حوض سلطان؛ بزرگترین آینه طبیعی ایران
نوشته شده توسط : مجله دلتا

آیا تا به حال چیزی راجع به آینه طبیعی  شنیده اید؟ دریاچه نمک حوض سلطان که به دریاچه ساوه قم و دریاچه شاهی هم  معروف است، در استان قم واقع است. این دریاچه بزرگترین دریاچه نمکی ایران  است که هنگام بارش باران به دلیل صیقل یافتگی سطح آن، آینه ای به بزرگی  دریاچه درست شده و تصاویر منحصر به فردی را خلق می‌کند.

دریاچه نمک حوض سلطان

این دریاچه در ۴۰ کیلومتری شمال شهر قم و  در حاشیه بزرگراه خلیج‌فارس واقع شده است. شکوه انعکاس تصویر آسمان روی  زمین را فقط باید از نزدیک ببینید. در بخش گردشگری مجله دلتا در مورد این دریاچه بیشتر بدانید.

دریاچه نمک حوض سلطان بزرگترین آینه طبیعی

حیات وحش این دریاچه، حواس شما را به سوی خود معطوف خواهد کرد. غاز خاکستری و انواع عقاب و همچنین خرگوش و روباه از حیواناتی هستند که در این ناحیه  زیاد دیده می‌شوند. به غیر از این حشرات و خزندگان زیادی هم در این ناحیه  هست تا اکوسیستم منطقه کاملا در تعادل باشد.

دریاچه نمک حوض سلطان در قم

دریاچه نمک حوض سلطان از چهار بخش تشکیل  شده است: کفه نمکی، حاشیه باتلاقی، محدوده اکولوژیک و دشتی؛ همچنین، این  دریاچه در سطح خود دو چاله نمکیِ شرقی و غربی دارد. میزان پیشروی آب دریاچه  به‌ روی زمین‌های شوره‌زار منطقه، به میزان بارش‌ها وابسته است. گردشگران  در این دریاچه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را روی آینه‌ای عظیم‌الجثه تجربه  می‌کنند و به‌سمت مرز مشترک زمین و آسمان پیش می‌روند. به این دریاچه که  رسیدید، به دوربین‌تان مجال ندهید و انعکاس‌های طلایی آن را ثبت کنید.

برای پیشروی تا قلب دریاچه حتما به گل خواهید نشست و آثار نمک ماندگار  را تا مدت‌ها در کفش و لباستان خواهید داشت؛ بنابراین از پوشیدن کفش و  شلوارهای رسمی خودداری کنید. دریاچه حوض سلطان مانند آیینه‌ای بزرگ در قلب  ایران‌زمین است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ایران، مطلب “قدیمی‌ترین بنای ضد زلزله جهان در قلب ایران” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

روستای ایستا، روستایی که زمان در آن متوقف شده است 

تنگه براق، شکافی عمیق تا بهشت فارس 

آبشار یخی آبنیک، یک گشت آخر هفته‌ای 

کیارام، قدیمی‌ترین غار ایران 

سفر به سرزمین مه و خورشید 

با مجله دکوراسیون دلتا همراه باشید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: