کوه آهنربایی ایران که هر ماشینی را به سمت خود می‌کشد
نوشته شده توسط : مجله دلتا

«پدری»، نام کوهی است که در استان بوشهر و در حوالی شهرستان جم واقع شده و ادعاهای زیادی در مورد خواص عجیب و منحصربه‌فرد آن می‌شود که درستی هرکدام جای بحث دارد.

کوه پدری در بوشهر

اگر راهی استان بوشهر شوید و جاده سیراف به جم را بپیمایید، در میانه‌‌های راه، کوهی در کنار جاده نمایان خواهد شد که به کوه «پدری» (padri) شهرت دارد. ادعاها و شایعات عجیبی در مورد وجود برخی ویژگی‌ها در این کوه مطرح می‌شود. برخی از این ادعاها ممکن است تعجب مخاطبان را به‌شدت برانگیزند؛ ولی به راستی کوه پدری تا چه حد منحصربه‌فرد است؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کوه پدری در بوشهر آشنا شوید.

کوه پدری در بوشهر

در کتاب «از مروارید تا نفت» نوشته «رضا طاهری» در مورد وجه تسمیه نام «پدری» بحث شده است. این‌گونه آمده است که این کلمه از دو کلمه «پد» و «ری» تشکیل شده که با هم به معنی «محافظ شهر سلطنتی» هستند. این کوه برای باستان‌شناسان بسیار جذاب بوده است. به‌طوری که آثاری تاریخی در اطراف آن یافته‌اند و حتی ادعایی در مورد این کوه عجیب نیز شده که در ادامه به آن‌ خواهیم پرداخت.

کوه مغناطیسی ایران

کوه «پدری» خاصیت مغناطیسی دارد!

در گذشته به تجربه دیده شده که اگر خودرویی در فاصله‌ای در حدود ۱۰۰ متر از کوه یعنی تقریبا در انتهایی‌ترین نقطه مشخص آسفالت ایستاده و راننده ترمز دستی را بخواباند، خودرو به‌جای حرکت به‌سمت پایین شیب جاده، به‌طور برعکس به جهتی که شیب به‌سمت بالا دارد، حرکت می‌کند! جهت سربالایی در واقع همان جهت به‌سمت کوه است. در این رابطه حتی چند سال گذشته گزارشی هم در تلویزیون پخش شد که درستی این اتفاق را با یک خودرو نشان دادند. همین امر موجب شد تا برخی از مردم این ادعا را داشته باشند که کوه پدری دارای خاصیت مغناطیسی است و می‌تواند خودروها را به‌سمت خود جذب کند.

کوه آهنربایی ایران





:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: