جزیره‌ای پر رمز و راز که ورود زنان به آن ممنوع است!
نوشته شده توسط : مجله دلتا

سیری نام جزیره‌ای در خلیج فارس است که زنان به هیچ عنوان اجازه ورود به آن را ندارند؛ اما دلیل آن چیست؟

جزیره سیری

در این مطلب می‌خواهیم با جزیره سیری آشنا شویم و از رمز و رازهای تمام  نشدنی آن برایتان صحبت کنیم. اگر می‌خواهید با یک جزیره دیدنی و زیبا آشنا  شوید و سفر به آن را تجربه کنید، با مجله دلتا همراه باشید.

جزیره سیری کجاست و نزدیک به چه جزایری است؟

سیری نام جزیره‌ای ذوزنقه‌ای شکل در هرمزگان و در ۷۲ کیلومتری بندر لنگه  است. این جزیره زیبا فقط ۱۷ کیلومتر مربع وسعت دارد و برای بازدید از آن،  تنها یک روز زمان لازم است. جالب است بدانید نام این جزیره به فارسی راز  بوده اما به دلیل سکونت افراد عرب‌زبان آن منطقه نام عربی آن (سری)، چنین  نامی بر روی آن قرار گرفته است. اما این مسئله که چرا دوباره از سری به  سیری تغییر نام پیدا کرده، دلیل آن تلفظ این نام در زبان‌های اروپایی است و  در طی گذشت سال‌ها، اکنون آن را به نام جزیره سیری می‌شناسیم.
این جزیره هیچ‌گونه پستی و بلندی ندارد و سطح نسبتا صاف آن، نظر بسیاری از  مسافران را به خود جلب می‌کند. تصور کنید وارد جزیره‌ای می‌شوید که روی آن  هیچ‌گونه تپه و ارتفاعی وجود ندارد و تا چشم کار می‌کند، سطح نسبتا صافی  می‌بینید. به طوری‌ که مرتفع‌ترین نقطه جزیره سیری، فقط ۲۴ متر از سطح دریا  ارتفاع دارد.
جزیره سیری کجاست

چرا جزیره سیری را پر از رمز و راز می‌دانند؟

دلیل این که این جزیره را پر رمز و راز می‌دانند، این است که زنان  نمی‌توانند وارد این جزیره شوند! شاید برایتان سوال باشد که آیا افراد ساکن  در این منطقه مانع ورود زنان می‌شوند؟ پاسخ منفی است. در این جزیره هیچ  سکونت مستقلی وجود ندارد و تنها کسانی که در سکوهای نفتی این منطقه کار  می‌کنند و نیروهای نظامی، در این منطقه سکونت دارند.

خلیج فارس

به دلیل شرایط زندگی بسیار سخت در این منطقه از نظر آب‌ و هوایی، زندگی  در این جزیره بسیار سخت است و قطعا افرادی که تحمل زیادی ندارند،  نمی‌توانند در آن دوام بیاورند. البته با توجه به این که چنین آب‌ و هوایی  می‌تواند باعث ایجاد مشکل برای زنان شود، ورود زنان به این منطقه به غیر از  تعطیلات نوروز به صورت رسمی ممنوع است.
پیشنهاد مطالعه:‌برای آشنایی با دیگر جزیره های زیبای ایران عزیزمان، سفر به هنگام با میزبانی دلفین‌ها! را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

رویایی به نام سقالکسار، دریاچه‎ پاک ایران 

بی قانون‌ترین قطار دنیا در زیباترین جزیره دنیا 

با جزیره جیمز باند در پوکت آشنا شوید! 

هتل‌های کپسولی این بار در ایران 

بزرگترین آبشار طبیعی خاورمیانه در ایران 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: