ارزشمندترین باغ قجری در قلب پایتخت
نوشته شده توسط : مجله دلتا

بوستان باغ ایرانی یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که شاید کمتر نام آن را شنیده باشید. این بوستان در محله ده ونک قرار گرفته است.

باغ ایرانی در تهران

شاید برای مردم پایتخت هیچ مشکلی بزرگ‌تر از آلودگی هوا، ترافیک و شلوغی در شهر نباشد. به همین دلیل مردم هرگاه فرصتی می‌یابند به شهرهای دیگر ایران و به‌خصوص شهرهای شمالی و سرسبز کشورمان که آب و هوای بهتری دارند سفر می‌کنند تا کمی حال و هوای آن‌ها عوض شود. اما در شهرمان هم بوستان‌های زیادی وجود دارد که دیدن آن‌ها در هنگامی که فرصت سفر به شهرهای دیگر را نداریم، می‌تواند حال ما را بهتر کند. یکی از این بوستان‌های زیبا «باغ ایرانی» است که در «ده ونک» قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با باغ ایرانی در تهران آشنا شوید.

باغ ایرانی در تهران

باغ ایرانی از باغ‌های قدیمی محله ونک تهران است. این باغ که چهره‌ جدیدی به خود گرفته است، با مساحتی حدود ۳٫۴ هکتار بیش از دو هکتار از آن را فضای سبز پوشانده است.  درختان ۱۵۰ تا ۲۵۰ ساله که سن عهد قاجاری دارند؛ چنارها، سروها، نارون‌ها، زبان‌گنجشک‌ها، اقاقیا و درخت‌های چون گردو، توت، انار و خرمالو به‌همراه یک استخر قدیمی از ساکنان این مکان‌ هستند که حق آب و گل دارند.

باغ های زیبا در تهران

بقیه چیزهایی که می‌بینید جدید هستند و عمر زیادی از آن‌ها نمی‌گذرد. بی‌کرانگی، طبیعت، شعر، باغ‌ درون، بهشت یک، بهشت دو، تنهایی، آرامش، دو رنگ، خاطره و اسطوره؛ نام ۱۱ بخش باغ ایرانی است.

داستان این باغ

این باغ در واقع متعلق به یکی از خاندان‌های معروف دوره‌ قاجار است و بخشی از باغ مستوفی است که دیوار به دیوار شمالی آن ساختمان‌ها و دیوار گلی باغ قدیمی را می‌توان دید. این مجموعه باغ و عمارت آن برای میرزا حسن‌خان مستوفی‌الممالک‌، فرزند میرزا یوسف‌خان مستوفی‌ و شکر خانم، دختر رئیس یکی از قبایل کرد بود. خاندان وی از خانوداه‌های مهم و سیاسی در تاریخ ایران است که مالک بیشتر زمین‌های ده ‌ونک بودند.

باغ قجری در تهران

پدر میرزا حسن اراضی ده‌ ونک را از ناصرالدین شاه خرید و با حفر چند رشته قنات آن را به‌صورت آبادی درآورد. و حالا هم علی مهتاری مختاری؛ نامی که برا بالای سردر دیدید، با حفظ اصالت آن، طرح و الگوی باغ ایرانی را به آن داده و به‌صورت بوستانی دیدنی در پایتخت تبدیل شده است.

بوستان باغ ایرانی کجاست؟

باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی، ۲۰ متری پیروزان، کوچه شهید صابری قرار دارد.

باغ در پایتخت

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند غار شگفت‌انگیزی که از سقف آن ستاره می‌بارد.





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: