آبشار یخی آبنیک، یک گشت آخر هفته‌ای
نوشته شده توسط : مجله دلتا

روستای آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و  هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است و از  جاذبه های گردشگری استان تهران به حساب می‌آید.

آبشار یخی آبنیک

برای دیدن آبشار یخی آبنیک باید به ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از  روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک ۲۴۰۰ متر از سطح دریا  است. جمعیت روستا در تابستان حدود ۱۵۰خانوار است که در زمستان به کمتر از  یک سوم این مقدار کاهش می‌یابد. با مجله دلتا همراه باشید تا با این جاذبه گردشگری که مقصد سفرهای نیم روزه به اطراف تهران است، آشنا شوید.

آبنیک با دارا بودن آب و هوای سرد و ییلاقی، حاشیه سرسبز رودخانه کلارود  و دامنه‌های گسترده کوه‌های اطراف همه ساله به‌خصوص در فصول بهار و  تابستان پذیرای گروه علاقه‌مندان گردشگری از تهران و سایر نقاط کشور است. رودخانه کلارود (که محلی‌ها به آن رودخانه  آبنیک می‌گویند) به طول ۷ کیلومتر یکی از سرشاخه‌های رودخانه جاجرود به  شمار می‌آید. این آبشار یخی در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا،  محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است.

آبشار یخی آبنیک در استان تهران

چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل  خواص آب این چشمه، مردمان اطراف به تنومندی و خوش‌قامتی معروف بوده‌اند.  آنچنان که شاهان قاجار در نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود بارها از آن یاد  کرد‌ه‌اند. فاصله آبنیک با آبشار تلخاب حدود سه ساعت کوهپیمایی است که در  مسیر جنوبی قله وزوا طی می‌شود. یک کوهپیمایی دو ساعته از آبادی آبنیک، دشت  جانستون را نشان شما می‌دهد که چندین چشمه و یک سرچشمه بزرگ دائمی دارد.

دشت جانستون در اطراف آبشار یخی آبنیک

پیشنهاد مطالعه: “سفر یک روزه به طبیعت زیبای اطراف تهران” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

 

همچنین بخوانید:

جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها 

در فصل زمستان به تهرانگردی برویم! 

از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟ 

خانه نیما یوشیج، سرای پدر شعر نو 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: