سفر به ساکت‌ترین و عجیب‌ترین مکان جهان!
نوشته شده توسط : مجله دلتا
اکثر گردشگران دوست دارند که از شلوغی و سر و صدای شهر فرار کرده و برای مدتی وقت خود در مکانی آرام سپری کنند.
ساکت ترین نقطه جهان در مینه سوتا

اکثر گردشگران دوست دارند که از شلوغی و سر و صدای شهر فرار کرده و برای مدتی وقت خود در مکانی آرام سپری کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به شهر مینیاپولیس ایالات متحده بروید. در این شهر اتاقی وجود دارد  که به عنوان ساکت‌ترین نقطه جهان شهرت پیدا کرده است. البته از نظر برخی، سکوت این اتاق اصلا آرامش‌بخش و لذت بخش نیست. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ساکت ترین نقطه جهان در مینه سوتا آشنا شوید.

ساکت ترین نقطه جهان در مینه سوتا

در واقع این اتاق، بخشی از آزمایشگاه اورفیلد در مینه سوتا می‌باشد. داخل این اتاق بسیار ساکت است و تحمل آن بیشتر از ۴۵ دقیقه امکان‌پذیر نیست. یکی از علایق آقای استیو اورفیلد، بنیان‌گذار این آزمایشگاه این است که تاثیر صدا و به ویژه سکوت بر احساس راحتی و آسایش مردم را بررسی کند. آقای استیو اورفیلد در مصاحبه ای در مورد ساکت‌ترین نقطه جهان این چنین گفت:
نشستن در اتاق تاریک که در ساکت‌ترین نقطه جهان قرار دارد، در واقع یک چالش است. اکثر افراد نمی‌توانند در مدت زمات زیادی این حجم از سکوت را تحمل کنند. طولانی‌ترین زمانی که کسی توانسه در این اتاق بماند، ۴۵ دقیقه بوده است. شما زمانی که در این اتاق بشینید، علاوه بر صدای ضربان قلب، می‌توانید صدای شش‌هایتان که از هوا پر و خالی می‌شوند و حتی صدای قار و قور بلند شکمتان را بشنوید.

آرام ترین نقطه جهان

هدف از ساخت ساکت‌ترین نقطه جهان چیست؟

هدف از ساخت این اتاق این بوده که شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف، محصولاتشان را در این اتاق مورد آزمایش قرار بدهند و بلندی صدای آن‌ها را اندازه‌گیری کنند. هم چنین سازمان فضانوردی ناسا هم فضانوردانش را به این اتاق می‌فرستد تا خود را برای تحمل سکوت فضا آماده کنند. ممکن است این اتاق برای شما بسیار آزاردهنده باشد ولی بسیار پر کاربرد است. طبق گفته آقای اورفیلد این اتاق‌ها برای تست کردن وسایل و ابزارآلات می‌باشد نه انسان‌ها.  مثلا استیو کسی، یکی از مشتریان دائمی این اتاق بوده که بی‌صداترین یخچال در آمریکا را ساخته است. او هر سال جدیدترین محصول این شرکت را برای اندازه‌گیری میزان بلندی و سر و صدای آن به این اتاق می‌آورد.

اتاق بدون پژواک

هیچ کس بیش از ۴۵ دقیقه نمی تواند در این اتاق بماند!

افرادی که وارد ساکت‌ترین نقطه جهان می‌شوند، بعد از مدتی صدای ضربان قلب خود را می‌شنوند و ممکن است در جهت‌یابی و حتی ایستادن هم دچار مشکل شوند. جالب است بدانید که ایستادن، راه رفتن و جهت یابی انسان‌ها به سر و صداهای اطراف بستگی دارد.
اورفیلد در رابطه با این ویژگی عجیب اتاق بدون پژواک می‌گوید:
انسان‌ها بر اساس صداهایی که می‌شنوند، جهت‌یابی می‌کنند و می‌توانند، راه بروند. در اصل در یک اتاق ساکت، امکان جهت‌یابی وجود ندارد و همین باعث سردرگمی افراد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهر اسرارآمیزی که با جادو به وجود آمده!

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.





:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: