نوشته شده توسط : مجله دلتا
گزارش هفته سوم آذرماه نشان می‌دهد که بازار معاملات مسکن، تعادل لرزانی را سپری کرده است.
وضعیت بازار مسکن
پرس و جو درباره وضعیت بازار مسکن از مشاوران املاک مسکونی در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌ دهد که در هفته سوم آذر ماه سیگنال محسوسی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی مسکن تحت تاثیر افزایش قیمت بنزین در عمده مناطق شهر دریافت نشده است.

به گزارش مجله دلتا به دنبال افزایش قیمت بنزین طی هفته‌های گذشته، برخی از فعالان و واسطه‌های بازار مسکن به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهر تهران، با ایجاد یک جو روانی و اختلال در بازار مسکن، فرضیه جهش قیمت مسکن را مطرح کردند. از این رو برخی از سازنده‌ های بازار مسکن با انتظار تورمی و به امید افزایش قیمت در ماه‌ های آتی، به‌طور موقتی از بازار عقب نشینی کردند. این در حالی است که بررسی میدانی از وضعیت عمده مناطق شهر تهران نشان می‌دهد هیچ نشانه مشخصی از افزایش قیمت‌های پیشنهادی وجود ندارد.

مشاوران املاک با اشاره به دوره‌ های گذشته افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر بازار مسکن عنوان می‌کنند طی دوره‌ های گذشته بازار مسکن در کوتاه مدت به جز اثر روانی، تاثیر مستقیم دیگری از افزایش قیمت بنزین نپذیرفته است. به ویژه آنکه، در مقطع کنونی که بازار مسکن در فاز ثبات و حتی کاهش قیمت اسمی ناشی از فاکتورهای مختلف به سر می‌برد، فرضیه جهش قیمت آن هم در کوتاه‌ مدت در بازار مسکن منتفی خواهد بود. آن‌ها عنوان می‌کنند برخی از سازندگان بازار مسکن که به‌طور موقت از بازار عقب نشینی کرده‌اند تحت تاثیر سایر عوامل اثرگذار بر بازار مسکن همچون نوسانات بازار ارز این تصمیم را گرفته‌اند. از این رو ممکن است این تصمیم گذرا باشد و پس از چند هفته مجددا عرضه‌کنندگان و سازندگان به بازار مسکن بازگردند.

بازار مسکن



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
شکستن دیوار صوتی توسط جت های ما فوق صوت، صدایی مهیب، مانند یک انفجار بزرگ تولید می‌کند.
هواپیمای ما فوق صوت

هواپیمای ما فوق صوت X-59

ناسا خبر داد که هواپیمای ما فوق صوت و بی صدای آزمایشی این سازمان QueSST X-59، برای مونتاژ نهایی آماده است. این جت می‌تواند سفرهای ما فوق صوت کم صدا را که تاکنون بیش تر جنبه تبلیغاتی داشته اند، به واقعیت تبدیل کند. تکنولوژی این جتِ ما فوق صوت توسط لاکهید مارتین طراحی شده است، و تا سال ۲۰۲۱ میلادی اولین پرواز خود را به ثمر خواهد نشاند.

به گزارش مجله دلتا؛ پروازهای ما فوق صوت به دلیل ایجاد آلودگی صوتی بسیار بالا برای ساکنان زمین، در سال ۱۹۷۳ میلادی ممنوع شد. ناسا در تلاش است با بهره گیری از تکنولوژی و راه کارهای نوین، بتواند نسلی جدید از جت های ما فوق صوت را تولید کند که صدای آن در نتیجه شکستن دیوار صوتی زیاد نباشد. در سه دهه اخیر، این نخستین جت آزمایشی شبیه سازی شده ناسا در ابعاد بزرگ است. هدف از طراحی و تولید این جت کاهش آلودگی صوتی ناشی از یک انفجار صوتی تا حد صدای یک برخورد سنگین است.

این هواپیمای ما فوق صوت و بی صدا بسیار باریک و به شکل مداد طراحی شده است. جت X-59 در قسمت جلویی فاقد پنجره و به جای آن، برای دادن دید مناسب به خلبان، یک مانیتور قرار داده شده است که اطلاعات را از دوربین های تعبیه شده روی بدنه، نمایش می‌دهد.

در حالی که سرعت این جتِ بلند و باریک، تا ما فوق صوت افزایش می‌یابد، صدایی به اندازه صدای بسته شدن در خودرو ایجاد می‌کند. از آنجا که این وسیله با سرعت ۱۵۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع حدود ۵۵ هزار پا پرواز می‌کند، این صدا، برای افراد قابل شنیدن نیست.

ناسا برای به دست آوردن بازخوردهای موثر، پرواز آزمایشیِ هواپیمای X-59 را روی بخش های متعددی از ایالات متحده امتحان می‌کند. همان گونه که چنین آزمایشی با هواپیمای F/A-18 هورنت بر فراز تگزاس انجام شده است. این آزمایشات به تبیین قانون جدید برای پروازهای زمینی ما فوق صوت کمک خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: فناوری،دلتا،مجله دلتا،مجله فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تولید خمیر دندان قرصی شکل، بدون نیاز به قرار گرفتن در تیوب های پلاستیکی، کمک زیادی به کاهش تولید زباله خواهد کرد.
خمیر دندان قرصی

تولید خمیر دندان قرصی

اگر می‌خواهیم روی کره زمین به حیات خود ادامه دهیم، باید یک تغییر اساسی ایجاد کنیم. دو کار آفرین کانادایی، مایک مدیکوف و دامین وینس، خمیر دندان قرصی شکل تولید کرده اند. با تولید چنین محصولی نیاز به تیوب کاهش می‌یابد. آن ها در تلاشند تا کودکان و نسل های بعدی به زندگی خود در محیطی امن و سالم ادامه دهند.

به گزارش مجله دلتا؛ برای مقابله با صدها میلیون تیوب خالیِ خمیر دندان، که هر سال سطح زمین را اشغال می‌کند، این دو کار آفرین، قرص ها را به نیتِ حذف زباله های پلاستیکی تولید کرده اند. این محصولِ بهداشتی نوآورانه یک راه حل خلاقانه برای استفاده به جای تیوب های خمیر دندان است. قالب های موجود از چند لایه پلاستیک، پلیمر و رزین ساخته شده اند که قابل بازیافت نیستند و بیش از پانصد سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند.

با الهام از تلاش دختر ۱۶ ساله مدیکوف که تصمیم داشت زباله های پلاستیکی را در خانه کاهش دهد، آن ها به فکر تحقیق در مورد تولید خمیر دندانی افتادند که نیاز به قرار گرفتن در تیوب نداشته باشد. این فرآیند ماه ها زمان برد تا با آزمایش ده ها فرمول بتوانند به نتیجه دلخواه دست یابند.

آن ها می‌گویند: ما می‌دانستیم این خمیر دندان قرصی شکل با طعم خوب و مناسب باید مانند محصولات موجود کارایی داشته باشد. زیرا در غیر این صورت مردم تغییر جدید را نخواهند پذیرفت. نتیجه نهایی یک قرص سفید کوچک است که جای خمیر دندان را خواهد گرفت. خمیر دندان جدید به نام چنج (Change) طوری طراحی شده است که بین دندان ها قرار داده و به آرامی خُرد می‌شود. سپس برای کف کردن باید با مسواک مرطوب روی دندان ها پخش شود.

برای اطمینان از بی خطر بودن این محصول باید با پزشکان متخصص و دندانپزشکان مشورت شود.



:: برچسب‌ها: فناوری،دلتا،مجله دلتا،مجله فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله تهران نو یکی از محله‌های پر رفت و آمد و خوش مسیر در شرق تهران است که ظرفیت بالایی در سرمایه‌گذاری ملکی دارد.
خرید آپارتمان در تهران نو

محله تهران نو چند دهه گذشته توسط فرانسوی‌‌های مقیم تهران ساخته و تبدیل به محل سکونت آن‌ها شد. این محله که در شرق تهران و منطقه ۱۳ قرار دارد، به لحاظ موقعیت جغرافیایی از شمال به خیابان دماوند، از شرق به خیابان خاقانی، از شرق و جنوب با بزرگراه یاسینی و از غرب به خیابان نیروی هوایی محدود است. خرید آپارتمان در تهران نو به دلیل دسترسی این محله به محله‌های نارمک، تهرانپارس، تهران شرق، کوی زینبیه، نیروی هوایی و قاسم‌آباد یک مزیت به حساب می‌آید.

به گزارش مجله دلتا از ویژگی‌های شاخص محله تهران نو علاوه بر دامنه مناسب قیمت هر آپارتمان، طراحی خیابان‌های منظم و مهندسی شده آن است. خیابان‎های شمال غربی به طرف جنوب شرقی در ابتدای شکل گیری این محله با پیشوند کلمه مهر و به نام‌های مهربار، مهرافروز، مهرآور، مهرپرور، مهرآگین و مهرجو نامگذاری شدند. پنج میدان به نام های میدان آشتیانی، اطلاعات، میدان چایچی ، فلکه لوزی و میدان امامت (میدان وثوق) در محله تهران نو قرار دارند.

دسترسی به محله تهران نو

محله تهران نو جزو محله‌های خوش مسیر شهر تهران به‌خصوص در شرق تهران است. اصلی‌ترین خیابان این محله خیابان دماوند، یکی از طولانی‌ترین و مهم‌ترین خیابان‌های تهران است. اگر قصد تردد به این محله را دارید علاوه بر خودروی شخصی، با سامانه‌های اتوبوسرانی تندروی تهرانپارس – میدان آزادی و علم و صنعت – خاوران می‌توانید خود را به راحتی به تهران نو برسانید. ایستگاه متروی شهید کلاهدوز در خط چهار متروی تهران که در جنوب فلکه لوزی قرار دارد به شما ثابت می‌کند که این محله واقعا خوش مسیر است.

مراکز تفریحی

مجموعه سینمایی ماندانا در خیابان دماوند از سینماهای قدیمی است که از امکانات مطلوبی مانند کافی شاپ، اینترنت رایگان، یک سالن آمفی تئاتر و … برخوردار است. از بوستان‌های شاخص تهران نو می‌توان به بوستان پیروزی واقع در میدان لوزی، جنب ایستگاه متروی شهید کلاهدوز اشاره کرد. این بوستان که در سال ۶۵ تاسیس شده است و ۷۰ هکتار مساحت دارد، به خوبی نیازهای تفریحی ساکنان این محدوده را برطرف کرده است. بوستان معلم رو به روی پارک پیروزی، بوستان مهرآور در خیابان شهید باستانی، بوستان ترنج در میدان چایچی، بوستان ورزش انتهای بزرگراه شهید عباس دوران، بوستان نیما انتهای خیابان سعدی شرقی و بوستان سیمرغ در خیابان نیروی هوایی همگی فضاهای گردشی این محدوده را پوشش می‌دهند. رستوران‌ها و اغذیه‌ فروشی‌های متوسط و خوب با قیمت مناسب نیز در این محله قدیمی به وفور یافت می‌شوند.

تهران نو

قیمت ملک

تهران نو از نظر قیمت ملک در رده محله‌های متوسط پایتخت طبقه‌بندی می‌شود و قیمت‌ آپارتمان‌های آن نسبت به مناطق محله‌های اطرافش کمتر است. ساخت و ساز در تهران نو با سرعت مطلوبی در حال انجام بوده و وجود خانه‌های ویلایی دو طبقه نشان می‌دهد که این محله از ظرفیت سرمایه گذاری ملکی بسیار بالایی برخوردار است. هر متر مربع واحد مسکونی در تهران نو بین ۱۰ میلیون و پانصد هزار تومان برای خانه‌های چند سال ساخت تا ۲۰ میلیون تومان برای واحدهای نوساز معامله می‌شود، اما عمده قیمت‌های پیشنهادی ملک در این محله بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان است. برای اطلاع از جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در تهران نو  اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با پیشرفت تکنولوژی و ویژگی های جدیدی که تولید کنندگان به آن دست می‌یابند، تولید گوشی بدون دکمه به زودی گسترش خواهد یافت.
گوشی بدون دکمه

گوشی بدون دکمه اوپو

ایده میزو زیرو (Meizu Zero) در تولید گوشی بدون دکمه و بدون پورت، اوایل امسال رونمایی شده است. شارژ این دستگاه به وسیله یک شارژر بی سیم ۱۸ وات تامین می‌شود. دکمه های مجازی به جای دکمه های واقعی، در کنار صفحه لمسی قرار داده شده اند. در حالیکه میزو زیرو فقط یک ایده بود، شرکت تولید کننده سعی کرد آن را در مقیاس وسیع، با دریافت کمک های نقدی و سرمایه گذاری عمومی تولید کند. اما این پروژه در نهایت به دلیل نرسیدن به سقف بودجه مورد نیاز، کنسل شد.

به گزارش مجله دلتا؛ در چند روز گذشته اوپو نمونه ای مشابه را برای تولید گوشی همراه ارائه کرده است. این گوشی بدون اسپیکر، دکمه و درگاه است. برای جلوگیری از غیر هم سطح شدن صفحه نمایش و حفظ نازکیِ گوشی، دوربین سلفی زیر صفحه نمایش کار گذاشته شده است. این قابلیت جدید سبب می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه بالا برود. پیکسل های این بخش از صفحه نمایش، که دوربین در آن قرار گرفته، برای تامین نور کافی، بزرگ تر از سایر بخش های نمایشگر در نظر گرفته شده است.

اوپو نیز در گوشی مدل رنو (Reno) از یک پاپ آپ به عنوان ابزار عکاسی با دوربین سلفی استفاده کرده است. جالب است بدانید که در گوشی اوپو، اسپیکر نیز زیر صفحه نمایش قرار دارد.

نسخه اولیه اوپو دارای یک دکمه پاور در سمت راست است. برای کم یا زیاد کردن صدا کاربران می‌توانند انگشت خود را روی بخش حساس صفحه نمایش بکشند. این دستگاه با یک شارژر بی سیم به توان ۳۰ وات شارژ می‌شود. به جای سیم کارت های قدیمی که داخل کارت های کشویی قرار می‌گرفتند، این نسخه از یک سیم کارت (eSIM) جاسازی شده داخل بُرد اصلی (مادربورد) پشتیبانی می‌کند.

اوپو قصد ندارد این گوشی هوشمند را تولید کند. فقط بخشی از این ویژگی ها را روی سایر دستگاه های قابل ارائه در چند سال آینده به کار می‌برد.



:: برچسب‌ها: فناوری،دلتا،مجله دلتا،مجله فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نگاهی به آگهی‌های مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد که قیمت پیشنهادی آپارتمان های بزرگ متراژ پایتخت دچار دو دستگی شده است.
آپارتمان های لوکس
رکود چند فصلی بازار مسکن، بازار آپارتمان‌ های لوکس بزرگ متراژ پایتخت را که عمدتا به واحدهای مسکونی بالاتر از ۱۰۰ متر مربع اطلاق می‌شود، تحت الشعاع قرار داده و فروش این نوع آپارتمان‌ها را برای مالکان آن‌ها تبدیل به یک چالش کرده است.
به گزارش مجله دلتا بررسی قیمت‌های پیشنهادی فروش آپارتمان‌های بزرگ متراژ در بازار معاملات از دو دستگی در نحوه قیمت‌گذاری این واحدها خبر می‌دهد. پرس و جو از مشاوران املاک نشان می‌دهد که دسته اول و خانه های لوکس بزرگ متراژی که سن بنای زیر پنج سال دارند در بازار خرید و فروش مسکن با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. در مقابل، دسته دوم و آپارتمان‌های که علاوه بر ویژگی بزرگ متراژ بودن، از امکانات لوکس دیگری از قبیل چند واحد پارکینگ، استخر، جکوزی داخل واحد، سالن ورزش و آمفی تئاتر برخوردار هستند، دچار افت قیمت شده‌اند.

نگاهی به روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که آپارتمان های لوکس در دسته دوم در طول یکی، دو ماه گذشته، بیش از ۱۰ میلیون تومان افت قیمت پیشنهادی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که واسطه‌های ملکی معتقدند که این افت قیمت طبیعی است چرا که قیمت پیشنهادی این املاک از ابتدا حبابی بوده است. آن‌ها می‌گویند که مالکان پس از اوج‌گیری قیمت مسکن در اردیبهشت و خرداد امسال که میانگین قیمت معاملات نسبت به ماه‌های مشابه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ درصد رشد کرد، اکنون در آستانه عمیق شدن رکود به فاز تخلیه حباب قیمتی ورود کرده اند و در نتیجه قیمت پیشنهادی آن‌ها همزمان با افت قیمت در مناطق مختلف پایتخت، رو به کاهش گذاشته است.

در مقابل، آپارتمان های بزرگ متراژ دسته اول که عمدتا نوساز هستند، به لحاظ امکانات یا موقعیت قرارگیری الزاما در زمره املاک لوکس دسته‌بندی نمی‌شوند و صرفا به لحاظ متراژ بالا روال قیمت‌گذاری متفاوتی را تجربه کرده‌اند. این تغییر روال در جریان تغییر قیمت پیشنهادی سازندگان پس از تغییر قیمت سوخت اتفاق افتاده است.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
موتورهای جستجو متعددی به جز گوگل وجود دارند که برای رسیدن به نتیجه بهتر می‌توانید به آن ها رجوع کنید.
موتورهای جستجو

موتورهای جستجو

گوگل موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر بیش تر کاربران است. آیا می‌دانستید چه نتایج شگفت انگیزی از سایر موتورهای جستجو به دست می‌آید. در این گزارش مجله دلتا چند مورد از موتورهای جستجو را به عنوان جایگزین گوگل به شما معرفی می‌کنیم.

نیازی نیست گوگل را یکباره ترک و به این موتورهای جستجو مهاجرت کنید. هر دو گزینه را در کنار هم به کار ببرید تا نتیجه مطلوب خود را بیابید. قصد ما در اینجا نشان دادن ویژگی های مثبت سایر موتورهای جستجو است که شاید تا کنون از آن ها بی خبر بوده اید.

سرچ انجین Mojeek

موتور جستجوی موجیک

تمام چیزهایی که در بستر اینترنت منتشر شده اند، واکنش های متعددی دریافت می‌کنند. موجیک (Mojeek)، جایگزینی مشابه گوگل است که نتایج را بر اساس واکنش های احساسی کاربران دسته بندی می‌کند. با کمال تعجب این شیوه به خوبی جواب داده است. پنج حالت هم اکنون  موجود است: دوست داشتن، تعجب کردن، خندیدن، ناراحت شدن و عصبانی بودن. می‌توانید هر یک از این حالت ها را به نتایج سرچ خود اختصاص دهید.

سرچ انجین Givero

گیورو

شگفت انگیز خواهد بود اگر هر زمان که چیزی را در فضای مجازی جستجو کردید، به جای اینکه به حساب یک شرکت خصوصی مثل گوگل یا مایکروسافت پول واریز کنید، صرف یک امر خیر شود. این همان چیزی است که دومین گزینه از موتورهای جستجو پیشنهادیِ ما، گیورو (Givero)، ارائه می‌دهد.

ایده پشت گیورو شبیه به اکوسیا (Ecosia) و چندین شرکت فناوری دیگر است که مقاصد خیریه دارند. اکوسیا یک موتور جستجوی آلمانی است که ۸۰ درصد از سود خود را به سازمان های مردم نهاد که در تلاش برای احیای جنگل ها هستند می‌بخشد.

سرچ انجین Gibiru

گیبی رو

 گوگل را دوست دارید اما عدم رعایت حریم خصوصی شما را اذیت می‌کند؟ گیبی رو (Gibiru) بهترین راه برای دیدن نتایج جستجوی گوگل با حفظ اطلاعات شخصی شما است. علاوه بر این می‌توانید نتایجی را که ممکن است گوگل سانسور کرده باشد، مشاهده کنید. گیبی رو، یکی از موتورهای جستجو فیلتر نشده و خصوصی محسوب می‌شود، که ادعا می‌کند نسخه ای اصلاح شده از الگوریتم گوگل است. به همین دلیل نتایجی مشابه با گوگل را در گیبی رو مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این دو موتور جستجو، رابط کاربری شبیه به یکدیگر دارند.

سرچ انجین SearX

SearX

موتورهای جستجو مختلف روش های متفاوتی را برای یافتن بهترین نتیجه به کار می‌برند. SearX یک موتور فراجستجوگر و با امنیت است. ابزار جستجوی مبتنی بر وب که داده ها را از کاربر دریافت و عبارات تایپ شده را به عنوان نتیجه به سایر موتورهای جستجو ارسال می‌کند. این موتور جستجو بر پایه نرم افزار متن باز است.

سرچ انجین preserch

پری سرچ

یک موتور جستجوی کوچک و سرگرم کننده است. می‌توانید با هر عبارتی که جستجو می‌کنید مقداری ارز ذخیره کنید. این ارز با نام پری (Pre) شناخته می‌شود که در حال حاضر از ارزش زیادی برخوردار نیست. هر پری معادل ۰.۰۰۱ دلار ارزش دارد.



:: برچسب‌ها: فناوری،دلتا،مجله دلتا،مجله فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله افسریه محله‌ای با بافت منظم و کانون کاربری تجاری در جنوب شرق تهران است که به لحاظ دسترسی به امکانات، موقعیت مطلوبی دارد.
خرید خانه در افسریه

محله افسریه از محله‌های نسبتا قدیمی جنوب شرق تهران است که بخش زیادی از مساحت آن در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری تهران قرار می‌گیرد. این محله از غرب به بزرگراه بسیج، از جنوب به شهرک والفجر، از شمال به خیابان شهید رحیمی و از شرق به شهرک قصر فیروزه منتهی می‌شود. با توجه به امکاناتی که در این محله وجود دارد، خرید خانه در افسریه برای شما یک امتیاز خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا علاوه بر قیمت نسبتا مناسب واحدهای مسکونی که محله افسریه از آن برخوردار است، ساخت و ساز بالا و وجود آپارتمان‌های نوساز پرتعداد در این محله از نقاط شاخص بازار مسکن این محدوده محسوب می‌شود. وجود شهرک مسکونی نظامی قصر فیروزه در اطراف این محله نیز ضریب امنیت افسریه را بسیار بالا برده است.

مراکز تفریحی  

پارک آبی آزادگان اولین و تنها پارک آبی روباز ، شهربازی بسیج با مساحت ۱۳۳ هزار متر مربع و پوشش گیاهی متنوع از فضاهای سبز و مراکز تفریحی این محله هستند. با توجه به جمعیت ۱۳۰ هزار نفری افسریه، میزان سرانه فضای سبز آن باید پیش از اینها باشد. پارک فجر نیز با کتابخانه ، زمین بازی و زمین اسکیت ساکنان این محله را از عزیمت به محله‌های دیگر برای تفریح بی‌نیاز می‌کند. بوستان‌های زیتون، فرهاد و آفتاب هم در همین محدوده میزبان اوقات خوش شما هستند.

شهربازی بسیج

امکانات ورزشی

از لحاظ سرانه ورزشی، ورزشگاه ۳۰ هزار نفری تختی یکی از مراکز شاخص محله افسریه و پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران است. وجود پیست اسکی، اسکیت و باشگاه سوارکاری امکان تجربه اوقات فراغت سالم و مفرح را برای فرزندان شما به وجود می‌آورد. مجموعه ورزشی الزهرا سالن ورزشی مخصوص بانوان است که در پارک فجر قرار دارد و پذیرای بانوان علاقه‌مند به ورزش است. مجموعه ورزشی شهدای افسریه و سالن ورزشی مدیریت بحران نیز از جمله باشگاه‌های خوب ورزشی افسریه هستند. روی هم رفته سکونت در این محله از لحاظ برخورداری از امکانات تفریحی و ورزشی خیال خانواده‌ها را آسوده ساخته است.

مراکز خرید افسریه

مجتمع تجاری و مرکز خرید زیتون یکی از مراکز خرید تهران است که در چهار طبقه به بهره‌برداری رسیده است. مرکز خرید خورشید تهران نیز در ۶ طبقه با فروش محصولات متنوع پوشاک، طلا و جواهرات، کیف و کفش، رستوران، سفره خانه و … در سه راه افسریه، نبش بلوار امام رضا قرار دارد. پاساژ مروارید در خیابان افسریه نیز یکی دیگر از مراکز خرید در این محله است. در کنار این مراکز خرید فراموش نکنید که خیابان ۲۰ متری افسریه خود به تنهایی یک مرکز خرید شاخص این محله است که مغازه‌های متنوعی دارد.

بافت و دسترسی محله افسریه

سه خیابان اصلی شمالی جنوبی با نام‌های ۱۵ متری اول، ۱۵ متری دوم و ۱۵ متری سوم و نیز یک خیابان شرقی غربی با نام ۲۰ متری افسریه این محله را تشکیل می‌دهد. از خیابان ۱ تا ۲۰ متری افسریه (افسریه جنوبی یا پایین) و از خیابان ۳۰ تا خیابان (۴۵ افسریه شمالی یا بالا) و کل محله در محدوده شهرداری منطقه ۱۵ تهران است. این محله از محله‌هایی در تهران است که از سیستم کدینگ در نام‌گذاری خیابان‌ها استفاده کرده، به طوری که هر فرد غریبه به راحتی به مقصد خود در این محله می‌رسد. برای دسترسی به این محله می‌توانید از ایستگاه‌های مترو نیروی هوایی و بسیج استفاده کنید. تاکسی و اتوبوس نیز در اطراف این ایستگاه‌ها مستقر هستند.

قیمت ملک

در تقسیم‌بندی‌ افسریه، این محله را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کنند که البته اختلاف قیمت ملکی چندانی میان این دو قسمت وجود ندارد. خانه‌های افسریه شمالی با قیمت اندکی بالاتر عرضه می‌شوند. قیمت مناسب و عقلانی، وفور ساخت و ساز و وجود آپارتمان‌های نوساز و همچنین وجود خانه‌های قدیمی و بزرگ‌متراژ از نکات شاخص بازار مسکن افسریه است که سرمایه‌گذاری در این محله را نویدبخش جلوه می‌دهد. برای تماس با مشاوران املاک دلتا و اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در افسریه اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گلکسی نوت 10 لایت، ارزان تر از هم خانواده های خود به زودی رونمایی خواهد شد.
گلکسی نوت 10 لایت

گلکسی نوت ۱۰ لایت

بر کسی پوشیده نیست که سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه گلکسی نوت ۱۰ لایت در سال جدید است. ارزیابی ها نشان می‌دهد نسخه جدید، از سایر دستگاه های سری گلکسی نوت ۱۰ ارزان تر خواهد بود. با توجه به خبرهایی که شرکت سامسونگ منتشر کرده است، می‌دانیم این اولین دستگاه سازگار با بلوتوث ۵.۱ از این کمپانی خواهد بود. این به معنای افزودن قابلیت موقعیت یابی به قلم S-Pen است.

به گزارش مجله دلتا؛ در طول چند هفته گذشته شرکت سامسونگ وجود بلوتوث ۵.۰ را برای گلکسی اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت تصدیق کرده است. اما به نظر می‌رسد سامسونگ دوباره درپی پیشرفت های دیگری بوده و تاییدیه بلوتوث نسخه ۵.۱ را برای نوت ۱۰ لایت گرفته است. در این صورت این اولین دستگاه سامسونگ خواهد بود که مجهز به بلوتوث ۵.۱ شده است. نکته جالب این است که با ارتقا بلوتوث ۵.۰ به ورژن ۵.۱ امکان افزودن قابلیت ردیابی به قلم S-Pen ممکن خواهد شد. به بیانی دیگر نوت ۱۰ لایت اولین نوتی است که می‌تواند مکانِ دقیق قلم S-Pen خود را هر کجا که باشد، اطلاع دهد.

سامسونگ

گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، دارای قلم هایی است که می‌تواند حرکت را تشخیص دهد. اما اگر فاصله آن تا صفحه نمایشگر، بیش از چند سانتی متر شود دستگاه راهی برای پیدا کردن موقعیت آن ندارد. در حالیکه امکان تشخیص حرکت، ویژگی سرگرم کننده ای محسوب می‌شود، اضافه شدن امکان ردیابی، بُعد جدیدی از عملکرد قلم S-pen به وجود خواهد آورد. بی شک در پی این تغییر، ویژگی های بسیار زیادی به دستگاه های نسل بعدیِ سامسونگ اضافه خواهد شد.

اگرچه سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که آیا این قابلیت روی قلمِ نوت ۱۰ خواهد بود یا خیر. با این حال، دریافت مجوز نشان می‌دهد آن ها به توانایی جدیدی دست یافتند که در دستگاه های چندین نسل پیشینِ سامسونگ وجود نداشت. باید تا زمان عرضه گلکسی نوت ۱۰، یعنی ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی منتظر بمانیم تا دریابیم این دستگاه چه نسخه ای از بلوتوث را پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود این دستگاه حدود ۶۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. گرچه قیمت پایینی ندارد اما همچنان از سایر مدل های نوت ۱۰ ارزان تر است.



:: برچسب‌ها: فناوری،دلتا،مجله دلتا،مجله فناوری ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سیاست افزایش وام مسکن در شرایطی مطرح می‌شود که تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی وام مسکن، 20 درصد ارزش یک آپارتمان در پایتخت را هم تامین نمی‌کند.
وام خرید مسکن

چندی پیش بانک مرکزی موافقت خود را با افزایش سقف وام خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات، اعلام کرد. افزایش تسهیلات بانکی علاوه بر مخالفان، در مقابل، موافقان بسیاری نیز داشته است که معتقد هستند افزایش وام، قدرت خرید مسکن را بالا خواهد برد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران یکی از موافقانی است که سیاست افزایش وام بانکی و تزریق نقدینگی را در شرایط فعلی اقتصاد ایران موثر می‌داند و دلیل آن را هم صنعتی نبودن ساخت مسکن در کشور و عدم توازن بین عرضه و تقاضا عنوان می‌کند.

وی در خصوص سهم تسهیلات بانکی در خرید خانه می‌گوید: چند ایراد و اشکال اساسی بر نحوه ارائه وام خرید خانه وارد است. نخست آنکه، تسهیلات بانکی از نظر کمّی و تعداد دچار مشکل بوده و به جز بانک مسکن که یک بانک تجاری است بانک‌های دیگر به دلیل بازپرداخت طولانی وام‌ها، از ارائه تسهیلات طفره می‌روند. بنابراین لازم است که بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه مسکن شوند.

عقبایی با اشاره به اینکه وام بانکی متناسب با رشد قیمت مسکن افزایش پیدا نکرده است، اظهار می‌دارد: هم اکنون تسهیلات بانکی ۱۶۰ میلیون تومانی، جوابگوی خرید ۱۲ متر مربع آپارتمان هم در شهرهای بزرگی مانند تهران نیست؛ ضمن آنکه اگر قرار باشد متقاضیان در بازپرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی، اقساط ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنند، کسی قدرت چنین بازپرداختی را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم ارائه برنامه جامع در حوزه تسهیلات بانکی ادامه می‌دهد: بازپرداخت تسهیلات بانکی یا باید بدون دریافت سود انجام شود یا با سود ۳ تا ۴ درصد. از طرف دیگر مدت بازپرداخت تسهیلات بانکی باید حداقل به ۴۰ و ۵۰ سال افزایش یابد؛ چرا که زمان پرداخت تسهیلات بانکی می‌تواند هم انگیزه ساخت و خرید مسکن را افزایش دهد و هم موجب رونق در این بازار شود.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دستیار صوتی گوگل امکان استفاده از 44 مترجم همراه را به کاربران می‌دهد.
دستیار صوتی گوگل

در ماه ژانویه ۲۰۱۹، در نمایشگاه الکترونیکی برای مصرف کنندگان، که در لاس وگاس برگزار شد، گوگل از مترجم دستیار صوتی خود رونمایی کرد. حالت مترجمِ هم زمان اسپیکر خانگی گوگل، طی چند روز گذشته عرضه شده است. این امکان گوشی های هوشمند، سیستم عامل های اندروید و آی او اس را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش بخش فناوری مجله دلتا؛ امکان آدرس یابی، سفارش غذا و گفت و گوی ساده به زبان های مختلف در این دستیار وجود دارد. تعداد زبان های موجود از ۲۷ به ۴۴ افزایش یافته است. حالت مترجم برای افزایش سرعت عمل، هم اکنون این امکان را به کاربران می‌دهد که هم زبانِ مورد نظر را برای تایپ دستورات انتخاب و هم دستور خود را در حالت “تشخیص زبان” وارد کنند تا خودِ برنامه، زبان را تشخیص دهد.

دستوراتی مانند “Hey Google, be my German translator” به معنای “سلام گوگل، مترجم زبان آلمانی من باش” یا “Hey Google, help me speak Thai” یعنی “هی گوگل، کمک کن تایلندی حرف بزنم” باعث می‌شود حالت مترجم به طور خودکار فعال شود. می‌توانید مکالمه ترجمه شده را روی گوشی همراه بخوانید یا بشنوید. بعد از هر دیالوگ دستیار صوتی گوگل پیشنهادات هوشمندی ارائه می‌کند. مانند “بله” یا “ممنون” که به شما امکان پاسخ دهی سریع تر را در زبان مورد نظر می‌دهد. این مترجم صوتی به یاری مسافران می‌شتابد و به آن ها در رزرو بلیط هواپیما، پیدا کردن رستوران، هتل و رفع سایر نیازها کمک می‌کند.

نسخه انگلیسی زبان مترجم به صورت آفلاین کار می‌کند و ضریب تاخیر آن در پردازش پیام تقریبا صفر و سرعت پاسخ دهی آن در حدود ۱۰ برابر سریع تر از نسخه قبلی است. گوگل مشغول کار روی پروژه ای شگفت انگیزتر به نام “Translatotron” است. این پروژه روشی بر اساس “یادگیری ماشین” و “متن به گفتار“، برای سیستم ترجمه گفتار به گفتار (هم زمان) است. این شیوه صدای کاربران را شبیه سازی می‌کند و به صورت صوتی مکالمات را پیش می‌برد.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
طرح مسکن ملی برای اقشار متوسط جامعه در نظر گرفته شده و حداقل هزینه ماهانه نرخ اقساط آن، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
قسط مسکن ملی

ثبت نام‌ طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران از ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود. براساس اعلام وزات راه‌ و شهرسازی در بازپرداخت ۱۲ ساله حداقل نرخ قسط مسکن ملی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش مجله دلتا محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وظیفه وزارت راه و شهرسازی در طرح تامین زمین و کاهش قیمت زمین به حداقل ممکن در قالب طرح‌های اجاره ۹۹ ساله، اظهار داشت: به‌منظور ایده‌آل سازی شرایط و امکان بازپرداخت نرخ اقساط طرح ملی مسکن در بلندمدت، پیشنهاداتی ارائه شده است تا فشار به متقاضیان کاهش یابد.

وی در خصوص تصمیم برای کاهش نرخ سود تسهیلات و تعیین حداقل اقساط ماهانه ادامه داد: تامین و یا کاهش نرخ سود تسهیلات در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و این تصمیم باید توسط بانک مسکن و بانک مرکزی اتخاذ شود. میزان تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ قسط ماهانه مسکن ملی این طرح ۱ میلیون ۲۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مدت بازپرداخت ۱۲ ساله است.

نرخ سود تسهیلات متقاضیان صندوق پس‌انداز مسکن یکم ۶ تا ۸ درصد است. متقاضیانی که در بافت‌های فرسوده ساکن هستند تسهیلاتی ترکیبی دریافت می‌کنند به‌طوری که ۵۰ درصد از نرخ سود اقساط آن‌ها ۵ درصد و ۵۰ درصد دیگر ۱۸ درصد است.

محمودزاده در ادامه با اشاره به دهک‌های در نظر گرفته شده در طرح ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شرایط کنونی برای اقشار متوسط رو به بالا و دهک‌های سه تا هفت است. برای متقاضیان دهک‌های یک تا سه نیز در حال مذاکره با سایر دستگاه‌ها هستیم تا بخشی از آورده لازم را تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: کلان شهر تهران مشمول شهر‌های جدید می‌شود و به دلیل آنکه ممکن است برای تهران امکان تامین زمین دولتی فراهم نشود، از خود شهر‌های جدید برای ثبت نام استفاده خواهیم کرد.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با افزایش میانگین دمای زمین و افزایش آلودگی، محققان در تلاشند با کمک فناوری در مصرف انرژی و کاهش آلودگی موثر باشند. استفاده از برق به جای سوخت های فسیلی یکی از این روش ها است.
موتور سیکلت برقی

موتور سیکلت برقی BMW

شرکت بی ام دبلیو (BMW) یکی از تولیدکنندگان مشهور در صنعت خودروسازی است. این کمپانی در چند کشور خودروهای لوکس و موتور سیکلت تولید می‌کند. معرفی ویژن دی سی رودستر (Vision DC Roadster) در ماه ژوئن (تیر) امسال سورپرایز ایجاد نکرد. زیرا بی ام دبلیو به عنوان یکی از ابر قدرت های تولید وسایل حمل و نقل شناخته می‌شود. در واقع چیزی که جای تعجب داشت، این بود که چرا موتور رودستر زودتر از این ها رونمایی نشد. از آن زمان تا کنون، BMW در مورد اینکه اولین موتور سیکلت برقی این شرکت چگونه باشد، سکوت کرده است.

به گزارش بخش تازه های فناوری مجله دلتا؛ تعدادی از رسانه های اروپایی، خبر تولید پاور رودستر E-Power Roadster را منتشر کردند. این موتور سیکلت برقی، در واقع مجموعه ای از قطعات سایر موتورهای کمپانی بی ام دبلیو است؛ از جمله بخش جلویی موتورِ S 1000 R و قسمت پشتی R 1200 RS. این موتور از نمونه های ارائه شده در فرنکن بایک است که ویژگی های منحصر به فرد یک موتور سیکلت برقی را نمایش می‌دهد. فرنکن بایک یک مبادله دوچرخه رایگان است که هر ماه در بعضی از شهرهای ایالت متحده برگزار می‌شود. برخلاف بیش تر موتور سیکلت های برقی که از زنجیر یا تسمه برای منتقل کردن انرژی استفاده می‌کنند، ای پاور توانِ موتور را از طریق یک شفت به چرخ ها انتقال می‌دهد.

موتور بی ام و

در حالیکه بدنه و بسیاری از بخش های این موتور سیکلت برقی مجموعه ای از قطعات سایر موتورهای بی ام دبلیو است، موتور الکتریکیِ آن از تکه های خودروهای هیبریدی شکل گرفته. خودِ موتور به یک خودروی چینی سری ۷ تعلق دارد. باتری ۱۳ کیلو واتی که در هسته موتور واقع شده از یک خودروی هیبریدی سری ۲ گرفته شده است.

این موتور توان الکتریکی قابل قبولی را در حد ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌کند. دارای گشتاوری در حدود ۲۰۰ نیوتون متر که حدود ۹.۴ واحد، بیش تر از موتور سیکلت SR/F است. ای پاور سرعت صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه طی می‌کند. این شتاب در حدود ۰.۲ ثانیه بیش تر از مدل S 1000 RR طول می‌کشد. این مقدار را باید با توجه به وزن ای پاور که به ۲۹۰ کیلوگرم می‌رسد، در نظر گرفت. نسخه اولیه با تکنولوژی شارژ سریع سازگار است و در هر دقیقه باتری را برای ۵ کیلومتر شارژ می‌کند. در نیم ساعت ۹۰ درصد از ظرفیت باتری شارژ می‌شود.

طبق اعلام کریستف لیشکا، رئیس بخش توسعه موتور سیکلت بی ام دبلیو، این شرکت، طراحی موتور سیکلت برقی را به طور دقیق انجام خواهد داد و آن را برای خط تولید ارسال می‌کند. این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که تیم بتواند تشخیص دامنه حرکت را به سرعت ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش دهد.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس آمار بانک مرکزی از قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، منطقه 14، با میانگین قیمت هر متر مربع 9 میلیون و 720 هزار تومان پنجمین منطقه پر معامله پایتخت است.
خرید آپارتمان ارزان

قیمت مناسب برای هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۴ تهران باعث شده تا خریداران مصرفی مسکن به دنبال خرید آپارتمان ارزان ، این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.

به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۴ پنجمین منطقه پرفروش پایتخت بوده و بعد از مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ قرار دارد. در گزارش بانک مرکزی از اوضاع بازار مسکن در آبان ماه امسال آمده است؛  میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۹ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است که این قیمت در شهر تهران، ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان است. این موضوع باعث شده تا منطقه ۱۴ بین هر دو گروه خریداران مصرفی و سرمایه‌ای، پرطرفدار باشد.

در کنار تراکم خانه‌هایی با متراژ متوسط و نوساز با قیمتی ارزان‌تر نسبت به آپارتمان‌های مشابه در مناطق دیگر پایتخت، یکی دیگر از دلایل پرمتقاضی بودن منطقه ۱۴، دسترسی خوب محله‌های آن به سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و مترو پایتخت است.

 آپارتمان‌های ارزان‌تر از میانگین قیمت

در حالی که گزارش‌ها از اختلاف بین قیمت اعلام شده از سوی بانک مرکزی و قیمت‌های واقعی در سطح بازار در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ دارد، در منطقه ۱۴ قیمت‌های پیشنهادی به قیمت اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی نزدیک است. مشابه این سازگاری آماری برای منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیز وجود داشته است و قیمت‌ها به آمار گزارش‌شده از منابع رسمی نزدیک‌تر بوده است.

در منطقه ۱۴ اغلب واحدهای متوسط و کمتر از ۱۰۰ مترمربع کمتر از یک میلیارد قیمت‌گذاری شده‌اند و فقط واحدهای بالای ۱۰۰ متر، قیمت‌هایی بالاتر از یک میلیارد تومان دارند.

پیشینه معاملات در مناطق ۱۴

هرچند که منطقه ۱۴ در رسته مناطقی طبقه‌بندی می‌شود که امکان خرید آپارتمان ارزان در آن وجود دارد، اما روند قیمت‌ مسکن طی سال‌های ۸۹ تا ۹۷ در این منطقه نیز مانند دیگر مناطق تهران سیرصعودی داشته و از ۱.۳ میلیون تومان در اولین سال به ۶.۲ میلیون تومان در سال ۹۷ رسیده است. نخستین جهش قیمتی در این منطقه مربوط به سال ۹۲_۹۱ با افزایش ۳۴ درصد و دومین جهش به سال ۹۷_۹۶ با رشد ۳۸ درصد اختصاص دارد که جهش قیمتی رخ داده در سال ۹۶ به ۹۷ بیشتر از سال ۹۱ به ۹۲ بوده است.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سیستم تشخیص چهره در فرودگاه، بانک، گوشی های همراه و بعضی از فروشگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تشخیص چهره

نا امنی در سیستم تشخیص چهره

محققان یک شرکت هوش مصنوعی به نام کنرون، با تاکید بر آسیب پذیر بودن دستگاه های امنیتی، اعلام کرده اند قادر به فریب نرم افزارهای تشخیص چهره و سیستم های پرداخت موبایلی با ماسک های پرینت شده هستند. تکنولوژی تشخیص چهره، تا کنون به طور گسترده به عنوان یک ابزار امنیتی توانمند مورد استقبال قرار گرفته است. نیروهای امنیتی و بسیاری از شرکت ها، مانند فرودگاه، فروشگاه ها و تولید کنندگان گوشی های هوشمند، از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا، سیستم تشخیص چهره یک تکنولوژی قدرتمند برای شناسایی چهره افراد در تصاویر دیجیتال و ویدئو می‌باشد. این فناوری بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است. به کمک این سیستم چهره افراد، پلاک خودرو، رنگ صفحه و مدل اجسام تشخیص داده می‌شود. این سیستم، بانکی از اطلاعات مختلف دارد که هنگام دریافت داده های جدید آن ها را با هم تطبیق می‌دهد.

محققان این آزمایش را در سه قاره مختلف در سراسر دنیا انجام دادند. آن ها دو سیستم پرداخت موبایلی در علی پی (Alipay) و وی چت (WeChat)، یک ایستگاه بازرسی مرزی در چین و یک گیت کنترل گذرنامه را در آمستردام فریب دادند. تیم تحقیقات، چهره شخصی را روی ماسک چاپ کردند و از هویت آن شخص برای ادامه فعالیت خود استفاده کردند. نتایج نشان می‌دهد این فناوری قابل اعتماد نیست.

فناوری

با چاپ کردن ماسک های سیلیکونی، به صورت مادام العمر می‌توان با چهره شخصی دیگر از ایست های بازرسی عبور یا به جای آن ها خرید کرد. آلبرت لیو مدیر کنرون می‌گوید اگر ارائه دهندگان سرویس های امنیتی از هویت کاربران به درستی حفاظت نکنند، باید پاسخگو باشند. شرکت های زیادی درگیر این حفره امنیتی خواهند بود. گرچه این محققان نتوانستند برخی از نرم افزارهای تشخیص چهره، از جمله فیس آی دی (Face ID) اپل و هواوی را دور بزنند. این دو سیستم، تکنولوژی پیشرفته ای با نام تصویربرداری نوری دارند. شرکت کنرون مدعی شده است نرم افزار تشخیص چهره خود این کمپانی از این آزمایش سر بلند بیرون آمد.

محققان این آزمایش را تحت نظارت نگهبانان گیت انجام داده اند. این مساله نشان می‌دهد تا زمانی که نیروی انسانی شاهد انجام این فرآیند است نباید نگران بروز نا امنی شد.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله اشرفی اصفهانی ، کانون آپارتمان در غرب تهران است که به دلیل دسترسی مناسب به امکانات و خدمات متنوع در اولویت خرید و رهن و اجاره متقاضیان آپارتمان قرار دارد.
خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی

بزرگراه اشرفی اصفهانی واقع در محله‌ای به همین نام، یکی از مسیرهای کلیدی غرب پایتخت است که از فلکه دوم صادقیه آغاز می‌شود و به محله سیمون بولیوار (چهاردیواری سابق) و ابتدای جاده فرحزاد می‌رسد. این بزرگراه در مسیر جنوب به شمال خود بزرگراه جلال آل‌احمد، خیابان عرب‌حسینی، بلوار مرزداران، بزرگراه رسالت، بزرگراه همت و بزرگراه نیایش را قطع می‌کند. مطمئنا با چنین دسترسی‌هایی که محله اشرفی اصفهانی از آن برخوردار است، متقاضیان خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی قدرت انتخاب گسترده‌ای خواهند داشت.

به گزارش مجله دلتا محله اشرفی اصفهانی را می‌توان کانون آپارتمان در غرب تهران دانست که نشان می‌دهد تعداد زیادی از ساکنان این محدوده کارمند، کارگر و بازنشسته‌ هستند. این محله از جنوب با میدان نور، از شمال با محله شهران، از شرق با محله پونک در مجاورت است و از غرب نیز به اتوبان تهران-کرج محدود می شود.

اشرفی اصفهانی در گذشته

اشرفی اصفهانی یک بزرگراه نوپا است. در گذشته به جای این بزرگراه، جاده‌ی قدیم باغ فیض واقع در شمال غرب تهران بوده است. با افزایش جمعیت و افزایش حجم ترافیک این بزرگراه برای کاهش بار ترافیکی ساخته شد.

دسترسی های بزرگراه اشرفی اصفهانی

بزرگراه اشرفی اصفهانی با مسافت ۶.۳ کیلومتر در طول مسیر خود از خیابان سازمان آب، تقاطع بلوار مرزداران، زیرگذر بزرگراه حکیم، چهارراه باغ فیض، زیرگذر بزرگراه همت، میدان پونک و پل بزرگراه نیایش می‌گذرد. خط ۱۰ اتوبوس‌های تندرو در حاشیه‌ی بزرگراه وظیفه حمل و نقل این محدوده را بر عهده دارند. وجود ایستگاه متروی صادقیه نیز رفت‌و‌آمد به این محدوده  آسان‌تر کرده است.

مراکز تفریحی

بوستان نهج‌البلاغه در ۳۵ هکتار با شهربازی، سینمای روباز، پیست دوچرخه سواری، راپل هوایی، آمفی‌تئاتر و … یکی از جاذبه‌های قدرتمند گردشگری در این محدوده و در شهر تهران است که حدود ۱۰ سال پیش اولین فاز آن بهره‌برداری رسید. بوستان‌های اشرفی اصفهانی، استقلال، شکوفه‌های انقلاب، میخک و صبا نیز از مراکز تفریحی اشرفی اصفهانی است که می‌توانید اوقات فراغت خود را با خانواده و دوستان در آن سپری کنید. بوستان نیایش نیز که با مساحت ۱۰ هکتار در میدان نیایش قرار دارد پوشش گیاهی متنوعی داشته و در آن درخت های چنار، بید مجنون، گردو، اقاقیا، ارغوان و … کاشته شده است.

اشرفی اصفهانی

مراکز خرید

کمتر کسی است که غرب‌نشین باشد و مجتمع بوستان را نشناسد. این مجتمع در شمال غرب میدان پونک قرار دارد. مجتمع بوستان تقریبا ۱۰۰۰ واحد تجاری و اداری دارد و در معماری نمای آن از شکل دایره استفاده شده است. تهرانی‌ها، اشرفی اصفهانی را با مرکز خرید تیراژه و سرزمین عجایب می‌شناسند. مرکز خرید تیراژه واقع در چهارراه باغ فیض دارای سه طبقه تجاری، یک طبقه شهربازی، یک طبقه نمایشگاه بزرگ مبلمان و صنایع چوبی و سه طبقه پارکینگ است. معروف ترین واحد تیراژه، شهربازی سرزمین عجایب است.

مکان‌های مهم

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشگاه علم و فرهنگ، از جمله مراکز فرهنگی در این محدوده هستند. از مساجد واقع در محله اشرفی اصفهانی نیز می‌توان به مسجد امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) و مسجد ابوالفضل (ع) اشاره کرد. درمانگاه شبانه روزی پیامبر و بیمارستان مریم مقدس نیز از مراکز بهداشتی درمانی این محدوده محسوب می‌شوند.

قیمت ملک

همان‌طور که گفته شد وفور واحدهای مسکونی آپارتمانی در اشرفی اصفهانی ، امری شاخص در بازار مسکن این محدوده تلقی می‌شود، اما حتی بافت مسکونی و تجاری گسترده اشرفی اصفهانی هیچ تراکم جمعیتی در این منطقه ایجاد نکرده است؛ بنابراین می‌توان گفت با خرید آپارتمان در اشرفی اصفهانی شما علاوه بر دسترسی متمایز به امکانات متنوع، اوقات آرامی را به دور از هیاهو خواهید داشت. نرخ خرید خانه در این محله از متری ۱۶ میلیون تومان شروع شده و به ۲۳ میلیون تومان می‌رسد. البته این ارقام بسته به سال ساخت ساختمان و همچنین متراژ و موقعیت آپارتمان می‌تواند کمتر و بیشتر شود، اما از نوسان چندانی برخوردار نیست. گروه مشاوران املاک دلتا می‌توانند شما را در خرید یا رهن و اجاره ملک در اشرفی اصفهانی یاری کند. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها اینجا کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
گوگل مپ و گوگل ارث کمک زیادی به افزایش سطح رفاه کاربران گوشی های همراه کرده اند.
تصویر برداری گوگل

تصویر برداری گوگل

واضح است که گوگل بخش وسیعی از سطح زمین را تصویر برداری کرده است. این شرکت تصاویر را برای پروژه های نمای خیابان Street View و گوگل ارث (Google Earth) به کار می‌برد. اما برای اولین بار است که وسعت تصویر برداری گوگل فاش می‌شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از CNET؛ این مقدار به حدود ۱۶ میلیون کیلومتر تصویر برای استریت ویو و ۵۸ میلیون کیلومتر مربع در گوگل ارث، می‌رسد. این مقدار برای گوگل ارث، بسیار چشمگیر است. گوگل اعلام کرده است این حجم، ۹۸ درصد از مکان های مسکونی روی کره زمین را در بر می گیرد. دارا بودنِ ۱۶ میلیون کیلومتر تصویر از نمای خیابان باعث می‌شود گوگل بالاتر از رقبای خود، از جمله اپل (Apple)، در صدر قرار گیرد. اپل فرآیندِ مشابه، یعنی تصویر برداری از خیابان ها را به تازگی، هم زمان با عرضه iOS 13 آغاز کرده است. این شرکت برای رسیدن به گوگل باید کیلومترها راه را طی کند.

این اعداد نشان دهنده توان گوگل در پوشش دهی کل سطح زمین در سرویس های مختلف خود است، حتی اگر نمای خیابان یا تصاویر ماهواره ای گوگل ارث به طور روزانه مورد استفاده شما قرار نمی‌گیرند. این امکانات هم چنان بخش عظیمی از سرویس گوگل مپ را شامل می‌شود. ایتان راسل، یکی از مدیران محصولِ گوگل مپ می‌گوید: تصویرسازی در راس اموری است که ما انجام می‌دهیم. ما به تصویربرداری به عنوان پایه و اساس کل فرآیند نقشه برداری نگاه می‌کنیم.

آگاهی از وسعت تصویربرداری گوگل و حجم بانکی داده های گوگل مپ افراد را دچار نگرانی کرده است. زیرا گوگل اطلاعات زیادی از افراد، محیط اطراف آن ها و فعالیت های آنلاین کاربران در اختیار دارد. گوگل نیز مانند سایر همتایان خود، به دلیل جمع آوری حجم بالای داده تحت فشار است. این کمپانی بخش زیادی از درآمد سالانه خود، نزدیک به ۱۴۰ میلیارد دلار، را از تبلیغاتی به دست می‌آورد که بر اساس اطلاعات کاربران شکل گرفته است.

سال گذشته با انتشار خبری مبنی بر اینکه گوگل موقعیت افراد را حتی پس از غیر فعال کردنِ موقعیت سنج، ردیابی می‌کند، با برخورد جدی مواجه شد. راسل تاکید کرد، آن ها فقط به تصویربرداری از بخش های عمومی که در معرض دید همه افراد قرار دارد اکتفا کرده اند. بر اساس گفته های این شخص، گوگل تصاویر را از ارائه دهندگان ثالث دریافت کرده است.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تعداد معاملات انجام شده در بازار مسکن منطقه 12 شهرداری تهران نشان می‌دهد که این بازار چند ماهی است اوضاع مساعدی ندارد.
قیمت مسکن منطقه 12
نگاهی به قیمت مسکن در منطقه ۱۲ و تعداد خرید و فروش نشان می‌دهد؛ حتی با وجود مناسب و عقلانی بود قیمت‌ها، این منطقه همچنان در معرض آسیب ناشی از کاهش معاملات مسکن قرار دارد.
به گزارش مجله دلتا منطقه ۱۲ اگرچه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که سابقه سکونت در آن نسبت به مناطق مصرفی و پرطرفدار چهار و پنج، واقع در شرق و غرب تهران بسیار بیشتر است اما تغییر کاربری تدریجی واحدهای مسکونی این منطقه به کاربری اداری و تجاری و تبدیل خانه‌ها و آپارتمان‌ها به دفتر فروش، انبار و کارگاه‌های بسته‌بندی باعث بروز پدیده‌ای به نام “شب مردگی” شده است.
شب مردگی در تهران در مناطقی مانند مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ اتفاق می‌افتد که به طور میانگین بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، اما در طول روز ۲ میلیون نفر جمعیت را در خود جای می‌دهند و در شب این جمعیت حتی به کمتر از ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد. تغییر کاربری غالب در برخی نواحی منطقه ۱۲ تحت تاثیر بازار بزرگ و همچنین محدودیت‌های ساخت و ساز به دلیل بافت تاریخی آن، موجب شب‌مردگی در این منطقه شده و مهاجرت ساکنان این منطقه و در نتیجه افت شدید معاملات مسکن را در پی داشته است.
خرید خانه در مناطقی از این دست، اغلب انتخاب خانواده‌هایی است که از چند نسل قبل در این محله‌ها ساکن بوده و هستند. محله‌هایی مانند بهارستان، خیابان آبشار، میدان خراسان، خیابان ایران، میدان شهدا، خیابان زرین نعل و… از جمله نقاطی هستند که بافت غالب در آنها مسکونی است. با این حال مشاوران املاک می‌گویند تعداد معاملات در این محله‌ها نیز انگشت‌شمار شده است و حتی قیمت‌گذاری مناسب از سوی فروشندگان نیز نتوانسته تاثیر مثبتی بر تعداد معاملات در این منطقه بگذارد.
قیمت آپارتمان نوساز در منطقه ۱۲ از هر متر مربع ۶ یا ۷ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است که قیمت‌های بالاتر به مناطق اصیل‌تر و با غلبه بافت مسکونی تعلق دارد. پایین‌ترین قیمت‌های این دامنه نیز مربوط به بافتی از منطقه ۱۲ است که کاربری کسب و کار در آن غالب است. برای اطلاع دقیق از قیمت مسکن منطقه ۱۲ می‌توانید از مشاورین املاک دلتا کمک بگیرید.
 
مسکن منطقه 12

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
صدای تولید شده از گیاهان با گوش انسان قابل شنیدن نیست اما بعضی از حیوانات این صدا را تشخیص می‌دهند.
صدای گیاهان

ضبط صدای گیاهان

محققان برای اولین بار دریافتند وقتی گیاهان در شرایط استرس زا قرار می‌گیرند صداهای با فرکانس پایین تولید می‌کنند. طبق مطالعه ای که در وبسایت bioRxiv منتشر شده است، تیمی از دانشمندان، فرکانس های ساتع شده از بوته های گوجه فرنگی و تنباکو در یک کارخانه را ضبط کرده اند. صدای گیاهان با گوش انسان شنیده نمی‌شود و خارج از آستانه شنوایی است. گیاهان در موقعیت های تنش زا مانند کمبود آب و قطع شاخه ها این فرکانس ها را تولید می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا، این تیم میکروفن هایی در فاصله ۱۰ سانتی متری از گیاهان قرار دادند و صدا را شناسایی کردند. دانشمندان هم چنین اذعان داشتند این اصوات به طور بالقوه توسط برخی از پستانداران و حشرات مانند موش و پروانه قابل شنیدن هستند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که گیاهان با نشانه های بصری، شیمیایی و لمسی به تغییرات واکنش نشان می‌دهند. برای مثال رنگ و ظاهر گیاهانی که تحت فشار هستند با سایر گیاهانِ هم خانواده خود متفاوت است. برخی دیگر از آن ها، در خشکسالی یا هنگام خورده شدن، موادی را از خود منتشر می‌کنند.

با قرار گرفتن در معرض کم آبی، فعل و انفعالات فیزیکی درون ساقه های گیاه رخ می‌دهد که سبب آزاد شدن حباب های ریز درون بافت گیاه می‌شود. ترکیدن این حباب سبب ایجاد صوت خواهد شد. فرکانسِ این اصوات به وسیله دستگاه هایی که مستقیم به گیاه وصل می‌شدند تشخیص داده می‌شود.

صدای گیاه

در مطالعات اخیر برای اولین بار صدای گیاهان از فاصله دور تشخیص داده شد. دانشمندان می‌گویند تغییر حالت حباب ها این صداها را به وجود می‌آورد. در شرایط کم آبی، بوته گوجه فرنگی به طور متوسط در هر ساعت ۳۵ مرتبه صدا تولید می‌کند. این در حالی است که گیاه تنباکو در شرایط برابر، ۱۱ دفعه از خود صدا ایجاد کرده است. طبق گزارش تیم تحقیقات، زمانی که ساقه گیاهان بریده شد، از گوجه فرنگی ۲۵ و تنباکو ۱۵ بار صدا خارج شد. برای مقایسه باید گفت میانگین صداهای ایجاد شده توسط گیاهانی که شرایط مساعدی داشتند کم تر از یک صدا بوده است.

این تیم فقط گوجه فرنگی و تنباکو را مورد بررسی قرار داده است. امکان اینکه سایر گیاهان نیز صدا تولید کنند بسیار زیاد است. تحقیق انجام شده بر بهبود سیستم کشاورزی بسیار تاثیر گذار است. ثبت صدای گیاهان می‌تواند روشی جدید برای نظارت بر وضعیت محصولات زراعی باشد. آبیاری دقیق تر، سلامت گیاه را تضمین می‌کند و نه فقط محصولاتی با کیفیت به دست خواهد آمد، بلکه سبب صرفه جویی در مصرف آب تا ۵۰ درصد خواهد شد.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با کاهش قیمت‌ قطعی مسکن در آذرماه امسال، تعداد قراردادهای شهر تهران، در نیمه اول آذر ماه حدود سه برابر شده است.
وضعیت قیمت مسکن

براساس گزارش رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وضعیت قیمت مسکن در نیمه ابتدایی آذرماه ۹۸، قیمت‌های قطعی حدود هفت درصد و قیمت‌های پیشنهادی حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که مشاوران املاک نیز از کار روی آگهی‌های نجومی نیز خودداری می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا مصطفی‌‌قلی خسروی افزود: هم‌اکنون تب قیمتی فروکش کرده است. بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته است بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

آمار آذرماه بازار مسکن نویدبخش این موضوع است که با کاهش آگهی‌های نجومی در دفاتر املاک و نزدیک‌تر شدن قیمت‌ها به قیمت واقعی در نیمه اول آذر ماه تعداد قراردادهای شهر تهران حدود سه برابر شده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این خصوص اظهار داشت: تا نیمه آذرماه ۹۸ بیش از ۵ هزار و ۵۰۸ مورد قرارداد، در شهر تهران منعقد شده که در مقایسه با زمان مشابه در آبان ماه امسال ۱۸۱ درصد و زمان مشابه پارسال ۸ درصد رشد یافته است.

خسروی ادامه داد: در بخش اجاره نیز در نیمه نخست آذرماه امسال تعداد ۶ هزار و ۸۲۶ اجاره‌نامه در شهر تهران به امضا رسیده که در مقایسه با زمان مشابه ماه قبل و سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد ۷۲ درصدی ماهانه معاملات در کشور

افزایش تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران در دو ماه اخیر موجب افزایش معاملات در کل کشور نیز شده است؛ به طوری که در نیمه نخست آذرماه ۹۸ بیش از ۲۴ هزار و ۵۶۵ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور به امضا رسیده که در مقایسه با همین زمان در ماه قبل ۷۲ درصد افزایش و در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. معاملات اجاره نیز در نیمه ابتدایی آذرماه به ۲۶ هزار و ۱۸۸ مورد رسیده است که تا ۱۷ آبان و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۳۲ و ۱۷ درصد رشد یافته است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن توصیه به متقاضیان واقعی برای انجام دادن خرید خود تا قبل از ماه‌های پایانی سال گفت: به هر حال اقتصاد کشور معمولا با تغییر سال دچار تورم می‌شود و وضعیت قیمت مسکن هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین ممکن است در سال آینده با افزایش قیمت در حد شاخص تورم در بخش املاک روبه‎رو شویم که این مقدار سود برای فعالیت‌های سوداگرانه مناسب نیست.

وی مجددا تاکید کرد که در آینده نزدیک شاهد رشد افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم بود.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محله چیذر محله‌‌ای با قدمت در شمال تهران است که توسعه زیرساخت‌ها در آن، عده بسیاری را متقاضی خرید آپارتمان در این محله کرده است.
خرید خانه در چیذر

چیذر محله‌ای در منطقه یک شهرداری تهران است که در زمره محله‌های باقدمت و اصیل تهران قرار می‌گیرد. بافت مسکونی محله چیذر را می‌توان از دو زاویه بافت قدیمی و معابر کم‌عرض به ویژه در اطراف امامزاده علی‌اکبر و امامز‌اده اسماعیل و همچنین بافت نوساز و ساختما‌ن‌های لوکس و معابری پهن در نواحی دورتر دید. از این رو خرید خانه در چیذر دامنه قیمتی متفاوتی دارد.

به گزارش مجله دلتا اگر قصد خرید ملک در این محله را دارید، بهتر است بدانید که ساخت‌ و ساز در چیذر چنان سریع در حال انجام است که بعید نیست تا چند سال آینده قیمت آپارتمان در این محله به طور قابل توجهی بالا رود. همانند بسیاری از محله‌های شمالی تهران که در کوهپایه‌های ارتفاعات البرز قرار گرفته‌اند، چیذر نیز از یک ثروت خدادادی برخوردار است؛”آب و هوای فوق‌العاده”، این موضوع باعث شده تا خریداران بسیاری به فکر سرمایه‌گذاری در این محدوده بیفتند. هوای چیذر خنک نیست. توچال در شب، نسیم خود را به سمت چیذر روانه می‌کند و در روز نیز باد از سمت ورامین به این محله می‌وزد. بنابراین کیفیت هوای این محله بسیار مناسب بیماران قلبی و ریوی است.

چیذر در گذشته

 آب و هوای مطبوع، باغ‌ها و خاک حاصلخیز در گذشته باعث شد تا مردم این محله را چوذر (مانند زر) بنامند. قدمت محله چیذر که در برخی مستندات نام آن چیزر و شیزر ذکر شده است به پیش از اسلام باز می‌گردد و گفته می‌شود در تپه باستانی چیذر آتشکده‌ هایی متعلق به زرتشتیان و همچنین آثار باستانی فاخر وجود دارد. در شرح حال چیذر در تاریخ معاصر نیز گفته می‌شود که این محله به اتابک اعظم، صدراعظم سه پادشاه قاجار ناصرالدین‌شاه، مظفرالدین‌شاه و محمدعلی‌شاه تعلق داشته و بعد از فوت اتابک این باغات و مایملک به داماد او، صارم‌الدوله (یکی از نو‌ه‌های ناصرالدین‌شاه) می‌رسد. گفته می‌شود این باغ استخر بزرگی داشته‌ است. پیشه مردم چیذر کشاورزی، گله‌داری و کارگری کارخانه ضرابخانه و قورخانه سلطنت‌آباد و دکانداری بوده‌ است.

دسترسی به محله چیذر

چیذر از شمال به خیابان فرمانیه (لواسانی) و بلوار اندرزگو، از شرق به خیابان کامرانیه جنوبی، از جنوب به بزرگراه صدر و از غرب به قیطریه محدود می‌شود. محله‌های اطراف چیذر نیز شامل دزاشیب، قیطریه، رستم‌آباد و حکمت است. بنابراین برای تردد با خودروی شخصی باید نام این خیابان‌ ها و محله‌ ها را به یاد داشته باشید. ایستگاه‌های مترو نزدیک به چیذر، نوبنیاد و قیطریه هستند که با تاکسی و اتوبوس مستقر در اطراف آن‌ها می‌توانید خود را به این محله برسانید. سیستم حمل و نقل عمومی در کنار بزرگراه صدر دسترسی مناسبی به چیذر دارد. خطوط اتوبوس‌رانی میدان قدس_میدان رسالت، شمیران_تجریش، امام خمینی_تجریش نیز حمل و نقل به چیذر را پوشش می‌دهند.

مراکز گردشگری

امامز‌اده علی‌اکبر یکی از مراکز گردشگری شاخص در چیذر است. چیذر، نیم قرن گذشته یک روستا در اطراف تهران بوده که به‌ تدریج با گسترش پایتخت به آن الحاق شده‌ است. وجود امامزاده را می‌توان یکی از دلایل حضور بیشتر مردم در این محله دانست. زورخانه آیت‌الله طالقانی نیز در چیذر و جنب امامزاده حضرت علی اکبر (ع) واقع شده است. این محله به دلیل شیبی که دارد کوچه‌هایی تنگ و باریک و گاهی پلکانی را در خود جای داده است که این کوچه‌ها خود پیاده‌راه‌هایی برای گردش و قدم‌زنی بوده و جاذبه گردشگری هستند.

محله چیذر

قیمت ملک

با افزایش  ساخت و ساز به ویژه در منطقه یک، چهره چیذر نیز در گذار از بافت سنتی به مدرن تغییر کرده و جای خانه‌ها و خانه‌باغ‌های ویلایی یک و دو طبقه را آپارتمان‌های چند طبقه گرفته و به جمعیت پذیری محله افزوده‌ است؛ بنابراین طبیعی است که با توسعه زیرساخت‌ها عده بسیاری متقاضی خرید آپارتمان در این محدوده باشند. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در چیذر اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با داشتن رمز دوم می‌توانید عملیاتی از جمله پرداخت قبض، خرید خدمات و انتقال وجه را انجام دهید.
رمز دوم یکبار مصرف

رمز دوم یکبار مصرف

بر اساس اعلام بانک مرکزی تا یک هفته دیگر استفاده از رمز دوم یکبار مصرف (رمز پویا)، جای رمزهای ثابت را خواهد گرفت. روزانه تراکنش های زیادی از طریق اینترنت برای خرید یا انتقال وجه به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. انجام دادن هرگونه عملیات بانکی در بستر اینترنت نیازمند استفاده از رمز دوم است. تا کنون این رمز ثابت بود. اما از ابتدای دی ماه ۱۳۹۸ رمز ثابت برای مشتریان تمام بانک های سراسر کشور غیر فعال خواهد شد. برای انجام تراکنش، باید از رمز پویا استفاده شود.

رمز پویا چیست؟

به گزارش مجله دلتا، رمز دوم یکبار مصرف (OPT) در واقع یک عدد ۷ رقمی است که فقط ۱ دقیقه  برای انجام دادن یک عملیات بانکی اعتبار دارد . پس از دریافت رمز پویا از طریق گوشی همراه، فقط ۱ دقیقه مهلت خواهید داشت تا تراکنش را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این رمز فقط یک بار قابل استفاده خواهد بود. حتی اگر تراکنش شما زیر ۱ دقیقه تکمیل شود، برای عملیات دوم نیاز به دریافت یک رمز جدید خواهید داشت. مهلت استفاده از رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه اعلام شده است ، اما با توجه به احتمال تاخیر در ارسال اس ام اس، گویا قرار است این زمان تا ۱۲۰ ثانیه افزایش یابد.

استفاده از رمز پویا برای بالا بردن ضریب امنیت و جلوگیری از کلاه برداری، اجباری است. با این روش، اگر سارقان به همه اطلاعات کارت مشتری دسترسی پیدا کنند، نمی‌توانند موجودی  را برداشت یا از آن استفاده کنند.

برای دریافت رمز پویا، هر یک از بانک ها یک یا چند مورد از راهکار های زیر را ارائه کرده اند:

  • ارسال کد رمز با پیامک
  • دریافت رمز از طریق نرم افزارهای موبایل بانک
  • با استفاده از کد دستوری(USSD)

البته برای فعال کردن این قابلیت باید یک بار به ATM مراجعه شود. روی دستگاه می‌توان هر یک از این روش ها را انتخاب کرد.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جلفا خیابانی باریک و یک طرفه، با بافتی بکر و منحصر است که کوچه‌های باصفا و پردرخت آن میزبان شهروندان بسیاری است.
خرید آپارتمان در جلفا

جلفا، خیابانی در منطقه ۳ شهرداری تهران است که از میدان کتابی در جنوب خیابان میرداماد، آغاز می‌شود، خیابان‌های موازی با سید‌خندان را رد می‌کند و به اتوبان رسالت و شمال پل سید خندان می‌رسد. بافت منظم، اصولی و یک‌دست خانه‌های ویلایی در کنار آپارتمان‌های خوش‌ساخت و کار دست سازندگان حرفه‌ای، از دلایلی است که موجب شده تا خرید آپارتمان در جلفا سهم قابل توجهی در جست‌وجوهای اینترنتی آگهی مسکن داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا در کنار خوش‌ساختی واحدهای مسکونی جلفا، یکی از جاذبه‌های دیگر این محدوده برای متقاضیان، عقلانی بودن قیمت آپارتمان با توجه به امکانات خوب آن است. به علاوه، این خیابان باریک و نسبتا بلند نقش مهمی در هدایت ترافیک خیابان‌های اطراف خود به سیدخندان دارد؛ ترافیکی که به دلیل مهندسی صحیح توسط فرعی‌های منشعب از این خیابان به راحتی مهار می‌شود.

دسترسی به جلفا

جلفا بیش از اینکه یک مقصد باشد یک مسیر گذر است به این معنا که اگر بخواهید از  میدان کتابی به سید خندان و اتوبان‌های چمران، صدر، حقانی و… دسترسی پیدا کنید، مسیر دسترسی، این خیابان‌ است. دسترسی خوب جلفا به دلیل نزدیکی به خیابان میرداماد، اتوبان همت، اتوبان رسالت، اتوبان حقانی و خیابان شریعتی سبب شده است که یکی از خوش مسیرترین خیابان‌های تهران باشد.

مراکز تفریحی و فرهنگی

فرهنگسرای ارسباران، یک مکان فرهنگی فوق ایده آل است که در سال ۷۴ تاسیس شده و دارای بخش‌های متنوع آموزشی و هنری، کتابخانه‌ای با مساحت ۳۰۰ متر، سال نمایشی با ظرفیت ۳۰۱ صندلی در طبقه پایین و ۲۹ صندلی برای میهمانان و نگارخانه عکس پذیرای مراجعان است. بوستان بهشت مادران، اولین بوستان ویژه بانوان در تهران است که با ارائه خدمات تفریحی، ورزشی، آموزشی و … فرصت‌ کم‌نظیری را برای بانوان فراهم کرده است، بنابراین خرید آپارتمان در جلفا یک امتیاز ویژه برای بانوان نیز هست.

جلفا

 

مکان‌های مهم در جلفا

دانشگاه خواجه نصیر در خیابان کاویان شرقی واقع در خیابان جلفا است. بازار روز خیابان جلفا در جنوب میدان کتابی ( میدان احمدی روشن ) واقع است که ساکنان جلفا را در تامین مایحتاج روزانه بی نیاز می‌کند. ورزشگاه شهید کشوری نیز در شمال خیابان جلفا واقع است که با سانس‌های ورزشی، زمین فوتبال چمن و استخر بزرگ پذیرای ورزشکاران است.

قیمت ملک

جلفا از معدود محله‌های تهران است که چندان روی خوشی به ساخت و سازهای انبوه نشان نداده، از این رو جلفا را می‌توان از نظر بافت مسکونی محله‌ای بکر در نظر گرفت. با قدم زدن در کوچه‌های جلفا کاملا متوجه می‌شوید که خانه‌های این محدوده دارای بافت به اصطلاح اعیانی منحصر به دهه چهل و پنجاه معماری ایران است. شاید یکی از دلایلی که جلفا هنوز در سیطره انبوه سازی و ساخت مراکز تجاری قرار نگرفته است نزدیک بودن آن به بازار سیدخندان و سهروردی است. رشد قیمت زمین در محدوده جلفا به مراتب حائز اهمیت و قیمت زمین در این محدوده از قیمت زمین در مناطق جنوبی تهران بالاتر است. برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در جلفا اینجا کلیک کنید.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با پیشرفت تکنولوژی، طراحی شهر هوشمند دور از ذهن نخواهد بود. از جمله مواردی که در چنین شهری استفاده می‌شود وسایل نقلیه هوشمند است.
نمایشگاه حمل و نقل

نمایشگاه حمل و نقل

نمایشگاه حمل و نقل هوشمند برای اولین بار در چین در شهر هانگژو برگزار شد. این نمایشگاه در مکانی به وسعت ۱۳۷۰۰ متر مربع برای رشد آگاهی از فواید تکنولوژی در صنعت شکل گرفت. در این نمایشگاه به طور اختصاصی بر نقش وجود فناوری در صنعت حمل و نقل تاکید شد.

به گزارش مجله دلتا؛ کمپ محل برقراری نمایشگاه ظاهری مانند سیلندر و قسمت بالای آن با افزایش ارتفاع، سطح بیش تری دارد. مسئولان برگزاری دیدگاهی مثبت درباره برگزاری نمایشگاه دارند. آن ها معتقدند سرمایه گذاری در این مورد باعث می‌شود طرح های پیشنهادی از حمایت بیش تری برخوردار شوند و آگاهی عمومی افزایش یابد. در این نمایشگاه چگونگی اداره شهر هوشمند، امکانات و ویژگی های آن به افراد توضیح داده شده است.

اطلاعات دوربین های مدار بسته و گزارش های دریافتی از جی پی اس دستگاه شهرنشینان در بخشی مرکزی به نام “مغز شهر” جمع آوری می‌شود و در آنجا عملیات لازم صورت می‌گیرد.

ماکتی از شهر هوشمند به نمایش عموم گذاشته که در آن قطار مگلو و سایر وسایل نقلیه پیشرفته به صورت ماکت قرار داده شده اند. مگلو، قطاری است که به طور شناور در هوا با فاصله کم از ریل راه آهن، با کمک نیروی الکترومغناطیس، حرکت می‌کند. سرعت این قطار به ۵۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ساخت این وسیله از ابتدای سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز شده است.

از موارد دیگری که در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شد گزینه های زیر را می‌توان نام برد:

  • خودروی پرنده که بال های ثابتی دارد
  • نمایش بزرگراه با کمک تکنولوژی واقعیت افزوده
  • طرح های سه بعدی از گزینه های پیشنهادی برای شبکه حمل و نقل
  • هواپیماهای بدون سرنشین، طراحی شده توسط دانشگاه پلی تکنیک چین (این دستگاه قابلیت حرکت در جهت های عمودی را دارد)
  • امکان رانندگی به صورت مجازی
  • مدلی برای ساخت مسیر لوله ای قطارهای سریع السیر
  • خودرو و هلی کوپتر خودران


:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هوشمندسازی خانه های مدرن، در بخش های مختلف ساختمان رفاه ساکنان را افزایش می‌دهد.
هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی خانه های مدرن رو به افزایش است. انواع گوناگونی از تکنولوژی های جدید با سطوح مختلف برای طراحی بناها وجود دارد که همراه با تغییر سبک زندگی، خانه و وسایل نقلیه ما را در آینده متحول می‌سازد. در این بخش از مجله دلتا با هم نگاهی می‌اندازیم به امکانات فضاهای هوشمندسازی شده.

خانه هوشمند با تصویری از یک خانه که چراغ ها و تمام لوازم الکترونیکی آن با یک کنترل از راه دور خاموش و روشن می‌شود، در ذهن تداعی می‌شود. به احتمال زیاد با آگاهی از امکاناتی که تکنولوژی برای مجهز سازی خانه های هوشمند پیش روی ما می‌گذارد شما نیز مشتاق خواهید شد که صاحب یکی از این خانه ها باشید.

در چنین خانه هایی سیستم کنترل به طور یکپارچه با هم در ارتباط و توسط یک دستگاه مرکزی قابل هدایت است. برای داشتن تسلط بر امکانات و اطلاع از حالت کلی خانه می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند و اتصال به دوربین های مدار بسته که داخل خانه نصب می‌شوند از همه چیز آگاه شوید.

از مزیت های خانه هوشمند می‌توان اشاره کرد به:

  1. کاهش مصرف انرژی،
  2. ایجاد فضایی امن و کنترل شده در منزل،
  3. بازبینی خانه از راه دور
  4. افزایش رفاه ساکنان
  5. از بین بردن فاصله بین محل کار، سکونت و تفریح

هوشمند سازی خانه شیوه زندگی و کار افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. در حالیکه فناوری به ما کمک می‌کند راحت تر زندگی کنیم، متخصصان درتلاش هستند با دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته، سطح استرس اشخاص را پایین آورند. از طرف دیگر طراحان داخلی نیز به فکر استفاده بهینه از فضاهای موجود هستند تا بتوانند اجزای مختلف را در ساختمان جا سازی کنند.

امکاناتی که با به کارگیری فناوری در منزل برای افراد به وجود می‌آید شامل موارد زیر است:

  • مشاهده دوربین های مداربسته از راه دور
  • باز و بسته کردن در و پنجره
  • تنظیم دمای محیط
  • جمع کردن پرده ها
  • به کارگیری سیستم دزدگیر و انواع سنسورهای حسگر
  • کنترل آنتن های مرکزی
  • روشن و خاموش کردن منابع نوری


:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مرورگر جدید گوگل، کروم 79 امنیت کاربران را تا 30 درصد افزایش می‌دهد.
کروم 79

گوگل کروم ۷۹

طی چند روز اخیر، گوگل، مرورگر کروم ۷۹ را با ویژگی های جدید و ارتقا امنیت تا ۳۰ درصد معرفی کرده است. گوگل کروم یکی از مرورگران رایگان وب و از محصولات شرکت گوگل است. این مرورگرِ متن باز اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای کاربران ویندوز رونمایی شد. کروم مرورگری ساده و امن است. از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. یکی از برتری های آن نسبت به سایر مرورگرها وجود افزونه های بسیار زیاد است که نیازهای کاربران را رفع می‌کند.

به گزارش مجله دلتا؛ در نسخه جدید چنانچه رمز عبور و نام کاربری شما سرقت شده باشد با هشدار روبرو خواهید شد. افزونه ای کم حجم که روی کروم ۷۹ نصب می‌شود. در صورت استفاده چند باره از رمز عبور پیام ربوده شدن را به کاربر ارائه می‌دهد. برای دستیابی به این ویژگی در قسمت بالا سمت راست مرورگر، روی اکانت گوگل خود کلیک کنید. از آن قسمت با فعال کردن SYNC می‌توانید روی حساب های خود کنترل داشته باشید و در صورت فاش شدن پسورد مطلع شوید.

مرورگر وب

در کنار هشدار ربوده شدن رمز عبور، کروم ۷۹ اطلاعات کاربر را در برابر فیشینگ محافظت خواهد کرد. برای حفظ امنیت کاربران، گوگل دو لیست سیاه تعریف که هر چند وقت یک بار آن را به روز رسانی می‌کند؛ یک لیست برای مقابله با فیشینگ و لیست دیگر برای بدافزارها. کروم ۷۹ فهرستی از سایت های فیشینگ دارد که هر نیم ساعت آن را به روز کرده و این ویژگی ۳۰ درصد از کلاه برداران را شناسایی می‌کند. فیشینگ (Phishing) زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی با جعل آدرس سایت یا ایمیل در تلاش است اطلاعات مهم اشخاص از جمله اطلاعات حساب بانکی، یوزر نیم و پسورد را سرقت کند.

گوگل هم چنین پشتیبانی از پروفایل های چند کاربره را در کروم ۷۹ بهبود بخشیده است. چنانچه از حساب های متعدد در کروم یا رایانه خود استفاده می‌کنید، مرورگر جدید دقیق تر تشخیص خواهد داد اکنون کدام یک از پروفایل ها فعال است. هنگام ذخیره کردن رمز عبور کروم ۷۹ تمام حساب ها را برای مدتی نشان می‌دهد. به این صورت کاربر با دقت بیش تری اطلاعات خود را مدیریت می‌کند. این نسخه تا هفته آینده در دسترس خواهد بود.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام مسکن ملی با سود ۱۸ درصدی را ندارند در این طرح ثبت‌نام نکنند.
طرح مسکن ملی

ثبت‌ نام متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن از ۳۰ آذر ماه امسال در استان‌های تهران، البرز، قزوین و کرمان آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین براساس بند «ج» افرادی که از سال ۸۴ صاحب زمین یا واحد مسکونی  بوده‌اند یا از سال ۵۷ تاکنون از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، ملک و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده‌اند، در ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر این موضوع گفت: ورود افراد فاقد شرایط به سامانه، ترافیک ثبت‌نام را بیشتر و حقوق همشهریان را نقض می‌کند.

رضا نگهبان همچنین ادامه داد: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام بانکی با سود ۱۸ درصد را در طرح مذکور ندارند به سایت مراجعه نکنند.

بازپرداخت وام در طرح ملی مسکن

در طرح ملی مسکن قرار است که وام‌های ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت شود و متقاضی باید در بازه‌ ۱۲ ساله اقساط این وام را به بانک عامل پرداخت کند. در روش ساده و پلکانی باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان پرداخت شود.

در بازپرداخت به‌ روش ساده، وام‌گیرنده ماهانه برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۹۵ تومان قسط پرداخت کند. کل بازپرداخت در روش ساده ۲۴۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۵ تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم ۱۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان برای این وام سود پرداخت می‌کند.

در روش پلکانی رقم اقساط از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز شده و به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۲ افزایش می‌یابد. کل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال ۱۲ بالغ بر ۲۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و سود آن ۱۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

برای وام ۷۵ میلیون تومانی نیز متقاضی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کند. در روش پلکانی برای وام ۷۵ میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز شده و به یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان در سال دوازدهم ختم می‌شود. میزان سود در این روش حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ردمی بوک 13 جدیدترین لپ تاپ شیائومی به زودی در چین به فروش خواهد رسید.
ردمی بوک 13

ردمی بوک ۱۳

شیائومی (Xiaomi)، شرکت الکترونیکی خصوصی و بزرگ واقع در پکن است که با رشد تصاعدی توانست به نبض اصلی بازار در چین تبدیل شود. کمپانی شیائومی گوشی های هوشمند ردمی را اولین بار سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد. اکنون این شرکت در کنار معرفی گوشی های ردمی سری K30، اقدام به معرفی اولترابوک براق، به وزن بسیار سبک، دارای بدنه فلزی با دوام، صفحه باریک، باتری ۴۰ وات ساعت و پردازنده (CPU) اینتل نسل ۱۰، یعنی ردمی بوک ۱۳ (RedmiBook 13) کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از جی اس ام آرنا، لپ تاپ جدید شیائومی با طراحی ظریف در میان عوامل شرکت شیائومی به ورقه A4 معروف است. ردمی بوک ۱۳، ۱ کیلو و ۲۳۰ گرم وزن دارد. این دستگاه در مدل های  i5-10210U و i7-10510U عرضه خواهد شد.

لپ تاپ شیائومی

از ویژگی های ردمی بوک ۱۳ می‌توان اشاره کرد به صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی که رزولوشن FHD را پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن حدود ۸۹ درصد از نما را تصاحب کرده است. یعنی حاشیه های صفحه نمایش بسیار نازک است.

از ویژگی های نسخه استاندارد ردمی بوک ۱۳ می‌توان به رم ۸ گیگابایت DDR4، حافظه ۵۱۲ گیگا بایت SSD، رم ویدیویی GDDR5 با ظرفیت ۲ گیگا بایت و چیپ ست گرافیکی جی فورس از اِنویدیا اشاره کرد. این لپتاپ ویندوز ۱۰ را پشتیبانی می‌کند. نسخه دانش آموزی آفیس به صورت پیش فرض روی آن نصب شده است. امکان انتقال داده بین لپتاپ و گوشی های هوشمند شیائومی به راحتی صورت می‌پذیرد. این دستگاه دارای دو درگاه USB 3.1، خروجی HDMI، هدفون ۳.۵ میلی متری، پورت شارژ اختصاصی و مجهز به تکنولوژی شارژ سریع ۱C است و توانایی نگه داشتن شارژ تا ۱۱ ساعت را دارد.

نسخه اولیه ردمی بوک ۵۹۷ دلار است که از ۱۲ دسامبر فقط در چین به طور رسمی به فروش می‌رسد. مدل i5 با پردازنده گرافیکی GeForce MX250 به قیمت ۶۴۰ دلار و i7 نیز ۷۳۹ دلار به فروش می‌رسند. هنوز مشخص نیست این محصول چه زمان در سایر کشورها قابل سفارش و خرید است.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
بازار عجیب و غریب اجاره خانه لوکس در مناطق شمالی تهران به گونه‌ای سودآور است که مالکان این نوع خانه‌ها ترجیح می‌دهند در بازار اجاره باقی بمانند.
خانه لوکس
از چند ماه گذشته که بازار خرید و فروش مسکن وارد دوره رکود فصلی شده، بازار اجاره تحرکات نسبی را تجربه کرده است؛ به طوری که از ابتدای امسال قیمت اجاره بین ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته و در این میان بازار اجاره خانه های لوکس در تهران روند عجیبی پیدا کرده است.

 

به گزارش مجله دلتا بازار املاک اجاره‌ای در شمال شهر تهران موجب شده تا مالکان ترجیح بدهند کماکان در این بازار حضور داشته باشند؛ موضوعی که از تمایل مستاجران به خانه‌های اجاره‌ای و وارد کردن سرمایه خود در جایی غیر از ملک خبر می‌دهد. زعفرانیه، شهرک غرب و کامرانیه میزبان اجاره نشین‎ های خانه لوکس در تهران است و گزارش‌ ها می‌گوید که تعداد خانه‌ های این مناطق که پول ودیعه آن‌ ها به بیش از یک میلیارد تومان می‌رسد، بسیار است؛ خانه‌ هایی که برای اجاره‌ ماهانه آن‌ها تا ۷۰ میلیون تومان باید پرداخت شود.

بررسی جسته و گریخته آگهی‌ها نشان می‌دهد که ودیعه یک خانه‌ ۴۵۰ متری در زعفرانیه، ۳ میلیارد و پانصد میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۲۰ میلیون تومان است. خانه‌ای که صرف‌نظر از جزییات، قطعا دارای مشاعات مجلل است. در آگهی دیگری یک ویلای سه طبقه با استخر و امکانات کامل در شهرک غرب با ودیعه ۲۰ میلیارد تومان و اجاره ماهانه ۵۰ میلیون تومان متقاضیان زیادی داشته و ظرف یک هفته اجاره رفته است. در الهیه نیز ودیعه یک آپارتمان ۳۵۰ متری سه خوابه دارای سوئیت مجزا، چهار مستر پلان تفکیک شده، آشپزخانه تمام فرنیش، متریال روز اروپا، پارکینگ سندی و لابی مجلل؛ ۲ میلیارد تومان و اجاره ماهانه آن ۷۰ میلیون تومان است.

نکته جالب در مورد آگهی‌ اجاره آپارتمان‌های لوکس این است که مشاوران املاک جزییات مشاعات این آپارتمان‌ ها را جز با حضور مشتری در آژانس و آگاهی از موجودی حساب او و اطمینان از برخورداری از شرایط مالی مناسب برای اجاره چنین آپارتمان‌هایی، اعلام نمی‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به نظر می‌رسد با دستیابی به پیش شرط های اعلام شده، نسل پنجم شبکه 5G در ایران ارائه شود.
اینترنت 5G

اینترنت ۵G

اینترنت ۵G به نسل پنجم شبکه تلفن همراه می‌گویند که به اشتباه آن را نسل پنجم اینترنت می‌نامند. این تکنولوژی جدیدترین نسل سیستم ارتباطات سیار است. شبکه ۵G داده ها را به صورت بی سیم انتقال می‌دهد. تا پیش از این، اینترنت ۴G ارائه شده بود. در نسل پنجم، سرعت انتقال داده افزایش یافته است و تا حدود ۲۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد. با توجه به نیاز روز افزون عده زیادی از کاربران به پهنای باند، استفاده از فناوری ۵G ضروری خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از mci، در نسل پنجم شبکه تلفن همراه، انتقال داده توسط امواج رادیویی با طول موج های کوتاه که به امواج میلی متری یا مایکروویو معروف هستند، صورت می‌گیرد. به این صورت اطلاعات بیش تری در بازه زمانی کم تر انتقال پیدا می‌کند.

از دیگر مزیت های ۵G مصرف کم تر انرژی است. در نتیجه علاوه بر اینکه گوشی همراه داغ نمی‌شود، طول عمر باتری افزایش می‌یابد. ظرفیت انتقال بیش تر و پایداری بالاتر نیز از برتری های شبکه ۵G نسبت به ۴G است. با تکنولوژی ۵G بستر مناسبی برای استفاده از اینترنت اشیا فراهم خواهد شد.

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در نشستی تخصصی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود ارائه آزمایشیِ شبکه تلفن همراه ۵G تا سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ صورت پذیرد و طی ۴ تا ۵ سال فراگیر شود. از شرط های لازم برای استفاده از این تکنولوژی که بدون آن ارائه شبکه ۵G محقق نخواهد شد، این است که باید طبق موارد بیان شده در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ (WRC-19)، همه رگولاتوری ها طیف پیوسته ۸۰ تا ۱۰۰ مگا هرتز را در باند ۳.۵ مگا هرتز و حداقل باند ۱ گیگا هرتز را برای باند های موج میلی متری در شبکه تلفن همراه ۵G عرضه کنند. در بحث زیر ساخت ها، به دلیل پایداری نسل پنجم در حدود ۱۰۰ درصد، امکان عرضه سرویس های پر ریسک روی شبکه وجود دارد، بنابراین باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها داشت.

سرعت اینترنت ۵G در حدود ۱۰ برابر بیش تر از نسل چهارم (LTE) خواهد بود. به طور متوسط هر ثانیه ۱۰۰ مگا بایت و در شرایط ایده آل تا ۲۰ گیگا بایت بر ثانیه امکان دانلود وجود خواهد داشت. در آخر باید اشاره کرد که احتمال دارد فناوری ۵G به دلیل داشتن هزینه های بیش تر برای تامین آن، با قیمت بالاتری نسبت به نسل قبلی برای مصرف کنندگان عرضه شود.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کنسول های جدید پروژه اسکارلت مایکروسافت با نام های لاک هارت و آناکوندا در تعطیلات سال 2020 میلادی ریلیز خواهند شد.
ایکس باکس اسکارلت

ایکس باکس اسکارلت

در حالی که به نظر می‌رسید پروژه بعدی مایکروسافت، رونمایی از نسلِ جدید کنسول ایکس باکس (XBox) با نام “پروژه اسکارلت” باشد، خبر ساخت کنسول های “لاک هارت” و “آناکوندا” منتشر شد. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی دو نسخه از ایکس باکس جدید را با قیمتی ارزان و مقرون به صرفه ارائه کند.

به گزارش مجله دلتا، مایکروسافت این دو کنسول را به عنوان جایگزینی برای نسل هشتم کنسول های بازی در نظر گرفته است. این نسل در نسخه های ضعیف تر از نسل های قدیمی و بدون دیسک همراه با رونمایی از پروژه اسکارلت عرضه می‌شوند.

آن طور که از خبرگزاری های مختلف نقل می‌شود، قرار است لاک هارت در ابعادی کوچک تر از نسل پیشین، بدون دیسک درایو و با قابلیت بازی به صورت استریم و دیجیتال، تولید شود. به این صورت بازی های آفلاین و دیسکی از دور خارج خواهند شد. به نظر می‌رسد لاک هارت به عنوان جایگزین ایکس باکس وان اس در نسل هشتم خواهد بود. کنسول آناکوندا به عنوان جهشی بزرگ در کنسول های تولیدی مایکروسافت محسوب می‌شود. این نسخه نقش ایکس باکس وان ایکس را در نسل نهم بر عهده خواهد داشت. انتظار می‌رود لاک هارت و آناکوندا از سخت افزارهایی مشابه استفاده و بازی هایی با رزولوشن ۱۴۴۰p را پشتیبانی کنند.

تا این لحظه مایکروسافت به طور رسمی قیمتی برای لاک هارت و آناکوندا اعلام نکرده است، اما شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که قرار است این دو دستگاه ۱۰۰ دلار ارزان تر از نسخه های پیشین به فروش برسند. برای اطلاع از قیمت، تاریخ عرضه و سایر ویژگی های نسل جدید کنسول ها، همچنان باید در انتظار بود. با انتشار این خبر باید منتظر ماند تا رقیب اصلی مایکروسافت، سونی، نیز نسخه جدید پلی استیشن ۵ را معرفی کند.

نظر شما در مورد کنسول جدید از جمله ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پلتفرم واقعیت افزوده، نمایی زنده به اشکال غیر فیزیکی و مجازی می‌بخشد و اجسام را در تصاویرِ دنیای واقعی شبیه سازی می‌کند.
واقعیت افزوده ARCore

واقعیت افزوده ARCore

شرکت گوگل، کیت توسعه نرم افزار (SDK)، را با نام ARCore در مارس ۲۰۱۸ رونمایی و در اکتبر ۲۰۱۹ نسخه پایدار آن را عرضه کرد. این کیت امکان استفاده از فناوری واقعیت افزوده در گوشی های هوشمند را به کاربران سیستم عامل اندروید می‌دهد. از آن زمان تاکنون متخصصان شرکت گوگل برای ارائه خدمات بهتر به کاربرانی با گوشی های مختلف، مشغول بهینه سازی ARCore هستند.

به گزارش مجله دلتا، با استفاده از رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) می‌توان با دوربین ساده موبایل نقشه های عمق دار ایجاد کرد. این توسعه نرم افزار به زودی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

واقعیت افزوده ARCore

 با استفاده از این تکنولوژی می‌توان اشیا یا اشکال مجازی را که فرمی سه بعدی دارند پشت اجسام واقعی قرار داد و جلوه ای باور پذیرتر به آن بخشید. برای مثال اگر یک گربه روی میز ببینید که با تغییر زاویه دوربین جای آن تغییر نمی‌یابد، کاملا مصنوعی خواهد بود. اما با پیشروی در این زمینه، ARCore  این امکان را به شما می‌دهد که به گونه ای گربه را پشت میز قرار دهید که با تغییر زاویه دید، گربه را به طوری واقعی تر در پشت آن ببینید.

این قابلیت باعث می‌شود مرزهای بین اجسام مجازی و واقعی کم رنگ شود. تاکید بر توانمندی کیت ARCore به این دلیل است که بدون نیاز به سخت افزارهای پیشرفته و فقط با یک گوشی هوشمند می‌توان از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره برد.

الگوریتم به کار رفته در این فناوری بسیار پیچیده است. با توجه به حرکت دوربین و تخمین فاصله اجسام دور و نزدیک، به فضا عمق می‌بخشد و اشکال مجازی را در فاصله مناسب قرار می‌دهد.

پشتیبانی از پلتفرم واقعیت افزوده و امکان استفاده از ARCore در تمام گوشی های اندرویدی که در چند سال گذشته رونمایی شده اند، وجود دارد. در این میان گوشی هایی که به دوربین مدت پرواز (ToF) مجهز هستند سازگاری بیش تری با این کیت خواهند داشت. ToF نوعی دوربین است که با استفاده از پالس نوری و محاسبه سرعت نور، فاصله اشیا را تا دوربین تخمین می‌زند.

ویدیو زیر در درک این موضوع به شما کمک خواهد کرد.

برای مشاهده مطالب بیشتر از مجله مد و زیبایی دلتا دیدن نمایید



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پرس و جو از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران حاکی است که تعداد آپارتمان های نوساز در بازار خرید و فروش کاهش یافته و این موضوع باعث شده قیمت واحدهای مسکونی موجود در بازار افزایش یابد.
آپارتمان نوساز

بررسی آگهی های عرضه شده به دفتر مشاوران املاک در چند روز گذشته گویای این واقعیت است که بازار خرید و فروش مسکن با کمبود واحد های مسکونی نوساز مواجه شده است، به طوری که ارزیابی جداگانه هر منطقه‌ از پایتخت نیز نشان می‌دهد تعداد آپارتمان نوساز و کلید نخورده‌ای که سازندگان به بازار عرضه کرده‌اند، در چند هفته گذشته انگشت‌شمار بوده است.

به گزارش مجله دلتا کاهش عرضه آپارتمان نوساز در کنار ثابت‌ماندن تقاضا در تهران موجب شده است تا همین تعداد محدود واحد های مسکونی نوساز در بازار معاملات، با قیمت نسبتا بالاتری به مشتریان ارائه شود و متقاضیان را از انجام دادن معامله منصرف کند. در واقع سازندگان و مالکان این نوع واحد ها چندان نرمشی در تعدیل قیمت‌ ها نسبت به مالکان سایر گروه‌ های سنی آپارتمان‌ ها نشان نداده‌اند.

چه کسانی آپارتمان نوساز می‌خرند؟

مشاوران املاک معتقدند که با توجه به شرایط فعلی بازار مسکن و سطح بالای قیمت‌ ها، عمده خریداران واحد های نوساز از دسته متقاضیانی هستند که به قصد سرمایه‌گذاری‌، این واحد ها را خریداری می کنند و با انتظار تورمی تا پایان دوره چند فصلی رکود حاضر به فروش آن‌ها نیستند. عمده خریداران مصرفی و متقاضیان خانه‌ اولی نیز هم‌اکنون شرایط حضور در بازار خرید ملک را ندارند و منتظر ریزش بیشتر قیمت‌ ها هستند.

به نظر می‌رسد بخش عمده سازندگانی که تعداد محدود آپارتمان‌ های نوساز خود را تکمیل و برای فروش در بازار عرضه کرده‌اند، قصد دارند از طریق فروش ملک، بخشی از بودجه آغاز پروژه‌ های ساختمانی جدید خود را تامین کنند.

بررسی جدول زیر به خوبی نشان می‌دهد به غیر از واحد های نوساز، بخش عمده آگهی‌های ارائه شده نسبت به ماه گذشته اندکی تعدیل قیمت از سوی مالکان را تجربه کرده‌اند. برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان‌ های نوساز در شهر تهران و سایر شهرستان‌ ها می‌توانید از گروه مشاوران املاک دلتا کمک بگیرید.

 

آپارتمان های نوساز



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
خیابان شریعتی در منطقه 3 از خیابان‌های سرزنده و پررونق تهران و از محدوده‌های پرطرفدار برای سکونت است.
خرید-آپارتمان-در-شریعتی

خیابان شریعتی از خیابان‌های مهم و طولانی تهران است که به نام دکتر علی شریعتی نویسنده و پژوهشگر معاصر نامگذاری شده است. برای بررسی جزیی قیمت خرید آپارتمان در شریعتی در این مطلب محدوده شریعتی را در فاصله بین بزرگراه‌های همت از جنوب و صدر از شمال در نظر گرفته ایم.

به گزارش مجله دلتا میزان مطلوب دسترسی پذیری محدوده شریعتی به مراکز تجاری، تفریحی و درمانی یکی از عمده دلایلی است که موجب شده خیابان شریعتی کانون آپارتمان‌های مسکونی و تجاری باشد.

خیابان شریعتی در گذشته

خیابان شریعتی قدیمی‌ترین جاده ارتباطی تهران به شمیران و قصران به شمار می‌آید و امتداد آن در زمان قاجار، دارالخلافه را به شمیران در شمال تهران وصل می‌کرده است. ابتدای جنوبی این خیابان که در گذشته (تا اواخر قاجار) دروازه شمیران بوده، پیچ شمیران کنونی است که در خیابان انقلاب قرار داشته و تا میدان قدس امتداد دارد.

دسترسی به خیابان شریعتی

خیابان شریعتی به دلیل بافت مسکونی، تجاری و تفریحی خاص خود، یکی از خوش‌مسیرترین نوع دسترسی‌ها را دارا است. ایستگاه‌های متروی قلهک، شریعتی و صدر واقع در خط یک تهران است که ورود به این خیابان را برای شما آسان می‌کند. به‌علاوه ایستگاه‌های تاکسی مستقر در اطراف مترو رفت و آمد به محله‌های اطراف شریعتی را امکان‌پذیر می‌سازند. تقاطع شریعتی با خیابان‌های مهمی مانند ظفر، کلاهدوز، قبا ، یخچال و همچنین بلوار میرداماد خیال شما را از بابت تردد با خودروی شخصی نیز راحت خواهد کرد.

مکان‌ های مهم خیابان شریعتی

از امتیازات مهمی که این محدوده دارد دسترسی مناسب آن به مراکز درمانی و فرهنگی است. ضمن آنکه اگر این مسیر را به عنوان پیاده‌راه خود انتخاب کرده باشید از کافه و رستوران هم جا نخواهید ماند. بیمارستان کودکان مفید و همچنین بیمارستان‌های ایرانمهر و کیان به همراه ساختمان پزشکان متعددی مانند بزرگمهر در این محدوده قرار دارند و خدمات پزشکی مناسبی را به بیماران ارائه می‌دهند. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واقع در خیابان خاقانی نیز از مکان‌های فرهنگی محدوده شریعتی محسوب می‌شود. از مراکز ورزشی محدوده شریعتی، کانون چندمنظوره فرهنگی و ورزشی شهید مفتح است که از لحاظ دسترسی در خیابان شریعتی و پایین‌تر از حسینیه ارشاد قرار دارد.

خرید آپارتمان در شریعتی

مراکز خرید شریعتی

خیابان شریعتی یکی از خیابان‌های سرزنده و پرتردد تهران است که از قدم زدن در آن خسته نخواهید شد. دلیل آن هم مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع مستقر در این خیابان است. از مراکز خرید این محدوده می‌توان به مجتمع اداری و تجاری نگین ظفر اشاره کرد که گردشگران و شهروندان تهران می توانند خرید لذت بخشی را در آن تجربه کنند. مرکز خرید قلهک نیز با ۷۰ واحد تجاری در ۲ طبقه و ۶۰ واحد اداری در ۸ طبقه پذیرای  ساکنان این محدوده و شهروندان دیگر است. برج اداری، تجاری، تفریحی باران پایین تر از حسینه ارشاد نیز از دیگر مراکزی است که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آن سپری کنید.

مراکز تفریحی شریعتی

پردیس سینمایی قلهک واقع در خیابان شریعتی و خیابان یخچال در فضایی نزدیک به چهار هزار متر مربع دارای سالن‌های ورزشی، رستوران و فست فود، کتابخانه و … میزبان مراجعه‌کنندگان است و شما می‌توانید اوقات خوشی را در آن سپری کنید. پارک پایداری در خیابان قبا که در سال ۸۶ تاسیس شده با کافه گالری، کتابخانه و محیط سرسبز خود، فضایی مفرح را برای شهروندان فراهم می‌کند. از دیگر مراکز تفریحی و سرگرمی نزدیک به این محدوده به بولینگ عبدو یا مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر می‌توان اشاره کرد. به طور کلی با سکونت در خیابان شریعتی برای استفاده از امکانات، لازم نیست مسیر طولانی را طی کنید.

قیمت ملک

برخورداری از امکانات رفاهی مطلوب، موقعیت و همچنین دسترسی این محدوده به شریان‌های اصلی شهر تهران باعث شده است تا قیمت ملک در خیابان شریعتی قابل توجه باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در شریعتی اینجا کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
واتساپ فقط تا پایان سال 2019 میلادی قابل دسترس خواهد بود.
 

توقف واتس اپ

واتس اپ یک برنامه پیام رسان فوری و پر طرفدار در نقاط مختلف جهان است. این نرم افزار برای گوشی های هوشمند با سیستم عامل های گوناگون تولید شده است. این نرم افزار تا بهمن ۱۳۹۲ حدود ۴۳۰ میلیون کاربر داشته است که روزانه بیش از ۵۴ میلیارد پیام مخابره می‌کردند. تعداد کاربران این نرم افزار تا بهمن ۱۳۹۴ تا یک میلیارد نفر صعود کرد. فیس بوک، دارنده امتیاز واتس اپ، اعلام کرده است به پشتیبانی بسیاری از گوشی های هوشمند خاتمه خواهد داد. این شرکت تاریخ توقف واتس اپ را از ۳۱ دسامبر برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس، هم چنین ۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی را برای گوشی های ویندوز فون به طور رسمی اعلام کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از فرارو، لیست گوشی هایی که واتس اپ از آن ها پشتیبانی نخواهد کرد در سایت واتس اپ اعلام شده است. این اقدام برای حفظ امنیت بیش تر کاربران صورت می‌گیرد و امری ضروری است.

از روز اول فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی فقط ویندوز فون هایی که نسخه ۸.۱ و بالاتر را دارند می‌توانند از اپلیکیشن واتس اپ استفاده کنند. برای دسترسی به این نرم افزار کاربران ویندوز فون باید گوشی های هوشمند خود را آپدیت کنند. اما مدل های قدیمی که نسخه های ویندوز فون بالا را پشتیبانی نمی‌کنند در استفاده از واتس اپ دچار مشکل خواهند شد.

در مورد گوشی های آیفون نیز واتس اپ عملکرد خود را در سیستم عامل iOS برای نسخه ۸ و پیش از آن متوقف می‌کند. گوشی های آیفون ۶ و جدیدتر، همچنان به واتس اپ دسترسی خواهند داشت.

افرادی که نسخه اندروید گوشی های هوشمند آن ها قدیمی تر از اندروید ۲.۳.۳ و یا اندروید جینجربرد است، باید دستگاه خود را آپدیت کنند تا واتس اپ از دسترس آن ها خارج نشود. گوشی های هواوی، سونی و گوگل در لیست حذفیاتِ واتس آپ قرار ندارد. باید در نظر داشته باشید که گوشی های قدیمی با نسخه های به روزِ اندروید سازگاری ندارند و قابلیت آپدیت شدن به این نسخه در آن ها امکان پذیر نیست.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس برنامه ششم توسعه، مدت زمان خانه‌دار شدن خانوارهای ایرانی در سال ۹۷ باید به ۹ سال می‌رسیده است.
خرید مسکن

شاخص دسترسی به مسکن، مدت زمان انتظار برای خانه‌دار شدن با تخصیص ۱۰۰ درصد درآمد افراد برای خرید مسکن است که در یک سال گذشته با جهش قیمت‌ها، افت پیدا کرده است.

به گزارش مجله دلتا سال گذشته در حالی شاخص خرید مسکن تحت تاثیر قیمت‌ها به ۱۱ سال رسید که قرار بود بر اساس برنامه ششم توسعه این عدد از ۱۰ سال به ۹ سال برسد. این موضوع متاثر از چند متغیر است که بازار ملکی را تحت الشعاع خود قرار داده‌ است.

دامنه نوسان قیمت مسکن یا متوسط سالانه نوسان های قیمت مسکن یکی از این متغیرها است. دامنه نوسان یا نرخ تورم سالانه مسکن در سال ۹۷ براساس برنامه ششم توسعه حداکثر به میزان ۱۵ درصد تعریف شده با این حال در سال ۹۷ این میزان معادل ۳/ ۳۲ درصد بوده است.
متغیر دیگری که از اوضاع نامساعد بازار مسکن خبر می‌دهد سهم نظام بانکی در تامین مالی مسکن است. براساس پیش‌بینی‌ها در حالی که در سال ۹۷ باید ۳۸ درصد از هزینه خرید مسکن خانوارها از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شده است، این تسهیلات فقط ۷/ ۱۸ درصد هزینه خرید مسکن را پوشش است.

شاخص سوم را می‌توان به سیاست‌گذاری برای نوسازی بافت فرسوده مرتبط دانست. بر اساس برنامه ششم توسعه ۱۸ درصد از میزان کل ساخت و سازها در کشور در سال ۹۷ باید به نوسازی بافت‌ های فرسوده اختصاص پیدا می‌کرده است که این میزان در سال گذشته معادل ۱۲ درصد تحقق یافت و عملا با شکست مواجه شد. از دلایل اصلی محقق نشدن این تکلیف عدم تامین کمک سود سهم دولت و اعتبارات تخفیف‌ های اعمال شده توسط شهرداری‌ ها عنوان شده است.

افزایش سهم مسکن در سبد هزینه خانوار شهری، قابلیت دسترسی به تامین مسکن را از ۸ سال در سال ۸۴ به ۱۱ سال در سال ۹۷ افزایش داده است. این در حالی است که شاخص دسترسی به مسکن برای گروه‌ های کم‌ درآمد یعنی دهک‌های اول تا چهارم بین ۱۹ تا ۳۶ سال است و این موضوع نشان‌دهنده وخامت اوضاع برای این گروه از متقاضیان مسکن است. به عبارتی خانوارهای کم‌درآمد و به ویژه دهک‌های ۱ و۲ به این زودی‌ها قادر به تامین مسکن مناسب نخواهند بود.



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اولین تلویزیون هوشمند از برند نوکیا با قیمتی ارزان معرفی شد.
تلویزیون هوشمند نوکیا

نخستین تلویزیون هوشمند نوکیا

به گزارش مجله دلتا؛ برند نوکیا، تاکنون به عنوان غول دنیای موبایل سازی جهان شناخته می‌شد. اما به تازگی خبرهایی از سوی این شرکت منتشر شده و به نظر می‌رسد عوامل کمپانی نوکیا پا را از این فراتر گذاشته اند و قصد توسعه در سایر شاخه های فناوری را دارند. این ابر قدرت، طی روزهای گذشته محصولات جدیدی را معرفی کرده که تاییدی بر این ادعا است. جالب است بدانید نوکیا از اولین تلویزیون هوشمند خود رونمایی کرد.

این محصول توسط شرکت نوکیا تولید نشده است. بلکه یک کمپانی هندی به نام فلیپ کارت (Flipkart) با دریافت مجوز رسمی از نوکیا تلویزیون هوشمند را تولید می‌کند. فلیپ کارت با داشتن لایسنس نوکیا و همکاری یک شرکت فنلاندی این تلویزیون را با نام نوکیا وارد بازار خواهد کرد.

قائم مقام ارشد فلیپ کارت، ویپول مهروترا، مدعی شده است که همکاران او با داشتن اطلاعات کافی از نیاز مصرف کننده و تسلط بر تقاضای کاربران، می‌توانند تلویزیون هوشمند نوکیا را با قیمت ارزان تولید کنند. نخستین تلویزیون هوشمند با قیمت ۴۱۹۹۹ روپیه، برابر با ۵۸۹ دلار، از تاریخ ۱۰ دسامبر در هند به فروش خواهد رسید.

ویژگی تلویزیون هوشمند اندروید

ویژگی های تلویزیون هوشمند نوکیا

این محصول صفحه نمایش ۵۵ اینچی، با نسبت ۱۶ به ۹ و کیفیت (رزولوشن) ۴K دارد. دارای پنل LED با دیمرهای هوشمند است که به صورت خودکار، روشنایی نمایشگر را با توجه به نور پس زمینه تنظیم می‌کند. شامل دو عدد بلندگو از JBL و Harman با توان ۲۴ وات، دو پورت USB، سه درگاه HDMI، حافظه رم ۲.۲۵ گیگا بایت، پردازنده ۴ هسته ای و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت است. تلویزیون نوکیا فناوری Dolby Vision و HDR10 را پشتیبانی می‌کند و با نرخ به روز رسانی ۶۰ هرتز مجهز شده است.

به احتمال زیاد این تلویزیون یک اندروید تی وی خواهد بود. یعنی از سیستم عامل اندروید ۹ و کروم کست پشتیبانی خواهد کرد. همچنین برای دانلود اپلیکیشن های مورد نیاز، به گوگل پلی دسترسی خواهد داشت.

کاربران نسبت به این اتفاق زیاد خوش بین نیستند و پیش بینی ‌می‌کنند این پروژه با شکست روبرو شود. گرچه زمان ورود اندروید به بازار نیز اکثر افراد نظر مثبتی نداشتند. اما شاهد هستیم که اندروید بسیار پر قدرت به کار خود ادامه داد. نوکیا با پیشروی در بخش های مختلف تکنولوژی و تولید محصولات جدید، می‌تواند رقیب سرسختی برای سایر برندها محسوب شود. شما چه فکر می‌کنید؟



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوی فراز یکی از محله‌های واقع در شمال غربی تهران است که به‌عنوان لاکچری‌ترین محله سعادت آباد شناخته می‌شود.
خرید آپارتمان در کوی فراز

محله کوی فراز از جنوب به بزرگراه یادگار امام، از شمال به خیابان ارغوان و بلوار ذبیحی، از غرب به بلوار جوریکی و از شرق به خیابان شهدای شرکت برق محدود است. نخستین ورودی به این منطقه خیابان لادن از شرق و غرب است که شهرک بوعلی نیز در انتهای لادن غربی قرار دارد. پیش از خرید آپارتمان در کوی فراز با این مطلب همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا ساخت واحدهای مسکونی جدید و همچنین وجود خانه‌های نوساز بسیار در این محله، سبب بالا رفتن نرخ زمین و آپارتمان در محله کوی فراز شده است. این محله که در شمال محله سعادت‌آباد قرار دارد از گران قیمت‌ترین محله‌های منطقه ۲ تهران است.

دسترسی به کوی فراز

همان طور که در ابتدا گفته شد، محله کوی فراز از جنوب به بزرگراه یادگار امام می رسد، خیابان ارغوان و بلوار ذبیحی محدوده شمالی، بلوار جوریکی محدوده غربی و خیابان شهدای شرکت برق محدوده شرقی کوی فراز را مشخص می کنند. قرار گرفتن کوی فراز در شمالی‌ترین نقطه تهران باعث شده تا این محله از مناطق مرکزی و جنوبی تهران فاصله زیادی داشته باشد. البته وجود بزرگراه یادگار امام به سهولت رفت و آمد این منطقه کمک زیادی کرده است. از خیابان‌های مهم کوی فراز می‌توان به خیابان ذبیحی، خیابان شهدای شرکت برق، خیابان فراز ، خیابان ارغوان و… اشاره کرد که تردد شما را با خودروی شخصی آسان می‌کند. خط ۷ مترو تهران که در دست احداث است نیز در نزدیکی کوی فراز ایستگاه دارد، تا آن زمان شما می‌توانید از ایستگاه متروی میدان صنعت برای رسیدن به سعادت آباد و به این محله استفاده کنید. خطوط اتوبوسرانی هم برای خدمت رسانی در سعادت آباد وجود دارند.
 
کوی فراز

مکان های عمومی مهم کوی فراز

بیمارستان مدرس، پارک های پرواز و سعادت آباد از فضاهای شاخص این محله هستند. از طرف دیگر رستوران ها و کافی شاپ های زیادی در این محله برای آسایش ساکنان وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا شب نشینی های کافه ای در این محله بیشتر به چشم بخورد. ارتفاعات البرز و بام تهران در جوار کوی فراز از مناظر زیبا و دیدنی این محله است که نه فقط برای ساکنان کوی فراز بلکه برای شهروندان تهرانی اوقات خوشی را فراهم کرده است.

قیمت ملک

کوی فراز به‌عنوان یکی از محله های لاکچری شمال تهران، دارای ساختمان‌هایی شیک و مدرن و البته گران‌قیمت است. به طور کلی به دلایلی مثل موقعیت جغرافیایی کوی فراز، گرایش مردم و سونامی ساخت و ساز ها در این محله، میانگین قیمتی خانه‌ها و آپارتمان‌ها در کوی فراز، از میانگین قیمتی تهران بالاتر است. در این میان موارد خاص هم می توانید بیابید که بسیار لوکس ساخته شده اند و قیمتی نجومی دارند. ارزش هر متر مربع آپارتمان در محله کوی از ۲۴ میلیون تومان آغاز و به ۳۵ میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در کوی فراز اینجا کلیک کنید.
 


:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وزارت راه و شهرسازی، ابزار مالیات بر خانه‌ های‌ خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان یکی از راهکارهای دولت برای ساماندهی بازار اجاره در نظر گرفته است.
مالیات خانه

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اخذ مالیات خانه های‌ خالی، تکمیل واحدهای مسکونی مهر، تولید و عرضه واحد های مسکونی طرح ملی مسکن و راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکار دولت برای ساماندهی بازار اجاره عنوان کرد.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده، با اعلام برنامه‌ های پیش روی وزارت راه و شهرسازی افزود: عرضه واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال و تحویل آن به متقاضیان، می‌تواند نقش موثری در عرضه مسکن و در نهایت ساماندهی بخشی از بازار اجاره بها داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده، بخشی از مستاجران که امروز اجاره نشین هستند به خانه های خود منتقل می شوند.

مالکان خانه های خالی را پر کنند

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه سامانه املاک و اسکان به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حال راه‌اندازی است، از تحویل این سامانه تا پایان امسال خبر داد و افزود: در سال آینده سامانه برای استفاده در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار خواهد گرفت.

محمودزاده ادامه داد: با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و در نظر گرفتن مالیات خانه های خالی، شاهد تاثیر ویژه در بخش مسکن خواهیم بود. زیرا بیش از دو میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور می‌تواند وارد چرخه عرضه بازار مسکن شود که خود به خود با عرضه بیشتر، شاهد رونق بازار اجاره بها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خصوص راه اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، تفاهمی با بانک انجام شده و قرار است که رویکرد ویژه‌ای برای اخذ ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شود.

 



:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مك پرو 2019 و نمايشگر Pro Display XDR كه در WWDC ماه ژوئن معرفي شدند از 10 دسامبر قابل سفارش هستند.
مك پرو 2019

عرضه و فروش مك پرو ۲۰۱۹

مجله دلتا: شركت اپل در ايميلي به مشتريان خود اعلام كرد دو سخت افزار جديد، مك پرو ۲۰۱۹ و نمايشگر Pro Display XDR از روز ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) قابل سفارش خواهند بود. اين دو محصول در كنفرانس جهاني توسعه دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن معرفي شده بودند. پيش از اين خبرهاي منتشر شده مبني بر عرضه اين محصولات در پاييز امسال بود اما تاريخ دقيقي براي آن اعلام نشده بود. اوايل اين هفته، اپل به طور رسمي خبر عرضه اين محصول را اعلام كرد.

در ايميل ارسالي به مشتريان قيد شده است كه در تاريخ ۱۰ دسامبر مك پرو ۲۰۱۹ و هم چنين نمايشگر Pro Display XDR براي سفارش در دسترس هستند. مشتريان مي‌توانند اين محصول را به صورت سفارشي با ويژگي هاي مد نظر خود، درخواست كنند. به همين دليل مدت زمان آماده سازي و حمل و نقل آن متغير خواهد بود و زمان مشخصي براي تحويل سفارش ها اعلام نشده است.

مك پرو، رايانه مكينتاش قدرتمند و قابل حمل است كه در ميان كاربران حرفه اي و متخصص در بخش گرافيك، برنامه نويسي، طراحي و مهندسي كاربرد دارد. مك پرو در بالاترين قسمت هرم خانواده مك بوك قرار گرفته است.

قيمت مك پرو ۲۰۱۹

قيمت مك پرو ۲۰۱۹

نسخه اوليه مك پرو با قيمت بالايي، در حدود ۵۹۹۹ دلار با امكان انتخاب پيكربندي هاي مختلف، به فروش مي‌رسد. از قابليت هاي اين سخت افزار مي‌توان به رم ۳۲ گيگا بايتي، پردازنده (CPU) اينتل Xeon هشت هسته اي، گرافيك Radeon Pro 580X، حافظه SSD با ظرفيت ۲۵۶ گيگا بايت اشاره كرد.

نمايشگر Pro Display XDR 32 اينچي به قيمت ۴۹۹۹ دلار قابل سفارش است. البته خريداران بايد در نظر داشته باشند كه براي نگه داشتن صفحه نمايش به پايه اي ۹۹۹ دلاري نياز خواهند داشت.

شركت اپل در معرفي مك پرو جديد فقط به بيان ويژگي هاي نسخه اوليه اشاره و از بيان توانايي هاي نسخه هاي سفارشي خودداري كرده است. شايان ذكر است محصولات نام برده فعلا فقط در آمريكا عرضه مي‌شوند و به زودي در ساير كشورها نيز به بازار خواهد آمد.



:: برچسب‌ها: دلتا , مجله دلتا , خرید آپارتمان , املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()