شهر عجیبی که در آن خون جنگنده‌ها را می‌نوشند
نوشته شده توسط : مجله دلتا

امپراتوری روم با به جا گذاشتن سازه‌های بی‌نظیر، آثار شکوه و عظمتش را در جهان باقی گذاشت، جالب است بدانید رومیان سنت‌های عجیب و چه بسا چندش‌آوری نیز داشتند.

بناهای باستانی روم

بناهای تاریخی روم باستان قدمتی دوهزار ساله دارند. در این مطلب از مجله دلتا با بناهای باستانی روم آشنا می‌شوید. گردشگران علاقه‌مند به تاریخ می‌توانند در دل آن سفر کنند و دوست‌داران گردشگری سیاه با ورود به شهرهای سوخته و پنهان شده در زیر گدازه‌های آتشفشان و شهر مردگان می‌توانند، به ماجراجویی بپردازند؛ جایی که خون جنگنده‌ها را می‌نوشیدند.

نوشیدن خون گلادیاتورها

عجیب و چه بسا چندش‌آور است اما رومیان باستان خون گلادیاتورهایی را می‌نوشیدند که کشته می‌شدند. در واقع آن‌ها بر این باور بودند که چنین آیینی به انسان نیروی حیات و نشاط برای زندگی می‌بخشد! در همین راستا بسیاری از نویسندگان رومی توضیح داده‌اند که چطور خون گلادیاتورهای مرده جمع‌آوری و به عنوان دارو فروخته می‌شده است.

بناهای روم در ایتالیا

محبوب‌ترین تفریح رومیان باستان 

نبرد گلادیاتورها در سالن آمفی‌تئاتر یکی از تفریحات محبوب بین رومیان بود. این محل نبرد که در آن گلادیاتورها با یکدیگر مبارزه می‌کردند به کولوسئوم مشهور است و البته در دوران باستان از آن با عنوان آمفی‌تئاتر فلاویوس نام برده می‌شد. جالب است بدانید که بنای بسیاری از این سالن‌های تئاتر هنوز هم باقی است. در ادامه با برخی از بناهای باستانی روم آشنا می‌شویم.

بناهای باستانی روم

کولوسئوم یا آمفی‌تئاتر فلاوین

کولوسئوم در بین سال‌های ۷۲ تا ۸۰ پس از میلاد، توسط امپراتور تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس ساخته شد. با شنیدن آثار باستانی رومیان بدون شک اولین اثری که در ذهن افراد ظاهر می‌شود این آمفی‌تئاتر بزرگ است. شکل و طراحی کولوسئوم به نماد شهر رم و بقایای روم باستان تبدیل شده است.

سنت های روم باستان

هرچند هزینه ورود به داخل این بنا زیاد است، فضای داخلی کولوسئوم به‌قدری باشکوه است که ارزش بازدید دارد. آمفی‌تئاتر فلاوین می‌تواند میزبان ۵۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ تماشاگر باشد. کولوسئوم، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر جهان است که در ۳ طبقه بیضی شکل ساخته شده است و برای نمایش انواع برنامه‌های تفریحی کاربرد دارد. جنگ خونین گلادیاتورها، نبرد قهرمانان، جنگ با حیوانات و نمایش ماشین‌آلات جنگی در این مکان برگزار می‌شد.

روم

 معبد رومی پانتئون

پانتئون روم، یکی از بهترین بناهای به‌خوبی حفظ شده روم باستان در جهان است که برای تمام خدایان روم ساخته شد. قدمت این اثر عظیم به سال ۲۵ قبل از میلاد می‌رسد؛ اما در سال ۸۰ میلادی در آتش ‌سوزی بزرگ رم، این بنا آسیب دید و ساختار کنونی در سال ۱۲۵ میلادی در طول حکومت «امپراتور هادریان» (Emperor Hadrian) کامل شد.

حمام‌های دیوکلسین

حمام‌های دیوکلسین، مجموعه باستانی رومیان است که در بین سال‌های ۲۹۸ تا ۳۰۶ پس از میلاد در منطقه وسیعی ساخته شده‌ است. حمام نقش مهمی در زندگی رومیان باستان داشت. منازل مانند امروز حمام نداشتند و مردم از خدمات عمومی استفاده می‌کردند. در حقیقت، حمام‌ها مکانی برای گرفتن اطلاعات نیز به شمار می‌رفتند. گفتنی است که حمام‌های دیوکلسین در مرکز رم واقع شده و در نزدیکی «ایستگاه راه‌آهن ترمینی» (Termini Station) قرار دارد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند راز کودکان دفن شده در دیوارهای ارگ بم.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,روم ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: