی طولانی را به جان بخرید. دشت لار و شقایق‌های زیبایش در مازندران قرار گرفته. این دشت از سال ۱۳۵۴ پارک ملی اعلام شده. از ۱۳۶۱ هم منطقه حفاظت‌شده به‌شمار می‌رود. دشت لار را در حاشیه دماوند پیدا می‌کنید. جایی که از تهران چندان هم دور نیست. ما در مجله دلتا از دیدنی‌ های دشت لار برایتان نوشته‌ایم. درباره‌ گونه‌های جانوری و گیاهی تعریف کرده‌ایم. نشانی و دسترسی به پارک ملی را هم توضیح داده‌ایم.

لار؛ دشت پرگل و تماشایی ایران

دشت لار به دشت شقایق هم معروف است. پس تعجبی ندارد اگر فکر کنیم جذاب‌ترین منظره‌ آن شقایق‌های بی‌شمار‌ی‌ست که در خرداد ماه همه جای دشت می‌رویند.

دیدنی های دشت لار دیدنی های دشت لار لار؛ دشت پرگل و تماشایی ایران

 

شقایق تنها گل این دشت نیست. گل‌های زرد و بنفش زمین را رنگ می‌کنند. از میان‌شان رود جاری می‌شود. بالای سرتان آسمان آبی‌ست. سکوتی دلپذیر همه جا را پر می‌کند. هر قدر می‌خواهید تماشا کنید، عکس بگیرید و نفس عمیق بکشید

آبشار سفید‌آب؛ زلال و قشنگ

آبشار سفیدآب یکی دیگر از جاهای دیدنی‌ دشت لار است. این آبشار نزدیک دریاچه سد لار قرار گرفته. صدای دل‌انگیز شرشر آب زیر آسمان آبی، یکی از صحنه‌هایی‌ست که در خاطرتان می‌ماند. این‌جا به آبشار قو هم معروف است.

 

دیدنی های دشت لار آبشار سفید‌آب؛ زلال و قشنگ

سد لار؛ باشکوه و تماشایی

در حدود ۷۵ کیلومتری پایتخت، سد لار با رودخانه جذابش قرار گرفته. می‌توانید یک روز را با منظره دلچسب سد لار بگذارید و از طبیعت اطرافش لذت ببرید.

دیدنی های دشت لار سد لار

رودخانه سفیدآب؛ زیبا و پر آب

از نام رودخانه سفیدآب معلوم است که چه آب زلالی دارد. می‌توانید ساعتی کنار این رودخانه قدم بزنید. بعد کنارش بنشینید و به صدای گوش‌نواز آب جاری گوش دهید. اگر خرداد باشد، اطراف‌تان پر از گل‌های رنگی‌ست.

دیدنی های دشت لار رودخانه سفیدآب؛ زیبا و پر آب

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران “طبیعت گردی در ترز” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آیا تا به حال اسم جنگل سنگ را شنیده‌اید؟ جنگلی با زیبایی‌های نفس‌گیر که ارزش یک‌بار دیدن را ‏دارد. دیدار از جنگل ‏سنگ شیلین تجربه ای بسیار جالب است.
جنگل‌-سنگی-چین-شیلین

جنگل‌ سنگی شیلین در کشور چین قرار دارد.چین، پر جمعیت ترین کشور دنیا، در شرق قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور زیبا و خوش آب و هوا دارای چشم اندازهای طبیعی بی‌شماری است که گویی تمامی ندارد. از این رو چین به یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا تبدیل شده و مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.در این مطلب مجله دلتا قصد دارد شما را با یکی از خارق‌العاده‌ترین پدیده‌های طبیعی یعنی جنگل سنگی چین آشنا کند.

جنگل سنگی شیلین یکی از زیباترین مکانهای طبیعی دنیاست که در استان یون‌نان در جنوب‌غربی چین قرار دارد. یون نان Yunnan یکی از استان‌های جمهوری‌خلق چین است. یون‌نان در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. با ارتفاعات بلند از سمت شمال‌ غربی و ارتفاعات کم در جنوب شرقی.در غرب یون‌نان ارتفاع بالاترین نقاط قله‌ها تا پایین‌ترین قسمت دره‌ها تا ۳۰۰۰ متر متغیر است.

این کوه‌های سربه فلک کشیده مساحتی بالغ بر سیصد کیلومتر مربع را در برگرفته‌اند و در حدود ۲۷۰ میلیون سال قدمت دارند سنگ‌ها و صخره‌ها به صورت شگفت‌انگیزی قرار دارند و مانند این است که درختانی ساخته شده از سنگ سر به آسمان کشیده شده باشند که فعالیت‌های زمین لرزه‌ای و فرسایش آب و باد در طول هزاران سال این سازه‌های سنگ آهک را بدین شکل درآورده است.

جنگل سنگی که وسعتی برابر ۳۵۰ کیلومتر مربع دارد در سال ۱۹۸۴ به عنوان پارک ملی شناخته شد. ‏در سال بیشتر از ۱۰ میلیون گردشگر از سرتاسر دنیا از این مکان عجیب دیدن می‌کنند.

جنگل سنگی

مردم محلی هر ساله در ۲۴ ژوئن، جشنواره باستانی و مورد احترام مشعل را در شیلین، جنگل‌ سنگی چین برگزار می‌کنند. این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از نمایش‌های مرسوم از قبیل کشتی، گاو بازی، اژدها‌بازی، رقص شیر و … می‌شود.

شیلین جنگل‌های سنگی کوچکتری را نیز در برمی گیرد که شامل غارها، آبشارها، حوضچه‌ها، یک دریاچه در کنار جزیره و حتی رودخانه‌ای زیرزمینی است. دو بخش کوچکتر از جنگل سنگی، نایگو Naigu و روستای سوگای Suogeyi Village قسمت‌هایی از کارستان جنوبی چین هستند که در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تایلند “جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آمستردام، بزرگترین شهر هلند و بزرگترین مرکز جذب توریست در این کشور است.
جاذبه های آمستردام

دیدنی های آمستردام بسیار متنوع، جذاب و شگفت انگیز هستند و با وجود مساحت نه چندان بزرگ این شهر، می‌توانید روزها در میان خیابان‌ها و بناهای آمستردام قدم بزنید و از تماشای این شهر سیر نشوید. در این مقاله از مجله دلتا فهرستی از جاذبه های آمستردام را برای شما فراهم کرده‌ایم تا پایتخت هلند را بهتر بشناسید.

کانال‌های آمستردام

اگر تصاویر شهر آمستردام هلند را جستجو کنید، احتمالا یک چیز مشترک در تمام آنها خواهید دید و آن کانال‌های آبی آمستردام است.

امروزه این کانال‌ها به مشهورترین جاذبه دیدنی در آمستردام و مهمترین مکان برای پیاده روی و گردش در آمستردام تبدیل شده‌اند. اما علاوه بر پیاده روی یا حتی دوچرخه سواری که از تفریحات رایگان آمستردام هستند، شما می‌توانید این کانال‌ها را یک جور دیگر نیز تجربه کنید؛ گشت و گذار با قایق.

جاذبه های آمستردام کانال‌های آمستردام

قایق سواری در مجموعه‌ای از ۱۰۰ کانال آمستردام بسیار لذتبخش است. درختان بلندی که روی کانال سایه افکنده‌اند، بیش از ۱۰۰۰ پل و همچنین ساختمان‌های سنتی با معماری جذاب در حاشیه کانال می‌تواند تجربه‌ای رویایی برای شما باشد.

موزه ملی آمستردام

میدان موزه از میدان‌های مشهور آمستردام است که یکی از جاذبه های آمستردام هلند را در خود جای داده است. موزه ملی آمستردام در شمال غربی این میدان واقع شده و بدون هیچ تردیدی، بزرگترین و مهمترین موزه هلند و یکی از بهترین دیدنی‌های هلند است.
این موزه در سال ۱۷۹۸ میلادی در شهر لاهه (The Hague) تاسیس شد و سپس از سال ۱۸۰۸ میلادی به آمستردام منتقل شد و امروزه گنجینه‌ای شگفت انگیز از آثار تاریخی و هنری مرتبط با تاریخ هلند و آمستردام را در خود جای داده است. وجود بیش از ۸۰۰۰ اثر و شی تاریخی باعث شده تا موزه آمستردام به یکی از بهترین جاهای دیدنی آمستردام تبدیل شود.

موزه ملی آمستردام جاذبه های آمستردام
پیشنهاد می‌کنیم حتما این موزه را در فهرست جاذبه های آمستردام هلند قرار دهید زیرا تابلوی گشت شبانه (The Night Watch) که مهمترین اثر رامبرانت (Rembrandt) است، در این موزه قرار دارد.

موزه ون گوگ

اما وقتی درباره هلند و نقاشی حرف می‌زنیم، ونسان ون گوگ یکی از اولین نام‌هایی است که به ذهن خطور می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بعد از بازدید از موزه ملی آمستردام، از میدان موزه خارج نشوید زیرا در شمال غربی این میدان یکی دیگر از جاذبه های آمستردام قرار گرفته است.

جاذبه های آمستردام موزه ون گوگ
موزه ونگوگ در آمستردام بزرگترین مجموعه آثار و نامه‌های ون گوگ را در خود جای داده است و شما می‌توانید به طور کامل با سبک نقاشی و زندگی این هنرمند آشنا شوید.

میدان دام آمستردام

اگر از افرادی که به آمستردام سفر کرده‌اند بپرسید گل سرسبد دیدنی های آمستردام کجاست، احتمالا یک پاسخ به شما می‌دهند و آن چیزی نیست جز میدان دَم یا میدان دام. میدان دام آمستردام مرکز تاریخی شهر آمستردام است که در گذشته یک بازار شلوغ و پر رفت و آمد بوده و امروزه به عنوان شلوغ‌ترین جاهای دیدنی آمستردام شناخته می‌شود.

جاذبه های آمستردام میدان دام آمستردام

قصر سلطنتی آمستردام

این ساختمان زیبا که در قرن هفدهم میلادی و ابتدا به عنوان ساختمان شهرداری آمستردام ساخته شده، در غرب میدان زیبای دام قرار دارد.

قصر سلطنتی آمستردام جاذبه های آمستردام
این ساختمان یکی از سه قصر سلطنتی هلند است و هنوز نیز خانواده سلطنتی در مواقعی از آن استفاده می‌کنند. اما این ساختمان زیبا به یکی از اماکن دیدنی آمستردام تبدیل شده و در بسیاری از اوقات سال می‌توانید از آن بازدید کنید. تزئینات و اشیا قرار گرفته در این کاخ بسیار چشم نواز و شگفت انگیز است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هلند “هلند؛ سرزمین لاله ها” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آبشار ترز در استان مازندران، منطقه سوادکوه، نزدیک روستای قرآن تالار قرار دارد.
آبشار ترز

آبشار ترز در مسیر یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه بابل رود واقع شده و در نهایت نیز به این رودخانه می‌پیوندد. این آبشار آهکی از گونه دم اسبی می‌باشد و ۱۸ متر ارتفاع دارد. این آبشار آهکی از گونه دم اسبی می‌باشد و ۱۸ متر ارتفاع دارد. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا این منطقه را بشناسیم.

شکل گیری آبشار

وجود آهک در آب رودخانه موجب رسوب گذاری و شکل گیری بستر عمودی آبشار در گذر زمان شده است. به دلیل شسته شدن بستر پایینی آبشار، غار آهکی کوچکی نیز در پای آبشار شکل گرفته است.این منطقه و منطقه آبشار ترز ناحیه ‌ای بکر محسوب می‌شود.

آبشار ترز شکل گیری آبشار

در این جنگل پیاده ‌روی و طبیعت‌گردی بسیار دل انگیز و روحنواز است، عبور از میان درختانی که از دوره سوم زمین شناسی باقیمانده بسیار جالب و تماشایی است. دیدن درختان کهنسال راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و… و آشنایی با گونه‌‌های نادر گیاهی منطقه، حس زیبایی در انسان بوجود می آورد. نفس کشیدن در هوای پاک جنگل و عبور از مسیر رودخانه‌ها و گام برداشتن بر روی پل‌ها هیجان و لذت این سفر را دو چندان می‎کند.

فصل‌های مناسب

اردیبهشت و خرداد بهترین فصل سفر به این منطقه است. مسیر جنگل تا آبشار پوشیده از پونه‌های کوهی است که می‌توانید سوغات ببرید.اگر به فکر آب بازی با آبشار هستید، از خرداد تا اواخر شهریور که هوا گرم است می‌توانید به این منطقه سفر کنید. اما در میانه تابستان هوای جنگل تا حدی شرجی است.

آبشار ترز فصل‌های مناسب

دیدن جنگل در فصل پاییز در ماه‌های مهر و آبان خالی از لطف نیست. به خصوص که در مسیر پیاده روی تا آبشار تعدادی درخت انجیلی وجود دارد که خزان زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

نکاتی که باید به آن توجه کنید

در مواقع بارندگی مسیر داخل جنگل بسیار لغزنده است و عملا دسترسی به آبشار بسیار سخت خواهد بود. بنابراین اگر روزهای بارندگی و چند روز بعد را برای این سفر انتخاب کردید، کفش مناسب کوهپیمایی همراه داشته باشید.برای عبور از رودخانه بابل رود پلی چوبی وجود دارد. با احتیاط می‌توانید از روی آن عبور کنید.

آبشار ترز نکاتی که باید به آن توجه کنید

در صورت تمایل می‌توانید از قسمت‌های کم عمق رودخانه هم عبور کنید.بهترین وسیله برای این سفر خودروی شخصی شماست. چون با توجه به راه فرعی که دارد، ماشین به سختی پیدا می‌شود.اگر این سفر رو انتخاب می‌کنید باید صبح زود به سمت شیرگاه (یا بابل) حرکت کنید. فاصله آبشار از تهران ۲۳۰ کیلومتر و حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا به ابتدای منطقه آبشار ترز پیاده روی برسید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بابل “هفت کوتوله در جنگل” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شانزدهم اکتبر، سالروز جهانی غذاست.
روز جهانی غذا

روز جهانی غذا به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ نامگذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود. غذای ملی نشانگر هویت فرهنگی و سنت آشپزی هر کشور است. در چنین کشورهایی برخی غذاها که علاقه‌مندان بسیاری پیدا کرده‌اند عملاً غذای ملی در نظر گرفته می‌شوند. بخش مهمی از تجربیات سفر به هر کشور، با خوردن غذای منحصربه‌فرد مردم آن سرزمین رقم می‌خورد. به همین مناسبت در مجله دلتا به معرفی غذا های مشهور برخی کشورها پرداخته‌ایم.

استرالیا؛ پای گوشت

«پای گوشت» نوعی غذا است که گوشت و پیاز سرخ شده، قارچ، انواع سبزیجات و غیره در داخل خمیر پای قرار می‌گیرد و روی آن را با برس آشپزی معمولا تخم‌مرغ می‌مالند و در داخل فر می‌پزند. هنگام سرو هم روی آن را با سس کچاپ می‌پوشانند. مردم استرالیا اغلب هنگام پیک‌نیک، این غذا را درست می‌کنند؛ چراکه هم تهیه‌ی آن آسان است و هم به‌راحتی خورده می‌شود.

استرالیا؛ پای گوشت روز جهانی غذا

اتریش؛ شنیسل

«شنیتسل وینی» از غذا های مشهور اتریش، به‌طور سنتی با گوشت گوساله، آرد، تخم‌مرغ و آرد سوخاری تهیه و در روغن سرخ می‌شود؛ اما اغلب از گوشت حیوانات اهلی همچون مرغ و بوقلمون نیز برای تهیه‌ی آن استفاده می‌کنند. این غذا را می‌توان با سالاد سیب‌زمینی و ژله انگور قرمز سفارش داد.

روز جهانی غذا اتریش؛ شنیسل

در شهر وین، این غذا را از قدیم همراه با سالاد و پیش‌غذای سیب‌زمینی (معمولا سالاد سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی ریز کبابی) سرو می‌کنند.

آذربایجان؛ دلماسی یا دلمه

دُلمه، خوراکی در خاورمیانه و مناطق اطراف آن مانند بالکان، قفقاز، روسیه و آسیای مرکزی است. دلمه کلمه‌ای ترکی به معنی «پُرشده» است و می‌توان آن را با برگ انگور، فلفل دلمه، کدو، گوجه فرنگی و بادمجان درست کرد. جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷، دلمه را در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رساند.

روز جهانی عذا آذربایجان؛ دلماسی یا دلمه

بریتانیا؛ رست‌بیف سنتی

از غذا های مشهور بریتانیا با شهرتی جهانی می‌توان به «رست بیف» اشاره کرد. در حقیقت رست بیف، ناهار سنتی روزهای یکشنبه است که از قدیم در این روز سرو می‌شود و برش‌های نازکی از گوشت کبابی را همراه با سبزیجات مختلف مثل هویج، نخود فرنگی و کلم میل می‌کنند.

بریتانیا؛ رست‌بیف سنتی روز جهانی غذا

فرانسه؛ کرپ

«کرِپ» یک پنکیک بسیار نازک است که معمولا از آرد گندم یا آرد گندم سیاه تهیه می‌‌شود. کلمه‌ی کرپ به فرانسوی از ریشه‌ی لاتین crispa به‌معنای «پیچاندن» گرفته شده ‌است. اگر کرپ برای ناهار یا شام سرو شود، مخلفاتی چون پنیر، تخم‌مرغ، قارچ، کنگر فرنگی، ژامبون و… در آن به چشم می‌خورد. این مخلفات را اغلب وسط کرپ می‌ریزند و گوشه‌هایش را به داخل تا می‌کنند.

روز جهانی غذا فرانسه؛ کرپ

هندوستان؛ بریانی

«بریانی» یک نوع برنج مخلوط است که انواع مختلفی دارد و می‌توان آن را به‌صورت گیاهی یا غیرگیاهی تهیه کرد. این غذا در سراسر شبه‌قاره‌ی هند از جمله غذا های مشهور این کشور محسوب می‌شود؛ هرچند که در مناطق دیگر دنیا نظیر کردستان عراق نیز تهیه می‌شود.

هندوستان؛ بریانی روز جهانی غذا

در بریانی از ادویه‌های هندی، برنج، گوشت (مرغ، گاو، بز، بره، میگو یا ماهی)، سبزیجات یا تخم‌مرغ استفاده می‌کنند. اگر به‌جای گوشت، بریانی را با سبزیجات بپزند، به آن بریانی سبزیجات می‌گویند. بریانی از غذا های مشهور  هند، کلمه‌ی فارسی گرفته شده و به‌معنای گوشت کبابی است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “دیدنی های بندر ترکمن ، پایتخت خاویار” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
درست در قلب ایران کویری جذاب و افسانه‌ای وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند در مقابل زیبایی‌ها و جاذبه‌هایش مقاومت کند.
سفر به مرنجاب

کویر مرنجاب را شاه عباس صفوی نامگذاری کرده است. مرنجاب به قدری جاذبه‌های گوناگون و متنوع را در خود جای داده که فرقی نمی‌کند مسن هستید یا جوان؛ کودک یا بزرگسال؛ زن یا مرد؛ این کویر برای همه نوع سلیقه ای، دیدنی‌های منحصربه‌فردی در کنار گذاشته است. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با مجله دلتا همراه باشید تا هر آنچه در مورد سفر به مرنجاب لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم.

دریاچه نمک آران و بیدگل

دریاچه نمک در حاشیه کویر مرنجاب و حدود ۳۵ کیلومتری شهر آران و بیدگل است. این دریاچه حدود ۶۵۰ کیلومتر مساحت دارد. دریاچه در بیشتر ماه‌های سال خشک و به صورت نمکزار است ولی یکی از جذابیت‌های خیره کننده آن پس از بارش باران و تبخیر آب نمایان می‌شود: اشکال هندسی جالبی که از رسوبات نمک به وجود آمده‌اند.

سفر به مرنجاب دریاچه نمک آران و بیدگل

یادتان باشد که زمین‌های اطراف این دریاچه به‌شدت باتلاقی هستند و ممکن هست خودروی شما یا حتی خودتان را گرفتار کنند؛ پس حتما برای رفتن به دریاچه از یک راهنما کمک بگیرید. افراد زیادی در آن حوالی گرفتار باتلاق شده‌اند و سفرشان نیمه‌کاره مانده است.

جزیره سرگردان

جزیره سرگردان همانطور که تا حدودی از نام آن هم پیداست، یکی از مرموزترین و جذاب ترین جاهای دیدنی کویر مرنجاب است. این جزیره سرگردان در میان دریاچه مسیله یا همان دریاچه نمک در حاشیه کویر قرار دارد و از دور مانند یک کوه کوچک به نظر می‌رسد که اطراف آن را حلقه‌ای از غبار پوشانده است.

جزیره سرگردان سفر به مرنجاب

دریاچه مسیله در اکثر فصل‌های سال خشک و به صورت نمکزار است ولی در فصل‌های بارندگی سطح آب در حدود ۲ تا ۵ سانتی‌متر بالا می‌آید. این جزیره از سنگ‌های آتشفشانی به وجود آمده و هیچ پوشش گیاهی‌ای نیز ندارد.دقت کنید که نمکزارهای اطراف جزیره سرگردان هم در بیشتر مواقع حالت باتلاقی دارد پس هنگام بازدید از آن جوانب احتیاط را در نظر بگیرید.

رمل‌های کویر مرنجاب

همانطور که پیش‌تر نیز گفتم بیشتر کویر مرنجاب پوشیده از ریگزار و تپه‌های شنی است که به آن‌ها «رمل» می‌گویند. قدم زدن بر روی رمل‌ها در زیر نور آفتاب تجربه دلچسب و شیرینی است که تنها در کویر می‌توانید داشته باشید؛ شن‌های طلایی رنگی که به لطف خورشید گرم هستند ولی هنوز در زیر آن خنکی شب کویر احساس می‌شود.

سفر به مرنجاب رمل های کویر مرنجاب

طلوع یا غروب کویر مرنجاب را از دست ندهید. رقص نورهای رنگارنگ خورشید بر روی رمل‌های طلایی صحنه ایست که زیبایی‌اش تا مدت‌ها شیرینی کویر را برایتان تداعی می‌کند.

شب کویر

بی شک تاکنون بارها و بارها تعریف شب کویر را شنیده‌اید حتی اگر تجربه دیدن آن از نزدیک را هم نداشته باشید. شب‌های کویر مرنجاب به ویژه اگر آسمان صاف باشد، واقعا شگفت انگیز و افسونگر است؛ به راحتی می‌توانید گرد بودن زمین را احساس کنید چراکه در میان ستاره‌های کوچک و بزرگ نقره‌ای رنگ محاصره می‌شوید.

سفر به مرنجاب شب کویر

 

ستاره‌هایی که بدون وسیله‌های حرفه‌ای رصد نیز قابل مشاهده هستند. چشم برداشتن از این همه زیبایی و شکوه حتی با وجود خستگی روز هم دشوار خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ماداگاسکار در اقیانوس هند، در کنار سواحل شرقی آفریقا واقع شده است و زیستگاه هزاران گونه گیاهی و جانوری است.
جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار

تنوع طبیعی بسیار زیاد ماداگاسکار ، لقب و عنوان قاره‌ی هشتم را برای این سرزمین به ارمغان آورده است. حرمت و احترام به پیشینیان، اجداد و سنت در فرهنگ ملی این کشور گسترده شده و به بخش جدایی ناپذیری در فرهنگ در آمده است. این گرامیداشت و تکریم، در معماری، هنر و رفتارهای اجتماعی ماداگاسکار تاثیر زیادی داشته است.  در ادامه در مجله دلتا تعدادی از جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار را معرفی می‌کنیم.

پارک ملی رانومافانا

پارک ملی رانومافانا یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های ماداگاسکار به شمار می رود که در ناحیه جنوب شرقی جزیره ماداگاسکار در نزدیکی روستای رانومافانا واقع شده است.

قسمت شرقی این پارک دارای چشم انداز‌های بسیار زیبا و تماشایی است و گردشگران می‌توانند جویبار‌های بیشماری را که از دل تپه‌های جنگلی جاری می‌شوند را نظاره کنند و از محیط دلنشین آن لذت ببرند.

جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی رانومافانا

این پارک ملی زیستگاه و حفاظتگاهی برای لمور بامبوی طلایی، میمون مانند است که تنها بومی ماداگاسکار می‌باشد و از جوانه‌های درختان بامبو که دارای مقداری سیانور می‌باشند تغذیه می‌کند. پارک ملی رانومافانا به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا تقریبا ۲۵۰ مایل از جنگل های بارانی را که شامل سه پارک دریایی می باشد را پوشش می دهد، این پارک ملی در ناحیه ی شمال شرقی ماداگاسکار واقع شده است. گونه های زیادی از لمور میمون مانند در این پارک ملی زندگی می کنند و یک نوع گونه ی معروف این لمور ها، آی آی (Aye-aye) می باشد که بزرگ ترین گروه پستانداران شب بیدار محسوب می شود.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی ماسوالا

گونه های متنوعی از دیگر حیوانات نیز در این پارک ملی زندگی می کنند که می توان به پرندگان متنوع و خزندگانی همچون قورباغه گوجه ای اشاره کرد.

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا، زمین‌هایی با مساحت ۱۰۰ مایل از نواحی شرقی ماداگاسکار را در بر دارد و زیستگاه یازده گونه لمور به شمار می‌آید که شامل بزرگ‌ترین لمور ماداگاسکار به نام ایندری است. این پارک ملی در نزدیکی شهر آنتاناناریوو، پایتخت ماداگاسکار قرار دارد و به دلیل نزدیکی به پایتخت دسترسی به این جاذبه‌‌ی گردشگری راحت می‌باشد.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار پارک ملی آنداسیبه - مانتادیا

پارک ملی آنداسیبه – مانتادیا به دو بخش اصلی پارک ملی مانتادیا و منطقه حفاظت شده آنالامازوآترا تقسیم می‌شود. گردشگران می‌توانند با شرکت در تور‌های توریستی در حدود ۱ تا ۶ ساعت از این ناحیه بازدید کنند.

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

یکی دیگر از جاذبه‌ های شگفت‌انگیز ماداگاسکار تپه سلطنتی آمبوهیمانگا به عنوان یک ناحیه‌ی مقدس در کشور ماداگاسکار می‌باشد که در حدود ۵۰۰ سال مورد توجه مردم این سرزمین بوده است.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار تپه سلطنتی آمبوهیمانگا

این تپه یک روستای تاریخی می‌باشد که روزگاری جایگاه خانواده سلطنتی ماداگاسکار بوده است. دیواری در اطراف این روستا کشیده شده است و با استفاده از ملات آهک و سفیده تخم مرغ ساخته شده است.

دهکده ایفاتی

دو روستای ماهیگیری قدیمی در ساحل جنوب غربی ماداگاسکار ، ایفاتی نامیده می‌شوند. در اطراف ساحل خط مرجانی به طول ۶۰ مایل وجود دارد که یک مانع طبیعی در برابر امواج بزرگ اقیانوس به شمار می رود و آب های ساحلی در این ناحیه مناسب فعالیت هایی همچون شیرجه زدن، غواصی و ماهیگیری می باشد.

جاذبه های شگفت‌انگیز ماداگاسکار دهکده ایفاتی

منطقه‌ی بیابانی درون جزیره به داشتن جنگل های خاردار معروف می باشد. گردشگران می توانند درختان عجیب بائوباب که در طول قرن ها در این جنگل ها رشد کرده اند را تماشا کنند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای ماسوله گیلان یکی از مناطق تاریخی و معروف‌ترین شهر پلکانی ایران است.
دیدنی های ماسوله

زندگی شهری برای هر کسی درجه‌ای از یک نواختی را به وجود می‌آورد که برای رهایی از آن می‌توان به مناطق و جاهایی با طبیعت خاص و مناظری بکر پناه برد. کافیست کوله بارتان را بردارید و چند روزی را میهمان جایی مثل ماسوله شوید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با دیدنی های ماسوله آشنا شوید.

طبیعت ماسوله

دیدنی‌های ماسوله فقط به معماری و آثار تاریخی آن ختم نمی‌شوند. در این‌جا آبشارها، جنگل ها، کوهستان‌های مرتفع، رودخانه ها و … را در یک مکان تجربه خواهید کرد.

طبیعت ماسوله دیدنی های ماسوله

بیشتر موارد بالا، در پارک جنگلی ماسوله دور هم جمع شده‌اند. آبشارهای ماسوله رودخان، لارچشمه، کوشم و تریشوم از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی روستای ماسوله هستند که می‌توانید به بازدیدشان بروید.

اگر اهل کوه‌نوردی باشید می‌توانید به قله‌های مرتفع این منطقه از جمله قله شاه معلم بروید و یا شبی را در ییلاق کوربار ماسوله به صبح برسانید. به طور کلی، با وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های فروان در این ناحیه، طبیعت آن بسیار منحصر به فرد است. کافیست کمی همت کنید و از روستا فاصله بگیرید تا به تماشای شگفتی‌های طبیعت بکر گیلان بنشینید.

موزه‌های روستای ماسوله

سه موزه تاریخ طبیعی ماسوله، میراث فرهنگی و عون ابن علی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری روستای ماسوله هستند. در موزه تاریخ طبیعی با حیات وحش این منطقه از گیلان آشنا خواهید شد. درون این موزه حیوانات بومی این منطقه به صورت خشک شده در معرض نمایش قرار دارند.

موزه میراث فرهنگی، در یکی از خانه‌های تاریخی معروف ماسوله به نام “خانه درزی” برپا شده است. این خانه تاریخی از دوران پهلوی به یادگار مانده، ولی در آن آثاری از عهد قاجار به نمایش گذاشته شده است.

دیدنی های ماسوله موزه‌های روستای ماسوله

موزه عون ابن علی نیز در واقع جزئی از مقبره امام زاده عون ابن علی است. خود بنای این امام زاده هم از جمله آثار تاریخی ارزشمند ماسوله است که قدمتش را به قرن دوم یا سوم هجری نسبت داده‌اند. درون موزه مجاور این امام زاده هم آثاری از دوران تیموریان و صفویان به چشم می‌خورد.

بازار ماسوله، معروف‌ترین جاذبه‌ی این منطقه‌ی گیلانی

از بازار ماسوله گیلان اصولا به عنوان مرکز و قلب این منطقه یاد می‌شود. این بازار ۴ سطح مجزا از هم دارد و مغازه‌های ماسوله دقیقا به خاطر وجود همین بازار به وجود آمده‌اند.

بازار ماسوله، معروف‌ترین جاذبه‌ی این منطقه‌ی گیلانی دیدنی های ماسوله

این بازار ۲ طبقه‌ای است و مغازه‌هایش در سطوح بالا و پایین شکل گرفته است. در این بازار انواع سوغاتی‌های مختلف گیلان و ماسوله به فروش می‌رسد. می‌توانید انواع زیورآلات دست‌ساز، تزئینی‌جات، خوراکی ها، ترشیجات و حتی رستوران‌های محلی با غذاهای بسیار خوشمزه را در این بازار بیابید.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرتغال، کشوری در جنوب غرب اروپا که پایتخت آن لیسبون است.
گردش در پرتغال

تاریخچه، هنر، فرهنگ و غذاهای خوشمزه، برای ایجاد یک تجربه فراموش‌نشدنی هنگام گردش در پرتغال کافی است، اما نمی‌توان از مکان‌های شگفت‌انگیز هم غافل شد. در حال حاضر، پرتغال به یکی از مقصد‌های مورد توجه گردشگران تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا در مجله دلتا، بهترین مکان‌ها برای بازدید از پرتغال را به شما معرفی کنیم.

برج بلم (Belém Tower)

برج بلم، میراث جهانی یونسکو، یکی اثر تاریخی که در بندر لیسبون قرار دارد و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این برج ترکیبی از سبک‌های معماری ونیزی، شمال آفریقا و گوتیک است.

گردش در پرتغال برج بلم

لیوراریا للو (Livraria Lello)

لیوراریا للو، یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروش‌های جهان است که  دو طبقه با راه‌پله‌های قرمز رنگ دارد. مجموعه‌ای غنی که بیش از ۶۰۰۰۰ کتاب در آن وجود دارد و به همین دلیل یکی از معروف‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان است. بد نیست در بازدید از پرتغال به این کتابخانه سر بزنید.

گردش در پرتغال لیوراریا للو

 

کلیسای سائو فرانسیسکو (Sao Francisco Church)

کلیسای سائو فرانسیسکو کلیسایی است که قدمت آن به قرن چهاردهم باز می‌گردد و با ورود به آن گویی در بهشت طلایی قدم گذاشته‌اید. پس از بازسازی که به سبک باروک در قرن هجدهم در این کلیسا صورت گرفت، برای تزیین و طراحی دیوار‌های آن از بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا استفاده شد.

گردش در پرتغال کلیسای سائو فرانسیسکو

پونتا دا پیداد (Ponta da Piedade)

سفر به لاگوس، بدون بازدید از آب‌های کریستالی پونتا دا پیداد، کامل نخواهد بود. زیبایی واقعی طبیعت را در این ساحل با دیدن صخره‌های سنگی، امواج فیروزه‌ای و غارهای اسرار‌آمیز درک خواهید کرد. دوست‌داران ماجراجویی، تور کایاک را فراموش نکنند.

پونتا دا پیداد گردش در پرتغال

غار بناگیل (Benagil Cave)

کمی خارج از لاگوس، دهکده‌ی کوچک ماهیگیری وجود دارد که با نام بناگیل شناخته شده است. مسافرانی که به این شهر می‌آیند، خواهان بازدید از غار بناگیل هستند. البته این غار به دلیل ساختار گنبدی شکلی که دارد، به نام غار کلیسای جامع هم معروف است. غواصی در ساحل و قایق‌رانی هم امکان‌پذیر است.

گردش در پرتغال غار بناگیل

کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

شبیه به عکسی عجیب، خیره‌کننده و نفس‌گیر است. کاخی که در اواسط قرن نوزدهم در بالای تپه و مشرف به شهر سینترا ساخته شده و گویی در میان ابر‌ها قرار دارد. کاخ ملی پنا، علاوه بر پالت رنگ فریبنده، دارای مجسمه‌های اساطیری، دژ منحصر‌به‌فرد و چشم‌اندازی خیره‌کننده است.

گردش در پرتغال کاخ ملی پنا

کویینتا دا رگالیرا (Quinta da Regaleira)

بازدید از پرتغال بدون دیدن این قلعه‌ها ممکن نیست. برخلاف کاخ‌های سلطنتی و قلعه‌های سینترا، کویینتا دا رگالیرا، یک ملک خصوصی و لوکس است که در قرن بیستم ساخته شده است. این ملک اسرار‌آمیز دارای سبک گوتیک با مجسمه‌های باشکوه در زمینی پهناور است. فضای خانه، باغ و تونل‌های زیر‌زمینی و پنهان آن جای زیادی برای گشتن و اکتشاف دارد.

گردش در پرتغال کویینتا دا رگالیرا

پیکو دو آریرو (Pico do Arieiro)

پیکو دو آیرو قله‌ای جذاب و دیدنی بر فراز کوه مادیرا، مناسب برای افرادی که با گردش در پرتغال به دنبال ماجراجویی، طبیعت‌گردی، پیاده‌روی و قدم زدن بر روی ابر‌ها هستند. این سفر که ۲ تا ۳ ساعت طول خواهد کشید، چشم‌انداز و تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیار شما خواهد گذاشت.

گردش در پرتغال پیکو دو آریرو

باغ گرمسیری کاخ مونت (Monte Palace Tropical Garden)

باغ گرمسیری کاخ مونت با بیش از ۲۰۰ هزار گونه گیاه عجیب و غریب، دریاچه‌ای درخشان، مجموعه‌ای از فسیل‌ها، یک پناهگاه طبیعی و منحصر‌به‌فرد برای حیواناتی نظیر طاووس‌ها، غاز‌ها و اردک‌های آزاد و سرگردان است.

گردش در پرتغال باغ گرمسیری کاخ مونت

حتی اگر خوش‌شانس باشید، شاید بتوانید یک قوی سیاه استرالیایی یا سفید یخی اسکاندیناویایی را ببینید. همچنین می‌توانید از موزه کاخ مونت هم بازدید کنید.

ماتا دو بوکاکو (Mata do Bucaco)

در طول تاریخ، ماتا دو بوکاکو، چیزهای زیادی به خود دیده است. در هر قرنی، قسمتی از این ملک پهناور در زمینی ۱۰۵ هکتاری ساخته شد، اما قسمت قابل توجه آن، جنگل‌های اطراف است. جنگلی با چشمه‌ای زیبا و بیش از ۲۵۰ گونه درخت و گیاه عجیب و غریب، که میراثی به جا مانده و غنی است.

گردش در پرتغال ماتا دو بوکاکو

کتابخانه جوانینا (Joanina)

کتابخانه جوانینا که در قرن هجدهم به سبک باروک ساخته شده، در قلب دانشگاه کویمبرا قرار دارد و یکی از زیبا‌ترین‌ها در جهان است. این کتابخانه یک بنای یادبود ملی است و بیش از ۲۵۰ هزار کتاب را در خود جای داده است.

کتابخانه جوانینا گردش در پرتغال

کلیسای کوچک استخوان

اعتقاد بر این است که کلیسای کوچک استخوان گوتیک دارای ۵۰۰۰ اسکلت است و به طور انحصاری با جمجمه‌ها و استخوان‌های راهبان فرانسیسکان پوشانده شده است. اگرچه بازدید از این کلیسا به تمامی افراد توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است روح شما را آزرده کند، اما گردش در پرتغال را هیجان‌‌انگیزتر می‌کند.

گردش در پرتغال کلیسای کوچک استخوان

معبد رومی دیانا

در بالاترین نقطه‌ی شهر اورا، معبد مشهور دیانا قرار گرفته است. اعتقاد بر این است که این معبد در قرن اول میلادی برای پرستش امپراتور اوگوست‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

گردش در پرتغال معبد رومی دیانا

این معبد، بعد‌ها به قلعه‌ای قرون وسطایی تبدیل شد و در حال حاضر به عنوان ویرانه‌ای رومی که تحت حفاظت پرتغال است، شناخته شده است.

قایق مولیسیرو (Moliceiro)

شهر آویرو را از بهترین مکان ببینید و تجربه‌ای بی‌نظیر در بازدید از پرتغال به دست آورید. قایق‌های به گوندلا در کانال‌های آبی وجود دارد که قبلا کشاورزان برای برداشت جلبک دریایی از آن استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر به وسیله‌ای برای گرداندن گردشگران هنگام تبدیل شده است.

گردش در پرتغال قایق مولیسیرو

کوستا نوا (Costa Nova)

برای دوست‌دارای غذاهای دریایی، شن و ساحل و یک اقامت‌گاه تمیز، کوستا نوا در انتخاب خوبی است. با یک اتوبوس یا قایق مولیسیرو از مرکز آویرو می‌توانید به ساحل کوستا نوا برسید.

گردش در پرتغال کوستا نوا

 

در بازدید از پرتغال علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، فعالیت‌هایی نظیر اسکی روی آب و قایق‌رانی برای کسانی که به ورزش‌ و سرگرمی‌های آبی علاقه‌مند هستند، در دسترس است. تجربه‌ای بی‌نظیر در بازار ماهی‌ها و از خوردن غذاهای سنتی و دریایی تازه هم به دست آورید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاشان، شهری زیبا، کهن و میزبان آثار گردشگری است که تماشای جاهای دیدنی کاشان خاطره‌انگیز خواهد بود
جاذبه های گردشگری کاشان

جاذبه های گردشگری کاشان از تنوع و جذابیت بالایی برخوردار هستند که به دو گروه کلی تاریخی – باستانی، طبیعی و آیین‌های سنتی تقسیم می‌شوند. جاذبه‌های تاریخی – باستانی شامل بناهای تاریخی مانند خانه‌های بروجردی، طباطبا‌ئی، عامری، بازار تاریخی، شهر زیرزمینی و… هستند. از جمله جاذبه‌های طبیعی کاشان نیز می‌توان به غار نیاسر اشاره کرد.

مراسم‌ گلاب‌گیری در اردیبهشت و مهر نیز پربازدترین جشنواره‌های کاشان هستند. در ادامه همراه مجله دلتا با برخی مکان‌ها و دیدنی‌های کاشان آشنا می‌شویم.

باغ فین

قطعا یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه های تاریخی کاشان باغ زیبای فین است که می‌توان از آن به‌عنوان نمونه‌ی کاملی از باغ‌های ایرانی نام برد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است.

جاذبه های تاریخی کاشان باغ فین

حمام فین

دو حمام مهم و تاریخی ایران، در شهر کاشان و بخش جنوبی باغ فین قرار دارد که به نام‌های حمام بزرگ (حمام سلطنتی، به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد) و حمام کوچک (حمام خدمتکاران) شناخته می‌شوند.

حمام کوچک، در دوران حکومت صفویان ساخته شده و از پیشینه‌ی کهن‌تری نسبت به حمام بزرگ برخوردار است که قتل امیرکبیر، یکی از تلخ‌ترین و مهم‌ترین اتفاق‌های تاریخی و سیاسی ایران کهن، در آن رخ داد.

جاذبه های تاریخی کاشان حمام فین

مسجد جامع کاشان

کهن‌ترین بنای تاریخی در کاشان، مسجد جامع این شهر است که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بازمی‌گردد. این اثر ارزشمند تاریخی به‌همت دختر مالک اشتر، صفیه خاتون، ساخته شده است و از جاذبه های تاریخی کاشان محسوب می‌شود.

جاذبه های تاریخی کاشان مسجد جامع کاشان

این بنای تاریخی و ارزشمند مذهبی، در ادوار مختلفی همچون کریم‌خان زند و عبدالرزاق خان (حاکم کاشان)، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. از زیبایی‌های قابل‌توجه این مسجد می‌توان به هنر خطاطی استادانی چون عبدالکریم و ابن محمد حسین محمد کاظم اصفهانی اشاره کرد که بر دیواره‌های آن وجود دارد.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان

مسجد و مدرسه‌ی آقا بزرگ کاشان، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین مساجد ساخته شده در دوران قاجار است که با کمک مالی حاج محمدتقی خانبان، احداث شده و پروسه‌ی ساخت آن در زمان سلطنت ناصرالدین شاه، به اتمام رسیده است. عمارتی که گنبد آن، معماری زیبا و چشم‌نوازی دارد و از نظر نوع ساخت، جزو کم‌نظیرهای زمان خود محسوب می‌شود.

جاذبه های تاریخی کاشان مسجد و مدرسه آقابزرگ

تپه های سیلک کاشان

قطعا بازدید از مکانی که می‌تواند از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ بشری باشد، جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. تپه‌های سیلک کاشان برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی، بسیار جذاب است.

جاذبه های تاریخی کاشان تپه های سیلک

این زیگورات از گل رس و سفال ساخته شده است و تا مدت‌ها از وجود آن‌ها، اطلاعاتی در دسترس نبود تا اینکه پس از جاری‌ شدن سیل در هشتاد سال پیش، سر از خاک بیرون آورد و به‌عنوان آثاری تاریخی و ارزشمند، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

آرامگاه سهراب سپهری

چنانچه علاقه‌مند به ادبیات و هنر هستید، می‌توانید به ۴۲ کیلومتری شهر کاشان به‌سمت مشهد اردهال رفته و از آرامگاه شاعر مشهور و نقاش معاصر ایران سهراب سپهری بازدید کنید. این شاعر بزرگ در صحن امامزاده سلطان علی‌ ابن محمد باقر در روستای مشهد اردهال به خاک سپرده شد.

جاذبه های تاریخی کاشان آرامگاه سهراب سپهری

خانه بروجردی‌ها

در شهر کاشان می‌توان عمارت‌ها و خانه‌های قدیمی با معماری زیبا و شگفت‌انگیز بسیاری را مشاهده کرد که به‌واسطه‌ی معماری جالب و منحصر‌به‌فرد، از شهرتی مثال‌زدنی برخوردار هستند و امروزه به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا و تاریخی تبدیل شده‌اند.

جاذبه های تاریخی کاشان خانه ی بروجردی ها

خانه‌ی بروجردی‌ها از جمله این بناهای ارزشمند تاریخی است که در زمان حکومت قاجار ساخته شد. از ویژگی‌های این خانه‌ی کهن، بادگیرهای هلالی شکل و قرینه‌ی آن است که روی بام تالار و کلاه‌فرنگی قرار دارد.

غار نیاسر (غار تالار رئیس)

یکی از جاذبه های تاریخی کاشان، غاری بسیار زیبا و دیدنی است که در نزدیکی روستای نیاسر قرار دارد و به همین نام شهرت یافته است. این پدیده‌ی زیبای گردشگری، یکی از عجایب و جاذبه های تاریخی کاشان به شمار می‌رود که ظاهرا از قدمتی نزدیک به ۲۰۰۰ سال برخوردار بوده و به دست بشر احداث شده است.

جاذبه های تاریخی کاشان غار نیاسر

در مورد علت ایجاد غار نیاسر که از آن به غار سوراخ رئیس نیز یاد می‌شود، روایت‌های متعددی بیان شده است که محتمل‌تر بودن آن را می‌توان ایجاد این غار زیبا و عجیب به‌دلیل برگزاری مراسم آیینی و مذهبی دانست.

بازار سنتی کاشان

از دیگر میراث ارزشمند تاریخی در شهر کاشان، بازار سنتی این شهر است که علاوه بر زیبایی‌های معماری، در دوران خود نیز از بهترین و معروف‌ترین بازارها محسوب می‌شد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از مورخان، ایران‌شناسان و نویسندگان بزرگ ایران و جهان در مورد آن سخن‌ها گفته‌اند.

جاذبه های تاریخی کاشان بازار کاشان

قمصر کاشان

از زیباترین و جالب‌ترین نقاط ایران‌زمین، قمصر کاشان است که همه‌ آن را به‌واسطه‌ی گلاب خوش‌عطر و مشهورش می‌شناسند. سرزمینی مملو از گل‌های محمدی که در اواسط فصل بهار به بهشتی بی‌نظیر  تبدیل می‌شود و میزبان جمع بسیاری از گردشگران و توریست‌های سراسر جهان است و این منطقه را به یکی از جاذبه های تاریخی کاشان تبدیل کرده است.

جاذبه های تاریخی کاشان قمصر کاشان

مشاهده‌ی چشم‌انداز بی‌نظیر مزارع گل‌ محمدی، استشمام عطر مدهوش‌کننده‌ی آن، تنفس هوای مطلوب بهاری و تماشای آیین گلاب‌گیری در قمصر کاشان را می‌توان در زمره‌‌ی دوست‌داشتنی‌ترین و هیجان‌انگیزترین کارهایی قرار داد که هر گردشگر در بدو ورود به این سرزمین رویایی، با آن مواجه خواهد شد.

روستای ابیانه

قطعا روستای ابیانه‌ کاشان، یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین روستاهای تاریخ ایران است که در بین گردشگران و توریست‌های سراسر جهان، از محبوبیت قابل‌توجهی برخوردار است. این روستای زیبا که می‌توان آن را یکی از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی در کشور معرفی کرد، با برخورداری از آب‌و‌هوایی معتدل، معماری زیبای منازل، زیبایی طبیعی و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، امروزه به یکی از پربازدیدترین نواحی کشور تبدیل شده و میزبان جمع بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است.

جاذبه های تاریخی کاشان ابیانه



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گالری‌های هنری جایی برای گسترده کردن خیال و رها کردن اندیشه هستند.
گالری گردی در تهران

نگارخانه یا گالری هنری به مکانی گفته می‌شود که برای نمایش و عرضه آثار هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی شامل تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، عکس، مجسمه، سفال توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی برگزار می‌شود. در این گزارش به گالری گردی در تهران و معرفی محبوب‌ترین گالری‌ها می‌پردازیم که می‌توانید با نگاهی به برنامه هفتگی این گالری‌ها در زمان فراغت از آن‌ها دیدن کنید.در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

گالری اُ

گالری‌گردی در تهران (1) گالری ا

اُ گالری به مدیریت ارکیده درودی، در پاییز ١٣٩٣ درهای خود را در قلب تهران بر روی مخاطبین گشود. گالرى برآنست تا با معرفی آثار هنرمندان جوان و نوپا به بازار عمده‌ی هنر در سطحی منطقه‌ای و نیز بین‌المللی، جایگاهی درخور برای آنان یافته و از طریق همکاری نزدیک با صاحبنظران عرصه‌ی هنر، به نمایش آثاری ممتاز بپردازد که بازگو کننده‌ی فرهنگ و نگرش خالق خود باشند.این گالری در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول قرار دارد.

گالری شیرین

گالری‌گردی در تهران (1) گالری شیرین

در سال ۱۳۸۴ گالری شیرین توسط شیرین پرتوی تأسیس شد و اکنون در دو فضای مجزای نمایشگاهی فعالیت می‌کند. از ابتدا گالری شیرین با هدف تسهیل نمایش آثار هنرمندان جوان در سبک‌های متفاوت شروع به کار کرد و هم‌اکنون به بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و تبادلات بین‌المللی تبدیل شده است. در سال ۱۳۹۱ شعبه‌ی دوم این گالری در نیویورک افتتاح شد و این حضور بین‌المللی پررنگ از شرکت در آرت‌فرها و حراج‌ها اعتبار جهانی بسیار برای این گالری رقم زده است. آدرس گالری خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول است.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد در سال ۱۳۷۷ توسط رزیتا شرف‌جهان و محسن نبی‌زاده همزمان با گشایش نسبی فضای هنری و با امید به تأسیس فضایی تجربی برای هنرمندا پیشرو که با محدودیت نمایش آثار در تهران مواجه بودند، آغاز به کار کرد.

این گالری از ابتدا با بهره‌مندی از رسانه‌های متعدد هنری به نمایش آثار پیشرو با گرایش نوین و رویکرد انتقادی پرداخت. این گالری علاوه‌ بر نمایشگاه برگزارکننده‌ی فعالیت‌های دیگری چون نمایش ویدئو، پرفورمنس و نمایشگاه‌های چندرسانه‌ای گروهی و انفرادی است. این گالری در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک قرار دارد و از گالری‌های محبوب برای گالری گردی در تهران است.

گالری اثر

گالری اثر

 

گالری اثر در سال ۱۳۷۸ با مدیریت امید تهرانی آغاز به کار کرد. این گالری در سال ۱۳۸۲ با حمایت خانم مریم کیهان (علوی)، از حایمان هنر ایران، از ساختمان نخستین خود واقع در محله‌ی درکه به ساختمان فعلی واقع در خیابان ایرانشهر نقل مکان کرد.

این گالری هنری از ابتدای فعالیت خود به جذب مجموعه‌داران ایرانی و خارجی به هنر معاصر ایران، حمایت از مجموعه‌داران جوان و ارتقای سطح کیفی خدمات هنری پرداخت. علاوه‌ بر این گالری اثر با فعالیت در زمینه‌های حرفه‌ای مانند برگزاری نمایشگاه، مجموعه‌داری، بایگانی و نگه‌داری آثار هنری، مرمت آثار هنری، حمایت مالی از نشر کتب هنری و تهیه و چاپ کاتالوگ‌ نمایشگاه‌های داخلی و خارجی همواره در عرصه‌ی آموزش و پرورش نیروی متخصص حضور فعال داشته است. هم‌اکنون این گالری به مدیریت امید تهرانی و مریم مجد در حال فعالیت است. گالری اثر در خیابان ایرانشهر ، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ واقع شده است.

گالری هما

گالری هما

گالری هما در بهار سال ۱۳۸۴ به اهتمام انوشه یاد پرویز ملکی و مدیریت هنگامه معمری فعالیت خود را آغاز و تاکنون بیش از ۲۰۰ نمایشگاه را برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. بازبینی جریان‌های مدرن و معاصر هنرهای تجسمی ایران و معرفی استعدادهای نوظهور از اهداف عمده‌ی این گالری هستند.

در این راستا گالری هما به همکاری با موزه‌ها، بنیادها و گالری‌های هنری پرداخته است و یکی از مجریان سالانه‌ی نقاشی «منتخب نسل نو» با هدف معرفی هنرمندان جوان ایرانی است. این گالری در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک قرار دارد.

گالری سیحون

گالری سیحون

در سال ۱۳۴۵ معصومه سیحون با یاری همسرش، هوشنگ سیحون، گالری سیحون را بنیان نهادند. گالری سیحون یکی از اولین نگارخانه‌های هنری ایران است و قدیمی‌ترین گالری هنری فعال در ایران به‌شمار می‌آید.

گالری سیحون با تلاش و مدیریت معصومه سیحون، از سال ۱۳۴۵ تاکنون بدون وقفه به فعالیت ادامه می‌دهد. این گالری از آغاز کار تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نمایش از آثار معاصر هنرمندان نوپای ایرانی ارائه داده‌است. گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهر مراکش به عنوان شهر سرخ شناخته می شود و هر چیزی که انتظارش را داشته باشید دارد.
جاذبه های گردشگری مراکش

‏‎‎‏مراکش از نام پایتخت کهن یعنی‎ ‎شهر مراکش‎ ‎برگرفته شده است که واژه‌ای‎ ‎بربر‎ ‎به معنای «سرزمین خدا» است. نام‎ Moroccoo ‎در ‏انگلیسی هم تغییر یافته‌ی واژه مراکش است. تا همین چند دهه اخیر هم این‎ ‎سرزمین در زبان عربی مراکش خوانده می‌شد‎.‎ اگر به دنبال آن هستید که جاذبه های گردشگری مراکش را کشف کنید و به دنبال اماکنی برای عکاسی می‌گردید، در مجله دلتا به ۱۰ ‏مکان شگفت انگیز در شهر مراکش اشاره می‌کنیم.‏‎

قصر باهیه

‏‏‏‏این قصر به شما نشان می‌دهد که در قرن نوزدهم زندگی مردم مراکش چه سبکی داشته است. می‌گویند این قصر را برای اقامت حرم احمد بن ‏موسی ساخته بودند. برخلاف بدنامی او، این قصر نمونه‌ای عالی از معماری شرقی است. در این قصر فضاهای داخلی تزئینات بسیاری دارند و ‏سقف‌ها نقاشی شده هستند. حیاط آن کاشیکاری شده است و حدود ۸ هکتار باغ زیبا و خرم دارد و از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری مراکش است. ‏ ‏

گردشگری مراکش قصر باهیه

مسجد کتیبه

این مسجد بزرگترین مسجد در مراکش است که حدود سال ۱۱۵۰ ساخته شده است. زیبایی آن استثنائی است و مناره بلند آن که بر شهر ‏اشراف دارد ۶۵ متر ارتفاع دارد. با آنکه این مسجد مکانی برای پرستش است ولی یکی از بهترین مکان‌های مراکش برای بازدید گردشگران ‏است که اگر پوشش مناسبی به تن داشته باشند با روی باز پذیرفته می‌شوند‎.‎‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مسجد کتیبه

بیابان و تپه های شنی

‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعطیلات در مراکش می تواند سفر به صحرا را نیز در بر بگیرد. شترسواری یا گشت‌های بیابانی انتخاب‌های محبوب گردشگران هستند و در ‏واقع می‌تواند ظرف دو روز به دومین صحرای بزرگ دنیا رسید. مشاهده تپه‌های شنی، بازدید از چادرهای بادیه نشینان و خوابیدن زیر نور ‏ستاره‌ها از تجربیات این سفر هستند‎.‎‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش بیابان و تپه های شنی

باغ ماژورل

‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏این باغ‌های گیاهشناسی غیرعادی در دهه بیست توسط یک هنرمند فرانسوی به نام ژاک ماژورل طراحی شدند. قطعاً یکی از زیباترین مکان‌ها و برای بازدید گردشگری مراکش، باغ ماژورل است که آرامش دلپذیری به دور از شلوغی و همهمه شهر فراهم می‌کند و برای عکاسی نیز بسیار مناسب ‏است. طراحی این باغ‌ها با آبنماهای مختلف و بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله کاکتوس‌ها هوشمندانه بوده است‎.‎‎‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش باغ ماژورل

بازارها

در سفر به مراکش نباید بازارها را از دست داد. مدینه (منطقه تاریخی شهر) بهترین مکان برای شروع خریدهایتان است. در اینجا وارد هزارتو ‏های بی‌پایانی از سوق‌ها وارد می شود که تقریباً همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد آنجا پیدا می‌شود. از ادویه جات و انواع پارچه گرفته تا ‏مارفروش‌ها، آکروبات‌بازها و نوازنده‌ها که در هر گوشه‌ای مشغولند. فقط یادتان نرود که خوب چانه بزنید‎.‎ ‏

گردشگری مراکش بارارها

مدرسه علی بن یوسف

این مدرسه قرآنی قرن شانزدهمی به خوبی حفظ شده است و بزرگترین مؤسسه در شمال آفریقاست. می‌توان عنوان یکی از زیباترین مدارس ‏دنیا را نیز به آن داد. ساختمان آن با دقت طراحی شده و جزئیات بکار رفته در حیاط آن به زیبایی در مرمر، گچ و چوب آن حکاکی شده است. ‏حدود ۹۰۰ دانش آموز در این سالها از در آن رد شده‌اند و از آن به بعد در آن بسته مانده است. سپس بازسازی شده و به عنوان بنای تاریخی به ‏روی عموم بازگشایی شده است‎.‎ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مدرسه علی بن یوسف

قصر البدیع

این بنای تاریخی که در واقع فقط بقایای یک قصر است، هنوز هم یکی از مهمترین و زیباترین مکان‌های گردشگری مراکش برای بازدید است. ساختمان ‏اصلی آن توسط احمد المنصور، پادشاه سعدیان، در سال ۱۵۷۸ ساخته شد و تکمیل آن ۲۵ سال طول کشید. همه ۳۶۰ اتاق و حیاط آن قبلاً با ‏مرمر ایتالیایی و مقادیر زیادی از طلاهای سنگین و بزرگ تزئین شده بود که این طلاها از سودان آورده شده بود. حتی زندان زیرزمینی کوچکی ‏هم داشت که پادشاه از آن برای محبوس نگه داشتن زندانیان استفاده می کرد‎.‎‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش قصر البدیع

مقبره های سعدیان

این مقبره‌های مراکشی به تازگی کشف شده‌اند ولی در واقع به قرن شانزدهم برمی‌گردند. این قبرها به زیبایی با چوب سرو، کاشیکاری پلی ‏کرومیک و گچبری تزئین شده‌اند. این مکان کوچک شامل سه اتاق می‌شود، ولی اجساد حدود ۶۰ عضو سلسله سعدیان در این مکان مدفون ‏هستند. خارج از ساختمان باغی وجود دارد که قبرهای سربازان و خدمتکاران در آن باغ است. از آنجائیکه این مکان یکی از محبوب‌ترین مقاصد ‏گردشگران است، سعی کنید صبح زود یا اواخر روز بروید. ‏‎ ‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مقبره های سعدیان

باغ های مناره

این باغ‌ها که در سمت غرب مراکش و در کوهپایه‌های اطلس واقع شده اند باغ‌های مناره نام دارند. این باغ‌ها که در اصل در قرن دوازدهم برای ‏پرورش زیتون، نخل و میوه تشکیل شدند اکنون یکی از جاذبه‌های آرامش‌بخش و زیبای گردشگری مراکش هستند. یک حوض بزرگ نیز کنار ‏عمارت آن هست و این عمارت محل اقامت تابستانی سلطان و خانواده‌اش بوده است‎.‎ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش باغ های مناره

گذرگاه کوهستانی تیزی نتیشکه

این مرتفع‌ترین گذرگاه از کوهستان‌های اطلس است. یک جاده طولانی و بادگیر که مراکش را به واحه‌های قبل از صحرا وصل می کند. این ‏گذرگاه در دهه سی توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی از این جاده خوش ساخت معلوم است. اگر جسارت کافی ‏داشته باشید می‌توانید جاده را به سمت دهکده‌ها بروید و درست روی لبه شکاف‌های بزرگ بنشینید. اگر به همین ترتیب ادامه دهید به ‏بلندترین نقطه جاده در گذرگاه تیزی نتیشکه می‌رسید که ۲۲۶۰ متر ارتفاع دارد‎.‎ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش گذرگاه های کوهستانی نتیشکه

بازدید از موزه عکاسی مراکش

یکی دیگر از نقاطی که می‌توان در گردشگری مراکش دید، موزه عکاسی این شهر در مدینه، قدیمی‌ترین قسمت شهر مراکش، ‏واقع شده است. این موزه در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است و نگارخانه عکاسان مختلفی از نقاط مختلف جهان است که ‏قدمت برخی از عکس‌ها به سال های ۱۸۷۰ باز می‌گردند. ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش بازدید از موزه عکاسی مراکش



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهر مراکش به عنوان شهر سرخ شناخته می شود و هر چیزی که انتظارش را داشته باشید دارد.
جاذبه های گردشگری مراکش

‏‎‎‏مراکش از نام پایتخت کهن یعنی‎ ‎شهر مراکش‎ ‎برگرفته شده است که واژه‌ای‎ ‎بربر‎ ‎به معنای «سرزمین خدا» است. نام‎ Moroccoo ‎در ‏انگلیسی هم تغییر یافته‌ی واژه مراکش است. تا همین چند دهه اخیر هم این‎ ‎سرزمین در زبان عربی مراکش خوانده می‌شد‎.‎ اگر به دنبال آن هستید که جاذبه های گردشگری مراکش را کشف کنید و به دنبال اماکنی برای عکاسی می‌گردید، در مجله دلتا به ۱۰ ‏مکان شگفت انگیز در شهر مراکش اشاره می‌کنیم.‏‎

قصر باهیه

‏‏‏‏این قصر به شما نشان می‌دهد که در قرن نوزدهم زندگی مردم مراکش چه سبکی داشته است. می‌گویند این قصر را برای اقامت حرم احمد بن ‏موسی ساخته بودند. برخلاف بدنامی او، این قصر نمونه‌ای عالی از معماری شرقی است. در این قصر فضاهای داخلی تزئینات بسیاری دارند و ‏سقف‌ها نقاشی شده هستند. حیاط آن کاشیکاری شده است و حدود ۸ هکتار باغ زیبا و خرم دارد و از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری مراکش است. ‏ ‏

گردشگری مراکش قصر باهیه

مسجد کتیبه

این مسجد بزرگترین مسجد در مراکش است که حدود سال ۱۱۵۰ ساخته شده است. زیبایی آن استثنائی است و مناره بلند آن که بر شهر ‏اشراف دارد ۶۵ متر ارتفاع دارد. با آنکه این مسجد مکانی برای پرستش است ولی یکی از بهترین مکان‌های مراکش برای بازدید گردشگران ‏است که اگر پوشش مناسبی به تن داشته باشند با روی باز پذیرفته می‌شوند‎.‎‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مسجد کتیبه

بیابان و تپه های شنی

‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تعطیلات در مراکش می تواند سفر به صحرا را نیز در بر بگیرد. شترسواری یا گشت‌های بیابانی انتخاب‌های محبوب گردشگران هستند و در ‏واقع می‌تواند ظرف دو روز به دومین صحرای بزرگ دنیا رسید. مشاهده تپه‌های شنی، بازدید از چادرهای بادیه نشینان و خوابیدن زیر نور ‏ستاره‌ها از تجربیات این سفر هستند‎.‎‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش بیابان و تپه های شنی

باغ ماژورل

‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏این باغ‌های گیاهشناسی غیرعادی در دهه بیست توسط یک هنرمند فرانسوی به نام ژاک ماژورل طراحی شدند. قطعاً یکی از زیباترین مکان‌ها و برای بازدید گردشگری مراکش، باغ ماژورل است که آرامش دلپذیری به دور از شلوغی و همهمه شهر فراهم می‌کند و برای عکاسی نیز بسیار مناسب ‏است. طراحی این باغ‌ها با آبنماهای مختلف و بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله کاکتوس‌ها هوشمندانه بوده است‎.‎‎‏‏ ‏‏‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش باغ ماژورل

بازارها

در سفر به مراکش نباید بازارها را از دست داد. مدینه (منطقه تاریخی شهر) بهترین مکان برای شروع خریدهایتان است. در اینجا وارد هزارتو ‏های بی‌پایانی از سوق‌ها وارد می شود که تقریباً همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد آنجا پیدا می‌شود. از ادویه جات و انواع پارچه گرفته تا ‏مارفروش‌ها، آکروبات‌بازها و نوازنده‌ها که در هر گوشه‌ای مشغولند. فقط یادتان نرود که خوب چانه بزنید‎.‎ ‏

گردشگری مراکش بارارها

مدرسه علی بن یوسف

این مدرسه قرآنی قرن شانزدهمی به خوبی حفظ شده است و بزرگترین مؤسسه در شمال آفریقاست. می‌توان عنوان یکی از زیباترین مدارس ‏دنیا را نیز به آن داد. ساختمان آن با دقت طراحی شده و جزئیات بکار رفته در حیاط آن به زیبایی در مرمر، گچ و چوب آن حکاکی شده است. ‏حدود ۹۰۰ دانش آموز در این سالها از در آن رد شده‌اند و از آن به بعد در آن بسته مانده است. سپس بازسازی شده و به عنوان بنای تاریخی به ‏روی عموم بازگشایی شده است‎.‎ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مدرسه علی بن یوسف

قصر البدیع

این بنای تاریخی که در واقع فقط بقایای یک قصر است، هنوز هم یکی از مهمترین و زیباترین مکان‌های گردشگری مراکش برای بازدید است. ساختمان ‏اصلی آن توسط احمد المنصور، پادشاه سعدیان، در سال ۱۵۷۸ ساخته شد و تکمیل آن ۲۵ سال طول کشید. همه ۳۶۰ اتاق و حیاط آن قبلاً با ‏مرمر ایتالیایی و مقادیر زیادی از طلاهای سنگین و بزرگ تزئین شده بود که این طلاها از سودان آورده شده بود. حتی زندان زیرزمینی کوچکی ‏هم داشت که پادشاه از آن برای محبوس نگه داشتن زندانیان استفاده می کرد‎.‎‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش قصر البدیع

مقبره های سعدیان

این مقبره‌های مراکشی به تازگی کشف شده‌اند ولی در واقع به قرن شانزدهم برمی‌گردند. این قبرها به زیبایی با چوب سرو، کاشیکاری پلی ‏کرومیک و گچبری تزئین شده‌اند. این مکان کوچک شامل سه اتاق می‌شود، ولی اجساد حدود ۶۰ عضو سلسله سعدیان در این مکان مدفون ‏هستند. خارج از ساختمان باغی وجود دارد که قبرهای سربازان و خدمتکاران در آن باغ است. از آنجائیکه این مکان یکی از محبوب‌ترین مقاصد ‏گردشگران است، سعی کنید صبح زود یا اواخر روز بروید. ‏‎ ‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش مقبره های سعدیان

باغ های مناره

این باغ‌ها که در سمت غرب مراکش و در کوهپایه‌های اطلس واقع شده اند باغ‌های مناره نام دارند. این باغ‌ها که در اصل در قرن دوازدهم برای ‏پرورش زیتون، نخل و میوه تشکیل شدند اکنون یکی از جاذبه‌های آرامش‌بخش و زیبای گردشگری مراکش هستند. یک حوض بزرگ نیز کنار ‏عمارت آن هست و این عمارت محل اقامت تابستانی سلطان و خانواده‌اش بوده است‎.‎ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش باغ های مناره

گذرگاه کوهستانی تیزی نتیشکه

این مرتفع‌ترین گذرگاه از کوهستان‌های اطلس است. یک جاده طولانی و بادگیر که مراکش را به واحه‌های قبل از صحرا وصل می کند. این ‏گذرگاه در دهه سی توسط فرانسوی‌ها ساخته شد و مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی از این جاده خوش ساخت معلوم است. اگر جسارت کافی ‏داشته باشید می‌توانید جاده را به سمت دهکده‌ها بروید و درست روی لبه شکاف‌های بزرگ بنشینید. اگر به همین ترتیب ادامه دهید به ‏بلندترین نقطه جاده در گذرگاه تیزی نتیشکه می‌رسید که ۲۲۶۰ متر ارتفاع دارد‎.‎ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش گذرگاه های کوهستانی نتیشکه

بازدید از موزه عکاسی مراکش

یکی دیگر از نقاطی که می‌توان در گردشگری مراکش دید، موزه عکاسی این شهر در مدینه، قدیمی‌ترین قسمت شهر مراکش، ‏واقع شده است. این موزه در سال ۲۰۰۹ افتتاح شده است و نگارخانه عکاسان مختلفی از نقاط مختلف جهان است که ‏قدمت برخی از عکس‌ها به سال های ۱۸۷۰ باز می‌گردند. ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

گردشگری مراکش بازدید از موزه عکاسی مراکش



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در سال‌های اخیر جنوب کشور یکی از مقاصد اصلی  مسافران و گردشگران است.
جاذبه های گردشگری جزیره هنگام

هنگام جزیره‌ای با مساحت بسیار کوچک در شهر قشم است و برای رفتن به این جزیره باید از قشم عبور کنید و سپس به جزیره‌ای بسیار زیبا وارد شوید. هنگام از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامی اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل در صدسال گذشته مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته شد. مطلب شگفت‌انگیز این است که چطور یک خشکی در وسط دریا بوجود می‌آید. جذابیت این جزیره‌ها زمانی چندین برابر می‌شود که سرسبز و دارای درختان بسیاری است. اگر علاقمند به سفر به این جزیره هستید، مجله دلتا اطلاعات زیادی در مورد جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در اختیار شما قرار می‌دهد.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام بهترین فصول برای سفر به جنوب

جزیره هنگام در پاییز

 

برای سفررفتن به جنوب کشور بهترین زمان در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار است. از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در فصل پاییز دیدن دلفین‌هاست که در اوایل آبان و آذر به این جزیره وارد می‌شوند و تجربه‌ی خاطره‌انگیزی برای هر بیینده‌ ایجاد می‌کنند. اما شانس دیدن هر دلفین یک به چند صد است. بدین منظور باید به نزدیکی ساحل خلیج فارس بروید و منتظر آنها شوید، اگر آنها را دیدید با یک منظره‌ی عالی روبرو خواهید شد.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام جزیره هنگام در پاییز

زمستان بهترین زمان برای سفر به هنگام

اگر علاقمند هستید که در یک هوای بسیار عالی به جنوب کشور و مخصوصا جزیره هنگام سفر کنید بهتر است سفرتان را در فصل زمستان با ۱۵ درجه سانتی گراد در یک هوای دلچسب و خنک تجربه کنید.

جنوب کشور در ماه‌های دی، بهمن و اسفند بهترین زمان برای گردش در جزیره هنگام هستند و می توانید به جزیره هنگام سفر کنید. اما در این فصل آب‌های خلیج فارس کمی سرد است و برای انجام تفریحات دریایی بهتر است فصل‌های دیگر را انتخاب کنید.

بهار فصل زیبای ها در جزیره هنگام

فصل بهار در تمام کشور با وجود زنده شدن گیاهان حال و هوای خاصی به خود می‌گیرد. جنوب کشور در فصل بهار و در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به یک بهشت غیر قابل توصیف تبدیل می‌شود. با برخورداری از هوای خوب‌ جزیره هنگام دارای جذابیت‌های دیدنی بسیار است که بهشتی کوچک را توصیف می‌کند و اقامتی بسیار عالی برای شما رقم خواهد زد.

 

دیدنی جذاب جزیره هنگام دربهترین فصل سال

ساحل درخشان هنگام

 

هنگام ساحلی شگفت انگیز دارد که می‌توانید ساعت‌ها آنجا بشینید و از هوا و منظره عالی از خلیج فارس لذت ببرید. ماسه‌های ساحل جزیره هنگام در شب نورهای بسیاری از خودشان ساطع می‌کنند و فضایی رویایی را ایجاد می‌کنند. البته به دلیل مشکلات زیست محیطی محدودیت‌هایی برای دسترسی به این سواحل اعمال شده است.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام ساحل درخشان هنگام

دیدن افسانه‌های جزیره هنگام

 

در جزیره هنگام سنگ‌هایی وجود دارد که شبیه انسان هستند و در این مورد افسانه‌های بسیاری وجود دارد.  برای دیدن چنین سنگ‌هایی باید از مردم بومی آنجا کمک بگرید تا شما را راهنمایی کنند.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دیدن افسانه های جزیره هنگام

ماهی‌های آکواریومی جزیره هنگام

 

اگر به جزایر کیش یا قشم سفر کرده باشید‌، برای دیدن اعماق دریا باید از غواصی استفاده کنید تا بتوانید زیبایی انتهای دریا را ببینید اما در جزیره هنگام سوار قایق می‌شوید و با دور زدن در دریا تمام موجودات دریای این جزیره خواهید دید و شگفت‌های جدیدی از دنیای زیر آب را  مشاهده می‌کنید.

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام ماهی های آکواریومی جزیره هنگام

اهمیت جزیره هنگام برای استعمارگران

 

در گذشته جزیره هنگام برای اروپا اهمیت ویژه‌ای داشته است. اگر به این منطقه سفر کردید بقایای کشتی از پرتغال و انگلیس را خواهید دید. در زمان قاجار استعمارگران از اهمیت این جزیره آگاه شده‌اند و اکثر نیروهای خود را آنجا مستقر کرده‌‎اند. سال‌ها بعد رضا خان آنها را از جزیره اخراج کردند و در حال حاضر بقایایی از کشتی آنها وجود دارد و می‌تواند یک اثر تاریخی با ارزش به حساب بیاید.

اهمیت جزیره هنگام برای استعمارگران

غذاهای لذیذ از جزیره هنگام

 

غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه به دست مادران این جزیره پخت می‌شود و می‌توانید طعم کاملا متفاوت و دلچسبی را تجربه کنید. تمام غذاها با مواد اولیه تازه پخت می‌شود و همچنین با گردش در جزیره هنگام در فصل ماهیگیری؛ طعم ماهی تازه با ادویجات مختص به جنوب را می‌چشید.

غذاهای لذیذ از جزیره هنگام

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مکزیک کشوری ثروتمند و تاریخی است که در آن سرگرمی‌ های بسیار و جشنواره های متفاوت به صورت سالانه برگزار می‌شوند.

چه کسی لباس‌های رنگارنگ و متنوع، موسیقی‌های دل‌نشین و رقص‌های محلی، جنب‌وجوش‌ و شور و اشتیاق حاکم بر فستیوال‌های گوناگون را دوست ندارد‌؟ خصوصا زمانی که کمی هم عجیب هستند. اگر شما هم از علاقه‌مندان فستیوال های مکزیک هستید و به دنبال تجربیات جدید و اتفاقات غیرمعمول در آن‌ها هستید با مجله دلتا همراه شوید.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک

فستیوال Dia de Los Muertos

این فستیوال که در اول و دوم نوامبر برگزار می‌شود، در مکزیک به نام «روز مرگ» شناخته شده و یکی از غیرمعمول‌ترین و درعین‌حال جالب‌ترین فستیوال‌های مکزیک است. این جشن درواقع تجدید دیدار بستگان با عزیزان ازدست‌رفته‌شان است. در طول فستیوال، در بیشتر روستاهای سرخپوستی محراب‌هایی ساخته شده و بر روی آن‌ها غذاهایی گذاشته می‌شود. این محراب‌ها با شمع، دسته‌های گل، بادام‌زمینی و ظرف‌هایی از بوقلمون و حتی برخی از وسایل شخصی آن مرحوم تزئین می‌شوند.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیکdia-de-los-muertos

لباس‌های رنگی مخصوص، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های فستیوال که اغلب به شکل جمجمه، اسکلت، گل‌های همیشه‌بهار زرد، سیگارهای برگ، جشن‌هایی در قبرستان، آب‌نبات‌ها و پاستیل به‌صورت اسکلت جمجمه و همچنین گروه‌های ماریاچی که در نزدیکی قبرها به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند، همه‌ی این‌ها بخشی از مراسم‌ این فستیوال است.

این فستیوال ریشه در اعتقاداتی دارد که بر طبق آن‌ها، روح‌ مردگان بین تاریخ‌های ۲۲ اکتبر تا ۲ نوامبر به دیدار بستگانشان می‌آیند. «روز مرگ» یک روز هولناک نیست، این روز بیشتر برای جشن گرفتن و ادای احترام به مردگان و یادآوری خاطراتشان است.

شب تربچه‌ها در اوآخاکا(Oaxaca)، مکزیک

هرساله در ۲۳ دسامبر- یعنی تنها دو روز قبل از کریسمس– شهر اوآخاکا (Oaxaca) در مکزیک به مکان دیگری مبدل می‌‌شود. این جشن در حدود یک قرن پیش برای ایجاد آوازه برای دادوستد کشاورزان محلی شروع شد، برای نمایش خلاقیت، استعداد و توانایی‌های باغبانان اوآخاکا، شب تربچه‌ها یک مسابقه هنری محلی عجیب با تمرکز بر تربچه است.

فستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک شب تربچه ها

تولیدکنندگان تربچه از سراسر منطقه برای یک مسابقه بزرگ کنده‌کاری  روی تربچه‌ گرد هم می‌آیند. محلی که در آن تربچه‌های بسیار بزرگ و غیرمعمول به طرز استادانه‌ای کنده‌کاری شده‌اند و به‌وسیله‌ی آن‌ها صحنه‌های تاریخی، نمایشنامه تولد عیسی مسیح و داستان‌های اساطیری را به تصویر می‌کشند.

این شب نهایتا با یک آتش‌بازی بزرگ و جالب به پایان می‌رسد. همچنین جایزه‌ی بهترین مجسمه‌ساز این است که عکس و نامش را در روزنامه‌ی محلی چاپ می‌کنند. حتی اگر شما به تربچه علاقه‌ای نداشته باشید هم، قطعا از دیدن این فستیوال عجیب‌وغریب لذت خواهید برد.

La Morisma

 

زمانی که شما از شهر کوچک ساکاتکاس دیدن می‌کنید به‌احتمال‌زیاد خیابان‌هایی را مشاهده خواهید کرد که مملو از سربازان ساختگی هستند؛ از مسیحیان و مورها (مسلمانانی بودند که در قرون‌وسطی در مغرب، شبه‌جزیره ایبری، سیسیل و مالت زندگی می‌کردند) که درحالی‌که موسیقی مخصوص نواخته می‌شود، در پارک Lomas de Brancho باهم به مبارزه می‌پردازند. هر گوشه‌ای از این فستیوال برای نمایش نیروها، توپ‌خانه، لباس‌ها و دیگر متعلقات است و همین امر این جشن را مملو از رنگ‌ها و سنت‌ها می‌کند.

La Morismaفستیوال‌های رنگی و عجیب مکزیک



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از دلایل شهرت یونان، قدمت و جاذبه‌های گردشگری است. این کشور باستانی زیبایی‌های طبیعی و تاریخ شگفت‌انگیزی دارد.
جاذبه های گردشگری گردش در یونان

اماکن تاریخی، جزایر بسیار زیبا و متعدد، سواحل شنی و آب و هوای بسیار مطبوع و مدیترانه‌ای، گردش در یونان را به تجربه‌ای مطلوب تبدیل کرده است‌. یونان را می‌توان مهد تمدن جهان نامید، کشوری که خاستگاه تفکر و فلسفه بوده و با تاریخ غنی خود، بر سر کشور‌ها جهان چون تاجی نشسته‌ است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری یونان آشنا شوید.

آکروپولیس

یونان آکروپلیس

آکروپولیس شاید معروف‌ترین جاذبه گردشگری یونان باشد که نماد آتن و یونان است. این بنا بر روی یک تپه سنگی در مرکز شهر آتن واقع شده است که سه معبد باشکوه آن که متعلق به قرن پنجم  قبل از میلاد هستند. بهترین و خاص‌ترین آ‌ن‌ها، معبد پارتنون است که از ۵۸ ستون ساخته و با سنگفرش‌های زیبا و کتیبه مزین گشته است. دسترسی به این جاذبه راحت و به دیگر جاذبه‌های گردشگری یونان هم بسیار نزدیک است.

موزه آکروپلیس

گردش در یونان موزه آکروپلیس جاذبه های گردشگری یونانموزه آکروپولیس که یکی از جاذبه‌ های گردشگری یونان که در زمره پر‌بازدید‌ترین مناطق آتن قرار گرفته است. طراحی این موزه توسط یک معمار سوییسی به نام برنارد چومی انجام شده و از فولاد و شیشه ساخته شده است. در این موزه می‌توانید مجسمه‌هایی مثل “مجسمه مردی جوان که یک گوساله بر دوش می‌کشد” یا  “مجسمه چهره زنان باستان” را مشاهده کنید، همچنین از تراس کافه رستوران این موزه، منظره بی‌نظیری از آکروپلیس دیده می‌شود.

سانتورینی

گردش در یونان سانتورینی

سانتورینی زیباترین جزیره یونان، در سواحل غربی این کشور قرار دارد و مشرف به دریاست که همین موقعیت مکانی خوب این جزیره را به یکی از زیباترین مناطق و جزایر یونان تبدیل کرده است. در این جزیره شهرهای صخره‌ای فیرا و اویا قرار دارند که یکی از دلایل معروفیت جزیره همین شهرها به شمار می‌روند. خانه‌ها و هتل‌های این منطقه، مکعبی شکل و سفیدند که همین موضوع جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است. در جزیره سانتورینی می‌توانید به تفریحاتی نظیر شنا در سواحل شنی، مشاهده آتشفشان سیاه در جنوب و سواحل شرق، بازدید از مکان تاریخی آکروتیری و بسیاری موارد دیگر بپردازید .

میکونوس

گردش در یونان میکونوس

جزیره میکونوس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یونان است. این شهر پر از بوتیک هتل‌های خوب، رستوران‌های باکیفیت و غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و سالن‌های موسیقی زنده است و همین موارد باعث محبوبیت جزیره شده است‌. در این شهر جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که بسیار سرگرم کننده و خیره کننده هستند.

 شهر باستانی دلفی

گردش در یونان شهر باستانی دلفی

دلفی یکی از شهرهای تاریخی یونان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بر دامنه کوه پارناسوس بنا شده است. این شهر زیبا و حیرت انگیز مشرف به دره‌ای است که برای یونانی‌ها مکانی مقدس به شمار می‌رود و بسیاری از گردشگران نیز برای پرستش آپولو یا همان خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا، به این شهر می‌آیند و دعا می‌خوانند. در این شهر  معابد، سالن تئاتر و استادیومی وجود دارد که از جاذبه‌های آن محسوب می‌شود، همچنین موزه باستانی دلفی یکی از مکان‌های دیدنی شهر است که می‌توانید یافته‌های باستانی این مناطق را در آن مشاهده نمایید.

صومعه‌های متئورا

گردش در یونان صومعه‌های متئورا

صومعه متئورا در یونان و در دشت تسالی قرار دارند، دشت تسالی از جمله شگفتی‌ها و عجیب‌ترین جاذبه‌های این کشور باستانی به شمار می‌رود و می‌توانید در آن صخره‌های عجیب و غریبی ببینید که پر از صومعه‌های متئورا می‌باشند که ۶ عدد از این صومعه‌ها در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر به این منطقه سفر کردید باید برای رفتن به این صومعه‌ها از هواپیماهای تفریحی استفاده کنید. در این صومعه‌ها مجسمه‌های مذهبی و نقاشی‌های دیواری دوره بیزانس را مشاهده خواهید کرد.

جزیره رودس

 جزیره رودس

جزیره رودس یکی از بزرگ‌ترین جزایر دودکانیز و در امتداد دریای اژه، در نزدیکی ترکیه قرار دارد و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این جزیره در قرن چهاردهم به دستور شوالیه ستن جان ساخته شد و یکی از جذابیت‌های منطقه در این است که در خیابان‌های قدیمی شهر، اتومبیلی تردد نمی‌کند. همچنین شهر ساحلی زیبای مارماریس که در دامنه کوه و در سواحل غربی ترکیه قرار دارد از دیگر جاذبه ‎‌های گردشگری یونان است.

جزیره کورفو

 جزیره کورفو

جزیره کورفو در دریای ایونی و در سواحل غربی یونان قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار می‌رود. مرکز این جزیره شهر کورفو است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و معماری ساختمان‌های آن به سبک ایتالیایی و بسیار زیبا است. می‌توانید در پیاده‌روهای زیبای این جزیره پیاده‌روی کنید و در کافه‌های قدیمی آن بنشینید.

پارک ملی ساماریا جورج

 پارک ملی ساماریا جورج

اگر از دوستداران طبیعت هستید در سفر به یونان حتما به پارک ملی ساماریا جورج که در جزیره کرت قرار دارد بروید. این منطقه یکی از بهترین نقاط گردشگری یونان است که طبیعتی بسیار زیبا دارد و از اومالوس در کوه‌های سفید شروع می‌شود و تا آگیا روملی در دریای لیبی ادامه دارد. اگر یک روز کامل را برای گشت و گذار در این منطقه بگذارید می‌توانید بسیاری از رازهای این پارک را کشف کنید .

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دانستنی‌های سفر به تایلند “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شانگهای که پرجمعیت‌ترین شهر جهان است مملو از جاذبه‌هاییست که از تماشای آنها سیر نخواهید شد.
جاذبه های گردشگری شانگهای

شانگهای یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای چین است و با ۲۴ میلیون نفر، «پرجمعیت ترین شهر جهان» محسوب می‌شود. تورهای مختلفی به مقصد شانگهای و همین طور پکن برگزار می‌شود و هر سال میلیون‌ها گردشگر به این شهر چینی سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف‌ترین جاذبه های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مکان‌های تاریخی شانگهای از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند و گشت‌و‌گذار در هر یک از آنها برایتان لذت‌بخش خواهد بود. هر یک از این جاذبه‌ها در جای جای شهر پراکنده شده‌اند و برخی از آنها در اطراف شهر و برخی در مرکزیت قرار گرفته‌اند. نگران شلوغ بودن این شهر نباشید. چرا که حتی در برخی از بخش‌های شانگهای می‌توانید با آرامش خاطر و بدون هیچ شلوغی از آرامش لذت ببرید.

تور مسافرتی به جاذبه های گردشگری شانگهای

 تور مسافرتی به جاذبه های گردشگری شانگهای

تور شانگهای به دلیل جاذبه‌های گردشگری متعددی که در این شهر وجود دارد بسیار رواج پیدا کرده و بسیاری این تور را جهت گشت‌و‌گذار انتخاب می‌کنند. اما قبل از سفر بهتر است با برخی از جاذبه‌های تاریخی شانگهای آشنایی ‌یابید تا بتوانید بدون اتلاف وقت از سفر خود لذت ببرید. یکی از مهمترین جاذبه‌هایی که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند جاذبه‌های تاریخی این شهر است. بی‌شک کسانی که به بوم‌شناسی و تاریخ‌شناسی علاقه دارند از تماشای جاذبه ‌های گردشگری شانگهای بسیار لذت خواهند برد.

باغ یو 

جاذبه های گردشگری شانگهای باغ یو

باغ یو را می‌توان یکی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شانگهای دانست که زیبایی این باغ در کنار تاریخی بودنش، این مرکز را بسیار به چشم آورده و از تماشای آن لذت خواهید برد.

ساخت این باغ‌عمارت به سال ۱۵۵۹ برمی‌گردد و آبنما‌ها و برکه‌های باغ از جمله مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند. صخره‌های موجود در این باغ نیز از حس طبیعی برخوردارند و در کنار پل‌های چوبی و گل‌ها و گیاه‌ان، زیبایی باغ را دوچندان کرده‌اند.

شهرک ژوجیاجیاو

جاذبه های گردشگری شانگهای شهرک ژوجیاجیاو

شهر شانگهای چندین شهرک آبی در خود جای داده‌ است که شهرک ژوجیاجیاو بهترین شهرک از این میان بوده و قدمت بیشتری نسبت به سایر شهرک‌ها دارد. این شهرک با زیبایی بی‌نظیری که دارد هر فردی را مجذوب خود خواهد کرد و بی‌شک انتخاب مناسبی برای افرادی خواهد بود که به گشت‌و‌گذار در مراکز تاریخی علاقه دارند. لازم به ذکر است که این شهرک کاملا بر روی آب بنا شده و خانه‌های زیبا چوبی که بر روی آب ساخته شده زیبایی خاصی دارند. با اینکه این شهرک ۱۷۰۰ سال قبل ساخته شده اما تمامی بنا‌های ساخته شده را می‌توانید بدون هیچ دست خوردگی و کاملا سالم مشاهده نکنید.

معبد لونگ هوا 

 معبد لونگ هوا

معبد لونگ هوا از جاذبه های گردشگری چین و از بهترین معابد این کشور به شمار می‌رود. این معبد ۴۴ متر ارتفاع دارد و زیبایی در معماری آن موج می‌زند. این معبد چندین بار خراب شده و سپس از نو ساخته شده است و تاریخ ساخت آن به سال ۲۴۲ قبل از میلاد برمی‌گردد. برج ناقوس لونگ هوا را می‌توان مهمترین ویژگی آن دانست که تنها با ۲ متر ارتفاع، وزنی بیش از ۵ تن دارد. در دیدار از معبد لونگ هوا، می‌توانید از کتابخانه معبد نیز بازدید و انواع دست نوشته‌هایی با قدمت بالا را مشاهده کنید. مهمترین بخش معبد را می‌توان ۵۰۰ مجسمه‌ای دانست که نمادی از بوداهای لوهان بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد.

معبد جید بودا

معبد جین بودا

یکی دیگر از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شانگهای را می‌توان معبد جید بودا دانست که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده و زیبایی منحصر به فردی دارد. اصلی‌ترین ویژگی این معبد را می‌توان به مجسمه‌هایی نسبت داد که می‌توانید از آنها دیدن نمایید. دو مجسمه در این معبد قرار گرفته‌اند که یکی از آنها مجسمه بودا به صورت دراز کشیده و دیگری مجسمه بودا به صورت نشسته است و دلیل اصلی ساخت این معبد به شمار می‌رود.

مجسمه دیگری نیز در بخش حیاط غربی معبد قرار گرفته و زیبایی خود را مدیون گوهر‌های رنگارنگی است که به آن اضافه شده‌اند. این مجسمه‌ها از آثار تاریخی و از جاذبه های مهم گردشگری شانگهای به شمار می‌روند و از نظر مذهبی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تایلند “جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای متقاضیان رهن کامل، بازار پاییزه شرایط خوبی دارد و قیمت‌های پیشنهادی موجران اغلب غیرحبابی است.
واحد های مسکونی رهن کامل

در پاییز امسال عرضه واحد های مسکونی رهن کامل همچنان پرتعداد است، به طوری که تقریبا از هر دو آگهی نزد بنگاه‌ها، یکی به‌صورت «رهن کامل» یا رهن با اجاره زیر ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش مجله دلتا، آگهی‌هایی که اجاره‌های زیر ۵۰۰ هزار تومانی دارند نیز با توجه به سطوح فعلی قیمت عموما از دید واسطه‌ها و مستاجران به‌عنوان آگهی «رهن کامل» معرفی می‌شوند، چراکه انگیزه موجر از دریافت این رقم صرفا پوشش برخی هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر نگهداری ملک در مدت اجاره بوده و اجاره دریافتی در محدوده‌ای نیست که بتوان روی آن به‌عنوان یک منبع درآمد معقول حساب باز کرد.

هم‌اکنون آپارتمان ‌های زیادی هم در مناطق شرقی و غربی تهران و هم در محدوده مرکزی به بهای متر مربعی ۳‌ میلیون تومان ودیعه، در بازار اجاره عرضه شده‌اند. این در حالی است که قیمت‌های پایین‌تر و بالاتر از این مقدار نیز در ارقام پیشنهادی موجران به چشم می‌خورد.

به‌عنوان مثال در برخی محله‌های شرقی تهران که میانگین ارزش رهن کامل هر مترمربع آپارتمان مسکونی ۳ میلیون تومان است، در برخی آگهی‌ها ارقام بالاتر از این مقدار نیز پیشنهاد شده که البته اغلب از جنس واحد نوساز بوده و به همین سبب قیمت‌های پیشنهادی برای رهن و اجاره آنها قدری تندتر از دیگر املاک عرضه شده در همان محله است. با این حال به نظر می‌رسد برای متقاضیان رهن کامل، بازار پاییزه شرایط خوبی دارد چراکه قیمت‌های پیشنهادی موجران نه تنها اغلب غیرحبابی است، بلکه به اذعان واسطه‌ها با توجه به گذشتن از فصل اجاره، جای مذاکره هم دارد.

در جدول زیر تازه‌ترین آگهی‌های واحد های مسکونی رهن کامل در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

واحد های مسکونی رهن کامل

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خانه اولی‌ها بخوانند!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هرچند بالا رفتن قیمت مسکن، خرید آپارتمان را منوط به داشتن بودجه‌ میلیاردی کرده، اما یافتن واحدهای مسکونی زیرقیمت در تهران هنوز غیرممکن نیست.
خرید-آپارتمان-‌های-زیر-قیمت
بررسی آگهی‌های فروش آپارتمان در شهر تهران نشان می‌دهد با وجود رسیدن میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به حدود ۲۴ میلیون تومان، یافتن آپارتمان ‌های زیر قیمت و کمتر از یک ‌میلیارد تومان هنوز میسر است.

به گزارش مجله دلتا هم‌اکنون یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی معامله‌شده در تهران به‌طور میانگین ارزشی معادل یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد و هر متقاضی خرید مسکن در تهران برای برخورداری از یک واحد با حداقل متراژ قابل‌قبول و با سن میانه باید رقم میلیاردی قابل‌توجهی پرداخت کند.

هرچند این موضوع ممکن است برخی از متقاضیان بالقوه یا در حال جست و جوی مسکن با بودجه اندک به‌ویژه خانه‌اولی‌ها را از خرید ناامید و حتی منصرف کند، اما جست‌و‌جو در آگهی‌های نزد بنگاه‌های ملکی و موتورهای جست‌و‌جوی معتبر نشان می‌دهد خرید آپارتمان زیر قیمت میانگین مذکور در بازار فعلی ناممکن نیست.

صرف‌نظر از ارزان‌ترین مناطق شهر تهران که به نوعی کم‌معامله‌ترین مناطق نیز به‌شمار می‌آیند و برخی مناطق همچون ۱۷ و ۱۹ پایتخت را شامل می‌شوند، در سایر مناطقی که تقاضای مسکن همواره در سطحی قابل‌قبول وجود دارد نیز یافتن آپارتمان‌های زیر یک‌میلیارد تومان هنوز میسر است.

ویژگی عمده آپارتمان ‌های زیر قیمت سن بنای بیش از ۱۰ سال و عمدتا بیش از ۱۵ سال املاک مذکور است اما بسیاری از آنها با وجود سن بنای بالا، از امکانات قابل‌قبول حداقلی همچون پارکینگ و آسانسور برخوردار هستند و در عین حال زیر قیمت میانگین مسکن در تهران برای فروش عرضه شده‌اند.

مناطق هفت، ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۵ را می‌توان به‌عنوان کانون عرضه‌هایی در این محدوده قیمتی معرفی کرد که می‌تواند مورد جست‌و‌جوی متقاضیان مسکن با بودجه‌های چند صد میلیونی باشد.

در جدول زیر تازه‌ترین قیمت خرید‌ آپارتمان های زیر قیمت میانگین در شهر تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

آپارتمان-های-زیر-قیمت

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خانه اولی‌ها بخوانند!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سرزمین لبخندها با داشتن بازارهای پرشکوه، معابد زیبا، غذاهای پُر ادویه خیابانی و سواحل فراوان، مقصدی عالی و مناسب برای کل سال است.
دانستنی‌های سفر به تایلند

حرف سفر به تایلند که زده می‌شود همه یاد شهرهای ساحلی و پر از گردشگر آن مانند پوکت، بانکوک، پاتایا و … می‌افتند، مقاصدی فوق‌العاده زیبا که جاذبه‌های بی‌شماری دارند، اما شگفتی‌های سرزمین لبخندها در همین شهرها خلاصه نمی‌شود و تایلند شمالی نیز می‌تواند با جذابیت‌های خاص خود شما را شگفت‌زده کند. معمولا افرادی که به دنبال مسافرتی خنک‌تر به مقاصدی کوهستانی و جنگلی هستند، شمال تایلند را انتخاب می کنند. در دانستنی‌های سفر به تایلند با مجله دلتا همراه باشید تا تایلند شمالی و جنوبی را بیشتر به شما معرفی کنیم.

غذاهای تایلندی

تنوع غذاهای تایلندی به قدری بالا است که می‌توان آن را یکی از دلایل سفر به تایلند نام برد، اما باید بدانید که غذا در تایلند تا حد زیادی در هر ناحیه از کشور متفاوت است؛ بنابراین اگر هوس غذای تایلندیِ به خصوصی را کرده باشید که به منطقه‌ خاصی اختصاص دارد و شما منطقه‌ دیگری را برای سفر به تایلند انتخاب کرده باشید، احتمال دارد نام آن خوراک را در منوی غذاهای آن ناحیه پیدا نکنید.

آب و هوا، فرهنگ و سنت‌های محلی می‌تواند تاثیر بسیاری در نحوه‌ طبخ غذا و طعم آن داشته باشند؛ البته خوشبختانه بسیاری از غذاهای عالی این کشور را می‌توان در تمامی نواحی تایلند پیدا کرد و از این نظر جای نگرانی نیست.

غذای تایلند شمالی دانستنی‌های سفر به تایلند

غذاهای تایلند شمالی را با نام لانا (Lanna) یا ایسان (Isaan) می‌شناسند و تقریبا می‌توان گفت که فقط در شمال تایلند پیدا می‌شوند. البته در شهر بزرگی مانند بانکوک، تعدادی رستوران وجود دارد که تمام تلاش خود را به کار می‎برند تا غذاهای این ناحیه را با همان کیفیت بپزند اما در نهایت بهترین جا برای چشیدن این غذاها همان شمال تایلند است.

برنج چسبناک بخارپز شده یکی از غذاهای اصلی تایلند شمالی به حساب می‌آید و معمولا با سس فلفل قرمز و سبز خورده می‌شود. همچنین اگر به نقاط کوهستانی تایلند شمالی سفر کنید، بهتر است انتظار سرو غذاهای دریایی را نداشته باشید؛ زیرا این نواحی از سواحل کشور به دور بوده و انتقال این نوع غذا به این نواحی، سخت بوده و هزینه‌ بالایی را در بر دارد.

دوستداران غذاهای دریایی قطعا در تایلند جنوبی به وجد خواهند آمد. بیشتر این ناحیه از جمله شهر بانکوک به سواحل نزدیک بوده و بسیاری از مردم از طریق ماهیگیری کسب درآمد می‌کنند. طعم غذاها در جنوب تایلند معمولا تندتر و پر ادویه‌تر است. ترکیب برنج و سبزیجات (Khao Yum) و سوپ ماهی ترش و شیرین (Tom som pla krabok) از جمله غذاهای معروف تایلند جنوبی به شمار می‌رود.

غذاها دانستنی‌های سفر به تایلند

شهرها

اگر قصد دارید به جاهای کمتر شناخته‌شده‌ تایلند سفر کنید، نواحی شمالی این کشور انتخاب بهتری است. شهر چیانگ مای (Chiang Mai) اغلب به عنوان پایتخت شمال تایلند شناخته می‌شود و به خاطر معابد بی‌شمارش معروف است که تقریبا در هر گوشه از شهر به چشم می‌خورند.

چیانگ مای، معروف‌ترین و یکی از شهرهای در حال ترقی تایلند شمالی به حساب می‌آید و به تازگی گردشگران بیشتری به جذابیت‌های آن پی برده‌اند اما همچنان شهرت آن به شهرهای تایلند جنوبی نمی‌رسد.

خانه‌های ییلاقی (بانگالو) بی‌شماری در شهر کوچک پای (Pai) پیدا می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را برای اقامت خود در طول سفر به شمال تایلند انتخاب کنید و در رستوران‌ها و بازارهای آن، تجربه‌ متفاوتی به دست آورید.

در شهر چیانگ رای (Chiang Rai) نیز می‌توانید از «معبد سفید» دیدن کنید، یکی از معروف‌ترین معابد بودا در کل کشور به شمار می‌رود.

تایلند شمالی دانستنی‌های سفر به تایلند

سواحل

اگر با هدف بازدید از سواحل بی‌نظیر تایلند به این کشور سفر می‌کنید، بهتر است بدانید جنوب تایلند بعضی از زیباترین سواحل در دنیا را در خود جای داده است. اینکه از میان این تعداد، کدام را انتخاب می‌کنید به این موضوع بستگی دارد که سواحل شلوغ و پرهیاهو را ترجیح می‌دهید یا سواحل آرام و ساکت‌تر.

جزایر فی فی، پوکت، کو لیپه (Koh Lipe) و کو لانتا (Koh Lanta) از جمله تماشایی‌ترین جزایر دریای آندامان است. البته جزیره کو تائو (Koh Tao) واقع در ناحیه‌ خلیج تایلند، در میان دوستداران غواصی طرفداران بیشتری دارد.

تایلند جنوبی

حمل و نقل

یک فرودگاه در شمال تایلند و در شهر چیانگ مای وجود دارد که بعضی از پروازهای بین‌المللی نیز در آن انجام می‌شود و این موضوع، سفر به چیانگ مای را نسبت به دیگر مناطق شمالی آسان‌تر کرده است. در غیر این‌صورت، مسافران تایلند شمالی می‌بایست صرفا از اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده می‌کردند.

البته افراد ماجراجو می‌توانند موتورسیکلت اجاره کرده و سر فرصت حتی از دورترین نقاط در تایلند شمالی نیز دیدن کنند اما این انتخاب در مقایسه با استفاده از اتوبوس محلی، ریسک بیشتری به همراه دارد.

تعدادی از معروف‌ترین فرودگاه‌های جنوب تایلند در جزیره پوکت، ساموی (Koh Samui) و کرابی (Krabi) قرار دارند. فرودگاه جزیره ساموی برای کسانی مناسب‌تر است که قصد دارند در خلیج تایلند بمانند اما پروازهای آن در مقایسه با پروازهای کرابی و پوکت گران‌تر است.

حمل و نقل دانستنی‌های سفر به تایلند

فعالیت ها

تایلند شمالی مملو از جاهای دیدنی و تفریحات فرهنگی است. علاوه بر بازدید از معابد باشکوه و روستاهای متعلق به قبایل صحرایی می‌توانید از جنگل‌های دیدنی آن نیز دیدن کنید. همچنین می‌توانید چندین پناهگاه فیل را در شمال تایلند پیدا کنید که کاملا ارزش دیدن دارند.

برای گذراندن تعطیلات خود در تایلند جنوبی گزینه‌های متنوعی پیش رویتان است که از تفریحگاه‌های توریستی تا سواحل شن سفید خصوصی متفاوت است. بازی لئوناردو دیکاپریو در فیلم «ساحل»، زیبایی‌های پنهان این کشور را به خوبی به تصویر کشید و بسیاری از مردم بعد از دیدن این فیلم، بازدید از جزایر زیبای تایلند را به فهرست سفرهایشان اضافه کردند.

جاذبه های تایلند دانستنی های سفر به تایلند

تفریحات شبانه

در ادامه دانستنی‌های سفر به تایلند لازم است بدانید تفریحات شبانه در تایلند شمالی مانند جنوب کشور نیست و تقریبا فعالیت تمامی بارها در چیانگ مای در نیمه‌شب به پایان می‌رسد. البته موارد استثنا هم وجود دارد که همچنان تا ساعت ۲ شب باز هستند و در مجموع، این موضوع به این معنی نیست که شمال تایلند بعد از تاریکی به شهر ارواح تبدیل می‌شود. می‌توانید بعد از غروب آفتاب نیز سری به رستوران‌ها، پاب‌ها، کلوب‌ها و بازارهای شبانه‌ این نواحی بزنید.

اما اگر این میزان تفریح برایتان کافی نیست و به دنبال جایی برای جشن و شادی شبانه می‌گردید تا انرژی‌تان را تخلیه کنید، کلوب‌های جنوب تایلند به خصوص جزیره پوکت و ساموی را از دست ندهید. جزیره فانگان (Ko Pha Ngan) نیز برای جشن ماه کامل (Full Moon Party) خود معروف است که هر ماه در آن برگزار می‌شود و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دانستنی‌های سفر به تایلند “پاتایا؛ زیباترین نگین تایلند” را مطالعه کنید.

تفریحات شبانه

آب و هوا

فصل خشک و فصل سرما در تایلند، بهترین زمان سفر به این کشور از لحاظ آب و هوایی است. البته این موضوع به این معنی است که گردشگران بسیار دیگری نیز همزمان با شما به این کشور سفر می‌کنند بنابراین بهتر است خودتان را برای سیل عظیم جمعیت آماده کنید؛ به خصوص اگر بین ماه نوامبر و فوریه قصد سفر به تایلند را دارید.

هزینه‌های همه چیز از تفریحات گرفته تا محل اقامت در این فصل‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که امکان دارد آب و هوای تایلند شمالی در این فصل و به خصوص صبح‌های زود و آخر شب‌ها سردتر شود.

فصل گرما از ماه مارس تا ژوئن را شامل می‌شود و بعضی از جالب‌ترین فستیوال های تایلند در این فصل برگزار می‌شود اما شدت گرمای هوا تا حدودی غیرقابل تحمل است. تنها راه تحمل کردن این گرما این است که یکی از سواحل بی‌نظیر تایلند را برای اقامت انتخاب کرده و کل فصل را آنجا و کنار آب‌های زلال آن‌ها بگذرانید.

ماه ژوئیه تا اکتبر، فصل بارندگی در این کشور به حساب می‌آید و شدت بارندگی در تایلند جنوبی بسیار بیشتر است. بنابراین شاید بهتر باشد در طول این مدت به مناطق جنوب تایلند سفر نکنید.

فصل سفر

مقرون به صرفه بودن

در دانستنی‌های سفر به تایلند، مقرون به صرفه بودن سفر را نیز باید در نظر داشته باشید. اگر قصد ندارید هزینه‌ بالایی برای سفر خرج کنید، بهتر است تایلند شمالی را برای گشت و گذار انتخاب کنید. هزینه‌ زندگی در شمال تایلند از غذا گرفته تا محل اقامت تا حد زیادی نسبت به جنوب آن پایین‌تر است. حتی هزینه‌ سفر به شهرهای اصلی شمال تایلند مانند چیانگ مای نیز در مقایسه با شهرهای شلوغ و بزرگ جنوب آن مقرون به صرفه‌تر هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری تایلند “جزیره پوکت؛ بهشت دیدنی تایلند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
این مراسم رنگ پاشی نشانه شادی مردم هند به ادامه زندگی و در واقع خرسندی از پیروزی نیکی ها بر بدی هاست

جشنواره هولی یا جشن رنگ‌ها در هند، یکی از رنگی‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌های دنیا به حساب میاد که هر ساله در بهار در خیلی از شهر‌های هندوستان با آداب و شرایط مخصوص به خودش جشن گرفته میشه. جشن رنگ ها اونقدر جذاب، مهیج و دوست داشتنیه که مردم زیادی از سراسر دنیا در آن شرکت می‎‌کنند و خیلی از کشور‌های غربی هم این جشن رو به یکی از جشن‌های سالانه خودشون اضافه کردند و از وجود این همه رنگ و شادی در اون لذت میبرند در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

جشن هولی یا جشن رنگ ها

تاریخچه فستیوال هولی؟

جشن هولی در عقاید هندوها یعنی پیروزی خوبی بر بدی که با سوزاندن شیطانی به نام هولیکا (Holika) اتفاق میفته که با لطف خدای هندوها به نام لرد ویشنو (Lord Vishnu) محقق میشود. درست با تمام شدن زمستان و شروع بهار این فستیوال جذاب شروع میشود. خیابان ها پر از رنگ میشود و همه مردم با چهره‌های رنگی و لباس‌هایی که با رنگ‌های مختلف پر از رنگ‌های متفاوت میشود در حالی که با خوشحالی به سمت هم رنگ پرت می کنند، میرقصند و شادی می کنند. فستیوال هولی تنها در ۲ روز جشن گرفته میشه که روز اول جشن آتش زدن هولیکا و روز دوم رنگوالیه ( Rangwali). در روز اول هولی آتش بزرگی در یک قسمت از شهر بر پا میشه و مردم دور آتش جمع میشن و شادی می کنند و اطراف اون قدم میزنند و برای پیروزی خوبی بر بدی جشن میگیرند و با شروع روز دوم از صبح زود هیجانات هولی شروع میشه. روزیکه همه مردم با هر سن و شرایطی به خیابان ها میان و همدیگر رو رنگی می کنند.جشن رنگدر این روز شهر پر از رنگ های پودری مختلف میشه…مردم رنگ‌هارو به صورت پودری روی هم میریزند و اون هارو با آب مخلوط می کنند و با تفنگ های آب پاش و بادکنک هایی که با آب و رنگ پر شده همدیگر رو رنگی میکنند. این جشن اونقدر جذاب و هیجان انگیزه که شاید تجربه کردن اون وسط آدم هایی که در جشن گرفتن استادند، می تواند واقعا فوق العاده باشد.

تاریخچه فستیوال هولی؟

تاریخچه فستیوال هولی؟

بین همه جشن‌های هندوها و شاید همه جشنواره‌هایی که در هند برگزار میشه، فستیوال هولی پر طرفدار‌ترین و جذاب‌ترین اون ها به حساب بیاد. اولین موضوعی که در این جشن وجود داره سوزوندن هولیکای شیطان و افسانه‌ای از رودکا و کریشناست… ماجرای رودکا و کریشنا از این قرار بود که کریشنا عاشق رودها میشه ولی از اون جایی که صورت اون آبی رنگ بود فکر میکنه که رنگ پوستشون متفاوته بخاطر همین به پیشنهاد مادرش صورتش رو به رنگ پوست رودها رنگ میکنه تا تفاوت رنگ پوستشون دلیلی برای به هم نرسیدن اون ها نباشه… هر ساله عشاق مختلف که همچین شرایطی دارند در هند با رنگ کردن پوستشون ابن روز رو به یاد این عکس مقدس جشن میگیرند.

هولی چه زمانی برگزار میشه؟

جشن رنگ

فستیوال هولی هر ساله با تموم شدن زمستان و شروع بهار و شروع دوباره زندگی و عشق برگزار میشه. معمولا از اواخر فوریه تا اواسط مارچ و بیشتر در نیمه شمالی هند اتفاق میفته. که روز دقیق اون در سال های مختلف متفاوته. در سال ۲۰۱۹ از ۲۰ تا ۲۱ مارچ برگزار میشه و در بنگال غربی و ادیسه معمولا یک روز زودتر جشن گرفته میشه.

نکته هایی که باید درباره جشن رنگ ها هولی بدانید!نکته هایی که باید درباره فستیوال هولی بدانید!

  • بهتره قبل از اینکه در فستیوال شرکت کنید تمام بدن و صورتتون رو کمی چرب کنید تا بعد راحت تر بتونید رنگ هارو پاک کنید.
  • در این جشن همه مردم، سیاه و سفید، پیر و جوان آرادند که شکت کنند و همه با هم برابرند.
  • باید بدونید پاک کردن این همه رنگ از موها و پوستتون چندان کار ساده ای هم نیست و اگه آفتاب و آب هم با این رنگ ها همراه باشه و ممکنه بعد از یک ساعت شستن خودتون هنوز کلی رنگی باشید و تا هفته ها قسمت هایی از موها و صورتتون پاک نشه.
  • در این روز سعی کنید لباس های گرون قیمت نپوشید و مطمئن باشید بعد از جشن دیگه نمی تونید از اون لباس استفاده کنید.
  • در طول جشن بهتره از عینک استفاده کنید تا چشم هاتون آسیب نبینه و رنگی نشه و یادتون باشه برای این روز حتما یک عینک ارزون رو انتخاب کنید.
  • ساعت و جواهرات و چیز های با ارزشتون رو در هتل و یک جای امن بزارید اون هارو همراهتون نبرید.
  • اگه گوشی یا دوربین دارید فقط مدل ضد آب رو داشته باشید یا در کیف ضد آب و مطمئنی نگهش دارید چون در غیر این صورت ممکنه خراب بشه.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری هند دهلی؛ دروازه رنگارنگ و باستانی هندوستان را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برای سفر به مکان های خارق‌العاده لازم نیست تا دوردست‌های جهان سفر کنیم و کافی‌ست شوق کشف داشته باشیم.

برای طبیعت‌‌گردها هیچ‌چیز جذاب‌تر از این نیست که هربار جای تازه‌ و بکری برای سفر و کشف پیدا کنند. مکان‌هایی که در هر گوشه از سرزمین‌مان پراکنده‌اند و برای سفر به آنها لازم نیست تا دوردست‌های جهان سفر کنیم و کافی‌ست شوق کشف داشته باشیم. اگر عاشق سفر به سرزمین‌های پر از برف باشید و دوست داشته باشید غارنوردی و یخ‌نوردی کنید، رشته کوه‌های البرز و زاگرس غافل‌گیری‌های زیادی برایتان دارند. در ادامه مطلب با مجله دلتا همراه باشید تا با غار یخی چما آشنا بشویم.

غار یخی چما ، بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران غار یخی چما ، بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران

نام این غار یخی ناشناخته یعنی چما یا چی‌ما از گویش عشایر ساکن در منطقه گرفته شده است. غار چما در شمال شرقی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و هم‌جوار روستای شیخ‌علیخان است و فاصله‌ی در ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع شهر کوهرنگ. این منطقه انقدر پرآب و حاصل‌خیز و پررونق و سرسبز است که اعتمادالسلطنه از نزدیکان ناصرالدین‌شاه در کتاب مرآت البلدان درباره‌اش نوشت شبیه هند کوچک است.غار یخی چما غار یخی چما وسط دره‌ای قرار دارد که هم‌نام غار است. انباشته شدن برف زمستانی در غار که به یک تنگه‌ی صخره‌ای قرار دارد، زاویه‌ی تابش نور آفتاب به تنگه و آب شدن برف‌ها در تابستان، باعث فرسایش بخش زیرین برف‌ها شده و در طول صدها هزار سال یک غار یخی را شکل داده است. به دلیل سرمای همیشگی و پربرف بودن منطقه و قرار گرفتن غار یخی در دره‌ای عمیق، قندیل‌های یخ و توده‌های خیلی بزرگ برف اینجا همیشگی هستند. ارتفاع برف‌های روی هم انباشته شده که به ۴۵ تا ۵۰ متر می‌رسد و چشمه‌ی سرد و زلال روان زیر یخ‌های غار چما روان که به سد کوهرنگ می‌ریزد، این غار یخی را به بزرگ‌ترین منبع آب شیرین ایران تبدیل کرده‌ است.

مسیر غار یخی ، به‌تماشای طبیعت زاگرسمسیر غار یخی ، به‌تماشای طبیعت زاگرس

دور یا نزدیک بودن این غار بستگی به این دارد که در کدام استان یا شهر ایران ساکن هستید. اما هر جا که باشید برای رسیدن به غار یخی اول اول باید خودتان را به مرکز استان یعنی شهرکرد برسانید و از آنجا به کوهرنگ بروید. فاصله‌ی غار تا شهرکرد حدود ۹۰ کیلومتر است. بعد از کوهرنگ باید مسیرتان را به سمت چلگرد ادامه دهید. غار یخی چما تقریبا در کیلومتر بیست جاده چلگرد به روستای سرآقا سید قرار دارد.استان چهارمحال و بختیاری مرتفع‌ترین استان ایران است و کوهرنگ بالاترین نقطه‌ی استان و به عبارتی بام ایران. سرچشمه‌های زاینده‌رود و کارون در این استان قرار دارند و منطقه چلگرد هم چند یخچال طبیعی دارد.

بهترین زمان سفربهترین زمان سفر

منطقه کوهرنگ زمستان‌های سختی دارد، زمستان‌هایی که خیلی زود شروع و دیر تمام می‌شوند. بنابراین، بهترین زمان سفر تابستان است و البته دو ماه اول تابستان. کوهرنگ تابستان‌ها میزبان عشایر است. در مسیرتان به سمت غار یخی چما گله‌ها و سیاه‌چادرهای عشایر را خواهید دید و احتمالا شاهد مراسم عروسی عشایر هم خواهید بود که بیشتر تابستان‌ها برگزار می‌شود. اگر دوست داشته باشید چیزهای تازه را تجربه‌ کنید می‌توانید زندگی در میان عشایر را هم در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید. در مسیرتان به طرف غار می‌توانید از عشایر چادر اجاره کنید و از محصولات محلی خریداری کنید.غار یخی چما توجه داشته باشید که این منطقه همیشه پوشیده از یخ و برف است و به همین دلیل تابستان‌ها هم سرد است. اما در تابستان که دما چند درجه از زمستان بیشتر است و بارش هم کمتر می‌شود، لایه‌های یخ سست می‌شوند و ضخامت‌شان کمتر می‌شود و به همین دلایل عبور از روی لایه‌های یخ و همین‌طور داخل غار بسیار خطرناک است. در دره‌ی آن طرف کوه می‌توانید روی یخ‌های فشرده قدم بزنید اما دقت کنید که به کناره‌ها نزدیک نشوید و مراقب بچه‌ها هم باشید. بهتر است برای گردش از  غار یخی چما  در منطقه از محلی‌ها کمک بگیرید.غار یخی چما مسیر پیاده‌روی در غار یخی چما تخصصی است و باید تجهیزات غارنوردی داشته و آموزش‌های لازم را دیده باشید اما بدون تجهیزات می‌توانید از ۵۰ متر اول غار دیدن کنید و حتما هم کفش مناسب همراه داشته باشید که سر نخورید. در ضمن، کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب را هم فراموش نکنید.

اطلاعات بازدید از غار یخی چما 

ساعت بازدید : ۲۴ ساعت

قیمت بلیت : رایگان

آدرس غار یخی چما : چهارمحال و بختیاری، کوهرنگ، ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی کوهرنگ، مجاور روستای شیخ علیخان

<span<br /> style=”display: inline-block; width: 0px; overflow: hidden;<br /> line-height: 0;” data-mce-type=”bookmark”<br /> class=”mce_SELRES_start”></span>

آدرس غار یخی چما روی نقشه گوگل



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ایران به دلیل تنوع در آب و هوا و دارا بودن طبیعت های گوناگون،کل جهان را در خود جا داده است. با پیشرفت صنعت گردشگری و ساخت هتل هایی در آن ها، امکانات لازم برای سفر به این مکان های بی نظیر فراهم آمده است تا هر گردشگری بتواند در هر خطه ای، تجربه ای تمام عیار داشته باشد.

زمانی که سخن از هتل و اقامتگاه به میان می‌آید هر شخصی به ابتدایی‌ترین مفهومی که از آن در ذهن دارد می‌اندیشد. اما زمانی که می‌خواهیم از ایران صحبت کنیم باید قواعد ذهنیمان را کنار بگذاریم و پرنده‌ی تخیلاتمان را آزادانه به هر ممکن و نا‌ممکنی پرواز دهیم.حال تصور کنید بخواهیم از هتل های لوکس و عجیب ایران سخن بگوییم. به زودی خواهیم فهمید که با این هتل‌هایی که به نوع خودشان بی‌نظیرند، فاصله‌ی چندانی نداریم و جای تجربه‌ی اقامت در آن‌ها، چقدر در میان خاطراتمان خالیست.گویی که کشور عزیزمان، ایران به دلیل تنوع در آب و هوا و دارا بودن طبیعت‌های گوناگون،کل جهان را در خود جا داده است. با پیشرفت صنعت گردشگری و ساخت هتل‌هایی در آن‌ها، امکانات لازم برای سفر به این مکان‌های بی‌نظیر فراهم آمده است تا هر گردشگری بتواند در هر خطه‌ای، تجربه‌ای تمام عیار داشته باشد با مجله دلتا در ادامه مطلب همراه باشید.

هتل ترنج کیش

هتل های لوکس هتل های لوکس

هتل ترنج کیش را در زمره‌ی هتل‌های دریایی نیز می‌توان قرار داد و بی‌شک در صدر لیست هتل های لوکس ایران نیز قرار خواهد گرفت. اقامت در این هتل که نقش اصیل ایرانی را بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس حک کرده است یکی از خاص‌ترین سفرهای هر گردشگری را رقم خواهد زد.به دلیل واقع شدن در بکر‌ترین منطقه‌ی جزیره‌ی آزاد کیش، قرار گیری اتاق‌ها بر روی آب، تماشای ماهی‌ها در زیر پا (در رستوران‌ها و سوییت های کف شیشه‌ای)، تماشای منظره زیبای غروب خورشید از پنجره سوئیت‌ها، قدم زدن بر روی شن‌های ساحل و تجربه‌ی طعم غذاهای دریایی بی‌نظیر و … تجربه‌ی سفر را منحصر به فرد‌تر و دل‌انگیزتری خواهید داشت علی‌الخصوص زمانی که بدانید که این هتل به نحوی ساخته شده است که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

هتل لاله کندوان تبریزهتل لاله کندوان تبریز

اتاق‌های هتل لاله کندوان که سومین هتل سنگی معروف در هتل های لوکس سنگی جهان است فضاهایی هستند که از تراشیده شدن در دل سنگ‌ها در کوه‌های روستای کندوان تبریز به وجود آمده‌اند. به دلیل جذابیت‌های معماری این هتل، سالانه گردشگران زیادی با هدف اقامت یک شب در این غارهای شخصی و جالب‌انگیز به این روستا سفر می کنند و علاوه بر عسل، از گیاهان دارویی این منطقه‌ی کوهستانی که بسیار پر خواص‌اند نیز خریداری می‌نمایند.

هتل لاله‌ی بیستون کرمانشاههتل های لوکس

تجربه‌ی لحظاتی در دل فرهنگ اساطیری و تاریخی ایران لازمه‌ی یک ایرانگردی تمام عیار است. اقامت در هتل لاله‌ی بیستون واقع شده در استان کرمانشاه که با نام کاروانسرای عباسی شناخته می‌شد و به صورت ۴ ایوانی و در منطقه‌ی کوهستانی بنا و سپس مرمت شده است، می تواند تمامی این لحظات پربار را برایتان رقم بزند. این کاروانسرا با ۶۰۰۰ متر مربع وسعت، کاروانسرایی متعلق به دوران صفوی بوده است، در دامنه‌ی کوه بیستون بنا شده و در کنار پل خسرو، پرستشگاه پارتی، مجسمه هرکول، طاق ‌بستان و غار شکارچیان کاخ نیمه‌ تمام ساسانی، پل کهنه، پل کاروان‌سرای صفوی، کتیبه بیستون واقع شده است.

هتل کپری قلعه گنج کرمانهتل کپری قلعه گنج کرمان

همانطور که از نام هتل کپری قلعه گنج پیداست، سقف اتاق‌های هتل کپری قلعه گنج، از مصالحی همچون توپ یا لَهَر درخت نخل و درختچه‌ی داز ساخته شده است که این ویژگی باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی زیادی شده است. هتل کپری قلعه گنج در میان دوستداران محیط زیست نیز به دلیل آسیب نزدن بنا کردن این هتل به محیط زیست پرطرفدار است یکی از بومی ترین‌ها از هتل های لوکس ایران این هتل در سال ۱۳۹۵ در قلعه گنج استان کرمان افتتاح شد.

هتل های لوکس بام سبز رامسرهتل های لوکس

بعد از گذر از دریا و کویر و کوهستان نوبتی هم باشد نوبت پرداخت به اعجازی در جنگل‌های رامسر است یکی آرام ترین هتل های لوکس ایران هتل بام سبز رامسر که در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریای خزر بنا شده است، احساس پرواز بر فراز ابرها و جنگل را به میهمانان می دهد. هتل بام سبز رامسر از سال ۱۳۸۹ پذیرای گردشگران خطه سر‌سبز شمال است. سوئیت‌های این هتل هر کدام دارای یک نام و هر کدام دارای دکوراسیونی بسیار زیبا و متفاوت است که این طراحی بینظیر داخلی تکمیل کننده منظره‌ای است که از پنجره‌ها مشاهده می شود. هتل بام رامسر مکانی بسیار مناسب برای داشتن احساس آرامش و راحتی و دوری از هیاهو و شلوغی شهر و همچنین استنشاق هوای پاک می باشد.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد  هتل کاستا ورده ، هتلی روی درخت  از مجله دلتا دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اهالی جزیره هرمز این خاک را در بطری‌های شیشه‌ای به‌ عنوان سوغات به گردشگران می‌فروشند. همراه داشتن خاک در هواپیما قدغن است. لذا شما مجبورید این ثروت با ارزش را در فرودگاه دور بریزید!
جزیره هرمز

 دلیل نام گذاری جزیره هرمز  ازمیان سواحل جنوب ایران با عنوان سرزمین خاک های رنگی خوردنی این است که، خاک منطقه هرمز در هر لحظه از رنگی به رنگ دیگر درمی‌آید. در این جزیره فرصت بازدید از خاک سرخ خوراکی و بیش از ۷۰ کانی رنگی دیگر که در هیچ جای جهان نمونه‌ای ندارد را خواهید داشت. چشم اندازهایی بی نظیر و طبیعتی، بکر و متفاوت. در فصل زمستان آب و هوایی معتدل دارد و یکی از بهترین مقاصد سفرهای زمستانی است. سواحل نیلگون و شفاف آن امکان انواع تفریحات آبی و دریایی را فراهم کرده است و امکان غواصی در آب های خلیج فارس را به شما می دهد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره هرمز، سرزمین خاک های رنگی خوردنی

جزیره هرمز

جاذبه‌های طبیعی متنوع و آثار تاریخی بسیار جزیره هرمز در فاصله‌های کوتاه از هم نشسته‌اند تا شما دلی از عزای گردشگری‌تان دربیاورید. دیدنی‌ها در سراسر جزیره پراکنده‌اند. اگر جزیره‌گردی‎تان با عکاسی همراه است، بدانید یک روزِ کامل هم، زمانِ کمی برای قاب خاطره ساختن از جزیره هرمز است. چون هر پنجاه-صد قدم، موضوعی برای عکاسی خواهید یافت.

جزیره هرمز، ایرانگردی

گردشگری در جزیره هرمز

برای گردشگری در هرمز اگر خودتان را به راهنماهای بومی با آن موتور سه‌چرخه‌های‌شان بسپارید که دیگر عالی است. راهنماها دیدنی‌ترین‌های جزیره هرمز را نشانتان خواهند داد. مثل دره سکوت و الهه نمک، غار مراقبه، غار رنگارنگ، کوه یخی، دره تندیس‌ها، دره رنگین‌کمان، ساحل فرش، ساحل سرخ، ساحل محیط زیست، ساحل مفنق، ساحل تک درخت، قلعه پرتغالی‌ها و موزه نادعلیان. همچنین اگر به بافت قدیمی شهر سر بزنید قدمگاه حضرت خضر، بقایای قصر بی‌بی گل و بی‌بی صورت، برج تیرانداز، بازار و خانه زعفرانی، مکتب خانه و دیگر بناهای تاریخی را خواهید دید.

سفر جزیره هرمز، سرزمین خاک های رنگی خوردنی

منطقه جبیرها

دشت جبیرها (آهوها)، جنگل‌های مانگرو و آثار نقاشی محیطی در جنوب جزیره، جایزه کسانی است که با پای پیاده جزیره را می‌گردند. شاید در این گشت و گذار بسته به فصل سفرتان، به خرچنگ‌ها، کوسه‌ها، پرندگان بومی یا مهاجر و لاک‌پشت‌ها نیز برخوردید.

جزیره هرمز، سرزمین خاک های رنگی خوردنی

خاک‌های رنگی رنگی

دراین منطقه با ساحل وسیعی روبه‎رو خواهید شد که محل گستردن فرش رنگی هرمز است. محلی‌ها در جشنواره‌های سالانه که اغلب در نیمه دوم سال، به مناسبت‌ نوروز یا روز خلیج فارس برگزار می‌شود، با استفاده از خاک‌های رنگی موجود در جزیره و طرح و نقش‌های بومی، نقش فرش‎های زیبایی را بر ساحل می‌گسترانند.

ایرانگردی

دره رنگین کمان و خاک سرخ خوراکی

در این جزیره خاک سرخ خوراکی ست. مردم محلی از آن به‌عنوان ادویه در غذا استفاده می‌کنند که «گِلَک» نام دارد و جایگزین مناسبی برای نمک است. امکان انواع تفریحات آبی و دریایی در جزیره هرمز فراهم است. خوشمزه‌گردی در غذاهای بومی جنوب ایران بسیار لذت بخش است. یکی از مشهورترین جاذبه‌های این منطقه دره رنگین‌کمان نام دارد. با بیش از هفتاد طیف رنگی متفاوت از سنگ‌ها و کانی‌های مختلف که هرمز را به ظرفیتی بالقوه برای گردشگری زمین‌شناسانه تبدیل کرده.

سفر

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جزیره‌های جزیره هنگام، سفر به مالدیو در هرمزگان را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
واتیکان، این کشور بسیار کوچک، فقط 800 نفر جمعیت دارد.با این حال واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می‌شود و برای خود قوانین مخصوص دارد.
واتیکان، نقلی‌ترین کشور جهان

کشور واتیکان محل زندگی پاپ و واقع در ایتالیا است. پاپ از آنجا کاتولیک‌های دنیا را هدایت می‌کند. واتیکان کوچکترین کشور دنیاست. جالب اینکه خودش در مرکز یک کشور دیگر قرار دارد. واتیکان تنها کشوری است که فقط از یک شهر تشکیل شده است. بامزه به نظر می‌رسد. به واتیکان، واتیکان سیتی هم می‌گویند. “سریر مقدس” نیز نام دیگرش است. برای سفر به واتیکان و آشنایی با جاهای دیدنی آن در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

سفر به واتیکان

این کشور بسیار کوچک، فقط ۸۰۰ نفر جمعیت دارد. طول واتیکان تقریبا یک کیلومتر است. عرضش به یک کیلومتر هم نمی‌رسد. کلیسای سن پیترو معروف‌ترین دیدنی این شهر است. گفته شده این کلیسا را میکل آنژ طراحی کرده است.

 کلیسا

واتیکان کجاست؟

کشور واتیکان در قلب رُم قرار دارد. رم پایتخت ایتالیا است. با این حال، واتیکان خودش یک کشور جدا محسوب می‌شود. برای خودش قوانین مخصوص دارد. زیر نظر قوانین ایتالیا هم نیست. واتیکان، سیستم پست و تلفن و رصدخانه جداگانه دارد. تمبرهای واتیکان از بقیه شهرهای ایتالیا متفاوت است. سیستم بانکی‌اش هم از رُم مجزاست. رادیوی رسمی هم دارد. آب، برق، گاز و غذا وارد می‌کند. زبان رسمی ندارد. با این حال اهالی آن به زبان ایتالیایی، انگلیسی، لاتین و فرانسوی صحبت می‌کنند. گارد حفاظتی ندارد. حفظ امنیت این دولت شهر، به عهده ایتالیا است. سفارت واتیکان در ایران واقع در خیابان نوفل لوشاتوی تهران است.

    نوفل لوشاتوی

نکات مهم  در سفر به واتیکان

این شهر یک “موزه شهر” تمام عیار است. موزه‌های بی‌نظیری دارد. در موزه‌های آن نفیس‌ترین آثار هنری را خواهید دید. برای رفتن به کلیسا باید شئونات را رعایت کنید. مثلا موهای خود را با شال بپوشانید. این شهر، فرودگاه ندارد. می‌توانید با قطار خودتان را به این کشور کوچک برسانید. توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. یعنی ارزش بالایی دارد. اگر گذرتان به ایتالیا افتاد، بازدید از آن را فراموش نکنید. تجربه جالبی خواهد بود.

نکات مهم  در سفر به واتیکان

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شهر سوخته ؛ قدیمی ترین شهر ایران است از پیدایش تا به حال ایران را به خود دیده است

شوش یکی از شهرهای شناخته شده جهان و کهن‌ترین شهر و پایتخت تمدن در ایران و در استان خوزستان است که پیشینه آن حدودا به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد. در گذشته‌های دور، شوش یکی از مهم‌ترین و باشکوه‌ترین شهرهای ایران و مرکز برخورد دو تمدن مهم بین‌النهرین و ایلام بوده است. با توجه به کهن و قدیمی بودن این شهر،‌ بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی زیادی در این شهر دیده می‌شوند که هرکدام به‌گونه‌ای قابل‌ملاحظه هستند. در این مطلب از مجله دلتا سعی داریم که مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر افسانه‌ای را به شما معرفی کنیم. شهر شوش

زیگورات چغازنبیل

زیگورات چغازنبیل، پرستشگاهی در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر شوش است که در منطقه باستانی هفت تپه، در زمان «اونتاش گال»، پادشاه ایلامی‌ها، برای خدایان‌شان ساخته شده است. این بنای تاریخی و آثاری که بر اثر کاوش‌های باستانی از درون آن یافت شده است، از شگفت‌انگیزترین آثار تاریخی جهان است که سالانه گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند.زیگورات چغازنبیل

قلعه شوش (آکروپل)

قلعه شوش، قلعه‌ای به‌شکل قرون وسطی و ذوزنقه‌ای شکل است که بر فراز تپه‌ای در محوطه باستانی شوش از دوران قاجار به یادگار مانده است. این قلعه در سال ۱۸۹۷ میلادی توسط «ژاک دمورگان» فرانسوی برای سکونت باستان‌شناسان فرانسوی در این تپه باستانی، بنا شده است و اکنون نیز به‌عنوان مرکز نگهداری و تحقیق روی آثار باستانی، از آن استفاده می‌شود.قلعه شوش (آکروپل)

کاخ آپادانا

منطقه باستانی شوش، محوطه گسترده‌ای در کل شهر شوش را در برمی‌گیرد که بناها و سازه‌های معماری متعددی از دوران‌های مختلفی در آن گنجانده شده است. یکی از این سازه‌های تاریخی، کاخ آپادانا نام دارد که یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های ایران در دوران باستان بوده و در حال حاضر از شهرت جهانی برخوردار است. این کاخ در زمان هخامنشیان، به دستور «داریوش بزرگ»، در حدود سال‌های ۵۲۱ تا ۵۱۵ قبل از میلاد بنا شده است. برخی از بقایای به‌جای مانده از این کاخ در موزه‌های جای‌جای جهان نیز نگهداری می‌شود.کاخ آپادانا

ایوان کرخه

ایوان کرخه، بزرگ‌ترین شهر مدفون امپراتوری ساسانی در ۲۵ کیلومتری شمال‌غربی شوش قبل از جاده دهلران است که به دستور «شاپور دوم ساسانی» در سال‌های ۳۰۹ تا ۳۷۹ پس از میلاد مسیح احداث شده است. در متون باستانی از این شهر به‌عنوان «کردشاپور» به معنی «شهری که شاپور بنا کرد» یاد می‌شود، ولی امروزه به آن «ایوان کرخه» می‌گویند. در حال حاضر تنها بخش اندکی از این شهر باقی مانده است.ایوان کرخه

تالاب بامدژ شهر شوش

اگر با رود شاوور شوش هم‌سفر شوید، بعد از طی کیلومترها، آخرین ایستگاه شما این تالاب دیدنی خواهد بود. در واقع رودخانه شاوور یکی از منابع تغذیه‌کننده این تالاب است که با طغیان‌های فصلی در نیمه دوم سال تاثیر مهمی بر حیات تالاب مذکور دارد. این تالاب یکی از تالاب‌های پنج‌گانه و بزرگ استان خوزستان است که مساحتی برابر با چهار‌ هزار هکتار دارد. تالاب بامدژ یکی از مقاصد گردشگران اکوتوریسم داخلی و خارجی است، چراکه یکی از توقفگاه‌های پرندگان مهاجر از سیبری و شرق آفریقا است.تالاب بامدژ شهر شوشپیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر دره نوردی و آب‌نوردی ؛ تجربه هیجان انگیز در ایران را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تالاب صورتی شما را مجذوب خود می کند این تالاب با رنگ زیبا و موجودات شگفت‌انگیز سفری خیال‌انگیز برای شما رغم می زند.

 تالاب لیپار که به تالاب صورتی نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی کرانه دریای عمان است، که فقط چهار نمونه مشابه از آن در جهان وجود دارد.جذر و مد قرمز در چابهار، از جمله دیدنی‌های سواحل جنوبی استان سیستان و بلوچستان است که افراد زیادی را برای بازدید به سوی خود جذب می‌کند. اوج زیبایی این پدیده در دره لیپار قابل مشاهده است، جایی که به آن تالاب صورتی می‌گویند. اگر رنگ قرمز این پدیده و شگفتی‌های عملی آن برایتان سوال است در ادامه این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

تالاب صورتی

دلیل صورتی بودن تالاب لیپار

تالاب صورتی لیپار تالابی محصور بین دو کوه است که رنگ متفاوت و نیز طبیعتی مثال زدنی دارد. وجود پلانکتون‌های گیاهی زیاد در منطقه (حدود ۹۰ درصد) و فراوانی مواد آلی و معدنی که از طریق رودخانه‌های متصل به خلیج به این حوزه هدایت می‌شوند، باعث افزایش زیاد تولید بیولوژیکی در بعضی از فصول سال شده است. این عوامل به همراه جریانات دریایی حاصل از طوفان‌های مونسون (طوفانی است که هر سال از خرداد ماه تا مهر ماه در هندوستان و هندوچین جریان دارد و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد حوزه‌ی اقیانوسی دریای عمان است) موجب افزایش بیش از حد تعداد پلانکتون‌های گیاهی در ماه‌های بعد از فصل مونسون (که از اواسط خرداد شروع تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت) می‌شود و این تعداد در آذرماه به حداکثر میزان خود می‌رسد.تالاب صورتی لیپار

بافت طبیعت و گونه های جانوری

رویش گونه‌های بلوط و گزنه در آب، صحنه فوق‌العاده زیبایی خلق کرده که نمونه آن در ایران کمتر دیده می‌شود. وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. علاوه بر این در این منطقه پنبه‌های وحشی می‌روید که مردم منطقه از آن تشک و بالشت تهیه می‌کنند. کنار این تالاب زیبا نیز دشتار قرار دارد که بومیان به آن عروس نیز می‌گویند.

گونه های جانوری و بافت طبیعی



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از کشور نقلی واتیکان تا پارو زدن در ونیز ایتالیا سال ها تمدن فرهنگی در خود جای داده که بهترین مقصد برای سفر است

جاذبه های گردشگری ایتالیا انسان را به تاریخ فرهنگی بشر می‌برد ایتالیا به دلیل قرار گیری در میان آب‌های مدیترانه عموما دارای آب و هوای بسیار مناسب و همچنین جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی‎‌ای است که می تواند تجربه لذت بخشی را برای گردشگران به وجود بیاورد با مجله دلتا در ادامه همراه باشید ایتالیا و جاذبه های گردشگری

بررسی ساحل آمالفی Amalfi Coast

بدون شک یکی از اولین جاذبه های گردشگری ایتالیا که تماشای آن می تواند شما را حیرت‌زده کند، ساحل آمالفی در امتداد لبه جنوبی شبه جزیره سورنتین است که در منطقه کامپانیا ایتالیا قرار دارد. در واقع ساحل آمالفی یک خط ساحلی به میزان ۵۰ کیلومتر است که ۱۳ شهر کوچک را در دل خود جای داده است.بررسی ساحل آمالفی Amalfi Coast

بررسی کانال بزرگ ونیز Grand Canal

شهر ونیز حتما به گوشتان خورده است! با این حال در این شهر یک خیابان اصلی و بزرگ موسوم به کانال وجود دارد که بی‌شک می توان آن را یکی از بهترین و مناسب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری ایتالیا دانست. دو طرف کانال‌های ونیز تالاب‌ها و ابگیرهای بسیار زیبایی وجود دارد که به زیبایی این شهر افزوده است، با این حال این کانال که طول آن به ۳٫۸ کیلومتر می رسد در وسط شهر و به شکل حرف وارونه S قرار دارد.بررسی کانال بزرگ ونیز Grand Canal

جاذبه های گردشگری شهر فلورانس Florence

سفر به این شهر ، که جاذبه‌ های گردشگری ایتالیا را در خود جمع کرده خاطره‌های بسیار جذابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از معروف‌ترین و بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به تعمیدگاه سان جیوانی، دومو کلیسای جامع فلورانس، موزه آثار کلیسای جامع، گالری اوفیتزی، کلیسای سانتا ماریا نووِلا، پونته وچیو، باغ‌های بابولی، موزه ملی بارگلو اشاره نمود. آشنایی با شهر فلورانس Florence

برج لنین یا برج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

برج لنین یا برج پیزا یکی از معروف‌ترین برج‌های کج در کشور ایتالیا است که بر اساس محاسبات اشتباه یک معمار به صورت کج ساخته شده است. این برج به یکی از معروف‌ترین برج‌های جهان تبدیل شده و همواره گردشگران بسیار زیادی برای تماشای این برج به ایتالیا سفر می کنند.جاذبه های گردشگری ایتالیا

دریاچه کومو (Lake Como) یا لاریو

کومو Como نام شهرستانی است که در ۲۵ کیلومتری میلان قرار دارد، در کنار این شهرستان دریاچه‌ای با مساحت ۱۴۶ کیلومتر وجود دارد که به صورت Y اما به صورت برعکس باعث ایجاد جذابیت‌های دیدنی و ظاهری به این منطقه شده است که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا است. در کنار این دریاچه می‌توان روستای بسیار زیبای کومو و در سوی دیگر آن را می توان طبیعت کوهستانی آلپ را مشاهده نمود.دریاچه کومو (Lake Como) یا لاریو

واتیکان

واتیکان در واقع منطقه‌ای درون شهر رم است و طبق پیمانی که در سال ۱۹۲۹ بین کلیسای کاتولیک و دولت ایتالیا امضا شد، به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود. واتیکان از دیرباز مرکز کلیسای کاتولیک و محل زندگی پاپ (رهبر کاتولیک‌های جهان) بوده است. همین موضوع باعث شده تا جاذبه‌ های گردشگری متعددی در این دولت‌شهر وجود داشته باشد.جاذبه های گردشگری ایتالیا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایتالیا مطلب ونیز؛ شهر روی آب را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مکان های عجیب زیادی در دنیا وجود دارد که شما را حیرت زده می‌کند در این مطلب 7 مکان اعجاب انگیز را میبینید.

دنیا پر از مکانهای عجیب، دیدنی و فوق العادست، جاهایی که شاید فکرش رو نمی کنید چقدر می تونه شگفت انگیز باشه و طبیعت بی نظیری که از چشم بشر دور مونده و در نقاط مختلف زمین و در کشور ها و شهر های مختلف مخفی شده. شاید اطرف مقصدی که شما برای سفرتون انتخای می کنید پر از جاذبه های دیدنی و ناشناخته باشه که شناختن اون ها باعث میشه تا زیبایی های دنیا رو بیشتر ببینید. در این مقاله مجله دلتا شمارو با ۷ تا از بی نظیر ترین و عجیب ترین مکان های دنیا آشنا میکنه.

دریاچه های پلیتویس (The Plitvice Lakes) در کرواسی

مکان های عجیباینجا یکی از مکان های عجیب نقاط دنیا در کرواسی به حساب میاد. جایی که باید حداقل یک بار در عمرتون ازش دیدن کنید. پارکی با دریاچه های فوق العاده دیدنی و آب هایی کریستالی و مجموعه‌ای از آبشارهای حیرت‌انگیز که باید اگه گذرتون به سمت کرواسی افتاد حتما از ازش دیدن کنید تا اوج زیبایی و شگفتی رو از نزدیک لمس کنید.

غار سنت مارسل حیرت‌انگیز در فرانسهغار سنت مارسل در فرانسه

غاری افسانه‌ای در فرانسه که از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های دنیا به حساب میاد.گنجینه‌ای چشمگیر با سنگ‌های قیمتی و اشکال عجیب، حوض‌های جادویی آب که به صورت پله‌ای نمای فوق العاده‌ای به غار دادند. یکی از مکان های عجیب دنیا که با درخشش نور روی این پله‌های حوضچه‌ها و شکل‌های عجیبی که سنگ‌ها و دیواره ‌های غار داره هوش از سرتون میبره!

جزیره ایزولا بلا (Isola Bella) در ایتالیا

جزیره ایزولا بلا در ایتالیااگه به دیدن ناشناخته ها و کشف جزیره های جذاب دنیا علاقه داشته باشید، جزیره ایزولا بلا یکی از بهترین مقاصد برای شماست،  جزیره‌ای ۵۰ هکتاری در دریاچه Maggiore  در شمال ایتالیا که کاخ زیبایی در اون وجود داره و یک روستای کوچک ماهیگیری که باغ‌های فوق الاده‌ای داره و مثل یک گنج پنهان خیلی از توریست‌ها از وجود اون بی خبرند. وقتی به این جزیره میرید مجسمه‌ها، طبیعت حیرت‌انگیز باغ‌ها با گل‌های عجیب و اسخر و کاخ باروک توجهون رو به خودش جلب میکنه. همچنین توی این روستا مغازه‌هایی برای خرید سوغاتی و رستوران‌های جذابی هم وجود داره و همه چیز برای سپری کردن یک روز دوست داشتنی آمدست.

هتل Kakslauttanen در فنلاندمکان های عجیب

یکی از مکان‌های عجیب و البته دوست داشتنی‌ترین هتل‌های دنیا در فنلاند و در ۱۵۵ مایلی شمال دایره قطب شمال که شبیه به خانه‌های یخی قطبی‌های ساخته شده. هتل‌های شیشه‌ای در محیطی فوق‌العاده سرد و برفی با چشم‌انداز زیبای آسمان که به طور حیرت‌انگیزی جذابه و هزینه اقامت در اون هم خیلی زیاده و یکی از گرون‌ترین هتل‌های عجیب دنیا به حساب میاد.

برج معکوس Quinta De Regaleira در پرتغال

حیرت‌انگیز

برجی عجیب و با شکوه در پرتغال و نزدیک به شهر تاریخی sintra که بخاطر موقعیت برعکس و تونل مانندی که داره به برج معکوس معروفه. در واقع این برج چاه عمیق ۲۷ این چیه و اونقدر عجیب و زیبا ساخته شده که شمارو حیرت‌زده میکنه. معمولا وقتی فردی اولین‌بار از این برج دیدن میکنه دچار سردرگمی میشه و هر فرد می تونه با تهیه بلیطی حدودی ۶ یورو از این برج، باغ و قصر کنارش دیدن کنید.

معدن نمک Yekaterinburg در روسیهحیرت‌انگیز

در روسیه و درست نزدیک مرز اروپا و آسیا، غارهای شگفت‌انگیزی وجود دارند که نقش و اشکال دیواره‌های اون واقعا حیرت‌انگیز و عجیبه… در نگاه اول هر طور که این طرح ‌ها نگاه می کنید به نظر می‌رسه که هنرمندی خبره دست اون‌ها رو کشیده و رنگ‌آمیزی کرده. الگو‌های توهم‌زا و پیچ در پیچ در طرح‌ها تکرار شده که بخاطر همین هم به این غار معدن نمک توهم‌زا هم گفته میشه. این غار به عنوان یکی از زیبا‌ترین و خاص ترین مکان‌های عجیب و حیرت‌انگیز شناخته میشه که همه طرح و رنگ های اون به طورت طبیعی و در گذر زمان ایجاد شده.

بهشتی در قلب کویر (Oasis Surrounded by Dunes) در پرومکان های عجیب

شهری عجیب و کوچک در جنوب غربی پرو که در یکی از خشک‌ترین منطقه‌های دنیا و دقیقا اطراف برکه‌‍ای کوچک وجود داره. در این شهر تنها ۹۶ نفر زندگی می کنند و جالبه که تنها جای سبز و قابل سکونت هم دقیقا همین منطقه است و همه اطراف اون پر از شن و زمین خشک و بیابانیه. دیدن این منطقه می تونه برای هرکسی یکی از عجیب‌ترین و حیرت‌انگیزترین تجربه‌ها باشه.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بیشتر تالابی در گیلان که دست ساز بشر است را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در گوشه ایی از گیلان بهشتی وجود دارد که با نیلوفر‌های آبی آذین شده است

یکی از جاذبه‌های گردشگری گیلان، تالاب سوستان در شهر لاهیجان است که طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. سوستان حدود ۱۰۰ سال پیش برای آبیاری مزارع برنج به دست اهالی منطقه ایجاد شد. این تالاب با آب باران و رودخانه‌ای که در آن نزدیکی است پر می‌‌شود.تالاب سوستان از مناظر بی‌نظیر استان گیلان است که جلوه‌ی خاصی به این استان بخشیده است با مجله دلتا همراه باشید برای شناخت این تالاب زیبا در گیلان سرسبز.تالاب سوستان

سوستان و طبیعت آن

در اطراف این منطقه جنگل‌های انبوه دیده می‌شود که بیشتر درختان آن‌ها از نوع توسکا هستند؛ البته درختان دیگری از جمله ماز و بید نیز در بین جنگل‌ها وجود دارند. در ضمن پس از پایان فصل رویش و شکوفه‌های نیلوفرهای آبی، پسته دریایی نیز در تالاب سوستان دیده می‌شود. این گیاه طعمی شبیه به پسته دارد و حاوی ویتامین‌های B و C و چند ماده مغذی دیگر مثل فسفر و پتاسیم است. فصل برداشت این گیاه خوراکی از اواخر مرداد شروع می‌شود؛ البته توصیه می‌کنیم از خرید پسته دریایی اجتناب کنید؛ زیرا این گیاه دریایی در واقع تخم نیلوفر آبی است و برداشت و فروش بی‌رویه آن‌ها، بقای نیلوفر آبی را به خطر بیندازد.

سوستان و طبیعت آن

مسیر تالاب سوستان

این منطقه داری مناظر زیبا و بکری است و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت می باشد.این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.برای رفتن به این سفر چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیربا مناظر طبیعی و بی نظیری روبرو میشوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندا می کند.مسیر تالاب سوستان

پرنده نگری و ماهیگیری

این منطقه در فصل پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است که از بین آن‌ها می‌توان به چنگر و خوتکا اشاره کرد. در تالاب سوستان چند گونه ماهی بومی وجود دارد؛ البته در تابستان با کاهش میزان آب تالاب، ماهی‌های آن هم کمتر می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به‌منظور حفظ ماهیان، ماهی‌گیری را به‌صورت محدود انجام دهید.

پرنده نگری و ماهیگیری

بهترین زمان سفر به تالاب سوستان

فصل رویش نیلوفر آبی و برگ‌های آن از اوایل خرداد تا اواخر شهریور است ازنظر آب‌وهوا اوایل بهار و اوایل پاییز مناسب‌ترین زمان برای سفر به این منطقه است؛ اما اگر می‌خواهید گل‌های نیلوفر آبی را از نزدیک تماشا کنید؛ باید از اوایل خرداد تا اواخر شهریور راهی این سفر شوید (رویش گل‌ها و شکوفایی آن‌ها از اواخر تیر تا اواسط مرداد به اوج خود می‌رسد).
بهترین زمان سفر به تالاب سوستان


:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()