آبشارهای هفت‌قلو، معجزه‌ای در دل طبیعت ایران
نوشته شده توسط : مجله دلتا
در شهرستان ایوان، جاذبه‌ه‎ای بسیار زیبا و جذابی وجود دارد، یکی از این جاذبه‌ها آبشارهای هفت‌قلو هستند.
آبشارهای هفت قلو در ایوان

آبشار هفت‌گانه‌‎ پلیه ۲۵ متر عرض و ۷ تا ۹ خروجی ریزش آب دارد. سرچشمه آن رودخانه‌ای به نام «گنگیر» است که یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های این منطقه به حساب می‌‎آید و یک رودخانه پر آب و دائمی محسوب می‌شود.  با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با آبشارهای هفت قلو در ایوان آشنا شوید.

شهرستان ایوان

اگر قصد سفر به ایلام را داشتید، منطقه خوش آب و هوای ایوان را فراموش نکنید. شهرستان ایوان در شمال شهر ایلام واقع شده است. آب و هوای این شهرستان معتدل و نیمه‌مرطوب است. بیشترین درجه حرارتی که این منطقه تجربه کرده ۳۴ درجه سانتی‌گراد و کمترین درجه حرارت ۱۰- درجه سانتی‌گراد بوده است. اکثر مردم این منطقه اصالتی کردی دارند.

جالب است بدانید انبوهی از گیاهان سرسبز، کوه‌های این منطقه را پوشانده است. جنگل‌های بلوط، زالزالک، بادام کوهی و همچنین انواع گل‌ها و گیاهانی که دارای خواص دارویی هستند را می‌توانید در این منطقه پیدا کنید.

آبشارهای هفت قلو در ایوان

هر ۷ یا ۹ خروجی آبشار پلیه در فصل‎‌‌های پر باران به دریاچه‌ای که در پایین آن وجود دارد، می‌ریزند و نمایی زیبا را شکل می‌دهند که تماشای آن بسیار لذت‌بخش است. اما در زمان‌هایی از سال که بارندگی به میزان کمی می‌رسد، ممکن است فقط سه یا چهار عدد از این ریزشگاه‌های آب فعال باشند. آبشار پلیه ایلام با صدای طنین‌انداز موسیقی آب در این منطقه توانسته به تنهایی به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهرستان ایوان به‌شمار برود.

بهترین زمان بازدید

بهترین زمان سفر به آبشار پلیه فصل بهار است که تمامی پوشش‎‌های گیاهی این منطقه به اوج زیبایی خود رسیده‌‎اند و در کنار آبشار تصویری زیبا خلق کرده‌اند. این منطقه محیطی بسیار زیبا و آرامش‌بخش را برای علاقمندان به طبیعت‌گردی فراهم کرده است که توصیه می‌کنیم حتما از آن لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چال کندی، دره‌ای خنک در دل گرمای دزفول

دانلود اپلیکیشن

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.





:: برچسب‌ها: مجله گردشگری دلتا , مجله دلتا , گردشگری ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: