شهری که ممتد در حال سوختن است!
نوشته شده توسط : مجله دلتا

مطلبی که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم برای خیلی از مردم غیر قابل باور است، البته تا حدی هم حق دارند. شهری در حال سوختن.

شهر سنترالیا

شهری در آمریکا که در حال سوختن است!

بعضی  مواقع شهرها بر اثر زمین لرزه و جنگ و یا سایر بلایای طبیعی آتش میگیرند  که در بدترین شرایط تا چند روز آینده آتش‌نشانان آن را خاموش می‌کنند و  روال طبیعی زندگی به راه می‌افتد.  اما در اینجا، شهر سنترالیا ، روال فرق  دارد و هم اکنون هم در حال سوختن است. مگر می‌شود؟ با مجله دلتا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شهر سنترالیا در آتش

بله می‎شود. شهر سنترالیا در آمریکا ۵۵ سال است که دارد می‌سوزد و طبق گفته کارشناسان این سوختن شاید تا هزاران سال ادامه داشته باشد. اما چرا؟

شهر سنترالیا در آمریکا

چرا شهر سنترالیای امریکا در حال سوختن است ؟

شروع  سوختن این شهر به ۵۵ سال قبل باز می گردد. در سال ۱۹۶۲ بود که معدن شهر  سنترالیای آمریکا برای اولین باز به طور عجیبی آتش گرفت که هنوز هم دلیل آن  آتش سوزی معلوم نیست.

آتش همیشه روشن

شهر سنترالیا در آمریکا دارای معادن عظیم و غنی از زغال سنگ است که در دل زمین مدفون شده‌اند و هم اکنون دسترسی به آن غیر ممکن است.

ایالت پنسیلوانیا

در  اوایل آتش سوزی مردم محلی شهر سنترالیا تفکر این را داشتند که آتش سوزی  کوچکی است و پس از چند روز خاموش خواهد شد ، اما ماجرا به نحوی دیگر رقم  خورد.

بیش از ۵۵ سال است که این شهر با تمام معادن و ساختمان ها و سایر متعلقاتش بی وقفه در آتش می‌سوزد و هیچ کس هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

شهر در حال سوختن

در  سال ۱۹۸۰ دولت دستور داد شهر را به طور کامل تخلیه کنند تا زندگی مردم  بیشتر از این در خطر نباشد. بلند شدن دودهای سیاه و گازهای سمی تقریبا  زندگی در این شهر را غیر ممکن کرده بود.

انفجار معدن زغال‌سنگ

هم  اکنون که شما با ما در حال خواندن این مقاله هستید این شهر در حال سوختن  می‌باشد. اما امروزه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده و مردم از سراسر جهان  به اینجا می‌آیند تا شاهد سوختن شهر سنترالیا در ایالت پنسیلوانیا باشند.

شهر در آتش

همچنین بخوانید:

مونووی؛ شهری که فقط یک نفر جمعیت دارد! 

دماغ شیطان کجاست؟ 

سمی ترین نقطه کره زمین! 

تخم‌های دایناسور یا شاید بقایای آدم فضایی‌ها در ساحل اتاگو! 

قبرستان جن ها در چابهار! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: