نوشته شده توسط : مجله دلتا
لوزان علاوه بر جاذبه های تاریخی که دارد مملو از مناطقی است که می توانید در آن از تفریحات لذت ببرید. فصل بهار لوزان کاملا تحت تاثیر کوهستان خواهد بود و بخصوص در اوایل این فصل بارش در این کشور بسیار زیاد خواهد بود
 راهنمای سفر به لوزان سوئیس و تجربه سفری متفاوت

راهنمای سفر به جاهای دیدنی لوزان سوئیس

سفر به جاهای دیدنی لوزان سوئیس را می توان یکی از بهترین سفر‌هایی دانست که می‌توانید در طول عمر خود تجربه نمایید. لوزان در بخش فرانسوی زبان سوئیس قرار گرفته و این شهر مملو از جاذبه هایی است که ارزش دیدن خواهند داشت. جدا از دیدنی‌های سوئیس مثل دهکده برنیس ابرلند و … شهر لوزان در این کشور، مملو از جاذبه‌های طبیعی است و گشت و گذار در کوچه های لوزان حس و حال خوبی خواهد داشت. در ادامه با راهنمای سفر به لوزان سوئیس مجله دلتا همراه باشید.

لوزان علاوه بر جاذبه های تاریخی که دارد مملو از مناطقی است که می توانید در آن از تفریحات لذت ببرید. اما توجه داشتن به مواردی قبل از سفر ضروری خواهد بود تا در هنگام سفر دچار مشکل و سردرگمی نشوید. از جمله مهمترین موارد قابل توجه می توان به آشنایی داشتن با شرایط اقامت، رستوران ها، هزینه ها و … اشاره کرد.

  راهنمای سفر به لوزان سوئیس و تجربه سفری متفاوت

بهترین زمان سفر از مهم ترین نکات قبل از سفر به جاهای دیدنی لوزان سوئیس

لوزان و در حالت کلی کشور سوئیس دارای آب و هوای کوهستانی است. به همین دلیل این کشور در تمامی اوقات سال آب و هوای سردی خواهد داشت. بهترین زمان سفر به لوزان را می‌توان تابستان دانست و در این فصل بهترین آب و هوا را در این شهر شاهد خواهید بود. فصل بهار لوزان کاملا تحت تاثیر کوهستان خواهد بود و بخصوص در اوایل این فصل بارش در این کشور بسیار زیاد خواهد بود و چنانچه این فصل را انتخاب نمودید حتما تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

با نزدیک تر شدن به تابستان، آب و هوای منطقه مناسب تر خواهد شد و بارش باران به حداقل خواهد رسید اما در این فصل نیز به صورت خفیف شاهد بارش باران خواهید بود. اواخر فصل تابستان را می توان مناسب ترین زمان جهت سفر به لوزان سوئیس دانست.

بهترین زمان سفر

هزینه‌های سفر

یکی دیگر از موارد قابل توجه قبل از سفر به جاهای دیدنی لوزان سوئیس را می توان میزان هزینه ها دانست که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. به همین منظور باید گفت: جهت سفر به لوزان سوئیس و اقامت در آن هزینه چندان گرانی نباید بپردازید اما این هزینه را نمی توان برای تمامی هتل ها در سفر به لوزان نسبت داد. چرا که هتل های لوزان از ۲ الی ۵ ستاره قابل رزرو کردن است که بی شک هزینه اقامت در آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

جاهای دیدنی لوزان سوئیس

همانطور که در بخش قبل نیز به موارد قابل توجه قبل از سفر به لوزان اشاره شد لوزان مملو از جاذبه هایی است که سفر به آن را لذت بخش تر خواهد کرد و همین اهمیت گردشگری این مناطق را باعث شده که گردشگران بسیاری را هر ساله به این کشور می کشاند. یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لوزان را می‌توان کلیسا جامع این شهر دانست که این کلیسا در قرن ۱۲ و به سبک زیبای گوتیک ساخته شده است. مردم لوزان به این کلیسا اهمیت ویژه ای قائل هستند و نمای زیبایی آن همه را مجذوب خود خواهد کرد.

بازدید از بخش های داخلی کلیسا را به هیچ وجه نباید از دست بدهید چرا که نمای داخلی آن به قدری زیباست که شما را حیرت زده خواهد کرد. کلیسا جامع لوزان را می توان به عنوان نماد شهر دانست. ساخت این کلیسا ۴۵ سال به طول انجامید. موزه تاریخ را می توان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در سفر به لوزان دانست. این موزه در قرن یازدهم ساخته شده و جهت دسترسی به آن باید به کاخ اسقف مراجعه نمایید. بازدید از این موزه می تواند شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم لوزان آشنا نماید که این امر بی شک برای افراد ماجراجو بسیار لذت بخش خواهد بود.

هزینه‌های سفر لوزان سوئیس

پیشنهاد مطالعه: شگفتی‌های سن پترزبورگ



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
منطقه کبک قدیم برای پیاده روی طراحی شده است و اکثر گردشگران با پای پیاده در این منطقه گشت و گذار می‌کنند. اتومبیل های فانتری و جالبی در کبک قدیم وجود دارد که بازدیدکنندگان را بین بالا شهر و پایین شهر جابجا می کند.
کبک قدیمی، برترین جاذبه شهری در جهان

“کبک قدیمی” از شهرهای زیبای کاناداست. با قدم زدن در کوچه‌های قدیمی آن حس حضور در گذشته و در میان شهرهای اروپایی پیدا می‌کنید. اگر به مشاهده میراث اصیل فرانسوی علاقمند هستید، حتما سری به کبک قدیمی بزنید. این شهر در گذشته به آمریکای شمالی تعلق داشته است. از همین رو، کماکان میراث اصیلی که به فرانسه تعلق داشته در آن دیده می شود. اگر به جاذبه‌های کبک قدیمی علاقمند باشید، حتما می دانید که نام کبک قدیمی در میان برترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های جهان می‌درخشد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

شهر کبک قدیمی از گذشته تا امروز

کبک قدیم این گنجینه عظیم و ارزشمند در دوران استعمار اروپا در خاک کانادا به‌ موجودیت یافته است. در قرن ۱۷ میلادی “ساموئل دو شامپلن” شهر کبک را بنا کرد. پس از این اقدام، رفته رفته استحکامات، ساختمان‌ها، برج‌ها و دیوارهای سنگی تازه‌تری در شهر دیده شد. دور تا دور شهر به وسیله استحکامات پوشانده شد تا در جنگ‌ها به خوبی از شهر محافظت شود. هم‌اینک این شهر به یک جاذبه با اصالت تبدیل شده است.

شهر کبک قدیمی از گذشته تا امروز

سفر به شهر کبک قدیمی

اگر تصمیم دارید از کبک قدیم دیدن کنید، باید به شهر کبک سفر کنید. زیرا این منطقه در حال حاضر بخشی از شهر است. از ویژگی‌های خوب شهر می‌توان به فرودگاه و خطر ریلی‌اش اشاره کرد. از طریق این دو راه ارتباطی می‌توانید به کشورها و شهرهای مختلف دیگر سفر کنید.

برای بازدید از کبک قدیمی، این میراث ارزشمند، باید خودتان را برای یک پیاده روی حسابی آماده کنید. کبک قدیم به گونه‌ای طراحی شده است که فقط می‌توان در معابر آن پیاده‌روی کرد. البته اگر به پیاده روی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید روی وسایل حمل و نقل ویژه منطقه حساب کنید. ماشین‌های فانتزی و با مزه‌ای که گردشگران را در بالا و پایین شهر جابه‌جا می‌کنند. مطمئن باشید با قدم زدن در میان کوچه‌های باریک سنگ فرش شده شهر حسابی بر سر ذوق خواهید آمد. البته علاوه بر شما گردشگران زیادی در کوچه ها در حال پیاده روی هستند.

سفر به کبک قدیم

پارک دشت آبراهام

اگر تمایل داشته باشید در میان زیبایی‌های شهر دوچرخه سواری کنید، باید به “پارک دشت آبراهام” بروید. گشت و گذار در میان زیبایی های شهر یک حس تازه و منحصر به فرد را در دلتان زنده خواهد کرد. اگر اسکی باز هستید، می‌توانید در زمستان به این شهر سفر کنید. در فصل سرما و یخبندان امکان اسکی برای گردشگران و بومیان فراهم شده است.

پارک دشت آبراهام 

زمان مناسب برای سفر به شهر کبک قدیمی

اینکه چه زمانی به شهر کبک سفر کنید، به سلیقه و خواسته شما باز می‌گردد. اگر دوست دارید که در تفریحات و ورزش‌های زمستانی حضور داشته باشید، بهترین زمان سفر فوریه خواهد بود. در این زمان می‌توانید در جشنواره‌ها، فستیوال‌های زمستانی و هیجانات شهر شرکت کنید. در این فصل خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه‌ای در خیابان‌ها به عابرین عرضه می‌شود.

زمان مناسب برای سفر به شهر کبک

پیشنهاد مطالعه: نیاگارا، دومین آبشار بزرگ جهان



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
یکی از بهترین نقاط کیوتو در منطقه شیراکاوا قرار گرفته است. در امتداد این رودخانه صدها رستوران زیبا وجود دارد و با قایق در طول رودخانه «اوی» می‎توان شهر را دید.
کیوتو، زیباترین شهر جهان به انتخاب گردشگران

کیوتو یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن و با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر است. این شهر زمان زیادی  پایتخت امپراتوری ژاپن بود. کیوتو شهری مجلل‌ و از جاذبه های دیدنی سرشار است. این شهر تماشایی، در میان کوه‌ها قرار گرفته و در آغوش خود تعداد بسیار زیادی ذن گاردن ، که نوعی باغ ژاپنی است، دارد و در فصل‎های مختلف سال، درختان شگفت‎انگیز و زیبای خود را به رخ طبیعت می‎کشد.

کیوتو

بهترین فصل برای دیدن طبیعت کیوتو و تماشای تغییرات رنگ برگ‌ درختان آن دیار، پاییز است. تابستان‌های این شهر، بارانی و حرارت هوا زیاد است و رطوبت در هوا جاری می‎شود.

شهر تماشایی

کیوتو که به شهر ده هزار معبد معروف است، با حفظ بافت سنتی در خود، به روز و مدرن هم هست و  توانسته به خوبی رسم‎های سرزمین شکوفه‎های گیلاس و معماری سنتی خود را حفظ کند. بسیاری از معابد آن را یونسکو به عنوان میراث باستانی به ثبت رسانده است.

شکوفه‎های گیلاس

جاذبه‌های گردشگری کیوتو

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر، می‌توان به ویلای سلطنتی کاتسورا اشاره کرد. شیوه طراحی این باغ  به‌گونه‌ای است که بازدیدکنندگان همواره اجسام را از پهلو می‌بینند. قصر سلطنتی نیز که در سال ۱۸۵۵ میلادی ساخته شده، به ‌‌‌‌‌‌‌‌‎عنوان یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری کیوتو شناخته می‌شود و در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است.

جاذبه‎های گردشگری کیوتو

یکی از بهترین نقاط این منطقه، رودخانه منطقه شیراکاوا  است. در امتداد این رودخانه، صدها رستوران زیبا وجود دارد و با قایق در طول رودخانه «اوی» می‌توان شهر را دید.

شیراکاوا

بازار نیشیکی کیوتو

بازار نیشیکی که به آن آشپزخانه‌ی کیوتو هم می‌گویند، از قدمتی ۴۰۰ ساله برخوردار است و در ۵ بخش مختلف، پر از مغاز‌‎ه‌ها و رستوران‌هایی است که غذاهای مخصوص دارند.

بازار نیشیکی کیوتو

باغ گیا‌ه‌شناسی کیوتو

باغ گیاه‌شناسی کیوتو در سال ۱۹۱۷ افتتاح شد که می‌توان آن را قدیمی‌ترین و جامع‌ترین باغ‎ گیاه‌شناسی در کل ژاپن دانست. سالن گلخانه این باغ که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد، ساخته شده از شیشه با قاب‌های آهنی است.

باغ گیاه‎شناسی کیوتو

عمارت کلاه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرنگی

عمارت کلاه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌فرنگی نیز یکی از جاذبه‌های منحصربه ‌‌‌‌‌‌‌‌‎فرد این شهر زیبا است. ‌نام این عمارت از یک برگ طلایی که در دو طبقه بالایی این عمارت سه طبقه واقع شده، گرفته شده است. به باور مردم، این برگ طلایی نشانه‎ای است که تمام نیروهای منفی را دفع می‌کند.

برای خواندن مطالب متنوع، از بخش گردشگری  مجله دلتا دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
سن پترزبورگ دارای 800 پل بر روی رودخانه است که معروف ترین آنها پل های متحرک اند. در مجموع 12 پل متحرک وجود دارد که همگی از مکان های جذاب شهری پترزبورگ است، آنها اوایل شب، بالا می روند و در صبح زود پایین می آیند.
شگفتی‌های سنت پترزبورگ

جاهای دیدنی سن پترزبورگ در کشور روسیه، سالانه میلیون‌ها توریست را به خود جلب می‌کند. این شهر سه بار تغییر نام داده است. در دوران جنگ‌جهانی دوم، با توجه به احساسات ضد آلمانی شهر به پتروگراد روسی مشهور شد.  پس از مرگ ولادیمیر لنین، شهر به لنینگراد تغییر نام یافت. این نام در طول جنگ‌جهانی دوم و تا دوران خروشچف با او همراه بود. در سپتامبر ۱۹۹۱، تصمیم به بازگرداندن نام تاریخی شهر، به سن پترزبورگ گرفته شد. با مجله دلتا همراه باشید.

پل‌های متحرک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

شهر دارای ۸۰۰ پل بر روی رودخانه ۷۴ کیلومتری نوا Neva ، که معروف ترین آنها پل های متحرک است. در مجموع ۱۲ پل متحرک وجود دارد که همگی از مکان‌های جذاب شهری آن است، آنها در زمان های خاص (معمولا اوایل شب) بالا می روند و در صبح زود پایین می آیند.

پل‌های متحرک از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

ستون بزرگ الکساندر از

ستون الکساندر از جاهای دیدنی سن پترزبورگ

ستون الکساندر که سال ها از مکانهای جذاب شهری پترزبورگ بوده یک ستون ۶۰۰ تنی است که به مدت ۱۸۵ سال است که به صورت عمودی ایستاده و در حال حاضر، تنها عامل جذابیت او وزن زیادی است که حمل می‌کند. برخی پترزبورگی‌ها از راه رفتن در کنار آن اجتناب می‌ورزند. شاید آگوست دی مون فرناند، خالق آن، باید هر روز در اطراف آن راه برود تا به مردم محلی نشان دهد که ساخت و ساز او امن است.

ستون بزرگ الکساندر

بیش از ۱۰ سال طول می کشد تا تمام هرمیتاژ را ببینیم

موزه هرمیتاژ یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ است. حدود سه میلیون نفر سالانه از موزه هرمیتاژ دیدن می کنند، اما هیچکدام تاکنون تمام مجموعه وسیع این موزه معروف روسیه را ندیده اند. برآورد شده است که اگر یک بازدیدکننده در حدود یک دقیقه برای تماشای هر اثر در موزه صرف کند، بیش از یک دهه طول می کشد تا کل موزه را دور بزند.

هرمیتاژ

خیابان‌های معروف سن پترزبورگ

معروف ترین خیابان اصلی شهر، خیابان Nevsky ، تنها یکی از ده ها خیابان طولانی این شهر است که کاملا مستقیم از درون شهر عبور می کند و به عنوان شریان اصلی برای ترافیک و عابران پیاده عمل می کند. اکثر چشم اندازهای این خیابان ها که مکانهای جذاب شهری پترزبورگ به حساب می آیند، به دقت برنامه ریزی شده اند تا شهر را هر چه با شکوه تر نشان دهند. به خیابان اصلی Prospekt گفته می شود. از دیگر خیابان های اصلی شهر می توان از خیابان های طویل مسکوسکی، لیتنی، لیگوسکی، کامنوستروسکی، بلشوی در جزیره واسیلوسکی، سرندی، و بلشوی در پتروگراد نام برد.

خیابان‌های معروف سنت پترزبورگ

میدان های سن پتزربورگ اسناد باشکوه تاریخی شهر

میدان Troitskaya یا تثلیث مقدس، در کنار قلعه نظامی پیتر و پل، یعنی مرکز اصلی این شهر در سال های اولیه تاسیس شهر بود، اما بیش از یک قرن بعد معمار پرطرفدار کارلو روسی، تقریبا به تنهایی اکثریت شهر و معروف‌ترین مکان‌های جذاب شهری پترزبورگ را در سبک امپراتوری ایجاد کرد. به میدان Ploshchad گفته می شود که این شهر دارای ۲۲ میدان با معماری شگفت انگیز و مجسمه‌های فوق العاده است.

میدان های سنت پتزربورگ

پیشنهاد مطالعه: بهترین زمان سفر به کشور روسیه



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
عجایب هفتگانه جزیره قشم از جمله بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره به حساب می‌آیند که طرفداران زیادی نیز دارند. جزیره زیبای قشم در جنوب کشور قرار دارد و یکی از جزیره‌های پهناور کشور است.
عجایب هفتگانه قشم

عجایب هفتگانه جزیره قشم

شاید کمتر کسی باشد که درباره عجایب هفتگانه جزیره قشم نشنیده باشد. جزیره زیبای قشم در جنوب کشور قرار دارد و یکی از جزیره‌های پهناور کشور است. این عجایب به هفت جاذبه اصلی قشم گفته می شود که در آنها زیبایی‌های بسیار زیادی نهفته است. این عجایب هفتگانه شامل ژئو پارک، جنگل های حرا، غار نمک، تنگه چاهکوه، بام قشم، دره ستاره ها و زیستگاه لاک پشت ها می‌شود. با مجله دلتا همراه شوید تا کمی با این جزایر زیبا آشنا شوید.

بیشتر بخوانید درباره قشم گردی

ژئو پارک قشم یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم

اولین و تنها ژئو پارکی که در کل ایران و حتی در خاورمیانه شناخته شده است، پارک ژئو در قشم است. در  این پارک شاهد چند پدیده زیبای زمین‌شناسی، تاریخی، طبیعی، میراث فرهنگی و زیستی هستیم. این پارک در سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از پارک‌های ژئو در فهرست جهانی به ثبت رسیده است. در این پارک زیبا یک موزه وجود دارد که تصاویر زیبایی از حیات وحش در آن به نمایش گذاشته شده. این پارک در نزدیکی پارک حرا قرار دارد که گونه حیوانی زیادی در آن وجود دارد.

ژئو پارک قشم

جنگل‌های حرا قشم

در این جنگل درختانی با ارتفاع ۳ تا ۶ متر وجود دارد که دارای برگ‌های سبز روشن است که ریشه آنها در آب‌های شور قرار دارد. درختان جنگل حرا در زمان مد، سر به زیر آب می‌برند و در هنگام جزر، از آب خارج می‌شوند.

جنگل‌های حرا قشم

غار نمک از عجایب هفتگانه جزیره قشم

از دیگر جاذبه‌های عجایب هفتگانه جزیره قشم می‌توان به غار نمک اشاره کرد. یکی از مناطق بلند جزیره قشم کیش کوه است که به آن کوه نمکدان نیز می‌گویند. به این درختان می‌توان یک کارخانه تصفیه‌کن آب شیرین گفت. چرا که آب شور را جذب و نمک را دفع می‌کنند. این کوه در قسمت جنوبی جزیره واقع شده است که یکی از بلندترین منطقه‌های جزیره است. گفته می‌شود که تنفس در هوای این غار برای افرادی که دچار بیماری آسم هستند مفید است.

غار نمک از عجایب هفتگانه قشم

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جزیره قشم این تنگه زیباست. یک روستا به نام چاهکوه در جزیره قشم قرار دارد که دارای دو دره است. این دو دره بر هم عمود و دارای دیواره‌های عمود‌ی اند. روی دیواره‌های این دره‌ها شیارها و حفره‌های بسیار زیادی وجود دارد که بر اثر فرسایش زمین به‌وجود آمده.

تنگه چاهکوه

دره ستاره‌ها از عجایب هفتگانه قشم

یکی دیگر از عجایب هفتگانه جزیره قشم دره ستاره‌ها است. این دره یکی از زیباترین نمونه های فرسایشی در جزیره است. شکل این دره  بسیار خاص و منحصر بفرد است و همین شکل آن باعث ایجاد صداهای مختلفی در آن می‌شود.

دره ستاره‌ها از عجایب هفتگانه قشم

زیستگاه لاک پشت ها

در جزیره قشم سواحل شنی بسیار زیادی وجود دارد که یک مکان بسیار مناسب و ایده‌آل برای تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها است. در فصل بهار شاهد حضور تعداد زیادی از لاک‌پشت‌ها در این جزیره هستیم که این مکان را برای تخم‌گذاری خود انتخاب کرده‌اند. در شب‌هایی که درخشش نور ماه در بالای سر دیده می‌شود می‌توان شاهد حضور لاک‌پشت‌ها در این جزیره بود. در این آبهای زیبا ۵ تا ۸ گونه از لاک‌پشت‌های دنیا وجود دارند و این زیستگاه را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند.

زیستگاه لاک پشت ها

بام قشم

یکی از بلندترین قسمت‌های جزیره، بام قشم است. این بام چشم انداز‌های بسیار زیبا و حیرت‌آوری دارد. زمانیکه بالای این بام هستید، می‌توانید از جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج فارس دیدن کنید و لحظات منحصر به فردی را برای خود و اعضای خانواده خود ثبت کنید.

بام قشم

عجایب هفتگانه جزیره قشم از جمله بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره به حساب می‌آیند که طرفداران زیادی نیز دارند. امروزه گردشگران و توریست‌های بسیار زیادی از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از این عجایب هفتگانه، راهی این جزیره زیبا می‌شوند و از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. از این عجایب هفتگانه، می‌توان به عنوان یکی از زیباترین پدیده‌های روی زمین نام برد.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
به زبان اسپانیایی کازابلانکا به معنای سرای سفید است. این شهر،مهم‌ترین شهر مراکش و همچنین، بندری تجاری‌ست. در واقع مهم‌ترین شهر تجاری آفریقا است.
کازابلانکا کجاست؟

کازابلانکا گران‌ترین جا برای سفر کردن است. دلیلش هم واضح است. مهم‌ترین شهر مراکش، مشخصه ای دارد که در دنیا کم نظیر است. آن چیز خاص، کویر است. کویری که بلافاصله به اقیانوس می‌چسبد. این منطقه پر از ساحل‌های کویری است. نمونه ایرانی آن هم ساحل درک در چابهار است. برای همین بعضی‌ها به ساحل درک، کازابلانکای ایران می‌گویند. با مجله دلتا همراه باشید.

کازابلانکا

گردشگری در کازابلانکا

خانه‌های سفید رنگ در این منطقه نمای شهر را کم نظیر کرده است. به زبان اسپانیایی کازابلانکا به معنای سرای سفید است. این شهر، بندری تجاری‌ست. در واقع مهم‌ترین شهر تجاری آفریقا است. این شهر ترکیبی از سنت و مدرنیته را در خود دارد و پر از هتل‌های خاص است. رستوران‌های باشکوه و فروشگاه‌های عالی، با بافت تاریخی که قدمت بعضی از ساختمان‌هایش به قرون وسطی می‌رسد.

گردشگری

درباره کازابلانکا

ساحل کازابلانکا بی‌نظیر است. جایی که شن‌های سفید به آب‌های اقیانوسی گره می‌خورد. با این حال، خود شهر نیز زیباست. هتل بوتیک‌های خوبی هم دارد. چشم انداز خانه‌های سفیدش عالی است. جان می‌هد برای عکاسی. در این شهر، از مسجد حسن دیدن کنید. ابن مسجد، دومین مسجد بزرگ دنیا است. مناره‌ ۲۰۰ متری‌اش هم بلندترین مناره‌ دنیا است. این مسجد با سنگ مرمر و ورقه‌های طلا تزئین شده. زیبا به نظر می‌رسد.

درباره کازابلانکا

بازار و میدان شهر

بازار سنتی و صنایع دستی کازابلانکا حرف ندارد. پر از طرح و نقش و رنگ‌های شاد. دیدن‌ بافت سنتی و قدیمی شهر را فراموش نکنید. به بافت قدیمی شهر، مدینا می‌گویند. جایی که زندگی مردمان بومی در آن جاری است. پر از جذابیت و شور زندگی. میدان محمد هم دیدنی است. در بافت تاریخی شهر قرار دارد. تقریبا همه اداره‌های بزرگ کازابلانکا دور این میدان است. به دلیل نورپردازی خوب‌اش شب‌های قشنگی دارد.

بازار و میدان شهر

نکات مهم در سفر به مهم‌ترین شهر مراکش

در سفر به این شهر، برای صبحانه به مشکل برمی‌خورید. در این شهر صبحانه را دیرتر صرف می‌کنند. بنابراین صبح زود دنبال صبحانه نگردید. یا کمی صبر کنید. یا از شب قبل، فکر صبح فردا باشید. بازدید از مساجد آن آداب دارد. رعایت کنید. حتما از غذاهای سنتی سفارش دهید. غذاهای شهر، اغلب حلال است.

سوغات

برای سوغات، صنایع دستی بخرید. انواع کفش و دمپایی دست‌دوز و کیف سنتی بهترین انتخاب هستند. ادویه را هم فراموش نکنید. ادویه‌های مراکشی حرف ندارند. گیاهان دارویی آفریقایی هم انتخاب خوبی به نظر می‌رسند. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. از نان شب واجب‌تر است. آفتاب کازابلانکا حتی در زمستان هم پوست‌تان را می‌سوزاند. یادتان باشد با دست غذا خوردن، در کازابلانکا ارزش محسوب می‌شود. دنبال قاشق و چنگال نباشید.

سوغات

دریاچه‌ای پر از آب توت فرنگی

ورزنه، شهر زنان چادر سفید



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
محدودهٔ جنگل سیاه از سوی جنوب و غرب، مشرف به درهٔ راین است. نام جنگل سیاه به خاطر رنگ سبز تیره در چشم‌اندازهای آن که از رویش درختان کاج فراوان این جنگل پدید آمده است.
راز جنگل سیاه در آلمان

در این نوشته، به معرفی یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان می‌پردازیم. جایی به نام جنگل سیاه آلمان. با مجله دلتا همراه باشید.

راز جنگل سیاه در آلمان

جنگلی که حتی انوار طلایی خورشید هم اجازه ورود به آن را ندارند و برگ های پایین‌تر هیچ وقت نمی توانند نوری به خود ببینند و دقیقا به همین دلیل است که این جنگل این نام را گرفته است. این جنگل از غرب تا رود راین و از جنوب تا دامنه‌های کوه آلپ در سوییس کشیده شده است. البته که نام این جاذبه گردشگری ابتدا، شاید عجیب به نظر برسد، اما با ورود به آن وارد دنیایی شگفت‌انگیز از زیبایی خواهید شد.

جنگل سیاه در آلمان

جنگل سیاه آلمان و انبوه درختان بلندقامت

تراکم درختان و بوته و بوته زار ها در جنگل سیاه آلمان به اندازه ای است که تجسم زیبایی وصف ناپذیری را در ذهن ایجاد می کند و در آغوش آن خانه‌هایی وجود دارد که از سال قبل بر جای مانده. خانه‌هایی که سبک قرون وسطایی‌شان باعث شده تا گردشگران زیادی جذب آن‌ها شود. البته این جنگل از زمان‌های دور زادگاه داستان‌ها و قصه‌های زیادی بوده است.

جنگل سیاه آلمان و انبوه درختان بلندقامت

جنگل پوشیده از مه

این منطقه، از آن دست جاهایی است که همیشه پوشیده در مه است. گاهی این مه تا اندازه ای زیاد است که حتی تا ۲ متری هم قابل رویت نیست. مشهورترین مسیر این جنگل جایی به نام تیمبرلند است که در واقع یک مسیر مارپیچ است که از میان انبوه درختان عبور می کند، مسیری که پوشیده از برگ قرمز رنگ درختان صنوبر است. درختان کاج شاخه‌دار و بلند‌بالایی که مانع رسیدن درست نور خورشید می‌شوند، حس راز آلود بودن این جنگل را بیشتر می‌کنند.

جنگل پوشیده از مه

بهترین زمان برای سفر به جنگل سیاه آلمان

با همه این‌ها، اگر دوست دارید مانند هزاران و میلیون‌ها گردشگر ماجراجوی دیگر شما هم از این جنگل دیدن کنید، اوایل فصل پاییز را برای آن انتخاب کنید. در فصل پاییز چندین لایه از برگ سراسر زمین را می‌پوشاند و خش‌خش آن ها در کنار عبور گوزن‌های شاخدار منظره‌ای بسیار رویایی را مجسم می‌کند.

بهترین زمان برای سفر

بیشتر بخوانید: دیوار برلین، عامل جدایی آلمان شرق از غرب



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
پل رنگین‌کمان توکیو(رینبوبریج) که در منطقه‌ میناتو بر روی خلیج توکیو ساخته‌شده است، از دیدنی‌های ژاپن است که طول آن 798متر بوده و دو اسکله‌ی شیبائورا و اودابیا را به هم متصل می‌کند.
تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

در این مقاله قصد داریم به بررسی تنها پل رنگین‌کمان در توکیو (Rainbow Bridge) بپردازیم. طول این پل، ۷۹۸ متر است و دو اسکله شیبائورا و اودایبا به وسیله آن به یکدیگر متصل شده است. در سال ۱۹۸۷ میلادی ساخت آن آغاز شد و تا سال ۱۹۹۳ به مدت شش سال ادامه داشت. در فصل‌های مختلف سال، رنگ بندی این پل شبیه به رنگین کمان می‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

همواره در جهان پل‌های زیادی ساخته شده، اما پل رنگین کمان در توکیو به گونه ای طراحی شد که از پل‌های معلق است و دو منطقه را به یکدیگر متصل می کند و از مهمترین دلیل برای بازدید گردشگران از این پل همین مورد است. از دیگر دلایل بازدید گردشگران از این پل می‌توان به نورپردازی فوق العاده زیبایش اشاره کرد. این پل در ۲۷ اوت سال ۱۹۹۳ به طور رسمی برای عموم باز شد. در قسمت زیر پل، پیاده رو در دو طرف پل به گونه ای طراحی شده که ۸ متر عرض دارد و عابرین پیاده می توانند از طرفین پل حرکت کنند.

جهانگردی

ویژگی‌های تنها پل رنگین کمان دنیا در توکیو

بر اساس برنامه ریزی ها و سنت ها رنگ های پل رنگین کمان (Rainbow Bridge) در زمان هایی خاص تغییر می کند. در تعطیلات فصلی رنگ های این پل تغییر می کند و شبیه رنگین کمان می شود که تحت عنوان Millennium Illumination به معنای نورپردازی هزار ساله خوانده می شود.

ویژگی‌های پل رنگین کمان

نورپردازی پل

از زمان شروع غروب تا نیمه های شب چراغ های سیم های حمایت کننده روشن است. چراغ ها و لامپ‌های الکترودی که در این پل استفاده می شوند در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. معمولا در فصل زمستان از نور سفید درخشان و بی رنگ استفاده می شود تا احساس گرم بودن فصل زمستان را از بین ببرد. در پل علامتگذاری هایی وجود دارد که نشان دهنده این است چراغ ها در فصول و مواردی خاص تغییر رنگ می دهند. اگر بخواهید زیباترین منظره پل رنگین کمان را ببینید سعی کنید در طول تعطیلات فصلی به آنجا برای بازدید بروید.

نورپردازی در شب بهترین منظره

بیشتر بخوانید: توکیو، پیشرفته‌ترین شهر دنیا



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
معماری تخت جمشید و ظرافت سنگ‌تراشی‌ها و کنده‌کاری‌های مجموعه و ابهت آن توجه هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند.
تخت جمشید

تخت جمشید یا پارسه، نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است.  در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

تخت جمشید

روایت آتش گرفتن تخت جمشید

ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺑﻪ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺷﻬﺮ ﺭﺳﯿﺪ، ﺗﯿﺮﺩﺍﺩ ﺧﺰﺍﻧﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﻭﯼ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﮐﻪ ﺷﻬﺮ ﺑﯽ‌ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺯﻭﺩ ﺑﯿﺎﯾﺪ ﻭ ﺧﺰﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺍﻭﺑﺎﺵ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻏﺎﺭﺕ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﺑﮕﯿﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ، از ﺗﻮﺍﻧﮕﺮ‌ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺷﮑﻮﻫﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﻬﺮﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ‌ﺭﻓﺖ. ﺩﻭﯾﺴﺖ ﺳﺎﻝ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺮﻭﺍﯾﯽ ﻣﺎﯾﻪ ﺁﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺧﺎﻧﻪ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺎﺩﯼ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﻭ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻣﻨﺎﻝ برخوردار ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺯﺭ ﻭ ﺯﯾﻮﺭ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ ﺍﻧﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﻭﺍﯾﻞ ﻓﻮﺭﯾﻪ ۳۳۰ ﻕ .ﻡ. ﺍﯾﻦ ﺷﮑﻮﻩ ﺑﻪ ﺳﺮ‌ﺁﻣﺪ، ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺳﭙﺮﺩ ﺗﺎ ﻫﺮ ﭼﻪ ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭ ﻣﺮﺩﻣﺶ ﺑﮑﻨﻨﺪ. ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺁﻥ، ﺍﺯ ﭘﯿﺮ ﻭ ﺟﻮﺍﻥ، ﺍﺯ ﺩﻡ ﺗﯿﻎ ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺑﺮﺩﮔﯽ ﺩﺭ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺧﺘﻪ ﺷﺪند. ﺁﺯ ﻭ ﻭﻟﻊ ﻣﻘﺪﻭﻧﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﺑﻮﺩﻥ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﺗﺎﺭﺍﺟﯽ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻥ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﻣﯽ‌ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ.

جاذبه های گردشگری
ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺍﺭﮒ ﺷﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﮐﻮﺷﮏ ﺩﺍﺭﯾﻮﺵ، ﺧﺰﺍﻧﻪ ﺩﻭﯾﺴﺖ ﺳﺎﻟﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺑﻮﺩ ﻭ با این کارﺍﻧﺒﻮهی از ﺯﺭ ﻭ ﺳﯿﻢ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮑﺼﺪ ﻭ ﺑﯿﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎﻻﻥ ﻧﻘﺮﻩ ﺑﺎﻟﻎ ﻣﯽ‌ﺷﺪ ‏(ﻫﺮ ﺗﺎﻻن نقرﻩ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ۳۳۶۶۰ ﮔﺮﻡ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺗﺎﺭﺍﺟﯽ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺑﻪ ﺣﺪﻭﺩ ﭼﻬﺎﺭ ﻫﺰﺍﺭﻭ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﻧﻘﺮﻩ ﺳﺮ ﻣﯿ‌ﺰﺩﻩ ﺍﺳﺖ).ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻣﻨﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﻭ ﺍﯾﻤﻦ‌ﺗﺮ ﺣﻤﻞ ﮐﻨﻨﺪ، ﺳﻪ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﺘﺮ ﻭ ﻋﺪﻩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﻗﺎﻃﺮ ﺍﺯ ﺷﻮﺵ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻨﺠﯿﻨﻪ ﺩﺍﺭﯾﻮﺵ ﻭ ﺟﺎﻧﺸﯿﻨﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺟﺎﯼ ﮐﻨﺪﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺩﻧﺪ. ﺍﺳﮑﻨﺪﺭ ﺩﻭﻣﺎﻩ ﺩﺭ این مجموعه، ﻣﺎﻧﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﺭﻏﻢ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﭘﯿﺮﺵ ” ﭘﺎﺭﻣﯿﻨﯿﻮﻥ ” ،ﺍﺭﮒ ﺷﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﺗﺶ ﮐﺸﯿﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻨﻬﺪﻡ ﮐﺮﺩ.

کاخ آپادانا تخت جمشید

دو روایت مختلف

روایت ها حاکی از آن است که اسکندر در تعقیب داریوش شهر شوش را به تصرف خود در می آورد. اما هدف او  به دست آوردن قلب امپراتوری داریوش و فتح پارسه بوده است به همین جهت او به شهر پارسه رفته و با وجود مقاومت های زیاد توانست این شهر را فتح کند. در به آتش کشیده شدن شهر پارسه دو روایت وجود دارد. اولین روایت این است که  اسکندر پس از فتح تخت جمشید جشنی بر پا می کند و در آن زنی بنام تائس با مشعلی که در دست داشته پرده کاخ را آتش زده و باعث آتش گرفتن تمام بنا می‌شود.
دیگر روایت به این صورت است که اسکندر برای شکستن غرور ایرانیان خود آگاهانه تخت جمشید را به آتش کشیده است زیرا دستور حمله به یونان از این مکان صادر شده بود. آنچه اکنون از تخت جمشید به جای مانده است تصویری مبهم از شکوه و عظمت کاخ‌های آن زمان را در ذهنمان تداعی می‌کند.

 

ایرانگردی

کلام آخر

این مجموعه  از سال ۱۹۷۹ به عنوان یکی از آثار ثبت شده استان فارس، در میراث جهانی یونسکو شناخته شد ک مملو از شگفتی و فرهنگ درخشان است که حتی خرابه و ویرانه‌های آن، امروز پس از گذشت ۲۵۰۰ سال مورد تحسین هر بیننده ایرانی و غیر ایرانی قرار می‌گیرد.

تخت جمشید

اما بی‌شک سوالی که در بازدید از این بنای عظیم و با‌شکوه در ذهن هر بیننده‌ای نقش می‌بندد این است که، چگونه این مجموعه بناها تخریب شده و دلیل ویرانی آن در دوران استواریش چه بوده است.

شیراز

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیدنی‌های شیراز، نارنجستان قوام، یادگار دوره قاجار در شیراز را بخوانید.

همچنین بخوانید:

نارنجستان قوام، یادگار دوره قاجار در شیراز

تهران‌گردی بهارانه

مجسمه ابوالهول و افسانه‌های اسرارآمیز

روستای ارنگه، زیبا در دل جاده چالوس



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زمانی که برای بازدید از جزایر ناز قشم صرف می‌کنید، جزء عمرتان حساب نمی‌شود! از بس دیدنی، تماشایی و باور نکردنی است.
جزایر ناز قشم، بیایید روی دریا قدم بزنیم

جزایر ناز یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به شمار می‌روند. جزایری که هنگام پایین رفتن سطح آب، به کمک راه باریکی به قشم متصل می‌شوند و هنگام بالا آمدن آب دریا، از آن جدا می‌شوند. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به قشم برویم و قدم زنان روی خلیج فارس، خودمان را به جزایر ناز برسانیم.

 

درباره جزایر ناز قشم

جزایر ناز بخشی از ژئوپارک جهانی جزیره قشم هستند و یکی از عجایب هفت‌گانه جزیره نیز نامیده می‌شوند. هنگام جزر دریا، سطح آب پایین می‌آید و راه باریکی از ساحل به جزایر سه گانه ناز باز می‌شود. گردشگران می‌توانند پای پیاده به آنجا بروند. وقتی زمان مد می‌شود و آب دریا بالا می‌آید، راه باریک به زیر آب می‌رود. آن وقت است که چنین به نظر می‌رسد جزایر دو گانه، ناز کرده‌اند و از جزیره قشم دور شده‌اند و حالا باید دریا نازشان را بکشد تا دوباره به قشم متصل شوند. برای همین آنها را به این اسم نامیده‌اند که برازنده، رویایی و شاعرانه است.

   درباره جزیره ناز

 

جزایر ناز در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار دارند.

فصول مناسب سفر به جزایر ناز قشم

یکی از هیجان انگیزترین تجربه‌های گردشگران، قدم زدن در مسیر باریک منتهی به جزایر ناز و رسیدن به آنها است. با این حال باید بدانید در چه ساعاتی از شبانه روز می‌توانید قدم زنان، از میان آب‌های خلیج فارس خودتان را به جزایر ناز برسانید. همچنین در نظر داشته باشید معمولا بین جزر و مد حدود ۶ ساعت فاصله است. باید توجه کنید جزر و مد آب دریا در جزایر ناز قشم، در ساعاتی خاص اتفاق می‌افتد که به فصل و همچنین وضعیت ماه در آسمان بستگی دارد. در نظر داشته باشید بهترین فصل سفر به قشم، از پاییز تا اواسط بهار است. در تابستان، جزیره بسیار گرم است و ممکن است تجربه سفر شما چندان دلچسب نباشد.

جزایر ناز

 

تفریحات جزایر ناز قشم

آفرود سواری آن هم وسط آب‌های خلیج فارس تجربه حیرت انگیزی به نظر می‌رسد. همچنین جت اسکی و قایق سواری دورتادور جزایر ناز از دیگر تفریحاتی است که چشم انتظار شماست. شتر سواری در ساحل نیز تجربه متفاوتی است. به ویژه آنکه شترها را با تزیینات محلی زینت داده‌اند و یک کجاوه گل گلی انتظارتان را می‌کشد. پرواز با کایت یا بالن بر فراز جزایر ناز نیز از آان تجربه‌های فراموش نشدنی زندگی به نظر می‌رسد. در مسیر پیاده‌روی، ممکن است پاهای‌تان به صدف‌های رنگارنگ، بچه خرچنگ‌هایی با پوست نرم و جلبک‌های دریا برخورد کند. توتیا و انواع دیگری از آبزیان و ماهی‌ها در اطراف این جزایر دیده می‌شوند و در فصل زمستان ممکن است پرندگان مهاجر را نیز آن حوالی ببینید. نقش حنا یکی دیگر از تجربه‌های جذاب است که پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید. نقش حنا یکی از هنرهای بومی زنان جنوب ایران است. این نقش‌ها کاملا به صورت ذهنی و خلاقانه کشیده می‌شوند.

تفریحات

نکات مهم در بازدید از جزایر

در هنگام مد، می‌توانید بدون اینکه حتی یک قطره خیس شوید، یک کیلومتر در دریا قدم بزنید و خودتان را به بلندی‌های جزایر ناز برسانید. از آن بالا می‌توانید چشم‌اندازی رویایی از جزیره لارک و تنگه هرمز ببینید. پیشنهاد می‌کنیم صبح زود این کار را انجام دهید و زیباترین طلوع خورشید را در متفاوت‌ترین جای دنیا ببینید و لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اقامتگاه‌های حبابی در حومه شهر و در دل جنگل های انبوه و یا کویر ساخته شده اند. شما با اقامت در هتل های حبابی می توانید زیر نور ستارگان بخوابید و از تماشای آسمان زیبا لذت ببرید.
اقامت در حباب شیشه‌ای و تماشای شفق‌ قطبی
اقامتگاه‌های حبابی از جذاب‌ترین مجموعه ها برای اقامت در سفر است. اگر در سفرتان از اقامتگاه‌های معمولی خسته شده‌اید و دنبال جایی مثل یک خانه‌ درختی هستید که هیجان و آرامش را با هم داشته باشد، اقامت در حباب شیشه‌ای و تماشای شفق‌ قطبی بهترین گزینه برای شما است. با مجله دلتا همراه باشید تا، با اقامتگاه‌های حبابی در سرتاسر دنیا آشنا شویم.
اقامت در حباب شیشه‌ای و تماشای شفق‌ قطبی

اقامت در حباب شیشه‌ای «ایترپ رو» در فرانسه

«حباب‌های اِیترِپ رِو»، به معنی واقعی کلمه، یکی از عجیب‌ترین اقامتگاه‌های حبابی در دنیاست که در روستای «پرُونسال» فرانسه واقع شده. البته ایترپ رو، تلفظ انگلیسی آن به معنای «رؤیاهایت را دریاب» است. این حباب‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و هر کدامشان، تلسکوپ، دوش حمام و پارکینگ مخصوص به خودشان را دارند. علاوه بر آن، در صورت درخواست شما، یک ماساژور هم برایتان می‌فرستند. طراحی این حباب‌ها به گونه‌ای است که هوای تازه، به طور مداوم در فضای آن جریان دارد. همچنین، نیازی نیست نگران خلوتتان باشید، زیرا هر کدام از این حباب‌ها، در فاصله‌ای مناسب از یکدیگر قرار گرفته‌اند. اقامتگاه‌های حبابی در فرانسه

اقامت در حباب شیشه‌ای «ایر د باردناس» در اسپانیا

اقامتگاه ایر د باردناس در پارک طبیعی باردناس رئالس واقع شده است. هتل ایر د باردناس به زیبایی طراحی شده و به شما این امکان را می دهد که زیر نور مهتاب بخوابید و از چشم انداز خیره کننده بیابان بهره‌مند شوید. این سازه‌های کروی شکل، با تونل‌های حبابی به هم متصل می شوند و حمام، برق، وای فای و مینی بار در آن‌ها وجود دارد.

اقامتگاه‌های حبابی اسپانیا

اقامتگاه‌های حبابی، «فارست دامز» در ایرلند شمالی

این اقامتگاه پر زرق و برق در کنار دریاچه ای زیبا قرار گرفته است. این مسکن لوکس در شهر فرمانا در ایرلند شمالی قرار دارد. هر یک از حباب های لوکس به سبکی ظریف و همراه با مبلمان و سفارشی تزئین شده اند. صندلی‌های راحتی چرمی و درجه یک در اتاق ها تعبیه شده. در تمام واحدها حمام اختصاصی، قهوه ساز و دیوارهای شیشه ای با نمای ۱۸۰ درجه به چشم می‌خورند و مهمانان می توانند در محیط حیات وحش اطرافشان غرق شوند.

اقامتگاه‌های حبابی

اقامتگاه‌های حبابی، «۵ میلیون ستاره» در ایسلند

برای تماشای نورهای شمالی ایسلند، هیچ راهی بهتر از اقامت در هتل‌های حبابی ۵ میلیون ستاره وجود ندارد. هتل در اعماق یک جنگل مخفی واقع شده و از ریکاویک تنها یک و نیم تا ۲ ساعت فاصله دارد. شما می توانید هتل حبابی دلخواهتان که مجهز به سیستم های گرمایشی، تخت های راحتی برای تماشای ستارگان و … است را، انتخاب کنید.

5 میلیون ستاره، ایسلند

اقامتگاه‌های حبابی، «طبیعت شب» در فرانسه

اقامت در حباب طبیعت شب با نوشیدنی همراه است. اگر شب را در  این حباب بمانید، صبحانه ای بی نظیر و تماشای مناظر زیبای مون بلان (Mont Blanc) نصیب شما خواهد شد. این هتل در روستای کوهستانی ” Combloux” واقع شده است. این حباب به سبک زیبایی طراحی شده و تخت خواب های راحتی برای شما در نظر گرفته اند.

 طبیعت شب، فرانسه

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با اقامتگاه‌های لوکس در دنیا با هتل‌ های لوکس دنیا آشنا شوید را بخوانید.


:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وارنا در بلغارستان به سرزمین ماسه‌های طلایی و مروارید دریای سیاه شهرت دارد.
وارنا، سرزمین ماسه‌های طلایی

وارنا یکی از شهرهای توریستی کشور بلغارستان در اروپای شرقی است. وارنا به مروارید دریای سیاه شهرت دارد و به دلیل سواحل ماسه‌ای زیبا و آرامش‌بخشش به یکی از دلنشین‌ترین شهرهای تفریحی اروپایی تبدیل شده است. با صفحه گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا با هم به وارنای بلغارستان سفر کنیم و روی شن‌های طلایی آن قدم بزنیم.

 

وارنا، شهری برای تمام فصول

سرزمین ماسه‌‌های طلایی وارنا به لطف پوشش گیاهی بی‌ نظیر و سواحل زیبا، سالانه گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. وجود امکانات مدرن تفریحی و هتل‌های لوکس در قلب جنگل، این منطقه را دوست داشتنی‌تر کرده است.

وارنا، شهری برای تمام فصول
ماسه‌‌های طلایی استراحت گاهی مجلل و مفرح برای کودکان و خانواده‌‌ها است. امکانات ورزشی، تفریحی و چشمه‌‌های آب درمانی از جذابیت‌های وارنا به شمار می‌روند. بعضی از مشهورترین دیدنی‌های وارنا عبارتند از:

بالچیک   Balchik

بالچیک تفرجگاهی کوچک است که در شمال ساحل دریای سیاه قرار دارد و در قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده است. این تفرجگاه به عنوان اقامتگاه ییلاقی ملکه ماریا، مورد استفاده قرار می‌گرفت. عمارت آن ترکیبی گلچین شده از سبک‌‌های شرقی و اروپائی، با بوستان‌‌های جذابی است که بیش از ۶۰۰ گونه گیاهان نادر و کمیاب در سراسر جهان را در خود جای داده است.

بالچیک، وارنا

 

دماغه زیبای کالیاکرا  Kaliakra

دماغه زیبای کالیاکرا در وارنا بسیار جذاب و دیدنی است. دماغه کالیاکرا شامل یک ساحل سنگی با ارتفاع ۲۰۰ متر در دریای سیاه است که به احترام دختری با همین نام، نامگذاری شده است. بناهای «دختر چهل ساله» و «کلیسای سنت نیکولای» از قسمت‌ های مهم این منطقه است.

دماغه زیبای کالیاکرا وارنا

 

کلیسای وارنا

یکی از مهم‌‌ترین نمادهای شهر، کلیسای وارناست که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده. از دیدنی‌های این کلیسا می‌توان به نقاشی‌های دیواری مجلل، سریر اسقف و شیشه‌‌های منقوش اشاره کرد. مناظر زیبایی از شهر را می‌توان از بالای برج ناقوس این کلیسا نظاره کرد. برای بالا رفتن از برج ناقوس کلیسا بایستی ۱۳۳ پله مارپیچی را پشت سر بگذارید. در طول سفر خود به وارنا برای اینکه وقت‌تان را به بهترین وجه ممکن بگذرانید می‌توانید از تورهای بسیار مفرح و شادی که در شهر فروخته می‌شوند، استفاده کنید.

وارنا کلیسا

 

تفریحات ساحلی در وارنا

افراد بسیاری برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی و استفاده از دریا، ساحل و خورشید به شهر وارنا در کشور بلغارستان سفر می‌کنند. این شهر پر از هتل‌های مختلف است. شما می‌توانید در حال استراحت انواع خوراکی‌های خوشمزه را بخورید و نوشیدنی‌های خنک را امتحان کنید.

هتل‌ها معمولا  به ساحل دسترسی دارند. هتل‌های گران‌تر ساحل اختصاصی خود را دارند و البته اگر بخواهید اتوبوسی ارزان شما را به سواحل مختلف شهر می‌رساند.

علاوه بر آن، انواع و اقسام تفریحات دریایی و آبی در شهر وجود دارد که معمولا مطابق میل جوان‌ترها است.

وارنا تفریحات ساحلی

 

بیشتر بخوانید: ساحل سرخ چین



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کوبا، بزرگترین کشور در جزیره کارائیب پر از تاریخ، فرهنگ و اسطوره‌های فریبنده است. جاذبه‌های آن به سمت شگفتی‌های طبیعی می‌روند که در همه جای کشور، پراکنده شده‌اند.
جاذبه‌های پنهان کوبا

جاذبه‌های هاوانا پایتخت کوبا، گزینه‌های شگفت‌انگیزی را در برمی‌گیرد که شامل مکان‌های مخفی این کشور است. برخی از جاذبه‌های پنهان هاوانا آن‌قدر بکر است که حتی از دید مردم محلی هم مخفی مانده. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید.

روما در منطقه قدیمی هاوانا

این کافه‌ پشت‌بامی جذاب میزبان برخی از داغ‌ترین میهمانی‌ها در پایتخت کوباست و در قلب منطقه‌ قدیمی قرار دارد. راهی این منطقه شوید تا به جمعی از جوانانی بپیوندید که در حال نواختن سازهای مختلف در هاوانا هستند.

جاذبه‌های پنهان هاوانا

آبشار سوروا در هاوانا

اکثر مردم یک‌راست از هاوانا راهی شهر وینالس (Vinales) می‌شوند و از این آبشارهای زیبا در طول مسیر چشم‌پوشی می‌کنند. اگر با خودرو در کوبا سفر می‌کنید، بد نیست توقفی کوتاه در این مسیر داشته باشید و در حوضچه‌های زیر آبشارهای سوروا (Soroa) شنا کنید. اینجا محل خوبی برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

آبشار سوروا هاوانا

برج ماناکا ایزناگا

ماناکا ایزناگا (Manaca Iznaga)، بلندترین برج در منطقه‌ کشت نیشکر کوبا، در سال ۱۷۵۰ به‌منظور نظارت بر کار برده‌ها در زمین‌های زراعی ساخته شد. امروزه می‌توان از این سازه‌ هفت‌طبقه بالا رفت و مناظر اطراف دره‌ اینخِنیوس (Ingenios)، در فاصله‌ ۱۸ کیلومتری تا شهر ترینیداد را تماشا کرد.

برج ماناکا ایزناگا هاوانا

ماریا لا گوردا در کوبا

در دماغه‌ غربی جزیره‌ کوبا، ساحلی زیبا و بی‌رقیب به نام ماریا لا گوردا (Maria La Gorda) واقع شده. این ساحل در میان غواصان بسیار محبوب است. ماریا لا گوردای ساکت و آرام، یکی از بهترین نقاط غواصی در سراسر کوبا محسوب می‌شود.

ماریا لا گوردا کوبا

فوسترلاندیا در هاوانا

محله‌ فوسترلاندیا (Fusterlandia) در حومه‌ غربی هاوانا واقع شده است. هنرمند کوبایی، خوزه فوستر، خیابان‌های این منطقه را تبدیل به یک گالری هنری روباز کرده. او دیوارهای این خیابان‌ها را با موزاییک‌های رنگی و شخصیت‌های افسانه‌ای پوشانده است. فوسترلاندیا مکان جذابی برای گذراندن یک ساعت از وقت خود در هاوانا و فاصله گرفتن از مرکز این شهر است.

هاوانا کوبا

کشتی غرق شده سن پاسکال در کوبا

این نفت‌کش سابق در سال ۱۹۲۰ به آب افتاد و دوران طولانی و پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت. کشتی سن پاسکال در سال ۱۹۳۳ در ساحل کایو لاس بروخاس (Cayo Las Brujas) در شمال کوبا همراه با محموله‌ شیره‌ قند غرق شد. در این مدت از این کشتی به‌عنوان یک سکوی غواصی و همچنین یک هتل استفاده شده و اکنون به حال خود رها شده است.

کشتی غرق شده سن پاسکال

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مطالب گردشگری آمریکای جنوبی جاذبه های دیدنی کوبا را بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
قلعه شیشه‌ای جیجو یک پارک شیشه‌ای است که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل‌هایی تماماً شیشه‌ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن‌ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده‌اند.
اولین پارک شیشه ای در کره جنوبی

مجموعه ظریف و زیبایی که از آثار شیشه‌ای در تم پارک «قلعه شیشه‌ای جیجو» می‌بینید، شما را در حیرت فرو خواهد برد. در برخی قسمت‌ها اجازه دست زدن به آثار را ندارید، زیرا امکان شکستنشان وجود دارد اما قسمت‌هایی تعاملی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این تم پارک به صورت یک پروژه گروهی متشکل از متخصصان شیشه‌گری طی سالیان زیاد عملی شد. در ادامه با گردش مجازی در اولین پارک شیشه ‌ای در کره جنوبی با مجله دلتا همراه باشید.

پارک شیشه ای در کره جنوبی

چرا این پارک منحصر به فرد است؟

این مجموعه، یک تم پارک و هنر شیشه‌گری‌ست که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل‌هایی تماماً شیشه‌ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن‌ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده. این موارد شامل اولین نمونه‌ی هزارتوی تماماً شیشه‌ای، بزرگ‌ترین گوی شیشه‌ای، دریاچه آیینه‌ای، پل شیشه‌ای و بزرگ‌ترین الماس شیشه‌ای در جهان می‌شوند. همچنین شاهکارهای شیشه‌گری هنری از هنرمندان بین‌المللی برجسته از کشورهای ایتالیا، جمهوری چک، ژاپن و غیره هم در این پارک به نمایش درآمده‌اند. بازدیدکنندگان قلعه شیشه‌ای جیجو حتی می‌توانند خودشان هم شیشه‌گری را امتحان کنند. در سالن اصلی قلعه شیشه‌ای، می‌توان تزئینات، گوی‌ها و بطری‌های شیشه‌ای ساخت.

دیدنی‌های کره جنوبی پارک شیشه‌ای

در این پارک شیشه‌ای، چه چیزهایی را می‌ توان تجربه کرد؟

اولین پارک شیشه ای در کره جنوبی، به دو بخش تقسیم شده است: مرکز مدل شیشه‌ای مدرن سرپوشیده و تم پارک فضای آزاد. در داخل مرکز مدل شیشه‌ای مدرن یک ساقه بزرگ لوبیا را خواهید دید که از قصه «جک و لوبیای سحرآمیز» الهام گرفته شده، یک مجسمه هاروبانگ شیشه‌ای بزرگ و یک اتاق آینه متشکل از ۵۰۰۰ قطعه شیشه پیرکس و آینه نیز در آن قرار دارد. کتاب‌ها و جوانه‌های لوبیای شیشه‌ای و یک اتاق آینه جادویی که تصویر بازدیدکنندگان در آن چندین تکه می‌شود نیز از دیدنی‌های دیگر به شمار می‌روند.

در تم پارک فضای باز قلعه شیشه‌ای، ماهی‌هایی ساخته شده از بطری‌های بازیافتی، هزاران آینه محدب با ابعاد مختلف، یک دریاچه آینه‌ای با صخره‌های سفید، هرمی شیشه‌ای با نورپردازی شبانه، یک ست قهوه شناور بزرگ روی دریاچه، باغچه‌های رنگارنگ شیشه‌ای، هزارتوی آینه‌ای، آبشاری شیشه‌ای و پلی جذاب وجود دارند که همگی زیبایی خاصی را به محیط هدیه می‌کنند. هر کدام از این جاذبه‌ها منظره‌ای عالی را برای عکس‌های بازدیدکنندگان فراهم خواهند کرد.

کره جنوبی

دسترسی و ساعات بازدید از پارک شیشه‌ای

قلعه شیشه‌ای جیجو در ضلع غربی جزیره قرار دارد.بهتر است برای دسترسی به اینجا وسیله نقلیه خودتان را داشته باشید. یک تاکسی برای شما هزینه‌ای معادل ۲۱ دلار را در پی خواهد داشت. می‌توانید به جای این مسیر سوار اتوبوس‌های جاده ساحلی شده و به سمت «هلیم» (Hallim) بروید؛ از آنجا با یک تاکسی به قلعه خواهید رسید. سرویس اتوبوس‌های محلی هم وجود دارد، اما مسیری مشخص نداشته و نمی‌توانید روی آن حساب کنید. در یک نقشه گردشگری انگلیسی، قلعه شیشه‌ای در جاده آبی بین «موزه میل استون ترتل» (Male Stone Turtle) و «موزه سولوکا» (Sulloccha) قرار دارد. هزینه ورود به تم پارک برای بزرگسالان ۸.۵ دلار، جوانان ۷.۵ دلار و کودکان ۶.۴۴  دلاراست که برای گروه‌ها حدود ۱ دلار کمتر می‌شود. ساعت کاری تم پارک از ۹ صبح الی ۱۹ بوده و تنها تا ساعت ۱۸ بلیط فروخته می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیدنی‌های کره جنوبی، نوشته کره جنوبی؛ کشور معابد و آسمانخراش‌ها را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
نیوزیلند، کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است. این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیووی، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر‌می‌گیرد.
نیوزیلند، شادترین کشور دنیا
شاید نام کشور نیوزیلند را بارها شنیده باشید اما اطلاعاتی درباره اینکه این کشور برای زندگی چگونه است، نداشته باشید. نیوزیلند مجموعه ای از چند جزیره است که بازدید از آن به طبیعت دوستان و افرادی که به تجربه زندگی پرهیجان در طبیعت علاقمندند، توصیه می‌شود. این کشور شادترین کشور دنیا در سال ‌های اخیر شناخته شده. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید.نیوزیلند

برج آسمان در نیوزیلند (Sky Tower)

برج آسمان شکلی شبیه سوزن دارد و با ارتفاع ۳۲۸ متر برجسته ترین جاذبه و بلندترین ساختمان کشور نیوزیلند و شهر آوکلند است. اگر به دنبال جایی می گردید تا بهترین چشم انداز پانورامایی از شهر را ببینید به سکوی این برج بروید تا حتی ۸۰ کیلومتر آنطرف تر را هم ببینید. البته این فقط دیدن چشم انداز نیست که این برج را پرطرفدار کرده بلکه ماجراجویی های هیجان انگیز آن است چون می توانید از روی سکوی این برج به پایین بپرید و بانجی جامپینگ را تجربه کنید.

برج آسمان نیوزیلند

بندر وایتماتا در نیوزیلند(Waitemata Harbour)

بندر وایتماتا شهر را به دو قسمت تقسیم می کند و از جاذبه های دیدنی این شهر است. ویژگی اصلی این بندر این است که کشتی های سراسر کشور به راحتی می توانند در آن رفت و آمد کنند و همین ویژگی خارق العاده این بندر بود که باعث شد شهر آوکلند در سال ۱۸۴۰ پایتخت نیوزیلند شود. در وسط این بندر پلی زیبا قرار دارد که با ۴۳ متر ارتفاع و طول بیش از ۱ کیلومتر در سال ۱۹۵۹ ساخته شده تا قسمت های پایین شهر را به نواحی شمالی وصل کند. خیابان Quay در منطقه مرکزی شهر در امتداد این بندر قرار دارد و به اسکله پرنس و ترمینال قایق ها دسترسی دارد.

نیوزیلند

تپه وان تری در نیوزیلند(One Tree Hill)

برای بسیاری از مردم شهر، مخروط آتفشفشانی تپه «وان تری» نماد شهر است. این تپه ۱۸۲ متری در قسمت جنوب غربی پارک سرسبز «کورن وال» قرار دارد و بر روی دامنه های آن ویرانه هایی از یک روستای باستانی را می بینید. در نوک تپه به غیر از اینکه چشم انداز رویایی از شهر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آید ستون هرمی شکلی را می بینید که مقبره یکی از افراد معروف شهر است.

تپه وان تری نیوزیلند

جزیره وایهکه در نیوزیلند(Waiheke Island)

در خلیج  Hauraki جزایر زیادی وجود دارد، که در بین آن ها جزیه وایهکه چیز دیگریست! این جزیره که حدود ۸ هزار نفر در آن زندگی می کنند پر از گالری های هنری، کافه های دنج و سواحلی با ماسه های سفید است. اگر پیاده روی و کوهنوردی دوست داشته باشید در امتداد ساحل، راه های پرپیچ و خم و تماشایی زیادی هست که می توانید به آنجا بروید. برای دیدن جاذبه های تاریخی جزیره به حفاظتگاه تاریخی «استونی باتر» بروید که تونل های زیرزمینی آن در دوران جنگ جهانی دوم ساخته شده است. برای رفتن به این جزیره از اسکله پرینس در مرکز شهر آوکلند سوار قایق شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: درباره نیوزیلند و تفریحات هیجان انگیز آن  ۱۰ مقصد گردشگری هیجان انگیز در دنیا را بخوانید.


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
منارجنبان اصفهان بقعه ایست که با حرکت دادن یکی از مناره ها، نه تنها مناره دیگر به حرکت درمی‌آید بلکه تمامی این ساختمان مرتعش می‌شود.
منارجنبان

منار‌جنبان به‏ صورت یک بقعه و دو مناره است که بر روی قبر «عمو عبدالله» از زهاد و صُلحای معروف قرن هشتم هجری بنا شده. مناره‏ ها بعداً و در تاریخی که درست معلوم نیست و احتمالاً در آخر عصر صفویه به ایوان مزبور اضافه شده که با حرکت دادن یکی از آنها، نه تنها مناره دیگر به حرکت درمی‌آید بلکه تمامی این ساختمان مرتعش می‏‌شود. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید.

 

علت لرزش مناره‌ها

شهرت منارجنبان اصفهان از دیرباز به این خاطر بوده است که هر گاه یکی از مناره ‏های طرفین ایوان بنا را می ‏جنبانده ‏اند این حرکت به مناره دیگر هم منتقل می ‏شده است. چگونگی این حرکت و انتقال آن به مناره دیگر – اگر چه دیرگاهی تعجب بسیاری از مردم و بازدیدکنندگان آن را بر می ‏انگیخته است – از دیدگاه صاحبنظران و آنان که بر اموری چون معماری آگاهند، چندان شگفت و غیر طبیعی نیست آنان بر این باورند که در تمام بناهایی که چنین شکل و مناره هایی دارند حرکت است و اگر در اینجا بسیار چشمگیرتر است دلیل آن باریکی و سبکی این مناره هاست و گرنه جهانگردان و سیاحان به مناره ‏ها و ساختمان هایی که به همین طریق می ‏جنبیده ‏اند در نقاط دیگر جهان اشاره کرده ‏اند.

دیدنی های اصفهان منارجنبان

منارجنبان، بقعه‌ی شیخ زاهد

منارجنبان اصفهان در حقیقت بقعه ‏ای است که بر مزار شیخی زاهد و عابد به نام عمو عبدالله که در ذیحجه سال ۷۱۶ هجری قمری وفات یافته، ساخته شده است و در آغاز تنها ایرانی بوده است که بعدها دو مناره معروف منارجنبان را به ساختمان آن افزوده‌اند. بنابراین بی شک ساختمان ایوان و مناره‏ ها پس از سال ۷۱۶ هجری قمری آغاز شده و به انجام رسیده است. منارجنبان بر سر راه اصفهان به نجف آباد در روستایی به نام کاردالان قرار دارد. هر یک از دو مناره این بنا ۱۷ متر بلندی دارد و ارتفاع بنا ۱۰ متر است.

کاشی های لاجوردی و فیروزه‏ای زینت بخش این بناست و برمزار آن روحانی زاهد و عابد قطعه سنگی مرمری قرار داده‏ اند که سوره یس از قرآن کریم حاشیه آن را زینت داده است. کتیبه ‏های دیگری نیز در این آرامگاه هست که از آن جمله است کتیبه‏ ای بر سنگ مرمر بالای سنگ اصلی که از عمد عبدالله به عنوان یک مرد پرهیزگار و زاهد نام می ‏برد و تاریخ او را نیز ذکر می ‏کند.

تزئینات کاشی کاری به شیوه مغولی در ساختمان این بنای تاریخی قابل مشاهده است. زینت دیگر این بنا که می توان به آن اشاره کرد ایوان دوره مغول است که با خط های ظریف و نقش های ستاره ای و کاشی های لاجوردی آراسته شده است. منارجنبان اصفهان این جاذبه فوق العاده در ۲۰ خرداد سال ۱۳۲۱ و با شماره ثبت ۳۴۹ به فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

دسترسی

اصفهان – روستای کارلادان در غرب شهرستان اصفهان،راه نجف آباد.

منارجنبان اصفهان

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر دیدنی‌های شهر اصفهان کاخ هشت بهشت ، جاهای دیدنی اصفهان را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کلان‌شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن است و پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ترین پایتخت‌های صنعتی جهان را به دست آورده‌. توکیو شهری ست که بارها به خاطر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی یا جنگ به‌طور کامل ویران شده‌ و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده‌ است.
توکیو، پیشرفته‌ترین کشور دنیا

توکیو یکی از مدرن‌ترین و شلوغ‌ترین کلان شهرهای دنیا است و پایتخت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور ژاپن است. در این شهر مدرن و حیرت‌انگیز برای هر سلیقه‌ای، از دریا گرفته تا کوه، دریاچه، رودخانه، پارک‌های طبیعی، معابد، مکان‌های تفریحی مختلف، فروشگاه‌های مُد روز، رستوران‌های مدرن و موزه، جایی برای دیدن پیدا می‌شود. در ادامه با جاذبه های کشور ژاپن و پایتخت آن، آشنا می‌شویم، با مجله دلتا همراه باشید.

کاخ امپراطوری

کاخ امپراطوری، از کاخ سلطنتی و باغ زیبایی که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده، در منطقه چیودای توکیو ساخته شده است.

توکیو ژاپن

مجسمه‌ هاچیکو

مجسمه هاچیکو، مجسمه‌ای در اندازه‌ای واقعی از سگی به همین نام است. داستان هاچیکو در سال ۱۹۲۵ میلادی در زمانی که صاحب سگ، پرفسور «شابرو اوئنو» فوت کرد، اتفاق افتاده است. هاچیکو چندین سال حتی پس از فوت پرفسور، هر روز در ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) به انتظار صاحبش می‌نشست تا او از سرکار بازگردد و آن‌ها با هم به خانه بروند. این مجسمه سمبل وفاداری و از خودگذشتگی برای مردم ژاپن است.

مجسمه‌ هاچیکو توکیو

برج اسکای تری

آسمان‌خراش اسکای‌تری مرتفع‌ترین برج مخابراتی کشور ژاپن و مکانی برای تماشای شهر توکیو است که نزدیک به ۶۳۴ متر ارتفاع دارد. وجود چشم‌انداز پانوراما از شهر، رستوران و سکوهای مشاهده، این برج را به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر تبدیل کرده است.

برج اسکای تری توکیو

معبد سنسوجی

معبد بی‌نظیر سنسوجی، مشهورترین و بزرگ‌ترین معبد شهر و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کشور ژاپن است. این معبد از نظر رنگ‌آمیزی و تزیین، شاهکاری بین‌المللی محسوب می‌شود.

معبد سنسوجی توکیو

دیزنی لند

اولین دیزنی‌لندی است که خارج از آمریکا در ۱۵ آوریل ۱۹۸۳ میلادی افتتاح شده است. این پارک ساختار و فرمی مشابه «دیزنی‌لند کالیفرنیا» و «مجیک‌کینگدام در فلوریدا» دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت‌های کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده است. از دیدنی‌ترین قسمت‌های این دیزنی‌لند می‌توان به کاراناوال عروسک‌ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره کرد که با نور و موسیقی همراه است و طرفداران زیادی دارد.

معبد سنسوجی توکیو ژاپن

موزه ملی

موزه ملی،یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کلان شهر است که مجموعه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار اشیا ژاپنی، چینی و هنرِ هندی را در خود گنجانده است. در این موزه می‌توانید پارچه‌های قدیمی، سلاح‌های تاریخی، تجهیزات نظامی قدیمی، لباس‌های سنتی ژاپنی، کوزه و سرامیک‌های خاص ژاپنی و چینی متعلق به قرون هفت تا چهارده میلادی را ببینید.

توکیو ژاپن

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
ساحل سرخ در منطقه دوا، در سی کیلومتری جنوب غرب شهر پانجین در شمال شرق چین قرار دارد. رنگ قرمز این منطقه به دلیل نوعی جلبک دریایی است. بیش از 399 گونه حیوانی و 260 نوع پرنده در این منطقه یافت می‌شود.
ساحل سرخ چین

هر چند وقت‌گذرانی، گرفتن حمام آفتاب و یا آب تنی در ساحل‌های نقاط مختلف جهان لذتبخش است ولی اگر بتوانید این کارها را در ساحلی استثنایی و با ویژگی های خاص و به یادماندنی انجام دهید، از لذتی دو چندان بهره مند خواهید شد. ساحل سرخ در منطقه دوا، در سی کیلومتری جنوب غرب شهر پانجین در شمال شرق چین قرار دارد. رنگ قرمز این منطقه به دلیل نوعی جلبک دریایی است. بیش از ۳۹۹ گونه حیوانی و ۲۶۰ نوع پرنده در این منطقه یافت می‌شود. ساحل سرخ، مانند دیوار چین اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده است. با مجله دلتا همراه باشید.

ساحل سرخ چین

شکل‌گیری ساحل قرمز پانجین

با رفتن به این منطقه از قرمز بودن گیاهانی که در کنار آب ها شکل گرفته اند، شگفت زده خواهید شد. احتمالا با خودتان می گویید که این قرمز بودن ناشی از چیست؟ آب های این منطقه که شور هستند و خاک متفاوت آن باعث به وجود آمدن گیاهانی شدند که در فصل های مختلف، رنگ های گوناگونی به خود می گیرند. این گیاهان دلیل این منظره تاثیرگذار و نامتعارفند که در این شهر دیده می شود. آب‌های کم عمق و مرجان‌ها در ساحل قرمز پانجین هزاران پرنده مهاجر را به بزرگترین تالاب و نهر خلیج در جهان جذب می کنند.

پانجین چین

گردشگری در ساحل سرخ چین

از سال ۱۹۸۴ شهر پانجین، به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای اکوتوریسم شناخته شد. این منطقه طبیعی حفاظت شده، بخشی دارد که برای بازدید عموم فراهم شده و منطقه ای را شامل می شود که دید خوبی از ساحل قرمز پانجین به شما ارائه می دهد. شما می توانید برای دیدن این منطقه ابتدا به شهر پانجین بروید که از نقاط مختلف چین توسط اتوبوس یا قطار قابل دسترس است. همچنین فرودگاه های مختلفی مانند Shenyang TaoXian، Dalian ZhouShuiZi و JinZhou XiaoLingZi برای پرواز از مکان های مختلف به این شهر وجود دارند. تورهای مختلفی در شهر پانجین نیز وجود دارند که می توانید از آن ها یک تور به مقصد ساحل سرخ به همراه حمل و نقل خریداری کنید.

ساحل سرخ چین

زیستگاه ساحل سرخ

ساحل قرمز پانجین در چین جایگاه بیش از ۴۰۰ گونه جانوری است و مکانی است که بیش از ۲۵۰ پرنده مهاجر در سفرشان از شرق آسیا به استرالیا در آن توقف دارند. برخی از این پرندگان مانند درنای قرمز و کاکایی ساندرز، به دلیل آنکه در خطر انقراضند، محافظت شده هستند. پرندگان به خاطر فرصت های خوبی که برای لانه زدن در اینجا موجود است و همچنین ماهی های متنوع، به این منطقه جذب می شوند. انسان ها نیز علاوه بر جذب شدن به زیبایی چشم گیر، می توانند از غذاهای محبوبی مثل برنج و ماهی که در این منطقه پخت می‌شوند لذت ببرند. برنج نیم دانه این منطقه بسیار با کیفیت است که در المپیک زمستانی پکن در سال ۲۰۰۸ به عنوان برنج رسمی شناخته شد.

کلام آخر

اگر به چین سفر کردید از این جاذبه گردشگری دیدن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
زیباترین و قشنگ‌ترین قسمت‌ خانه‌ کاظمی، موزه‌ مردم شناسی آن است که می‌توانید در آن فرهنگ، لباس، مشاغل 150 سال گذشته و مجسمه‌هایی که هر کدام بخشی از فرهنگ تهران قدیم را نمایش می‌دهند تماشا کنید. همچنین می‌توانید عکس‌هایی بسیار دیدنی و جالب که کمتر دیده شده را از تهران قدیم مشاهده کنید.
خانه کاظمی

این روزها به نظر می‌رسد که خانه‌های قدیمی از اقبال زیادی برخوردارند. اگر دلتان برای معماری و خانه‌های قدیمی تهران تنگ شده، کافیست در کوچه پس کوچه‌های تهران قدیم به محله‌ چاله میدان در همسایگی امام زاده یحیی بروید و به خانه کاظمی که معروف به خانه موزه تهران قدیم است سری بزنید و ارزش‌های خاص معماری و شهرسازی سنتی را در این عمارت مشاهده کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

خانه کاظمی

درباره خانه کاظمی

خانه کاظمی مربوط به دوره قاجار است و در تهران، خیابان ۱۵ خرداد، کوچه ابوالقاسم واقع شده. این اثر در تاریخ ۳ بهمن ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۰۳۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. عمارت کاظمی یا همان سرای کاظمی که نام جدید آن «خانه موزه تهران قدیم» است، از خانه‌های قدیمی تهران، در محله چاله میدان قدیم و در همسایگی امام زاده یحیی‌ست.

قاجار خانه کاظمی

تاریخچه خانه کاظمی

تاریخچه‌ و بنای خانه موزه قدیم تهران، به میرزا سید کاظم که پسر سید میرزا هدایت الله تفرشی بوده برمی‌گردد و این خانه را در دوره قاجار در همسایگی خانه پدری خود خریداری کرده که سال ۱۲۶۶ در دوران قاجار ساخته شده‌ است. ایشان اصطبل‌دار سلطنتی ناصرالدین شاه قاجار بوده و از طبقه اشراف دوران قاجار به حساب می‌آمده. همچنین بانی مسجد و مدرسه کاظمی نیز به حساب می‌آید. این خانه به سبک معماری دوران اواسط قاجار و مانند خانه‌های سنتی آن زمان، ساخته شده است. طرح و شکل بنای عمارت کاظمی در اواخر دوره‌ی قاجاریه شکل گرفت و دوران پهلوی اول، این عمارت تکمیل شد. مانند دیگر خانه‌های قدیمی و سنتی ایران از بخش‌های مختلف بیرونی، اندرونی، آب انبار، مطبخ و اصطبل تشکیل شده‌. از نکات قابل توجه این خانه وجود رختشوی خانه است که در آن زمان امری بی سابقه بوده چرا که تمامی مردم به چشمه‌ها و رود‌ها جهت شستن لباس‌ها می‌رفتند و به ندرت و شاید هرگز خانه‌ای را ببینید که در آن محلی برای شستن رخت‌ها به صورت اختصاصی وجود داشته باشد.

ایرانگردی

موزه مردم شناسی و گردشگری در خانه کاظمی

آنچه که امروز از عمارت کاظمی باقی مانده، قسمت شاه نشین آن است که یک طبقه‌ زیرزمین و یک طبقه بالا و دو حیاط در شمال و جنوب بناست. حیاط جنوبی در بخش بیرونی و حیاط شمالی در بخش اندرونی خانه قرار دارد. بخش اصلی ساختمان ۵ متر بالاتر از حیاط قرار دارد و در نمای کلی عمارت آجرکاری خوش نقش و نفیسی انجام گرفته که زیبایی خاصی به بنا می‌بخشد. عنصر اصلی تزیینات داخلی خانه موزه قدیم تهران، نقش‌بندی پنجره‌ها و درهای ارسی با شیشه‌های رنگی است که به سادگی در بخش درونی بنا جلوه‌گری می‌کند. زیباترین و قشنگ‌ترین قسمت‌ خانه‌ی کاظمی، موزه‌ مردم شناسی آن است که می‌توانید در آن فرهنگ، لباس، مشاغل ۱۵۰ سال گذشته و مجسمه‌هایی که هر کدام بخشی از فرهنگ تهران قدیم را نمایش می‌دهند، تماشا کنید. همچنین می‌توانید عکس‌هایی بسیار دیدنی و جالب که کمتر دیده شده را از تهران قدیم مشاهده کنید. در کنار این خانه موزه‌ کاظمی، در موزه‌ کوچکتری اسباب بازی‌های قدیمی را به نمایش گذاشتند که دیدنش خالی از لطف نیست. به طور مثال شما وسیله بازی که کودکان امروزی به آن اسکوتر می‌گویند را می‌توانید در این موزه  مشاهده کنید، اما با نام تیزرو. وسیله‌ بازی چوبی که دقیقا شکل اسکوتر امروزی‌ست. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های تهران به سایت مجله دلتا مراجعه کنید و مطالب متنوع گردشگری را مطالعه کنید.

دسترسی و ساعات بازدید

آدرس خانه کاظمی : تهران- خیابان ۱۵ خرداد- کوچه ابوالقاسم شیرازی- کوچه امامزاده یحیی

شماره تماس : ۰۲۱۳۳۵۴۶۷۱۶

ساعت بازدید : از ساعت ۹ تا ۱۷

هزینه بازدید : رایگان



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
آبشار کلوگان در تهران یکی از بلندترین آبشارهای این کلان شهر است و امکان دسترسی به قله هایی نظیر مهرچال، کلوگان، روستای امامه و … را برای کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت فراهم آورده. این منطقه، شرایط آب و هوایی خنکی دارد و برای فرار از گرمای تابستان گزینه ای عالی به شمار می رود.
کلوگان، خنک‌ترین آبشار تهران

یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبایی که در استان تهران وجود دارد آبشار کلوگان است، که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و جزء بهترین جاهای دیدنی تهران و حومه برای گذراندن اوقات فراغت در فصل های بهار و تابستان محسوب می شود. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با هم با این آبشار زیبا آشنا شویم.

آبشار کلوگان

درباره آبشار

ارتفاع آبشار از سطح زمین حدود ۳۰ تا ۴۰ متر بوده که به شکل یک آبشار دو طبقه در آمده است. وسط آبشار یک سکو قرار دارد هم چنین در پایین آبشار حوضچه کوچکی ایجاد شده که مکان مناسبی برای آب تنی‌ست.

آبشار کلوگان در منطقه شمیرانات تهران یکی از بهترین گزینه ها برای پایتخت نشینان است تا در این روزهای گرم تابستانی به سمت این منطقه بکر و دیدنی بروند.

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای تهران است و امکان دسترسی به قله هایی نظیر مهرچال، کلوگان، روستای امامه و … را برای کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت فراهم آورده و برای آن دسته از افرادی که اهل کوهنوردی، طبیعت گردی و پیاده روی های کمی سخت هستند گزینه بسیار خوب و جذابی محسوب می شود، اما برای سالمندان، کودکان و افراد که کمی ناتوان هستند ممکن است، دشوار باشد.

تهران آبشار کلوگان

بهترین زمان سفر به آبشار کلوگان در تهران

همانطور که پیشتر گفته شد، به منظور سفر به این منطقه ی بکر و دیدنی، بهترین زمان ممکن دو فصل بهار و تابستان است. با توجه به اینکه آبشار کلوگان واقع در ارتفاعات استان تهران است به همین ترتیب شرایط آب و هوایی خنکی دارد و برای فرار از گرمای تابستان گزینه ی عالی به شمار می رود.

فصل پاییز هم برای کسانی که می خواهند برگ‌ریزان درختان را تماشا کنند زمان خوبی به شمار می رود. اما توجه داشته باشید که حتما لباس گرم و مناسب همراه داشته باشید.

اگر هم خواستید در فصل زمستان برای برف بازی به سمت این منطقه بروید حتما تجهیزات لازم برای سفر زمستانی را همراه خودتان داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

تهرانگردی آبشار کلوگان

تفریحات ممکن در مسیر آبشار کلوگان

همانطور که گفتیم آبشار کلوگان در تهران برای کسانی که اهل پیاده روی و طبیعت گردی حرفه ای هستند گزینه ی بسیار مناسبی به شمار می رود. جاذبه‌های تفریحی و گردشگری منطقه عبارتند از:

پیاده روی از روستا به سمت دره

گذر از دره و کمپ در دشت کلوگان

تماشای شکوه آبشار کلوگان و آب‌تنی در حوضچه‌های آن

کوهنوردی در کوه‌های کلوگان

آبشار کلوگان

دسترسی

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار و قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

همچنین بخوانید:

دربند؛ پاتوق معروف تهرانی‌ها

کن سولقان، سفری خنک در تابستان

تهران‌گردی بهارانه

موزه هنرهای معاصر تهران



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کشور بلژیک که در غرب اروپا قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین کشورها محسوب می شود و پایتخت زیبای آن بروکسل از دیدنی‌ترین شهرهای آن است. مجسمه های بی نظیر، پارک های سبز، دیدنی های فرهنگی و … همگی از جاذبه های بروکسل در کشور بلژیک به حساب می آیند. در این‌جا شما را با بروکسل و تفریحات رایگان آن آشنا می‌کنیم.
بروکسل و تفریحات رایگان آن

دانستن اینکه چه تفریحات رایگانی در مقصد سفرمان وجود دارد می‌تواند به ما کمک کند سفری با هزینه‌ کمتر داشته باشیم. بخصوص در سفرهایمان به شهرهای اروپایی با توجه به بالا بودن قیمت ارز، ارزان سفر کردن بیش از پیش به یک مساله مهم تبدیل شده است. اگر قصد سفر به بروکسل، پایتخت بلژیک را دارید می‌توانید از تفریحات رایگان این شهر بهره‌مند شوید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با بروکسل و تفریحات رایگان آشنا کنیم.

بروکسل

فستیوال‌های رایگان شهر

مردم بروکسل عاشق فستیوال‌ها و جشن‌های مختلف هستند. در طول سال فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود. برخی از این رویدادها، رایگان و در میادین شهر و به مناسبت رویدادهای مختلف برگزار می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین تفریحات رایگان بروکسل، شرکت در فستیوال رایگان موسیقی است که هر سال در ۲۱ ژوئن برگزار می‌شود. در این فستیوال که در گوشه و کنار شهر بروکسل می‌توانید به آن بپیوندید کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلف در فضای باز برگزار می‌شود . در ماه سپتامبر نیز این شانس را دارید که در فستیوال رایگان موسیقی Jazz شرکت کنید و ماه اکتبر، زمان برگزاری موسیقی متنوع و ترکیبی است.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

بازدید رایگان از موزه‌ها

اگر به درستی برنامه‌ریزی کنید، این شانس را خواهید داشت که این موزه‌ها را به صورت رایگان ببینید. بیشتر موزه‌های شهر بروکسل در هفته اول هر ماه یک روز یکشنبه یا چهارشنبه به صورت رایگان به روی بازدید کنندگان باز هستند. اگر این تاریخ زمانی نبود که شما در بروکسل حضور داشته باشید نگران نباشید هنوز موزه‌های دیگری وجود دارند که بتوانید به صورت رایگان ببینید. یکی از این موزه ها موزه Wiertz است که به نقاشی‌های عاشقانه نقاش مشهور بلژیکی Antoine Wiertz اختصاص دارد. همچنین باغ مجسمه‌ها در دانشگاه Leuven نیز رایگان است. در سایت Brusselsmuseums.be می‌توانید لیستی از موزه‌ها و زمان‌هایی که رایگان است، بیابید.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

پیدا کردن مجسمه‌های سه گانه شهر

یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های شهر مجسمه پسرک است که به آن Manneken Pis گفته می‌شود. این مجسمه به سال ۱۶۱۹ باز می‌گردد. از آن زمان تا به امروز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر بروکسل بوده که به صورت رایگان می‌توانید از آن دیدن کنید. اما علاوه بر این مجسمه، دو مجسمه دیگر نیز در شهر با همین مضمون وجود دارد که یکی مربوط به یک سگ است که به آن مجسمه Zinneke  گفته می‌شود و مجسمه سوم مجسمه دخترک است که Jeanneke Pis نام دارد.

دیدنی های بلژیک بروکسل

گشتی در اتحادیه اروپا

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شهر بروکسل را در جهان مشهور و پراهمیت ساخته وجود پارلمان اروپا است. بازدید از ساختمان پارلمان به صورت رایگان امکان پذیر است. اما به دلایل امنیتی امکان ورود شخصی وجود ندارد و باید از قبل، تورهای رایگان بازدید از پارلمان را رزرو کنید. نمایشگاه دائمی House of European History جاییست که می‌توانید اطلاعات کامل‌تری درباره تاریخچه اتحادیه اروپا کسب کنید.

اتحادیه اروپا بروکسل

قدم زدن در مسیر سبز

مسیر سبز یا Promenade Verte یک مسیر محبوب سرسبز در شهر بروکسل است که اغلب برای پیاده روی یا دوچرخه سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مسیر ۶۰ کیلومتر است اما شما می‌توانید در هر کجای مسیر به آن وارد شوید. در این مسیر می‌توانید به پارک‌ها، باغ‌ها و جنگل بزرگی برسید که به خودی خود برای گشت و گذار مناسب خواهند بود. یک کلیسای بزرگ نیز در مسیر یافت می‌شود که می‌تواند جذابیت مسیر را بیشتر کند.

بروکسل و تفریحات رایگان آن

سخن پایانی

سفر به اروپا همیشه گران نخواهد بود. بخصوص پایتخت‌های اروپایی نظیر بروکسل نیز با هزینه بسیار کمی قابل بازدید هستند. اگر اطلاعات کاملی درباره تفریحات رایگان بروکسل داشته باشید می‌توانید طوری سفرتان را برنامه ریزی کنید که بتوانید از بسیاری از این امکانات رایگان در شهر بهره مند شوید و هزینه کمتری برای سفرتان در نظر بگیرید.

بروکسل و تفریحات رایگان آن


:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
روستای زنوزق یکی از زیباترین روستاهای آذربایجان شرقی و بزرگ‌ترین روستای پلکانی ایران است. قدمت این روستا به دوره صفوی می‌رسد و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد. زنوزق از نظر آب و هوایی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود که زمستان‌های سرد طولانی و بهار و پاییز نسبتا سرد و تابستان‌های معتدل دارد. این منطقه به دلیل شکل کوهستانی منحصربه‌فردش، ده‌ها چشمه جوشان دارد، چشمه‌هایی که بیشتر آن‌ها در باغات می‌جوشند و موجب استمرار سرسبزی می‌شوند.
زنوزق تبریز؛ بزرگترین روستای پلکانی ایران

روستای زنوزق یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز و بزرگترین روستای پلکانی ایران است که در فاصله یک‌و‌نیم کیلومتری شهر زنوز در شهرستان مرند قرار دارد. زیبایی و جلوه بی‌پایان این روستای تاریخی، با سنگفرش‌های منظم خانه‌ها و در و پنجره‌های چوبی به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز کامل می‌شود. معماری روستایی در زنوزق به گونه‌ای است که آن را به چهار محله مجزا و مهم با نام‌های بدیر، آقا بابا، سیدی و کوده‌لر تقسیم کرده. دیدن هر یک از این محله‌ها با خانه‌های پلکانی، شما را با بافت سنتی روستا و مردم میهمان‌نواز آنجا آشنا می‌کند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا به یکی دیگر از روستاهای ایران سفر کنیم.

روستای زنوزق

اقلیم

این روستا، از نظر آب و هوایی جزو مناطق سردسیر ایران محسوب می‌شود. زمستان‌های سرد طولانی و بهار و پاییز نسبتا سرد و تابستان‌های معتدل دارد. حدود ۶ ماه از سال در اینجا یخبندان است. شکل روستا به‌صورت کوهپایه‌ای بوده و خانه‌ها پلکانی در کنار هم قرار گرفته‌اند. بافت روستا کاملاً متراکم است که این فرم روستا را می‌توان دلیلی بر امنیت و دوری از خطرات منطقه در شکل‌گیری روستا نام برد. این منطقه به دلیل شکل کوهستانی منحصربه‌فردش، ده‌ها چشمه جوشان دارد. چشمه‌هایی که بیشتر آن‌ها در باغ‌ها می‌جوشند و موجب استمرار سرسبزی می‌شوند.

 

مکان‌های دیدنی زنوزق

اواخر بهار و تابستان فرصت خوبی برای دیدن حاشیه‌های روستاست. آبشار دامجی قیه یکی از جاذبه‌های دیدنی زنوزق به شمار می‌رود. برای رسیدن به این آبشار از حاشیه روستا باید سه کیلومتر در مسیر جاده “کوه کمر” پیش بروید. امتداد این جاده به ییلاق “ماهار” می‌رسد، دشت وسیع و سرسبزی که اهالی از سبزی‌های تازه و مفید آن بهره می‌گیرند. از جمله دیدنی‌های روستا می‌توان به، قلعه زنوزق و مسجد آن اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از گردشگران است. زنوزق دارای شخصیت‌های فرهنگی و دینی قابل اعتنایی نیز بوده است که مقبره برخی از آن‌ها به‌عنوان زیارتگاه و جاذبه گردشگری محسوب می‌شود. مقبره میرزا حسن فانی زنوزی، مقبره سیده‌اشم ابن سید حسن، مقبره شیخ زین‌العابدین زنوزی معروف به شیخ، آرامگاه یونس نبی، پیر عثمانی، مقبره آقا میرعلی اکبر، پیر اویوقلی و پیر درویش قیزی.

اقلیم روستای زنوزق

سوغاتی زنوزق

سوغاتی‌های زنوزقی برداشتی از طبیعت است. زردآلو، قیصی، برگه زردآلو، لواشک و گردو و انواع سبزی‌های کوهی، میوه‌های سردرختی. برای تهیه این میوه‌ها باید از یکی از اهالی روستا بخواهید تا برایتان از این اقلام بیاورد و چون تمام اهالی باغدار هستند، هیچ‌کس به شما نه نمی‌گوید. صنایع دستی زیبا و هنرمندانه‌ای که در زنوزق تهیه می‌شود و برای یک سوغات به یادماندنی مناسب است عبارتند از: گلیم، جاجیم و جوراب‌های دست‌بافت.

جاجیم بافی روستای زنوزق

سخن پایانی

مجموعه عوامل طبیعی و تاریخی روستای زنوزق، می‌تواند آن را به یکی از ممتازترین روستاها در مباحث فرهنگی و گردشگری تبدیل کند؛ امری که تا به حال محقق نشده، اما آنچه مشهود است مجموعه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی که در این روستا و مناطق اطراف آن وجود دارد یکی از نادرترین ظرفیت‌های گردشگری ایران است.

روستای زنوزق

پیشنهاد مطالعه: ماسوله، دهکده‎ای رویایی

همچنین بخوانید:

دیدنی‌های آذربایجان شرقی؛ روستای کندوان

روستای شفت، بهشت گیلان

روستای ارنگه، زیبا در دل جاده چالوس

دبی و ۸ مقصد ساحلی بی‌نظیر



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌کنندگان وام ودیعه مسکن واجد شرایط را به بانک‌های پرداخت‌کننده معرفی کرده است.
پرداخت وام ودیعه مسکن deltapayam_com
دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به انجام ثبت نام متقاضیان واجد شرایط و پرداخت وام ودیعه مسکن توسط ۱۵ بانک، از ارائه تسهیلات آن نهایتا تا هفته آتی خبر داد.

به گزارش مجله دلتا براساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن، هم اکنون اسامی واجدان شرایط کمک هزینه اجاره مسکن به بانک‌ها اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته در هفته جاری یا نهایتا هفته آینده، پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران واجد شرایط آغاز شود.

مطابق تصمیم اخذ شده، ۱۵ بانک از جمله بانک‌های ملت، ملی، سپه و صادرات، پرداخت این تسهیلات را برعهده خواهند گرفت و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با اعلام قبلی برای دریافت این تسهیلات در زمان اعلام شده به بانک‌ها مراجعه کنند. وام اجاره مسکن در تهران ۵۰ میلیون تومان، در سایر کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه ۳۰‌میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است. سقف تسهیلات ودیعه مسکن طبق اعلام رسمی پرداخت می‌شود مگر آنکه متقاضیان خود درخواست مبلغی پایین‌تر را داشته باشند.

وزارت راه و شهرسازی ثبت نام‌کنندگان کمک هزینه ودیعه مسکن واجد شرایط را به بانک‌های پرداخت‌کننده معرفی کرده است. بانک‌ها ظرف چند روز آینده پرداخت وام ودیعه مسکن را آغاز خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت مسکن در منطقه پررونق تهران” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
دامنه قیمت مسکن در شرق تهران به مراتب از مناطق مصرفی غرب پایتخت یعنی مناطق ۵ و ۲۲ مناسب‌تر است و از این رو این بخش از بازار مسکن با تعداد مراجعان بیشتری نیز روبه‌رو است.
deltapayam_com-خرید-و-فروش-آپارتمان‌-مسکونی

بررسی بازار خرید و فروش آپارتمان‌ مسکونی در منطقه مصرفی شرق تهران یعنی منطقه چهار نشان می‌دهد که این منطقه از رونق کافی و تنوع عرضه در مقایسه با مناطق مصرفی مرکزی و غربی تهران برخوردار است.

به گزارش مجله دلتا هر چند نمی‌توان شرایط کلی بازار مسکن منطقه ۴ را غیررکودی توصیف کرد، اما طیف متنوعی از عرضه در محله‌های مختلف این منطقه وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان مسکن با بودجه‌های متفاوت باشد.

البته در کنار واحدهای ۱۰ تا ۳۰ سال ساخت با قیمت‌های متنوع، آپارتمان‌هایی که سن بنای آنها یک‌رقمی است قیمت‌های تندتری دارند و قیمت پیشنهادی فروش برخی آپارتمان‌های نوساز تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت مورد انتظار و ثبت شده در آخرین معاملات واحدهای نوساز همان منطقه اعلام شده است. این موضوع سبب شده بازار آپارتمان‌های نوساز منطقه‌۴ مشتریان خود را از دست بدهد.

برخی واسطه‌های ملکی می‌گویند قیمت‌های نجومی اعلامی برای واحدهای نوساز منطقه ۴ صرفا برای گرم نگه داشتن تنور خرید و فروش آپارتمان‌ مسکونی از سوی برخی دلالان و سفته‌بازان اعلام می‌شود و آنها در حالی که خریدهای اخیر خود را در بازه قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان انجام داده و یک واحد نوساز را به تملک در‌آورده‌اند، اکنون با گذشت یکی، دو ماه تصمیم به عرضه آن واحدها با قیمت‌های تا ۵۰ درصد بیشتر از قیمت خرید خود گرفته‌اند.

واسطه‌ها معتقدند این گروه به خوبی می‌دانند که خرید آپارتمان نوساز هر اندازه که برای متقاضیان مصرفی یا سرمایه‌ای ارزنده باشد، حاضر به پرداخت چنین بهایی در این منطقه نیستند، اما با هدف ایجاد جو روانی که می‌تواند در صورت خطای تشخیصی خریداران، به رشد قیمت منجر شود، قیمت‌های اعلامی خود را سرسام‌آور افزایش داده‌اند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی فروش آپارتمان در منطقه ۴ تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

خرید و فروش آپارتمان‌

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خانه‌های مسکن مهر هم میلیاردی شد!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
با وجود کمبود عرضه آپارتمان، بررسی آگهی‌های ملکی نشان می‌دهد که در بازه بودجه متقاضیان تبدیل به احسن یعنی یک تا ۲ میلیارد تومان، دامنه انتخاب چندان هم محدود نیست.
آپارتمان-ارزان-قیمت-در-تهران
تغییرات قیمتی مستمر در بازار مسکن طی ماه‌های اخیر سبب شده در میانه تابستان شاهد بالاترین قیمت‌های پیشنهادی فروش در بازار مسکن باشیم که این وضعیت شرایط را برای معدود خریداران مصرفی مسکن که به دنبال آپارتمان ارزان قیمت در تهران هستند، دشوار کرده است.

به گزارش مجله دلتا یک گروه از خریداران مصرفی که در صدد تبدیل به احسن خانه‌های خود هستند و اغلب تلاش می‌کنند آپارتمان‌های یک‌خوابه فعلی را به آپارتمان دو خوابه تبدیل کنند،‌ هم‌اکنون به‌عنوان گروه اصلی متقاضی مصرفی ملک در بازار در حال جست‌و‌جو هستند؛ هر چند تعداد این افراد از سرمایه‌گذاران و سفته‌بازان ملکی در بیشتر محله‌ها به مراتب کمتر است.

بازار مسکن شهر تهران در عین مواجه بودن با کمبود عرضه در تمام گروه‌های سنی و متراژی، به مراتب شرایط را برای جست‌و‌جوی آپارتمان‌های قیمت‌مناسب برای متقاضیان مصرفی ملک که هدفشان تبدیل به احسن است، دشوارتر کرده است. با این حال بررسی آگهی‌های موجود در موتورهای جست‌و‌جوی ملکی حکایت از آن دارد که در بازه بودجه متقاضیان تبدیل به احسن یعنی یک تا ۲ میلیارد تومان، دامنه انتخاب چندان هم محدود نیست. در محله‌های مختلف شهر تهران می‌توان در این بازه قیمتی آپارتمان‌هایی بین ۵۰ تا ۱۰۰ مترمربع جست و جو کرد و محدوده سنی آنها نیز از نوساز تا ۳۰ سال ساخت را شامل می‌شود.

هرچند خانه‌های ۲۵ سال ساخت به بالا ظاهرا گزینه مناسبی برای تبدیل به احسن به شمار نمی‌آیند، اما واسطه‌های ملکی می‌گویند قیمت مناسب این واحدها که بعضا تا ۳۰ درصد نسبت به قیمت نوساز در منطقه پایین‌تر است، سبب شده یک گروه از متقاضیان خرید خانه دوم از محل فروش خانه قبلی و افزودن پس‌انداز و وام به مبلغ نهایی، به خرید این قبیل واحدها روی بیاورند، به این امید که ظرف پنج سال آتی در زمان ساخت و ساز بتوانند از قدرالسهم کافی برخوردار شده و صاحب واحد نوساز شوند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی های آپارتمان ارزان قیمت در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت آپارتمان

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “خانه‌های مسکن مهر هم میلیاردی شد!” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
مبالغ بالای رهن کامل در بازار اجاره مسکن تهران منجر به تغییر ذائقه اجاره‌نشینی در میان متقاضیان شده است.
قیمت رهن آپارتمان در تهران
روند صعودی قیمت مسکن در ماه‌های گذشته اکنون اثر خود را بر قیمت رهن آپارتمان در تهران گذاشته است، به‌طوری‌که بالا بودن مبالغ رهن واحدهای مسکونی موجب شده، بسیاری از متقاضیانی که پیش از این در جست وجوی آگهی رهن کامل برای اجاره بودند فرمول ترکیبی رهن و اجاره را به رهن کامل ترجیح دهند و از فهرست متقاضیان رهن کامل خارج شوند.

به گزارش مجله دلتا این اولین بار است که طی سال‌های اخیر برخی از مستاجرها ترجیح می‌دهند به جای رهن کامل واحدهای مسکونی، واحدی را اجاره کنند که موجر شرایط پرداخت را به‌صورت ترکیبی از رهن و اجاره ماهانه تعیین کرده باشد. چرا که هم‌اکنون مبلغ رهن واحدهای مسکونی که با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه شده‌اند در بخش قابل توجهی از آگهی‌ها بسیار بالا پیشنهاد شده است و پرداخت این مبالغ از عهده و توان مالی بخش قابل توجهی از مستاجران خارج است.

این موضوع به خصوص در میان واحدهای مسکونی نوساز عرضه شده به بازار اجاره با شرایط رهن کامل بیش از سایر آگهی‌های اجاره مسکن دیده می‌شود هر چند در میان آپارتمان‌های با عمربنای بیشتر نیز نمونه‌هایی از این موارد به چشم می‌خورد. از سوی دیگر در مناطق مصرفی و پرتقاضا که هم‌اکنون بازار اجاره مسکن آنها به دلیل قرار گرفتن در میانه تابستان بیش از سایر فصول سال پر رفت و آمد و داغ است، این موارد بیش از سایر مناطق وجود دارد طوری‌که در برخی از این مناطق مصرفی رهن کامل بعضی از واحدهای عرضه شده به بازار اجاره با رهن کامل برخی واحدها در مناطق بالاتر برابری می‌کند.

هم‌اکنون بخش قابل توجهی از متقاضیان بازار اجاره که قادر به تامین مبالغ بالای رهن کامل نیستند متقاضی واحدهایی شده‌اند که با نرخ اجاره‌بها و نسبت رهن و اجاره به‌صورت معقول و قابل پرداخت برای آنها از سوی موجر پیشنهاد شده باشد.

در جدول زیر جدیدترین قیمت رهن آپارتمان در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

رهن و اجاره آپارتمان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کمبود عرضه مسکن در شهرهای جدید موجب افزایش قیمت آپارتمان‌های این شهر ها به‌خصوص واحدهای مسکن مهر شده است.
قیمت هر متر مربع آپارتمان

مطابق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در تیرماه امسال قیمت مسکن در مقایسه با آخرین ماه بهار ۹۹ حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در ماه گذشته به مرز ۲۱ میلیون تومان نزدیک شد.

به گزارش مجله دلتا روند تصاعدی قیمت مسکن تهران طی امسال تداوم داشته و باعث شده تا تقاضا برای مسکن شهرهای جدید اطراف پایتخت به خصوص شهر پردیس افزایش یابد. از سوی دیگر عدم ساخت مسکن به میزان مورد نیاز در کشور شرایطی را به‌وجود آورده تا به‌عنوان مثال در شهر پردیس عرضه واحدها متناسب با تقاضا نباشد. این وضعیت نیز باعث افزایش قیمت هر متر مربع آپارتمان به‌خصوص واحدهای مسکن مهر شده است.

هم‌اکنون یک واحد مسکن ۱۲۱ متری امیر ساوالان (فاز ۸) با قیمت حدود یک میلیارد تومان (۹۸۰ میلیون تومان) برای فروش آگهی شده است. در سایر پروژه‌های مسکن مهر این شهر نیز قیمت‌ها افزایشی بوده و در فاز ۱۱ (کوزو) یک واحد مسکن مهر با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شده است.

همچنین در شهر پرند که اواخر سال گذشته یک واحد آماده سکونت مسکن مهر حدود ۱۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، ‌امروز به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در هشتگرد نیز وضعیت این‌گونه بوده است. در این شهر با شدت کمتری افزایش قیمت مساکن مهر صورت گرفته و یک واحد آماده سکونت در این شهر حدود ۲۵۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. البته پیش بینی می‌شود با فعالیت مستمر مترو این شهر،‌ قیمت واحدهای مسکن این شهر به خصوص مسکن مهر افزایش قابل توجهی طی ماه‌های آینده داشته باشد.

عدم ارائه و اجرای یک برنامه مشخص از سوی دولت طی ۷ سال اخیر باعث شده تا تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن از بین برود. اتفاقی که باعث خروج بخش قابل توجهی از متقاضیان مسکن از کلانشهرها و هجوم آنها به حاشیه شهرها و در نهایت موجب افزایش قیمت واحدهای مسکن شهرهای جدید شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “فرصت ۲ روزه به متقاضیان مسکن ملی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، واریز نشدن قسط اولیه متقاضیان مسکن ملی در تهران در موعد مقرر به منزله انصراف از پروژه تلقی خواهد شد.
آورده اولیه‌ طرح اقدام ملی مسکن
براساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، متقاضیان مسکن ملی تا ۲ روز آینده باید نسبت به تکمیل آورده اولیه و مدارک خود اقدام کنند. آورده اولیه‌ طرح اقدام ملی مسکن ۴۰ میلیون تومان است و بعد از واریز این مبلغ، ساخت پروژه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش مجله دلتا خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه یک هزار و ۳۶۰ متقاضی تاکنون آورده خود را برای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل کرده‌اند، گفت: براساس آخرین اولتیماتوم اعلام‌شده، استقبال متقاضیان برای تکمیل آورده خود بسیار خوب بوده است و لازم است متقاضیان تا ۲ روز آینده نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک و واریز آورده اولیه‌ طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: متاسفانه تا پیش از اتمام آخرین زمان تکمیل آورده فقط ۲۶۰ نفر اطلاعات و آورده خود را تکمیل کرده بودند، اما بعد از آخرین اطلاع‌رسانی، متقاضیان بیشتری اطلاعات و مدارک خود را برای ثبت‌نام در این بخش وارد کرده‌اند.

آغاز واگذاری اراضی‌ از هفته آینده

محبت‌خواه با اشاره به آماده بودن اراضی مسکن ملی اظهار داشت: ساخت پروژه‌های مسکن ملی در حال انجام است و اراضی آنها تامین شده، اما هنوز بسیاری از متقاضیان آورده خود را در این بخش تکمیل نکرده‌اند. برای افزایش سرعت در اجرای پروژه‌ها لازم است متقاضیان آورده‌ خود را واریز کنند؛ در غیر اینصورت از طرح اقدام ملی مسکن حذف می‌شوند. واگذاری این اراضی نیز در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

براساس این گزارش در حالی که بیش از یک ماه از رسیدن به مرحله واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن می‌گذشت، اما خبری از تکمیل مدارک و واریز آورده اولیه نبود، موضوعی که با تکمیل به موقع ساخت مسکن ملی ارتباط مستقیم دارد و در صورتی که متقاضیان سر وقت آورده خود را برای تزریق به پروژه واریز نکنند ساخت واحدها تا سال ۱۴۰۰ تکمیل نخواهد شد. به همین دلیل اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام‌کرد که عدم واریز به موقع قسط اولیه متقاضیان مسکن ملی به منزله انصراف است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “یک سوءتفاهم درباره مالیات خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
تازه‌ترین گزارش‌ها از وضعیت معاملات مسکن در بهار امسال نشان می‌دهد که تفاوت قیمت فروش هر متر مربع خانه در تهران به 88 میلیون تومان رسیده است.
قیمت هر متر خانه در تهران

بررسی گزارش‌های مرکز آمار در رابطه با وضعیت معاملات مسکن در بهار امسال نشان می‌دهد که حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی برای یک واحد با میانگین عمر ۱۲ سال در تهران حدود ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان است که حداکثر قیمت فروش هر متر از چنین خانه‌ای به ۹۰ میلیون تومان می‌رسد، در این حالت قیمت بین کمترین و بیشترین قیمت هر متر خانه در تهران حدود ۸۸ میلیون تومان خواهد بود.

گزارش مجله دلتا حاکیست میانگین قیمت هر متر خانه در تهران در بهار امسال ۱۸.۸ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به زمستان ۲۲.۸ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۴۳.۸ درصد افزایش دارد. در میان ۲۲ منطقه شهر تهران بیشترین میانگین قیمت فروش هر متر خانه حدود ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و میانگین عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک و کمترین میانگین قیمت حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۶۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

همچنین در بهار امسال تعداد معاملات در مقایسه با زمستان حدود ۲۹.۳ درصد کاهش و در مقایسه با بهار سال گذشته ۳.۹ درصد افزایش داشته است.

 زمین ۵۰ درصد گران شد

بررسی وضعیت معاملات زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پایتخت در بهار امسال نشان می‌دهد که حداقل قیمت فروش یک متر مربع از زمین حدود سه میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و حداکثر آن ۹۲ میلیون تومان بوده است.

میانگین قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که در مقایسه با زمستان سال گذشته ۲۲.۶ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۵۰.۴ درصد افزایش دارد. تعداد معاملات زمین ۲۰.۹ درصد نسبت به زمستان و ۱۸.۹ درصد به بهار سال ۹۸ کاهش یافته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “متقاضیان وام اجاره به بانک‌ها مراجعه کنند” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
متقاضیان واجد شرایط دریافت وام اجاره از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک، تشکیل پرونده داده و نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند.
دریافت وام ودیعه مسکن

براساس اعلام مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، یک هزار و ۶۰۰ نفر از واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن می‌توانند از امروز ۲۲ مردادماه با مراجعه به شعبه بانک منتخب خود، تشکیل پرونده بدهند.

به گزارش مجله دلتا پروانه اصلانی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با پایش درخواست متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر واجد شرایط بوده و پرونده آنها نهایی شده است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: اسامی واجدان شرایط دریافت تسهیلات وام اجاره، پس از انتخاب بانک خود در سامانه طرح اقدام ملی وارد کارتابل بانک‌ها می‌شود و این افراد می‌توانند با مراجعه به بانک نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خود اقدام کنند.

اصلانی ادامه داد: از زمان معرفی متقاضیان به بانک‌ها تا زمان دریافت وام طبق مقررات بانک مطابق با دریافت سایر تسهیلات عمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار وام ودیعه مسکن تامین شده است و بعد از مراجعه به بانک و تشکیل پرونده اگر زمان اجاره نامه به شهر محل درخواست با شرایط دریافت وام انطباق داشته باشد، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۲۹ هزار نفر با کد ملی معتبر پیامک زده‌اند. البته رقم پیامک‌های دریافت شده بیشتر از این رقم است که یا نامعتبر بوده یا از یک کد ملی چند بار پیامک زده شده است.

اصلانی افزود: ۳۲۸ هزار نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد تاکنون ۷۰ هزار نفر از آنها پالایش شده‌اند و مابقی نیز به مرور پالایش خواهند شد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “قیمت روز آپارتمان‌های نوساز نقلی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاهش عرضه آپارتمان‌های نوساز 40 و 50 متری در شرایطی اتفاق می‌افتد که متقاضیان واحدهای نوساز به دلیل کاهش قدرت خرید تمایلی به خرید این واحدها نشان نمی‌دهند.
آگهی‌ آپارتمان‌ های نقلی
بررسی تازه‌ترین آگهی‌ آپارتمان‌ های نقلی نوساز و کلیدنخورده از جمله واحدهای ۴۰ و ۵۰ متری نشان می‌دهد که عرضه این آپارتمان‌ها بسیار کم‌تعداد f,ni و در برخی از محله‌های مصرفی نزدیک به صفر است.

به گزارش مجله دلتا ماجرای کمبود عرضه آپارتمان‌های نوساز در بازار فروش مسکن تهران جدید نیست و پیشینه دست‌کم یک ساله دارد. با این حال در تمام ماه‌های گذشته همواره در همه گروه‌های ملکی امکان جست‌وجوی واحدهای کلیدنخورده که از سوی سازنده‌ها برای تامین نقدینگی مورد نیاز شروع پروژه جدید، اصطلاحا «تک‌فروشی» می‌شد، وجود داشت.

هر چند که در ماه‌های گذشته در هر مجتمع مسکونی یک یا حداکثر دو واحد از آپارتمان‌های تکمیل شده متعلق به سازنده برای فروش عرضه می‌شد، اما همین مقدار نیز به دلیل کمبود متقاضی، تا حدودی پاسخگوی نیاز بازار بود، اما در چند هفته اخیر از تعداد آپارتمان‌های نوساز عرضه شده برای فروش در گروه واحدهای نقلی به شدت کاسته شده و تعدادی از فروشنده‌ها پس از اینکه خریدار اعلام آمادگی کرده، از فروش انصراف داده‌اند.

برخی از واسطه‌های ملکی می‌گویند از آنجا که روند تورم ملکی در ماه‌های اخیر با وجود رکود معاملاتی، متوقف نشده است، این گروه از فروشنده‌ها که به خوبی می‌دانند با توجه به میانگین استطاعت متقاضیان مسکن، امکان بهترین عرضه در تناسب با تقاضا را دارند، ترجیح داده‌اند از فروش دست بکشند.

از گذشته مرسوم بوده که آپارتمان‌های نقلی را به لحاظ زود نقدشوندگی با «طلا» و «پراید» مقایسه می‌کردند و به همین خاطر اکنون فروشندگان این املاک، دلیلی برای عجله نمی‌بینند، چراکه تصور می‌کنند در هر زمان می‌توانند آپارتمان‌های خود را برای فروش عرضه کنند و همواره برای این املاک مشتری وجود دارد.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌ آپارتمان‌ های نقلی در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت واحدهای مسکونی

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “یک سوءتفاهم درباره مالیات خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

تنوع در بازار آپارتمان‌های فروشی

قیمت‌های پیشنهادی مسکن، عجیب و باورنکردنی

۱۹ میلیون تومان؛ قیمت یک متر خانه در تهران

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
براساس اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، سهم آورده متقاضیان در مسکن مهر پرند به نیابت از متقاضی از سوی شرکت عمران این شهر پرداخت خواهد شد.
تکمیل مسکن مهر

محسن وطن‌خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به کمک‌های دولت برای تکمیل مسکن مهر پرداخت نامنظم آورده‌های متقاضیان را علت اصلی تاخیر در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر دانست و افزود: اهرم لازم برای فشار به متقاضیان برای تکمیل آورده در اختیار نبود و این مساله باعث شد جریان پایدار تامین مالی احداث مسکن مهر وجود نداشته باشد.

به گزارش مجله دلتا وطن‌خواهی اظهار داشت: سه محل برای تامین منابع مالی برای تکمیل مسکن مهر وجود دارد: نخست، آورده متقاضی. دوم، وام بانکی که بازپرداخت آن به عهده متقاضی است. سوم، کمک‌های دولتی در محوطه‌سازی. هم‌اکنون کمک‌های مربوط به محوطه سازی انجام و وام بانکی نیز پرداخت شده است. بخش عمده پولی که هنوز پرداخت نشده، مربوط به آورده متقاضی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند ادامه داد: صد درصد هزینه باقی مانده پروژه از محل منابع باقی مانده و تهاتر تامین می‌شود. پروژه‌ها باید از این پس به صورت دو و سه شیفت فعال باشند. تنها پاشنه آشیل پروژه‌های مسکن مهر منابع مالی بود که تامین شده است و بهانه‌ای برای پیمانکار باقی نخواهد ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تغیّرات قیمتی و تورمی که اتفاق افتاده، حداکثر مساعدت را انجام خواهیم داد و حتی مواردی که ممکن است اضافه پرداخت باشد، پرداخت خواهد شد تا بعدا در مورد نحوه بازپس‌گیری آن تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در مورد نحوه بازپرداخت این کمک نیز گفت: بازپرداخت بخشی از این کمک در سهم متقاضی است. به عنوان مثال در یکی از پروژه‌ها، سهم متقاضیان ۲۲۰ میلیارد تومان است. این ۲۲۰ میلیارد به پیمانکار پرداخت شده و نهایتا از محل آورده متقاضی تسویه خواهد شد. البته با توجه به اینکه ممکن است متقاضی نتواند همه آورده را بپردازد، این امکان به صورت قانونی وجود دارد که بخشی از این کمک بلاعوض باشد.

وی افزود: این مساله حتی در مورد روبناها نیز انجام می‌شود. به عنوان مثال با توجه به گران شدن انشعابات آب و برق، شرکت به نیابت از مردم پرداخت این هزینه را بر عهده گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “یک سوءتفاهم درباره مالیات خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بازار فروش آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت در مردادماه امسال با طیف متنوعی از عرضه املاک فروشی روبه‌رو شده است.
آپارتمان برای فروش

هرچند در مجموع حجم عرضه آپارتمان برای فروش در تهران در مقایسه با تابستان سال گذشته از سوی واسطه‌های ملکی به مراتب کمتر ارزیابی می‌شود، اما در عین حال میزان این عرضه به حدی است که جست‌وجوگران مصرفی بازار مسکن را تا حدودی راضی کند.

به گزارش مجله دلتا نگاهی به آگهی‌های ملکی سراسر پایتخت نشان می‌دهد که وضعیت عرضه در مناطق ۲، ۴ و ۵ تهران و نیز مناطق ارزان‌تر به‌ویژه محله‌های قیمت ‌مناسب واقع در مناطق ۷ تا ۱۴ به مراتب بهتر از سایر مناطق شهر تهران است، اما در سایر مناطق نیز دامنه آگهی‌های موجود برای جست‌وجو در گروه‌های متراژی مختلف نسبتا قابل قبول است و از هر گروه متراژی، آپارتمان‌های عرضه شده با سن بنای مختلف وجود دارد.

با وجود اینکه عرضه آپارتمان نوساز در بازار مسکن فعلی تقریبا در همه مناطق اندک است، اما این موضوع با توجه به قیمت‌های تند پیشنهادی فروش نوسازها، لطمه چندانی برای متقاضیان خرید مسکن نداشته است، چراکه آنها عملا تلاش برای یافتن آپارتمان نوساز با قیمت قابل قبول را عمدتا کنار گذاشته‌اند و از خیر خرید املاک کلید نخورده گذشته‌اند.

گفته می‌شود مشتری اصلی معدود واحدهای نوساز عرضه شده در بازار مسکن، سوداگرانی هستند که قصد فروش فوری این املاک در مدت باقی‌مانده از تابستان را دارند، هرچند طبعا در کنار این گروه همواره تقاضای مصرفی نیز از خرید آپارتمان نوساز مشروط بر اینکه قیمت پیشنهادی آن مناسب باشد، استقبال می‌کند.

در جدول زیر جدیدترین آگهی‌های آپارتمان برای فروش در تهران ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت دقیق خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران و سایر شهرستان‌ها به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت خرید و فروش آپارتمان در تهران

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “یک سوءتفاهم درباره مالیات خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
از 21 مردادماه معرفی افراد واجد شرایط به بانک‌ها آغاز خواهد شد تا نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.
وام کمک ودیعه اجاره

بخش اعظمی از پالایش متقاضیان تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا وام کمک ودیعه اجاره انجام شده و متقاضیان طبق اعلامی که از قبل صورت گرفت بر اساس رقم سمت راست کد ملی از روز ۱۴ مردادماه نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند که این روند تا بیستم مردادماه ادامه دارد.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده، معاون وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر افزود: از روز​ بیست و یکم مردادماه نیز روند معرفی متقاضیان واجد شرایط دریافت وام کمک ودیعه اجاره به ۱۷ بانک و ۲ موسسه اعتباری آغاز می‌شود و در تلاش هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این وام پرداخت شود.

محمودزاده ادامه داد: پس از اعلام متقاضیان واجد شرایط، لازم است این افراد نسبت به تکمیل پرونده خود در بانک اقدام کنند. بر اساس سهمیه‌ای که برای هر بانک در سامانه اقدام ملی مشخص شده است، متقاضی می‌تواند به شعبه بانک مورد نظر مراجعه کند.

تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد و نحوه بازپرداخت آن به دو گونه است. در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کرده و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “جریمه میلیاردی برای خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
جریمه واحدهای خالی از سکنه 6 برابر مالیاتی را شامل می‌شود که سالانه به درآمد صاحبخانه ها اختصاص می‌یابد.
مالیات واحدهای مسکونی خالی

براساس اعلام معاونت وزیر راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی ۶ برابر مالیات اجاره خواهد بود، نه ۶ برابر اجاره. از طرف دیگر خانه‌های کمتر از ۱۵۰ متر در تهران و کمتر از ۲۰۰ متر در دیگر شهرها که تا پیش از این معاف از مالیات اجاره بود از این پس مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شود.

به گزارش مجله دلتا مالیات خانه های خالی، برای سال اول ۶ برابر ‌مالیات متعلقه که رقم های بین ۱۵ تا ۳۵ درصد درآمد اجاره را در بر می‌گیرد شامل می‌شود. پیش از این تصور می‌شد که مالیات ۶ برابر درآمد اجاره است.

۲۵ درصد درآمد اجاره معاف از مالیات

طبق ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد مشمول مالیات املاکی که به اجاره واگذار می‌شود عبارت است از کل مال‌الاجاره، اعم از نقدی و غیر نقدی، پس از کسر ۲۵ درصد بابت هزینه‌ها و استهلاکات و تعهدات مالک نسبت به مورد اجاره.

به طور مثال خانه‌ای با نرخ ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ۲ میلیون تومان اجاره ماهیانه، اجاره داده می‌شود. ابتدا باید اجاره سالانه را حساب کنید. یعنی ۲ میلیون تومان را در ۱۲ ماه سال ضرب کنید که معادل ۲۴ میلیون تومان می‌شود. سپس ۱۸ درصد مبلغ رهن را به اجاره سالانه اضافه کنید.

مالیات یک خانه با ودیعه ۵۰ میلیونی

با توجه به ودیعه ۵۰ میلیون تومانی، ۱۸ درصد آن ۹ میلیون تومان خواهد شد. یعنی درآمد سالیانه شما مجموع دو عدد ۲۴ میلیون به علاوه ۹ میلیون تومان است که می‌شود ۳۳ میلیون تومان. ۲۵ درصد از این درآمد که به نگهداری ساختمان مربوط می شود معاف از مالیات است. بنابراین عدد ۳۳ میلیون تومان را در ۰.۷۵ ضرب می‌شود تا درآمد مشمول مالیات محاسبه شود. اگر عدد ۳۳ میلیون را در ۷۵ صدم ضرب کنیم رقم ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به دست می آید.

بر اساس ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم تا ۳ میلیون تومان درآمد اجاره مشمول ۱۵ درصد، بین ۳ تا ۱۰ میلیون مشمول ۲۰ درصد، بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون شامل ۲۵ درصد، بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشمول ۳۰ درصد و بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۳۵ درصد مالیات خواهد شد.

بنابراین از رقم به دست آمده مثال فوق یعنی ۲۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، تا ۳ میلیون شامل ۱۵ درصد مالیات، بین ۳ تا ۱۰ میلیون شامل ۲۰ درصد و بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون شامل ۲۵ درصد مالیات می‌شود. یعنی مالک باید ۴۵۰ هزار تومان به اضافه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، به اضافه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که رقم کل مالیات بر اجاره سالیانه آن ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

حال اگر واحد مذکور خالی بماند در سال اول مشمول شش برابر رقم مذکور یعنی ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه می‌شود. مالک باید سال دوم ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کند. این مبلغ در سال سوم به ۱۰۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می رسد.

آنچه به عنوان اصلاحیه ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم به تصویب رسیده ضرایب ۶ برابر، ۱۲ برابر و ۱۸ برابر نسبت به مالیات بر اجاره است که هر سال در دفترچه‌های​ سازمان امور مالیاتی مشخص می‌شود. این رقم‌ها صرفا بر اساس نرخ روز بازار نیست بلکه قرارداد موجر و مستاجر ملاک مالیات خواهد بود.

از طرف دیگر بر اساس تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیات‌های مستقیم، واحدهای کمتر از ۱۵۰ متر در تهران و کمتر از ۲۰۰ متر در دیگر شهرها از پرداخت مالیات بر اجاره معاف بودند که طبق قانون جدید، معافیت‌های قبلی برداشته شده و تمام واحدهای خالی از سکنه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مشمول مالیات متعلقه بر درآمد اجاره می‌شوند.

اقامتگاه دوم معاف از مالیات است

قانون جدید استثنائاتی را برای مالیات واحدهای مسکونی خالی در نظر گرفته است. به طور مثال هر سرپرست خانوار می‌تواند علاوه بر خانه‌ای که اقامت اصلی او است یک مسکن در شهر دیگر در مالکیت خود داشته باشد که حتی اگر خالی باشد از آنجا که اقامت فرعی خانواده محسوب می‌شود معاف از مالیات بر خانه‌های خالی خواهد بود.  خانه‌های خالی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و روستاها نیز از تور مالیاتی مذکور خارج است.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از گزارش های ملکی بیشتر مطلب “جریمه میلیاردی برای خانه‌های خالی” را مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
میدان امیر چخماق، نماد شهر یزد به شمار می‌رود و علاوه بر اهمیت تاریخی از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز برای مردم مهم است. مجموعه میدان تاریخی امیرچخماق یزد در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. مراسم نخل گردانی یزد در ماه محرم نیز در این میدان برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.
میدان امیر چخماق

میدان امیر چخماق یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگری یزد به شمار می‌رود. این میدان مربعی‌شکل که حدود ۵ قرن قدمت دارد. بنا شامل تکیه، مسجد، آب‌انبار، بازارچه، حمام و زورخانه است. هر کدام از اجزای میدان به تنهایی در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده‌اند. همچنین کل مجموعه نیز به ثبت ملی درآمده است. بنگاه شیرینی‌سازی حاج خلیفه علی رهبر و شرکا نیز که برندی جهانی در زمینه تولید شیرینی‌جات سنتی یزد است، در کنار مجموعه میدان امیر چخماق قرار گرفته. امیر چخماق را ‌می‌توان از محبوب‌ترین جاذبه‌های تاریخی یزد دانست. با مجله دلتا همراه باشید تا از این میدان جذاب دیدن کنیم.

یزد امیر چخماق

 

تاریخچه میدان امیر چخماق یزد

قدمت میدان امیر چخماق را به دوران تیموری نسبت می‌دهند. طبق گفته تاریخ‌دانان امیر جلال الدین چخماق یکی از حکمرانان یزد در زمان ایلخانان یعنی حدود ۵ قرن پیش بود. او برای رونق و پویایی یزد تصمیم گرفت در این شهر مسجد، مدرسه، کاروان‌سرا، چاه آب خنک، آب انبار، حمام و هر آنچه از عناصر شهری محسوب می‌شد بسازد. امیر چخماق این کار را با همراهی همسرش فاطمه خاتون به انجام رساند.

نمای شب امیر چخماق

 اجزای مجموعه میدان امیر چخماق یزد

 

این میدان، دقیقا در مرکزی‌ترین نقطه یزد قرار دارد و مجموعه‌ای با پلان مربعی است. بقعه ستی(بی‌بی) فاطمه، دو آب انبار، مسجد، تکیه و بازارچه حاجی قنبر از جمله اجزای این میدان به شمار می‌روند. تکیه امیر چخماق در سه طبقه ساخته شده و کاربری مذهبی دارد و جهت برگزاری مراسم مخصوص روز عاشورا و دهه محرم ساخته شده.

یزد میدان امیر چخماق

نخل معروف یزد

خوب است بدانید نخلی ۴۵۰ ساله کنار تکیه قرار دارد. این نخل که از وسایل عزاداری و تابوت نمادین امام حسین (ع) است، در کنار تکیه قرار گرفته و منتظر است تا هر ساله پیش از آغاز دهه محرم سیاه‌پوش شود و اشیای تزئینی رویش قرار بگیرد. مسجد و تکیه این میدان از نظر وسعت، زیبایی و قدمت، پس از مسجد جامع یزد در مقام دوم قرار دارد و این رو آن را مسجد جامع نو نیز می‌نامند.

 

گردشگری در میدان امیرچخماق

 

دسترسی و زمان بازدید

تکیه امیر چخماق ۳ طبقه دارد که می‌توانید با خریدن بلیت از یک طبقه آن دیدن کنید. از ۸ صبح تا ۸ شب می‌توانید وارد تکیه شوید. البته در زمستان کمی زودتر درهای تکیه را می‌بندند. با این حال می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز از بناهای دورتا دور میدان بازدید کنید. بهترین زمان دیدن مجموعه امیر چخماق، هنگام طلوع و غرب خورشید است. بازی نور و رنگ و سایه ابهت زیادی به بناها می‌دهد. شب‌ها نیز به دلیل اینکه شهروندان یزدی به امیر چخماق می‌آیند و تفریحات خانوادگی می‌کنند، منظره دوست داشنی و دیدنی ایجاد می‌شود. دور تا دور امیر چخماق نورپردازی دارد و چشم‌انداز زیبایی از بناها و محیط اطراف ایجاد می‌کند. غروب‌ها را پر ازدحام‌تر خواهید یافت.

در آخر پیشنهاد می‌کنیم در سفر به یزد، از میدان امیرچخماق دیدن کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
کاخ کرملین بزرگ‌‌ترین کاخ سلطنتی روسیه که با نام قلب مسکو نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین کاخ‌های جهان است. این کاخ قدیمی ترین کاخ شهر مسکو است.
کاخ کرملین

کاخ کرملین، قدیمی‌ترین کاخ شهر مسکو است. برخی از ساختمان‌های آن، در قرن دوازدهم ساخته شده‌اند. این بنا، روزگاری دژ مستحکم تزارهای روس بوده و درون دیوارهای اطراف آن، قصرها و کلیساهای باستانی با گنبدهای طلایی زیبایی ساخته شده است. کرملین در بیشتر تاریخ طولانی خود، مقر حکومتی روسیه بوده. امروزه این کاخ، اقامتگاه رسمی رئیس‌جمهور روسیه و مقر تصمیم‌گیری‌های دولت مسکو است. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

کاخ کرملین

درباره کاخ کرملین

کرملین پناهگاه اسطوره‌ای روسیه که به تنهایی مانند یک شهر، دارای کاخ‌های متعدد، اسلحه‌خانه، کلیسا و یک دژ قرون وسطایی است، دولت مدرن را به گذشته‌ افسانه‌ای آن در قرون حکومت «روس کیِف» (Kievan Rus) متصل می‌کند. زمانی که حکومت کیِف از بین رفت، شاهزاده‌های منطقه قدرت یافتند. در سال ۱۱۴۷، یک وقایع‌نگار، جشنی را ثبت کرده که در خانه شکار «یوری دولگاروکی» (Yuri Dolgorukiy)، شاهزاده حکمران «روستوف» و «سوزدال» برپا شده بود. این خانه در بالای یک تپه با موقعیتی عالی قرار داشت و مشرف به مسکو و رودهای «نِگلینا» بود. این خانه بزرگ حتی در زمان‌های پر آشوب به توسعه خود ادامه داده و تبدیل به یک شهرک با استحکامات دفاعی شد که همان کرملین امروزی است.

کاخ کرملین

محوطه‌‌های کرملین

اسلحه خانه

اسلحه‌خانه کرملین، به دستور پتر کبیر ساخته شد و در آن، هم ساخت و هم انبار مهمات و اسلحه در کنار هم صورت می‌گرفت. بعد از عقب نشینی فاجعه‌بار ناپلئون از مسکو، این بنا تبدیل به موزه‌ای برای گرامیداشت پیروزی روسیه شد. اکثر توپ‌هایی که در کنار آن چیده شده‌اند جزو غنایمی بودند که از ارتش فراری و از هم پاشیده فرانسه به دست آمد. این ساختمان امروزه محل استقرار سران گارد کرملین است.

مسکو کاخ کرملین

کاخ دولت کرملین

این سازه شیشه‌ای و بتنی، در سال ۱۹۶۱ تکمیل شده و یکی از جدیدترین الحاقات کرملین به شمار می‌رود. این کاخ در روزگار آرام حکومت «خروشیوف» ساخته شد تا میزبان حزب کمونیست باشد. سبک اجرای معماری بنا بسیار دقیق و باشکوه است. آمفی‌تئاتر بزرگ این ساختمان با ۶۰۰۰ صندلی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آید. امروزه کاخ کرملین برای اجراهای باله مورد استفاده قرار می گیرد.

روسیه کاخ کرملین

میدان کلیسای جامع

اگر روسیه را مانند یک عروسک ماتریوشکای تو در تو در نظر بگیرید (از نمادهای کشور روسیه)، مسکو در دل روسیه، کرملین در دل آن و میدان کلیسای جامع آخرین قطعه در داخل کرملین محسوب می‌شود. میدان کلیسای جامع کرملین اولین بنای بزرگ عمومی شهر بود که در زمان رشد قدرت مسکو در اوایل قرن ۱۴ ساخته شد. این میدان برای قرن‌ها قلب نمادین حکومت تزارها بود. کلیسایی که در این میدان وجود دارد، در دهه ۱۴۷۰ به عنوان محل استقرار کلیسای ارتدوکسی روسیه و به دستور ایوان کبیر ساخته شد. تا قبل از انتقال پایتخت به سن پترزبورگ، میدان کلیسای جامع، مرکز قدرت سیاسی کشور بود. تمام مراسم‌های تاج‌گذاری، مجمع اشراف و رویدادهای مرتبط به دولت در اینجا برگزار می‌شدند.

کاخ کرملین

کلام آخر

میدان کلیسای جامع هنوز حس و حال دوران تزاری روسیه را بازتاب می‌دهد. دور تا دور این میدان را مجموعه‌ای از کلیساها، برج‌ها و کاخ‌ها محاصره کرده‌اند که در کنار هم کل تاریخ آن بازه زمانی را به نمایش می‌گذارند. با بازدید از کرملین و بناهای تاریخی متعدد آن، می‌توانید سفری به گذشته کرده و تاریخ پر فراز و نشیب روسیه را مرور کنید. قطعاً گردش در دل دیوارهای کرملین تجربه‌ای بی تکرار و گران‌بها خواهد بود که طی سفر به شهر مسکو نباید از دست داد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین تبارها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون است. در هند مقاصد گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می‌شود.
6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

هند هفتمین کشور بزرگ جهان بوده و با بیش از ۱ میلیارد نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت جهان پس از چین است. این کشور از جنوب به اقیانوس هند، از غرب به دریای عرب و از شرق به خلیج بنگال محدود می‌شود. گستره‌ وسیع کوهستان، رودخانه‌های فریبنده، دریاهای خروشان، دره‌های آرام، آبشارهای خرامان، یادبودهای تاریخی، معابد مقدس، همه و همه، تنها بخشی از جاذبه های گردشگری هند است. در ادامه برای آشنایی با ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند، با مجله دلتا همراه باشید.

شهر دهلی، پایتخت هندوستان، یکی از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند

یکی از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند دهلی است. این شهر، پایتخت هند و بدون شک یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در این کشور است. دهلی در کنار آگرا و جیپور، مثلث طلایی هند را تشکیل می‌دهند و سالانه میلیون‌ها توریست برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این مناطق به هند سفر می‌کنند. بارزترین ویژگی دهلی شمار زیادِ بناهای تاریخی شگفت‌انگیز آن، که این شهر را به بهشتی برای علاقه‌مندان به تاریخ بدل کرده است. در سرتاسر دهلی مساجد باشکوه، قلعه ها و بناهای زیبا و باعظمتی وجود دارند که به جا مانده از دوران حکومت مغول‌ها در این سرزمین است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

مشهورترین نمادِ هند، تاج محل

وقتی در مورد هند صحبت می‌کنیم معمولا اولین تصویری که در ذهنمان شکل می‌گیرد، بنای باشکوه و مرمرینِ تاج محل است. این بنا که در شهر آگرا قرار دارد، مشهورترین نماد و سمبل هند است. سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند. اگرچه تاج محل معروف‌ترین جاذبه آگرا و حتی هند است، اما جاذبه‌های این شهر محدود به تاج محل نمی‌شود. توصیه می‌کنیم در سفر به آگرا از دیدنی‌های دیگر هم دیدن کنید.

تاج محل 6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بازدید از شکوه و جلالِ سلطنتی، اودی‌پور

شهر اودی‌پور که به صورت اودیپور هم نوشته می‌شود مملو از دریاچه‌ها، قصرها و کاخ‌های باشکوه است. اگر می‌خواهید غرق در شکوه و جلال اشرافی و سلطنتی هند شوید به اودیپور سفر کنید. خاندان سلطنتی بخش زیادی از این قصر و کاخ‌ها را به موزه تبدیل کرده‌اند و فرصتی بی‌نظیر برای آشنا شدن با سبک زندگی سلطنتی هند به توریست‌ها داده‌اند. یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به اودیپور اقامت در هتل‌هایی با چشم انداز بی‌نظیر به شهر و قصرهای باشکوه آن است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بهترین مقصد برای تاریخ و معماری، غارهای آجانتا و اِلورا

وسط ناکجاآباد و نزدیکی اورانگاباد در شمال ایالت مهاراشترا مجموعه غارهای باستانی شگفت‌انگیزی وجود دارد که هزاران سال پیش در دل کوه کنده شده‌اند. این غارها در فهرست سایت‌های جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و از اهمیت تاریخی و باستان شناسی بالایی برخوردارند. در منطقه الورا مجموعا ۳۴ غار وجود دارد که تاریخ ساخت آن‌ها به قرون ۶ و ۱۱ میلادی بر می‌گردد. با این حال، غارهای آجانتا همگی متعلق به مذهب بودایی‌ست. غارهای آجانتا در مجموع از ۲۹ غار تشکیل شده، که تاریخ ساخت آن‌ها به مراتب قدیمی‌تر است و به قرن های ۲ و ۶ پس از میلاد بر می‌گردد.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

کلکته، یکی دیگر از ۶ جاذبه پربازدید و ارزان هند

کلکته، پایتخت بنگال غربی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند است که شاید آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده. البته همین موضوع می‌تواند یک مزیت باشد، چرا که از ازدحام توریست‌ها خبری نیست. آشپزی متنوع و غنی، بازارهای محلی مشهور و تماشایی، محله‌های متنوع و چندفرهنگی و میراث فرهنگی این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در هند تبدیل کرده‌است. بزرگ‌ترین فستیوال شهر که دورگا پوجا نام دارد به تنهایی ارزش سفر کردن به کلکلته را دارد.

کلکته 6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

بهترین سواحل هند، گوا

گوا به خاطر سواحل تفریحی مشهوری که دارد از بهترین مقاصد گردشگری در هند به شمار می‌رود. میهمانی‌ها و تفریحات ساحلی، بازارهای محلی تماشایی و آشپزی و غذاهای خوشمزه، این منطقه را به مقصدی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است. گوا به دو بخش گوای شمالی و گوای جنوبی تقسیم شده. بخش شمالی، مدرن‌ و پیشرفته‌تر است.

6 جاذبه پربازدید و ارزان هند

 
 


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
برج ایفل، 324 متر بلندی دارد. این برج یکی از بلندترین سازه‌ها در جهان است. ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.
برج ایفل

 

برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است. ساخت این برج، در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز این برج، برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا سفری مجازی به این برج دیدنی در فرانسه بزنیم.

ساخت برج

ساخت بنا دو سال و دو ماه طول کشید. ۸۵۰ نفر در ساخت آن کار کرده‌اند. این سازه، از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده‌ و برای اتصال آن‌ها از ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده‌است. ارتفاع این برج ۳۲۴ متر است، که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده‌. وزن این بنا، بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن را فولاد تشکیل می‌دهد.

برج ایفل

سبک معماری

سبک معماری برج را به سختی می‌توان در یک مورد خلاصه کرد، چرا که معماری آن، همراه با ترکیبات معماری دیگری که روی آن نصب شده، یک کار مهندسی سازه‌ واقعی محسوب می‌شود. هر کدام از ۱۸ هزار قطعه‌ای که برای ساخت این برج به کار رفته‌اند، به‌طور اختصاصی برای پروژه محاسبه و در کارخانه ایفل در حومه شهر آماده شدند. این سازه‌ آهنی از چهار پایه قوسی عظیم تشکیل شده که به طور منحنی تا زیر قسمت اصلی برج ادامه پیدا کرده و به هم می‌رسند. ساخت این برج، ۲.۵ میلیون پرچ حرارتی و ۷۳۰۰ تن آهن نیاز داشت. برای حفاظت سازه در برابر عوامل محیطی، کارگران هر اینچ آن را رنگ زدند و بعد از آن، ۱۸ بار دیگر نیز رنگ شد.

برج ایفل پاریس

کاربرد‌های برج

در اصل قرار بود این برج فقط ۲۰ سال پابرجا بماند، اما کاربرد آن به عنوان یک فرستنده‌ی بی‌سیم تلگراف باعث شد تا مدت زمان بیشتری در جای خود بایستد. بعد از پیروزی شرکت ایفل در مسابقه ساخت برج در «شان دو مارس»، مشخص شد که این سازه موقتی بوده و بعد از ۲۰ سال قرار شد که این پروژه منحل شود؛ اما گوستاو ایفل علاقه‌ای نداشت که پروژه‌ی محبوبش بی‌مصرف و ناتمام بماند، پس به فکر ساخت برجی افتاد که ابزاری ضروری برای جامعه‌ی علمی باشد.

تنها چند روز بعد از بازگشایی آن، ایفل یک آزمایشگاه هواشناسی در طبقه سوم برج تأسیس کرد. وی از دانشمندان دعوت کرد تا از این آزمایشگاه برای مطالعاتشان در هر زمینه‌ای بهره گیرند. در نهایت اما این ارتفاع زیاد برج بود که آن را از نابودی نجات داد، نه آزمایشگاه! در سال ۱۹۱۰ شهر پاریس به خاطر کاربرد سازه به عنوان یک فرستنده‌ بی‌سیم تلگراف، امتیاز ویژه‌ای به این بنا داد. ارتش فرانسه از این برج برای برقراری ارتباط بی‌سیم با کشتی‌ها در اقیانوس آرام و جلوگیری از پیام‌های دشمن طی جنگ جهانی اول استفاده می‌کرد. امروزه هم در بالای برج بیش از ۱۲۰ آنتن وجود دارد که هم امواج رادیو و هم تلویزیون را در سرتاسر پایتخت و فراتر از آن انتشار می‌دهد.

دیدنی های فرانسه

برج ایفل امروزی و بازدید از آن

این بنا، هنوز هم هسته اصلی نمای شهر پاریس محسوب می‌شود. بیش از ۷ میلیون نفر در سال از این برج مشهور بازدید می‌کنند که آن را تبدیل به پربازدیدترین یادمان جهان کرده است. چشم انداز برج در شب، به ویژه در شب‌های روشنِ پاریس بسیار دیدنی و مشهور است. از زمان بازگشایی ساختمان برج ایفل در ۱۸۸۹، ۲۵۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان از جاذبه‌هایی که این برج فراهم می‌کند، بهره جسته‌اند.

پاریس

 

طبقات برج ایفل

طبقه اول: می‌توانید بجای آسانسور از پله برای رسیدن به این طبقه استفاده کنید. هرچند باید چیزی حدود ۳۶۰ پله را برای رسیدن به طبقه اول بالا بروید. کف طبقه اول از شیشه است و می‌توانید زیرپایتان را هم ببینید. همین، لذت تماشای مناظر اطراف را دوچندان می‌کند. در این طبقه ۵۸ رستوران، سینما، موزه، کتابخانه و مرکز تفریحی برای کودکان و حتی یک دفتر پستی هم وجود دارد.

طبقه دوم: برای رسیدن به طبقه دوم تقریبا ۷۰۴ پله را باید طی کنید. رستوران معروف ژول ورن را در این طبقه خواهید دید. همچنین یک تلسکوپ هم در اینجا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مناظر زیبای پاریس را از چشم‌اندازی کاملا متفاوت ببینید.

طبقه سوم: این طبقه در واقع بالاترین طبقه برج است، البته پایین‌تر از نوک برج قرار دارد. سکوی بازدید برج، دفتر و سالن کنفرانس ایفل در همین طبقه دیده می‌شود و برای رسیدن به آن حتما باید از آسانسور استفاده کرد.

برج ایفل



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وقتی از مناظر زیبا حرف می‎زنیم، همه ما ناخوداگاه یاد طبیعت و جنگل‎های دست نخورده شمال کشورمان می‎افتیم. اما دریاچه سقالکسار گیلان و مناظر اطراف آن مانند بهشت کوچکی‎است که وقتی قدم به آنجا می‎گذارید حتی باورتان نمی‎شود که اینجا ایرانِ خودمان است.
دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار گیلان، دریاچه‎ پاکی‎ که در نزدیکی ماسوله قرار گرفته. این دریاچه، از سد خاکیِ سقالکسار در دل جنگل؛ جنگلی در پانزده کیلومتریِ شهر رشت به‌وجود آمده است. سقالکسار روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران، که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت در دهستان لاکان قرار دارد. برای خواندن ادامه مطلب با مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه سقالکسار

اینجا ایران است

وقتی از مناظر زیبا حرف می‎زنیم، همه ما ناخوداگاه یاد طبیعت و جنگل‎های دست نخورده شمال کشور می‎افتیم. اما دریاچه سقالکسار و مناظر اطراف آن مانند بهشت کوچکی‎ست که وقتی قدم به آنجا می‎گذارید حتی باورتان نمی‎شود که اینجا ایرانِ خودمان است. در اطراف مزار آقا‌ سید‌شریف در نزدیکی شهرستان شفت دریاچه‌های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیباییست. روستای سقالکسار نزدیک به ۶۰۰ خانوار جمعیت دارد.

  دریاچه سقالکسار

 

دریاچه زنده

این مروارید درخشان، دریاچه‎ای است که خوشبختانه هنوز نفس می‎کشد؛ چرا که در فصل بارندگی آب بالا آمده و شما خانه‎ای را خواهید دید که گویا، تا نیمه در آب غرق شده است، و در فصل کم باران، همان خانه را خواهید دید که در نظر بیشتر گردشگران شبیه به قایقی‎ست که در آب لنگر انداخته است.

گیلان دریاچه سقالکسار گیلان

 

امکانات مجموعه

جاده رسیدن به سد خاکی سقالکسار آسفالت و هموار است. هنگام ورود پارکینگ مناسبی وجود دارد که در صورت خلوت بودن می‌توانید خودرو را تا محلی که قصد برپایی پیکنیک دارید در اطراف دریاچه ببرید. اما در تعطیلات و روزهای شلوغ برای آرامش بیشتر باید خودرو را در پارکینگ پارک کنید. یک کافه خیلی با صفا و در دو طبقه، اطراف دریاچه احداث شده که می‌توانید در آن طعم و عطر مطبوع چای گیلان را بچشید و از تماشای منظره زیبای دریاچه و درختان اطراف آن بهره‌مند شوید.

 

قایق سواری آری، ماهیگیری نه!

شما به راحتی می‎توانید با قایق‎های پدالی‎ای که کنار دریاچه قرار داده شده در ازای پرداخت مبلغی نا‎چیز به قایق سواری بپردازید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. اما به هیچ عنوان به شما اجازه ماهیگیری و یا حتی شنا در این دریاچه داده نخواهد شد.

 

رشت دریاچه سقالکسار گیلان

بهترین مکان برای تور یک روزه

  در منطقه وسیعِ  کنار دریاچه سقالکسار  و همچنین طبیعت بکر و زیبایی که در همه جای آن به چشم می‎خورد، می‎توانید به راحتی جایی را برای اقامت چند ساعته بیابید. چادری بزنید و در کنار خانواده و دوستان‎تان از این محیط لذت ببرید. مناظر چشم نواز و رویایی، چنان حال و هوای شما را تغییر خواهد داد که می‎توانید ساعت‎ها کنار دریاچه بنشینید و به صدای گوش نواز محیط گوش فرا دهید.

دریاچه سقالکسار

 

سقالکسارِ پاک

یکی از دلایلی که این دریاچه را به دریاچه‎ پاک شهره کرده، توجه مردم بومیِ این منطقه به نظافت است. مثلا رسم زیبای آنها برای پاک نگه داشتن این منطقه این است که هنگام ورود، به شما، کیسه ای داده خواهد شد برای جمع آوری زباله، و در صورت انجام این کار، دو سوم از مبلغ ورودی به شما بازگردانده می‌شود..

دریاچه سقالکسار

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()